Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet een van jullie het antwoord.

Ik ben nog even naar de mapping aan het kijken. En ik wil toch een andere voor woon werk verkeer. Rijd nu met TOD. Maar onderin loopt hij dan niet lekker. En aangezien er tegenwoordig elke dag file staat kan ik toch niet hard rijden.

Nu zie ik alleen bij een paar mappings staan op Tune Ecu iets van "Extra 3 degrees". Kan iemand mij uitleggen wat hiermee bedoeld wordt?


Dat zijn heel geleerde mappings...

Ik denk ook net als FlowDesign dat het te maken heeft met eerder aanslaan van fan van doen heeft. Ik heb hem ook eerder laten aanslaan op de mijne. Maarja tis hier ook altijd warm 8-)


:W
 
Nou een andere mapping heeft nog steeds geen zin. Dat ding blijft rot lopen onderin. Het voelt als een cardan. Beetje lastig uit te leggen. Maar bij lage toeren in lage versnellingen valt om de seconde even wat vermogen weg en pakt hem dan weer op. Ook als hij in zijn vrij staat en je draait het gas open en houd de toeren dan constant dan hoor je het. Hij loopt gewoon te haperen. Vet irritant om zo door de file te rijden. Hoge toeren geen probleem. En volgas wegrijden gaat hij als een beest. Ik heb inmiddels al het volgende gedaan zonder resultaat:

Bobines vervangen
Gasklephuis inclusief TPS en stappenmotor vervangen
Grote onderhoudsbeurt (inclusief alle pakkingen, kleppen stellen, nieuwe bougies, olie)
Alle contacten die ik kon vinden schoongemaakt en ingespoten met contactspray
Verschillende mappings

Ik weet even niet meer waar ik het moet gaan zoeken -O-

Ik zit zelf nog te denken:

MAP sersor
Lamdasensor
Air temperature sensor
Spanningsregelaar
Benzinepomp
.....nieuwe motor ;(
 
Laatst bewerkt:
Je noemt de spanningsregelaar. Bij het inhouden merk je dan ook dat er kleine electrische storingen zijn, zoals op de je dashboard of lampjes? Heeft ie moeite met starten enz...

Die kun je in ieder geval wel redelijk makkelijk doormeten of alles ok is.
 
Je noemt de spanningsregelaar. Bij het inhouden merk je dan ook dat er kleine electrische storingen zijn, zoals op de je dashboard of lampjes? Heeft ie moeite met starten enz...

Die kun je in ieder geval wel redelijk makkelijk doormeten of alles ok is.

Nee hij start gewoon goed, zal eens opletten tijdens het stotteren of er dan veranderingen zijn op het dashboard. Maar ik denk ook eerlijk gezegd niet dat het daar aan ligt. Ik heb gewoon alle opties opgeschreven omdat ik momenteel even echt geen idee meer heb.
 
Nou een andere mapping heeft nog steeds geen zin. Dat ding blijft rot lopen onderin. Het voelt als een cardan. Beetje lastig uit te leggen. Maar bij lage toeren in lage versnellingen valt om de seconde even wat vermogen weg en pakt hem dan weer op. Ook als hij in zijn vrij staat en je draait het gas open en houd de toeren dan constant dan hoor je het. Hij loopt gewoon te haperen. Vet irritant om zo door de file te rijden. Hoge toeren geen probleem. En volgas wegrijden gaat hij als een beest. Ik heb inmiddels al het volgende gedaan zonder resultaat:

Bobines vervangen
Gasklephuis inclusief TPS en stappenmotor vervangen
Grote onderhoudsbeurt (inclusief alle pakkingen, kleppen stellen, nieuwe bougies, olie)
Alle contacten die ik kon vinden schoongemaakt en ingespoten met contactspray
Verschillende mappings

Ik weet even niet meer waar ik het moet gaan zoeken -O-

Ik zit zelf nog te denken:

MAP sersor
Lamdasensor
02sensor
Spanningsregelaar
Benzinepomp
.....nieuwe motor ;(



Er is al eens een soortgelijk probleem langs gekomen, volgens mij van Slakky?
Was iets met de slangetjes van die stappenmotor vervangen
 
Er is al eens een soortgelijk probleem langs gekomen, volgens mij van Slakky?
Was iets met de slangetjes van die stappenmotor vervangen

Ja klopt van Slakky had ik toen ook de oplossing gekregen. Maar al die genoemde onderdelen zijn vervangen. Die slangen heb ik gelijk met het gasklephuis vervangen. Achteraf dus toch zonder resultaat.
 
Nou een andere mapping heeft nog steeds geen zin. Dat ding blijft rot lopen onderin. Het voelt als een cardan. Beetje lastig uit te leggen. Maar bij lage toeren in lage versnellingen valt om de seconde even wat vermogen weg en pakt hem dan weer op. Ook als hij in zijn vrij staat en je draait het gas open en houd de toeren dan constant dan hoor je het. Hij loopt gewoon te haperen. Vet irritant om zo door de file te rijden. Hoge toeren geen probleem. En volgas wegrijden gaat hij als een beest. Ik heb inmiddels al het volgende gedaan zonder resultaat:

Bobines vervangen
Gasklephuis inclusief TPS en stappenmotor vervangen
Grote onderhoudsbeurt (inclusief alle pakkingen, kleppen stellen, nieuwe bougies, olie)
Alle contacten die ik kon vinden schoongemaakt en ingespoten met contactspray
Verschillende mappings

Ik weet even niet meer waar ik het moet gaan zoeken -O-

Ik zit zelf nog te denken:

MAP sersor
Lamdasensor
O2sensor
Spanningsregelaar
Benzinepomp
.....nieuwe motor ;(

Lamdasensor en O2sensor is hetzelfde, scheelt je alweer geld ;)
 
Ben je er al mee naar de dealer of andere motorzaak mee geweest om de motor te laten uitlezen of nalopen?

Geen foutcodes. En hij liep na de grote beurt eerst weer goed. Daarna weer ruk. Geen een sensor ofzo geeft een melding. En tijdens de grote beurt en controle van vanalles was er ook niks vreemds te ontdekken behalve vocht bij de bougie. Maar de bougies en de bobines zijn vervangen. Dus dat mag ook geen problemen meer geven.
 
hmmm. dit wordt dan inderdaad erg vervelend... Vocht bij bougie... heb je (hebben zij) ook de bougiekabels goed geinspecteerd?


disclaimer: ik ben A-technisch, maar wel graag behulpzaam :+ of dat echt zo is, valt dan nog te bezien.
 
hmmm. dit wordt dan inderdaad erg vervelend... Vocht bij bougie... heb je (hebben zij) ook de bougiekabels goed geinspecteerd?


disclaimer: ik ben A-technisch, maar wel graag behulpzaam :+ of dat echt zo is, valt dan nog te bezien.

De speed triple heeft steekbobines. Zit geen kabel tussen maar direct op de bougie zelf. Verder zitten de stekkers goed op de bobine. Dus ik kan mij niet indenken dat daar verder nog iets niet goed in zit. Anders had ik op hogere toeren ook last moeten hebben.
 
Jongens, weten jullie nog een goed adres voor afstellen vd speed? Frederiks is in Goes (mij veeeeel te ver) en Eibergen motoren heeft de komende weken geen plek...

Liefst boven de rivieren :+
 
Nou een andere mapping heeft nog steeds geen zin. Dat ding blijft rot lopen onderin. Het voelt als een cardan. Beetje lastig uit te leggen. Maar bij lage toeren in lage versnellingen valt om de seconde even wat vermogen weg en pakt hem dan weer op. Ook als hij in zijn vrij staat en je draait het gas open en houd de toeren dan constant dan hoor je het. Hij loopt gewoon te haperen. Vet irritant om zo door de file te rijden. Hoge toeren geen probleem. En volgas wegrijden gaat hij als een beest. Ik heb inmiddels al het volgende gedaan zonder resultaat:

Bobines vervangen
Gasklephuis inclusief TPS en stappenmotor vervangen
Grote onderhoudsbeurt (inclusief alle pakkingen, kleppen stellen, nieuwe bougies, olie)
Alle contacten die ik kon vinden schoongemaakt en ingespoten met contactspray
Verschillende mappings

Ik weet even niet meer waar ik het moet gaan zoeken -O-

Ik zit zelf nog te denken:

MAP sersor
Lamdasensor
Air temperature sensor
Spanningsregelaar
Benzinepomp
.....nieuwe motor ;(

Net even gekeken. Maar de waardes van de map sensor en voor de cilinders zelf zijn ook goed. Dus het ligt ook niet aan de synchronisatie.
 
Jongens, weten jullie nog een goed adres voor afstellen vd speed? Frederiks is in Goes (mij veeeeel te ver) en Eibergen motoren heeft de komende weken geen plek...

Liefst boven de rivieren :+
Had iets eerder ook tegen iemand anders gezegd dat ik afgelopen week top ben geholpen bij Roke in Mijdrecht. Motor werd opnieuw afgesteld en loopt nu echt enorm soepel terwijl hij daarvoor alleen maar aan het bokken was.
 
Net even gekeken. Maar de waardes van de map sensor en voor de cilinders zelf zijn ook goed. Dus het ligt ook niet aan de synchronisatie.
Ook benzinefilter in de tank al vervangen? Spanningregelaar zou goed kunnen. Hebben we bij mijn broer ook vervangen.gaf een tijdelijke voldoening.
Eventueel kan je deze even omruilen met een andere speed rijder. Wil mijne wel beschikbaar stellen hoor. Weet hoe frustrerend dit kan zijn. ;)
 
Had iets eerder ook tegen iemand anders gezegd dat ik afgelopen week top ben geholpen bij Roke in Mijdrecht. Motor werd opnieuw afgesteld en loopt nu echt enorm soepel terwijl hij daarvoor alleen maar aan het bokken was.

Mag ik vragen wat je daarvoor betaald hebt? Waren ze lang bezig en doen ze dit ook met tune ecu? Dan zou Roke ook nog en optie kunnen zijn :Y
 
Had iets eerder ook tegen iemand anders gezegd dat ik afgelopen week top ben geholpen bij Roke in Mijdrecht. Motor werd opnieuw afgesteld en loopt nu echt enorm soepel terwijl hij daarvoor alleen maar aan het bokken was.

Wat was je kwijt?
 
Ook benzinefilter in de tank al vervangen? Spanningregelaar zou goed kunnen. Hebben we bij mijn broer ook vervangen.gaf een tijdelijke voldoening.
Eventueel kan je deze even omruilen met een andere speed rijder. Wil mijne wel beschikbaar stellen hoor. Weet hoe frustrerend dit kan zijn. ;)

Ik heb wel een paar keer m'n tank leeg gereden. Maar ik dacht dat een plastic tank minder neerslag zou moeten geven. En dank voor het aanbod. Maar zou je een spanningsregelaar niet door kunnen meten?
 
Voor allen die het vroegen, ik weet niet precies wat ik kwijt was want ik moest ook nog een aantal andere dingen laten doen en totaal bedrag zal je niet zo heel veel aan hebben. Ik denk dat ze ongeveer een uurtje of misschien anderhalf bezig waren.
 
Laatst bewerkt:
Je kan met een mutlimeter de spanningregelaar doormeten. Staat op YouTube een how to.

Gaan we nog doen!

Update 564: Gisteren de boel nog even sychroon gesteld. En de TPS nog iets netter afgesteld. Helpt wel moet ik zeggen. Maar dat kan ik pas echt beoordelen naar een aantal ritten. Plus dat ik nog vergeten ben de boel te resetten achteraf. Hij draait nu te laag stationair waardoor hij uitvalt bij hard remmen |(. Het houd je bezig zullen we maar zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan