Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet jij toevallig of dit ook kan gebeuren met de toerenteller? Want die wordt ook vanuit de CPU bestuurd. En die van mij geeft vanalles aan behalve het juiste toerental. Als ik hem aan TuneEcu heb hangen geeft hij wel de juiste toeren aan in het programma.
Als de ECU de juiste waarden uitstuurt, dan zal er waarschijnlijk iets niet goed zijn in de toerenteller zelf. Door vocht of trillingen kan daar weleens iets stuk gaan.
 
Ik heb geen idee. De enige keer dat ik een 'probleem' met mijn toerenteller heb gehad was in een extreme regenbui. Ik vermoed dat er wat vocht bij de connector kwam. Nu ik het schermpje er op heb, zal dat wat minder snel gebeuren, denk ik.

Misschien heb je hier iets aan:
Dodgy REV counter - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums

Bedankt voor de link. Maar dit gaat over een 955 (en zie nu pas dat jij die ook hebt). Ik heb een 1050 dus dat verhaal gaat niet op.
 
Ik ben helemaal fan van Kriega. Voor de tassen van Kriega een hoop geprobeerd, maar niets kan tippen aan dit systeem. Kost wel wat knaken, maar het is al standaard waterdicht, zeer goede kwaliteit en diverse tassen aan elkaar te koppelen.



@AstarS'89;

Heb je nog een keer naar je bedrading achter je led's gekeken?
Ik ben van plan ook led te monteren, maar ben een beetje bang dat de heatsink te warm wordt voor de achterliggende draden. en dan met name met stilstaan of langzaam rijden.


Aankomende donderdag eindelijk de 1000km beurt en vrijdag meteen de Arrow lowboy eronder. *O*
 
Als de ECU de juiste waarden uitstuurt, dan zal er waarschijnlijk iets niet goed zijn in de toerenteller zelf. Door vocht of trillingen kan daar weleens iets stuk gaan.

Ja ik heb de knoppen toen al vervangen door vochtproblemen. En zie nu weer dat er condens in de teller zit. Ik heb dat ding helemaal dicht gemaakt maar alsnog. Waardeloze teller. En gelukkig heb ik de toerenteller verder niet nodig. Stoort alleen een beetje dat hij het niet doet. Qua rijden let ik er toch nooit op. Gaat op gevoel en geluid.
 
Ik ben helemaal fan van Kriega. Voor de tassen van Kriega een hoop geprobeerd, maar niets kan tippen aan dit systeem. Kost wel wat knaken, maar het is al standaard waterdicht, zeer goede kwaliteit en diverse tassen aan elkaar te koppelen.



@AstarS'89;

Heb je nog een keer naar je bedrading achter je led's gekeken?
Ik ben van plan ook led te monteren, maar ben een beetje bang dat de heatsink te warm wordt voor de achterliggende draden. en dan met name met stilstaan of langzaam rijden.


Aankomende donderdag eindelijk de 1000km beurt en vrijdag meteen de Arrow lowboy eronder. *O*

Jep, heb ze vorige week nog een keer los gehad en niks geen gekkigheid, geen warmte sporen of andere dingen die erop duiden dat het te warm word. Ik denk dat het reuze meevalt :Y ik zeg doen :]
 
:t van de zomer ook maar eens naar kijken dan. eerst maar even flink rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn zadel mooi aansluitend aan de voorzijde. iemand dit ook gehad of een tip? Kan toch maar op 1 manier lijkt me, plastic lip schuift onder scharnier van de tank of moet onder het platte stuk waar het scharnier op zit want dat lukt me niet?
full
 
Ik krijg met geen mogelijkheid mijn zadel mooi aansluitend aan de voorzijde. iemand dit ook gehad of een tip? Kan toch maar op 1 manier lijkt me, plastic lip schuift onder scharnier van de tank of moet onder het platte stuk waar het scharnier op zit want dat lukt me niet?[afbeelding]


Hij moet echt onder de strip waar dat scharnier op zit, achterkant van het zadel ongeveer 15cm omhoog en dan de lip eronder schuiven
 
Hij moet echt onder de strip waar dat scharnier op zit, achterkant van het zadel ongeveer 15cm omhoog en dan de lip eronder schuiven

Ok, bedankt voor je snelle reactie. :)
Ik denk dat het zadel lang verkeerd gemonteerd heeft gezeten want het lukte me echt niet.
Naar aanleiding van je reactie heb ik een tang op de kunststof lip van het zadel gezet en een beetje kunnen verbuigen en toen is het me met wat wringen en slaan alsnog gelukt.
Hopen dat hij zich nu een beetje gaat zetten en dat het volgende keer makkelijker gaat.
 
non-stop wheelies *O* :]

je moet dan niet een te strak lerenpakkie aanhebben, kom je heel die motor niet meer op of je trapt hem om :P

toch stiekem wel jaloers, ben gedoemd tot de auto met die twee kiddies van me

full


Zo gingen we met de kids achterop naar Stockholm in 2009.
De oudste rijdt tegenwoordig op een Honda cb1
 
[afbeelding]

Zo gingen we met de kids achterop naar Stockholm in 2009.
De oudste rijdt tegenwoordig op een Honda cb1
Wauw wat gaaf!! Ik hoop dat mijn twee boys (nu 2 en 4jr) ooit ook ervoor te porren zijn. Ik heb ze al gedrild dat ze motor roepen bij iedere motor die voorbij komt. En brommer als t een scooter betreft :P Gaat nog wel eens mis, maar het zit er al aardig goed in.
 
Wauw wat gaaf!! Ik hoop dat mijn twee boys (nu 2 en 4jr) ooit ook ervoor te porren zijn. Ik heb ze al gedrild dat ze motor roepen bij iedere motor die voorbij komt. En brommer als t een scooter betreft :P Gaat nog wel eens mis, maar het zit er al aardig goed in.

Die van mij zat al MotoGP mee te kijken toen hij 1 was. En vind mijn "brommer" heel mooi. Ik mag hem alleen nog niet aanzetten. Hij is 3 en vind het geluid eng.

Hij vind alles wat snel gaat geweldig dus ik hoop ook dat hij er over 15 jaar voor te porren is.
 
Zijn hier al mensen die ervaring hebben met het tanken van E10 in Belgie?
Ik heb er tot nu toe, sinds vorige week, voor de zekerheid maar euro 98 getankt. Alsnog ruim 10 cent per liter goedkoper dan euro 95 in NL.
 
Wauw wat gaaf!! Ik hoop dat mijn twee boys (nu 2 en 4jr) ooit ook ervoor te porren zijn. Ik heb ze al gedrild dat ze motor roepen bij iedere motor die voorbij komt. En brommer als t een scooter betreft :P Gaat nog wel eens mis, maar het zit er al aardig goed in.

Kocht een Yamaha PW50 toen de oudste vier werd, ja toen was het hek van de dam,dan is er geen weg terug meer.
 
Zijn hier al mensen die ervaring hebben met het tanken van E10 in Belgie?
Ik heb er tot nu toe, sinds vorige week, voor de zekerheid maar euro 98 getankt. Alsnog ruim 10 cent per liter goedkoper dan euro 95 in NL.
Ik ben zelf een groot fan van ethanol vrije peut (102 bij Firezone) simpelweg omdat Ethanol troep/water is. Met E10 gooi je dus nog meer water door je peut wat de verbranding in geen enkel opzicht ten goede komt.
 
Wauw wat gaaf!! Ik hoop dat mijn twee boys (nu 2 en 4jr) ooit ook ervoor te porren zijn. Ik heb ze al gedrild dat ze motor roepen bij iedere motor die voorbij komt. En brommer als t een scooter betreft :P Gaat nog wel eens mis, maar het zit er al aardig goed in.

Mijn zoon gaat volgende maand als hij 20 jaar is beginnen met lessen. *O*
Heeft bewust gewacht zodat hij A2 mag gaan lessen. :]
(en waarschijnlijk ook genoeg gespaard heeft.)
 
Mijn zoon heeft vorige week zijn a2 rbw gehaald en ik heb voor hem een zxr400 gekocht. Hij is heel de week al aan het rijden hij is er echt zo blij mee.
Binnenkort gaan we dus samen op pad.
 
Ok, bedankt voor je snelle reactie. :)
Ik denk dat het zadel lang verkeerd gemonteerd heeft gezeten want het lukte me echt niet.
Naar aanleiding van je reactie heb ik een tang op de kunststof lip van het zadel gezet en een beetje kunnen verbuigen en toen is het me met wat wringen en slaan alsnog gelukt.
Hopen dat hij zich nu een beetje gaat zetten en dat het volgende keer makkelijker gaat.


Eventueel met een schildersföhn voorzichtig verwarmen, dan kan je het makkelijker vervormen.
 
Accu zojuist in de triple gezet zodat ik morgen weer (eerste keer na winter) kan rijden.

Nu waren de slangetjes aan zij-onderkant van de benzinetank los geraakt, de echte benzine toevoer naar blok niet.
Maakt het wat uit welk slangetje op welk buisje gezet wordt? Lijkt, maar kan het niet goed zien, dat ze allebei naar ontluchting / afvoer gaan.

Of???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan