Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen ik heb een paar vragen mbt mapping ecu aanpassen:

Ik heb een S3 R uit 2013 met een set SC Projects dempers en een bmc sportfilter.
Iemand id of de obd2 kabel plus tunerboy gewoon voor mijn model werkt?
Zo ja, welke mapping ik het beste kan gebruiken voor mijn setup?
Hoeveel winst valt er ongeveer te behalen?
Thanks :}
 
Goedemorgen ik heb een paar vragen mbt mapping ecu aanpassen:

Ik heb een S3 R uit 2013 met een set SC Projects dempers en een bmc sportfilter.
Iemand id of de obd2 kabel plus tunerboy gewoon voor mijn model werkt?
Zo ja, welke mapping ik het beste kan gebruiken voor mijn setup?
Hoeveel winst valt er ongeveer te behalen?
Thanks :}
Ja werkt prima. Heb dezelde setting echter met Akrapovic dempers.
Bij mij werkt de Arrow mapping het beste. Stuk smeuiger in midden gebied.
Of ik ook pk's heb gewonnen geen idee. Maar hij rijd wel veel fijner.
 
Ja werkt prima. Heb dezelde setting echter met Akrapovic dempers.
Bij mij werkt de Arrow mapping het beste. Stuk smeuiger in midden gebied.
Of ik ook pk's heb gewonnen geen idee. Maar hij rijd wel veel fijner.

Thanks nog smeuïger? *D Ik ben benieuwd! Waar heb jij die obd2 gekocht?
 
Vandaag nog even een lekker stukje gestuurd, jammer dat we rond werkendam een flinke bui hadden.
Smorgens was het toch nog wel wat gladjes wanneer je iets te hevig de bochten neemt.
Maar al met al we zijn weer even weggeweest.
 
Goedemorgen ik heb een paar vragen mbt mapping ecu aanpassen:

Ik heb een S3 R uit 2013 met een set SC Projects dempers en een bmc sportfilter.
Iemand id of de obd2 kabel plus tunerboy gewoon voor mijn model werkt?
Zo ja, welke mapping ik het beste kan gebruiken voor mijn setup?
Hoeveel winst valt er ongeveer te behalen?
Thanks :}

Op de testbank met Leovince highmounts en een K&N sportfilter een 3/4 pk en 10n/m.

Hoe bevallen de SC-project dempers? Heb je de slip-ons met of zonder SC y-stuk?
 
Op de testbank met Leovince highmounts en een K&N sportfilter een 3/4 pk en 10n/m.

Hoe bevallen de SC-project dempers? Heb je de slip-ons met of zonder SC y-stuk?

Slip-ons zonder y-stuk. Bevallen zeer goed :} Vermogen is op gevoel iig niets minder op geworden. Het geluid is werkelijk fenomenaal! erg bruut donker geluid (al vanaf stationair). En de brouwkwaliteit is ook echt goed.
 
Ik ga morgen richting Eibergen voor een op maat gemaakt map. Post de resultaten hier ook wel even, evenals een mooi HD filmpje op de testbank ;)
 
Ik ga morgen richting Eibergen voor een op maat gemaakt map. Post de resultaten hier ook wel even, evenals een mooi HD filmpje op de testbank ;)


Nice! heel graag! Wat is jouw setup? Ben benieuwd wat ze daar mee kunnen. Is namelijk de oude bank van Sjoerd van SF Tuning wat een aantal jaren geleden in Borne zat. Helaas hebben ze alleen de bank overgenomen maar niet Sjoerd. Sjoerd heeft mijn motoren destijds goed weten af te stellen.

Wat vraagt Eibergen voor de tuning??
 
Over tuning/mapping gesproken.

De Speed Triple vanaf 2016 kan je niet meer met TuneECU zelf mappen inladen. Kan elke Triumph dealer er een andere (zeg Arrow 2-1 mapping) inladen?

Nog niet eens proefgereden, komt over paar weken maar toch wel nieuwsgierig naar antwoord :)

Voor mij zou de keuze dan zijn voor een Scorpion Serket Taper
lrgscale14164-RTR84SECEO-Scorpion-Taper-Carb-Oval-Triumph-Speed-Triple-1050-1600-4.jpg


Of Remus Hexacone

remus-hexacone-black-exhaust-muffler-triumph-speed-triple-16-17.jpg
 
Nice! heel graag! Wat is jouw setup? Ben benieuwd wat ze daar mee kunnen. Is namelijk de oude bank van Sjoerd van SF Tuning wat een aantal jaren geleden in Borne zat. Helaas hebben ze alleen de bank overgenomen maar niet Sjoerd. Sjoerd heeft mijn motoren destijds goed weten af te stellen.

Wat vraagt Eibergen voor de tuning??

Ik heb nu een arrow volledig systeem met k&n filter, en ik heb de db-killer eruit laten flexen.. Laat het morgen weten wat het geworden is, testbank tarief was 75 euro p uur, anderhalf tot 2 uur bezig :Y
 
Over tuning/mapping gesproken.

De Speed Triple vanaf 2016 kan je niet meer met TuneECU zelf mappen inladen. Kan elke Triumph dealer er een andere (zeg Arrow 2-1 mapping) inladen?

Nog niet eens proefgereden, komt over paar weken maar toch wel nieuwsgierig naar antwoord :)

Voor mij zou de keuze dan zijn voor een Scorpion Serket Taper
[afbeelding]

Of Remus Hexacone

[afbeelding]

Vind die Remus mooier :Y
 
Over tuning/mapping gesproken.

De Speed Triple vanaf 2016 kan je niet meer met TuneECU zelf mappen inladen. Kan elke Triumph dealer er een andere (zeg Arrow 2-1 mapping) inladen?

Nog niet eens proefgereden, komt over paar weken maar toch wel nieuwsgierig naar antwoord :)

Voor mij zou de keuze dan zijn voor een Scorpion Serket Taper
[afbeelding]

Of Remus Hexacone

[afbeelding]

Als er niet meer met TUNE-ECU kan worden gewerkt zou ik voor 2 high-mounts gaat. In combinatie met standaard voorbochten/cat geeft dat de beste resultaten.
 
Hier ook blij! Vandaag in Eibergen geweest en de motor hebben ze daar perfect afgesteld :Y vooral in het lage en middengebied stuk meer koppel en vermogen nu, loopt zijdezacht en trekt gevoelsmatig stukken harder nu.. Eindresultaat: 133.2 PK en 116.8 Nm 8-) *O* :t

Oh ja, en zoals beloofd, een filmpje ;)

 
En een plaatje nog maar dan ;) dat kleine dipje kregen ze er niet uit, lag aan de uitlaat vertelde hij
full
 
Laatst bewerkt:
Hier ook blij! Vandaag in Eibergen geweest en de motor hebben ze daar perfect afgesteld :Y vooral in het lage en middengebied stuk meer koppel en vermogen nu, loopt zijdezacht en trekt gevoelsmatig stukken harder nu.. Eindresultaat: 133.2 PK en 116.8 Nm 8-) *O* :t

Oh ja, en zoals beloofd, een filmpje ;)



Dus je bent niet voor niks geweest!
Mooi resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook blij! Vandaag in Eibergen geweest en de motor hebben ze daar perfect afgesteld :Y vooral in het lage en middengebied stuk meer koppel en vermogen nu, loopt zijdezacht en trekt gevoelsmatig stukken harder nu.. Eindresultaat: 133.2 PK en 116.8 Nm 8-) *O* :t

Oh ja, en zoals beloofd, een filmpje ;)


Ziet er mooi uit. De air / fuel is redelijk arm (1 op 13) afgesteld maar het resultaat is erg mooi.
Veel mooier dan mijn std map (low boy) die weer veel te rijk staat. Ik haal bij lange na niet de opgegeven vermogens . Maar dat kan bank verschillend zijn. Bij Goedhart laten meten. Toevalling ook een andere Speed voor mij met een lowboy . Dezefde waardes.

Ik ben benieuwd naar het verschil in het vermogen toen je kwam en deze uitdraai. Of te wel hoeveel verbeterd ( ook de af ratio) heb je ook een begin meting ?
 
Ik heb hier ergens ook nog een uitdraai geplaatst van voor het afstellen, daar was de 'lijn' veel grimmiger en had hij veel meer dipjes :Y zoals hij nu is, is echt fantastisch :Y stonden volgens mij geen waardes bij, was gewoon een 'kale' run

Kostenplaatje viel ook reuze mee, ik was onder de streep 130 ekkies kwijt
 
Laatst bewerkt:
Hier ook blij! Vandaag in Eibergen geweest en de motor hebben ze daar perfect afgesteld :Y vooral in het lage en middengebied stuk meer koppel en vermogen nu, loopt zijdezacht en trekt gevoelsmatig stukken harder nu.. Eindresultaat: 133.2 PK en 116.8 Nm 8-) *O* :t

Oh ja, en zoals beloofd, een filmpje ;)


Nice :} is idd een mooi resultaat en een grote verbetering t.o.v. de fabrieksopgave. Want 133awpk is ongeveer 150pk aan de krukas dus 15pk winst tov de fabrieksopgave. Het zou mooi zijn als je ook een vergelijk heb met de beginmeting en eindmeting.

Opvallend is hoe snel die speeds in de begrenzing lopen al voor 9000 toeren :/ zie ook niet echt dat die rond dat toerental heel sterk aan het afbouwen is. Vraag me af of het zinvol (en überhaupt mogelijk is met tunerboy) om het max. toerental op te hogen.
 
Laatst bewerkt:
Nice :} is idd een mooi resultaat en een grote verbetering t.o.v. de fabrieksopgave. Want 133awpk is ongeveer 150pk aan de krukas dus 15pk winst tov de fabrieksopgave. Het zou mooi zijn als je ook een vergelijk heb met de beginmeting en eindmeting.

Opvallend is hoe snel die speeds in de begrenzing lopen al voor 9000 toeren :/ zie ook niet echt dat die rond dat toerental heel sterk aan het afbouwen is. Vraag me af of het zinvol (en überhaupt mogelijk is met tunerboy) om het max. toerental op te hogen.

Volgens mij kan dit wel... Ik heb daar wel eens wat van gelezen, alleen ik zie er het nut niet helemaal van in, het is net wat je gewend bent.. Of hij er nu bij 9000 in duikt of bij 10.500, maakt (voor mij) niet uit ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan