Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gaan we nog doen!

Update 564: Gisteren de boel nog even sychroon gesteld. En de TPS nog iets netter afgesteld. Helpt wel moet ik zeggen. Maar dat kan ik pas echt beoordelen naar een aantal ritten. Plus dat ik nog vergeten ben de boel te resetten achteraf. Hij draait nu te laag stationair waardoor hij uitvalt bij hard remmen |(. Het houd je bezig zullen we maar zeggen.
Dat heb ik ook gehad maar bleek de dynamo en spanningsregelaar te zijn, toch lijken jouw klachten daar niet op te wijzen. Bij mij kreeg ik ook storingen elders in de electriek..

En ja ik bedoelde inderdaad met bougiekabels de steekbobines, omdat daar ook vocht in moet hebben gezeten. En zag (bij het teruglezen) dat je ze al had vervangen... zei ik al dat ik a-technisch was :P :+

Succes!
 
Dat heb ik ook gehad maar bleek de dynamo en spanningsregelaar te zijn, toch lijken jouw klachten daar niet op te wijzen. Bij mij kreeg ik ook storingen elders in de electriek..

En ja ik bedoelde inderdaad met bougiekabels de steekbobines, omdat daar ook vocht in moet hebben gezeten. En zag (bij het teruglezen) dat je ze al had vervangen... zei ik al dat ik a-technisch was :P :+

Succes!

Toch kan het daar nog steeds inzitten hoor. Ik moet alleen even een nieuwe multimeter aanschaffen. Die van mij is overleden.

Ik had al gelezen dat de dynamo niet het beste onderdeel van deze fiets is. En aangezien op die van mij inmiddels al bijna 60k staat zal het me niets verbazen.
 
Gaan we nog doen!

Update 564: Gisteren de boel nog even sychroon gesteld. En de TPS nog iets netter afgesteld. Helpt wel moet ik zeggen. Maar dat kan ik pas echt beoordelen naar een aantal ritten. Plus dat ik nog vergeten ben de boel te resetten achteraf. Hij draait nu te laag stationair waardoor hij uitvalt bij hard remmen |(. Het houd je bezig zullen we maar zeggen.

Ik had ook last van uitvallen zodra ik afremde, had arrow uitlaten gemonteerd toen is er de arrow map voor hoge uitlaten in gegaan maar liep hij heel beroerd op.
Daarna aan de computer gehangen en bleek ie ook niet lekker synchroon te staan.
Dit veranderd maar was toch een hele klus omdat 1 cilinder niet mee werkte.
Maargoed heb het laten doen en wat mee gekeken maar het is wel opgelost iig. :]
 
Ik had ook last van uitvallen zodra ik afremde, had arrow uitlaten gemonteerd toen is er de arrow map voor hoge uitlaten in gegaan maar liep hij heel beroerd op.
Daarna aan de computer gehangen en bleek ie ook niet lekker synchroon te staan.
Dit veranderd maar was toch een hele klus omdat 1 cilinder niet mee werkte.
Maargoed heb het laten doen en wat mee gekeken maar het is wel opgelost iig. :]

Ik wil hem nog een keer helemaal op de bank af laten stellen. Maar dat ga ik pas doen als ik zeker weet dat ik het probleem heb opgeslost. Vind het trouwens nog steeds geweldig hoe veel er zelf aan de speed te doen is met een kabeltje van een tientje en een laptop :}. Zowat al het afstellen is zelf te doen. Alleen voor de lucht/benzine mengsel zou ik nog een meter moeten hebben.
 
Heb vandaag ook ff met Roke gebeld idd, maar ook hun hadden pas plek over een paar week. Half Nederland heeft hun motor bij de dealer voor onderhoud gok ik ;) ik blijf maar wel bij Eibergen, dan maar ff geduld :Y
 
tumblr_onq2esPydO1t0jafyo1_1280.jpg

tumblr_onq2esPydO1t0jafyo2_1280.jpg

tumblr_onq2esPydO1t0jafyo3_1280.jpg


JUST LAUNCHED - The HandleWheel
We’ve just unveiled our new steering wheel attachment, which can be fitted to our comprehensive range of bikes.
It replaces conventional handlebars and has been designed to make Triumph’s motorcycles easier for car drivers to adapt to.
As a responsible manufacturer, we are keen to use the HandleWheel to help ease congestion and improve air quality across the UK by enticing more motorists to switch from four wheels to two.
The innovative HandleWheel will fit directly on to the top yoke of some of our most popular models like a regular handlebar setup, allowing new riders to steer the bike as they would a car. The steering device will also feature the Triumph Rider Intuitive Control Keys (TRICK) system, a pioneering feature that enables the rider to control switches through voice commands, including lights, indicators, emergency kill switch and horn.
The HandleWheel will be available as a £300 option (not including fitting costs) on all compatible Triumph models, to find out more visit For the Ride
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

JUST LAUNCHED - The HandleWheel
We’ve just unveiled our new steering wheel attachment, which can be fitted to our comprehensive range of bikes.
It replaces conventional handlebars and has been designed to make Triumph’s motorcycles easier for car drivers to adapt to.
As a responsible manufacturer, we are keen to use the HandleWheel to help ease congestion and improve air quality across the UK by enticing more motorists to switch from four wheels to two.
The innovative HandleWheel will fit directly on to the top yoke of some of our most popular models like a regular handlebar setup, allowing new riders to steer the bike as they would a car. The steering device will also feature the Triumph Rider Intuitive Control Keys (TRICK) system, a pioneering feature that enables the rider to control switches through voice commands, including lights, indicators, emergency kill switch and horn.
The HandleWheel will be available as a £300 option (not including fitting costs) on all compatible Triumph models, to find out more visit For the Ride


Hahaha, en dat toevallig op deze dag...
 
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

JUST LAUNCHED - The HandleWheel
We’ve just unveiled our new steering wheel attachment, which can be fitted to our comprehensive range of bikes.
It replaces conventional handlebars and has been designed to make Triumph’s motorcycles easier for car drivers to adapt to.
As a responsible manufacturer, we are keen to use the HandleWheel to help ease congestion and improve air quality across the UK by enticing more motorists to switch from four wheels to two.
The innovative HandleWheel will fit directly on to the top yoke of some of our most popular models like a regular handlebar setup, allowing new riders to steer the bike as they would a car. The steering device will also feature the Triumph Rider Intuitive Control Keys (TRICK) system, a pioneering feature that enables the rider to control switches through voice commands, including lights, indicators, emergency kill switch and horn.
The HandleWheel will be available as a £300 option (not including fitting costs) on all compatible Triumph models, to find out more visit For the Ride
Ik vind ze helemaal top! Ik wil ze ook op mijn Speed Triple! :9~ :9 :+
 
Vandaag een geweldige Speed Triple meeting gehad in Doel (zoals eerder afgesproken). *O* *O*
Ik wil hierbij iedereen die er was bedanken voor de geweldige tijd! :]
Voor degenen die er niet waren, jullie hebben echt wat gemist. :Y
Maar gelukkig voor jullie heb ik een filmpje gemaakt:


:+
 
Vandaag een geweldige Speed Triple meeting gehad in Doel (zoals eerder afgesproken). *O* *O*
Ik wil hierbij iedereen die er was bedanken voor de geweldige tijd! :]
Voor degenen die er niet waren, jullie hebben echt wat gemist. :Y
Maar gelukkig voor jullie heb ik een filmpje gemaakt:


:+


Nou lekker, nog bedankt voor uitnodiging??? (was dat Jakkel niet?)
 
Vandaag een geweldige Speed Triple meeting gehad in Doel (zoals eerder afgesproken). *O* *O*
Ik wil hierbij iedereen die er was bedanken voor de geweldige tijd! :]
Voor degenen die er niet waren, jullie hebben echt wat gemist. :Y
Maar gelukkig voor jullie heb ik een filmpje gemaakt:


:+

Gezellig :X

iig kan je beter rechtsaf bij het eind van het straat ipv een rondje parkeerplaats kan je echt het dorp in, volgende keer beter! :] :Y

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1590545337608.2064840.1655100190&type=1&l=98da152e2e
 
Laatst bewerkt:
Ja was echt top!! :+ uitnodiging gemist denk ik, was mij zowieso te ver rijden, afijn... Vind het er niet spectaculair uitzien eerlijk gezegd haha, beetje trieste bedoeling


Wanneer gaan we nu eens een echte meeting houden? Ergens centraal in het land.. Leusden is wel redelijk centraal toch? Bij Blom of zo?
 
Vandaag een geweldige Speed Triple meeting gehad in Doel (zoals eerder afgesproken). *O* *O*
Ik wil hierbij iedereen die er was bedanken voor de geweldige tijd! :]
Voor degenen die er niet waren, jullie hebben echt wat gemist. :Y
Maar gelukkig voor jullie heb ik een filmpje gemaakt:


:+

Niets gelezen over een eventuele Triple meeting die georganiseerd zou worden. Wat ik eventueel gemist heb geen idee, het filmpje zegt me wat dat betreft niets.
 
Het was ook meer een grapje van mijn kant. Ik wou even de camera uitproberen op de motor en aangezien Doel niet zo ver van mijn huis is (18 km), dacht ik, laat ik er eens door rijden. Doel zelf is wat rijden betreft niet zo spectaculair, maar je kan daar in de omgeving best leuk rijden. Veel dijkjes enzo.

Ik snap dat het voor mensen uit het hoge noorden (kom ik oorspronkelijk ook vandaan) een beetje ver is.

Ik denk inderdaad dat Leusden de meest centrale locatie is. We hebben daar vorig jaar ook een meeting gehad en ik vond dat best geslaagd.

Dat betekend overig niet dat we geen meeting in Doel kunnen houden. Maar ik kan me voorstellen dat er dan voornamelijk mensen uit zuid Nederland en België op af komen.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een geweldige Speed Triple meeting gehad in Doel (zoals eerder afgesproken). *O* *O*
Ik wil hierbij iedereen die er was bedanken voor de geweldige tijd! :]
Voor degenen die er niet waren, jullie hebben echt wat gemist. :Y
Maar gelukkig voor jullie heb ik een filmpje gemaakt:


:+
Iets met 1 april enzo :')
 
Ik wil hem nog een keer helemaal op de bank af laten stellen. Maar dat ga ik pas doen als ik zeker weet dat ik het probleem heb opgeslost. Vind het trouwens nog steeds geweldig hoe veel er zelf aan de speed te doen is met een kabeltje van een tientje en een laptop :}. Zowat al het afstellen is zelf te doen. Alleen voor de lucht/benzine mengsel zou ik nog een meter moeten hebben.

Inmiddels weer wat verder. Ik heb de O2 sensor uitgezet in de software. Loopt nu beter moet ik zeggen. Hij hikt nog wel maar een stuk minder heb ik het idee. Zal het dan toch opgelost zijn maar is de afstelling gewoon compleet ruk?

Ook spanningsregelaar gecheckt. Maar die pompt er op 4500rpm gewoon netjes 14v uit. Kan alleen de dynamo nog checken kijken of die te lage waardes geeft maar dat lijkt mij dan ook niet.
 
Gisteren bij Blom Motoren een proefrit gemaakt op het 2017 model. Mooie fiets hoor en rijdt lekker met al die techniek. En natuurlijk in het mat grijs..... Op dit moment rijdt ik een 2008. Ik vond de 2017 wel wat braaf en voorspelbaar. Miste een beetje dat ruige randje. Iemand anders ervaringen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan