Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Woensdag de speed naar Ruud Frederiks brengen *O* ben benieuwd hoeveel eruit gaat komen..

Hoeveel zou een speed '11 met arrow lowboy en open filter ongeveer moeten doen?

Mijn 2013 had een paar maanden geleden 130 pk op het achterwiel..arrow lowboy en k&n sportfilter, na het verwijderen van de killer.. Nu nog afstellen ;)
full
 
Ik ben ook benieuwd wat hij kan bereiken zonder powercommander of andere externe electronica
Ik vraag me af waarom jij je dit afvraagt.

Ik bedoel: waarom zou je externe 'kastjes' gebruiken wanneer je gewoon rechtstreeks in de ECU kunt?
 
De mijne had bij Ruud 132 pk aan het wiel en 119 nm koppel. Is een 2010 met full open Zard, Pipercross sportfilter en quickshifter. De eerste run begon hij met 119 pk. Ruud heeft naast de mapping ook mijn ontsteking aangepast.
Hoe gaat dat aanpassen van de ontsteking in z'n werk?
 
Hoe gaat dat aanpassen van de ontsteking in z'n werk?

Geen idee hoe hij het precies doet.. Ik stond er naast maar het is allemaal hocus pocus wat die man doet hoor! :+
Ontsteking aanpassen maakt ook maar minimaal verschil maar hij loopt wel lekkerder als voorheen, trekt stukken harder en pakt vooral onderin mooier op.
 
:W

Hoe gaat het met je been en de rest van je lijf en Speedy?

Ach voor het been en lijf is het alweer vergeten. Ik ben gezegend met een lijf dat een beste hoeveelheid abuse goed aan kan of kan verwerken.

Speedy heb ik weer rijdend gemaakt, maar rijdt als een natte dwijl. Dan maar rustig aan doen maar ik ben weer mobiel.
Het volgende is moet een geheim blijven. De schade inspecteur die mijn schade heeft behandeld is een MX maatje.... Ik kan alle gewenste onderdelen bestellen zonder er zelf geld bij te moeten doen :X
Gelukkig vatte hij het sportief op dat ik hem bruut inhaalde en hem vol stof en stenen slipte tijdens de training |( Dat was dus net voor dat hij het goede nieuws bekend maakte...

Bestelling is al geplaatst :9
 
Laatst bewerkt:
Ach voor het been en lijf is het alweer vergeten. Ik ben gezegend met een lijf dat een beste hoeveelheid abuse goed aan kan of kan verwerken.

Speedy heb ik weer rijdend gemaakt, maar rijdt als een natte dwijl. Dan maar rustig aan doen maar ik ben weer mobiel.
Het volgende is moet een geheim blijven. De schade inspecteur die mijn schade heeft behandeld is een MX maatje.... Ik kan alle gewenste onderdelen bestellen zonder er zelf geld bij te moeten doen :X
Gelukkig vatte hij het sportief op dat ik hem bruut inhaalde en hem vol stof en stenen slipte tijdens de training |( Dat was dus net voor dat hij het goede nieuws bekend maakte...

Bestelling is al geplaatst :9
Het kan ook eens mee zitten ;)
 
kijk, dat zijn mooie waardes.

Cijfers interesseren mij eigenlijk niet zoveel (alleen op mijn bankrekening), mijn ass-dyno is een stuk nauwkeuriger ;) maar dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten.
Na een zx-10r vallen de cijfers alleen maar tegen :+



Het Arrow lowboy systeem is ooit aangepast door mille met uitneembare DB-killer. Alleen ga ik waarschijnlijk dus nooit zonder DB-killer rijden. ik vraag mij af of het echt een hoop uitmaakt met of zonder db-killer :? . Veel motoren maken meer vermogen en koppel met db-killer dan zonder.
Het geluid met killer is voor mij precies goed. mooie roffel bij gas dicht en af en toe een klapje bij het overschakelen :}


Ik ben ook benieuwd wat hij kan bereiken zonder powercommander of andere externe electronica

Een hoop meer dan met Powercommander.

Een powercommander (of andere piggyback) is er alleen voor als je ecu niet de mogelijkheid heeft om herschreven te worden.
Op sommige motoren kan het dus niet anders en zit je vast aan een piggyback. maar de voorkeur gaat dus (bijna) altijd uit naar een programmeerbare ecu.
 
De mijne had bij Ruud 132 pk aan het wiel en 119 nm koppel. Is een 2010 met full open Zard, Pipercross sportfilter en quickshifter. De eerste run begon hij met 119 pk. Ruud heeft naast de mapping ook mijn ontsteking aangepast.

Ik wil dit ook laten doen dit jaar. Ook bij freriks waarschijnlijk.
Ik rijd normaal zonder killer maar in het buitenland uiteraard weer wel.
Is het dan ook mogelijk om 2 mappings te krijgen met en zonder db killer?
En zo ja hoe kun je dit zelf wijzigen?
Ben helemaal niet bekend met het aansluiten van bijvoorbeeld een laptop op de triple.
 
Ik wil dit ook laten doen dit jaar. Ook bij freriks waarschijnlijk.
Ik rijd normaal zonder killer maar in het buitenland uiteraard weer wel.
Is het dan ook mogelijk om 2 mappings te krijgen met en zonder db killer?
En zo ja hoe kun je dit zelf wijzigen?
Ben helemaal niet bekend met het aansluiten van bijvoorbeeld een laptop op de triple.

In de ECU kan maar 1 map geladen zijn. De tuner kan wel een 2e map voor je ontwikkelen welke je dan als bestand op je computer zet en met tune ECU en een odb kabel zelf in kan laden.
Ik heb de mijne zonder db killer laten afstellen omdat ik altijd zonder rijdt.
Gaat wel leuk in de kosten lopen want 1x mapping maken kost bij Ruud 250 euro.

Die enkele keer dat ik Duitsland in ga met db killer rijdt hij ook prima op een open mapping. :)
 
In de ECU kan maar 1 map geladen zijn. De tuner kan wel een 2e map voor je ontwikkelen welke je dan als bestand op je computer zet en met tune ECU en een odb kabel zelf in kan laden.
Ik heb de mijne zonder db killer laten afstellen omdat ik altijd zonder rijdt.
Gaat wel leuk in de kosten lopen want 1x mapping maken kost bij Ruud 250 euro.

Die enkele keer dat ik Duitsland in ga met db killer rijdt hij ook prima op een open mapping. :)

Ok Dank je. Nee 500 euro wordt iets te gek :P
En ik geloof ook niet dat hij veel slechter zal gaan lopen met de killer erin. Ben wel zeer benieuwd wat er uit te halen is. Hij rijd al geweldig :9~
 
Ach voor het been en lijf is het alweer vergeten. Ik ben gezegend met een lijf dat een beste hoeveelheid abuse goed aan kan of kan verwerken.

Speedy heb ik weer rijdend gemaakt, maar rijdt als een natte dwijl. Dan maar rustig aan doen maar ik ben weer mobiel.
Het volgende is moet een geheim blijven. De schade inspecteur die mijn schade heeft behandeld is een MX maatje.... Ik kan alle gewenste onderdelen bestellen zonder er zelf geld bij te moeten doen :X
Gelukkig vatte hij het sportief op dat ik hem bruut inhaalde en hem vol stof en stenen slipte tijdens de training |( Dat was dus net voor dat hij het goede nieuws bekend maakte...

Bestelling is al geplaatst :9


Wij zullen niks door vertellen...
Mooi dat het zo geregeld is!
 
Volgende week zondag 2 april hebben wij onze jaarlijkse openrit

Mc Liempde
Inschrijven van 9.15 tot 10.15
Cafe het wapen van Liempde, raadhuisplein 4 te Liempde.
Inschrijfgeld €8,50 een lunch inbegrepen!!
De rit is ongeveer 270km
de rit gaat door het brabantse land, met de meijerij en de kempen.

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik wil toch mijn clip-ons weer op de s3 maar door de ruimte die ik (niet) over heb bij totale stuuruitslag met mijn klokje wil ik toch kijken naar een andere ophanging voor het kokkenspel }) en de lichten. Nu kan ik die verdomde dingen niet meer vinden en mijn zoektocht online geeft ook niet het gewenste resultaat.
Kunnen jullie mij in de goede richting wijzen? Cheers!
 
Ik vraag me af waarom jij je dit afvraagt.

Ik bedoel: waarom zou je externe 'kastjes' gebruiken wanneer je gewoon rechtstreeks in de ECU kunt?

Ik ken de mogelijkheden niet van de Triumph Speed triple mbt afstellen / tunen . Zoals aanpassing mapping en ontsteking etc

Ik heb wel de ervaring met aprilia mille / Tuono. De standaard afstelling is beperkt. Daar heb je al snel een extern module nodig om een verdere afstelling te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de mogelijkheden niet van de Triumph Speed triple mbt afstellen / tunen . Zoals aanpassing mapping en ontsteking etc

Ik heb wel de ervaring met aprilia mille / Tuono. De standaard afstelling is beperkt. Daar heb je al snel een extern module nodig om een verdere afstelling te maken.

Triumph is uitgebreid af te stellen, je kunt veel meer en nauwkeuriger als met een extern systeem. Daarom Is het afstellen ervan ook een stuk duurder.
 
In de ECU kan maar 1 map geladen zijn. De tuner kan wel een 2e map voor je ontwikkelen welke je dan als bestand op je computer zet en met tune ECU en een odb kabel zelf in kan laden.
Ik heb de mijne zonder db killer laten afstellen omdat ik altijd zonder rijdt.
Gaat wel leuk in de kosten lopen want 1x mapping maken kost bij Ruud 250 euro.

Die enkele keer dat ik Duitsland in ga met db killer rijdt hij ook prima op een open mapping. :)
Wat dan een handigere manier is, om een Odb2-bleutooth adapter te kopen ipv eentje met USB-kabel en de Android versie van Tuneecu op je smartphone zetten. Dan heb je geen laptop nodig :)

Volgens mij kun je dan zelfs live data op je smartphone zien tijdens het rijden 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bij de Hornbach dopjes gevonden die precies in de schroefdraad passen zodat ik niet meer tegen die gaten aan kijk van de verwijderde passagiers steunen.
Op een of andere manier komt de foto ondersteboven.
full
 
Laatst bewerkt:
Bij de Hornbach dopjes gevonden die precies in de schroefdraad passen zodat ik niet meer tegen die gaten aan kijk van de verwijderde passagiers steunen.
Op een of andere manier komt de foto ondersteboven.[afbeelding]

Als ik nog een keer van die afdekplaatjes tegen kom dan bestel ik ze ook direct
 
Volgende week zondag 2 april hebben wij onze jaarlijkse openrit

Mc Liempde
Inschrijven van 9.15 tot 10.15
Cafe het wapen van Liempde, raadhuisplein 4 te Liempde.
Inschrijfgeld €8,50 een lunch inbegrepen!!
De rit is ongeveer 270km
de rit gaat door het brabantse land, met de meijerij en de kempen.

:]

die zal ik eens in mijn agenda zetten, als het weer mee wilt werken ga ik mee :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan