Triumph Speed Triple topic deel 51

Status
Niet open voor verdere reacties.
Help het ook niet als je het contact een keer aan en uit zet en dan weer probeert? Ik heb wel vaak dat bij de eerste poging de motor wel rond draaid meer niet aanslaat. Maar dan bij de twede poging eigenlijk wel direct. Drie keer starten is uitzonderlijk bij de mijne.

Ik vermoet eigenlijk een fout in de fuel map. Als ik mijn crossert dood rem in een bocht (Sua Sua wat een foute timing, I know) Dan heeft tie ook wel eens moeite om te starten. Dan is de hotstart knop een uitkomst.

Als het mijn motor was dan zou ik hem aan de laptop hangen en alles wat tie zelf geleerd heeft deleten. Daar is zo'n knopske voor. Werkt wonders bij de mijne.

Heb alle mogelijk "simpele oplossingen" al geprobeerd:
contact aan-uit
dodemansknop
Koppelingsschakelaar
aanduwen (lukt niet echt alleen heuvel op :-)

Uitlezen en resetten is idd als eerste het makkelijkste! ga ik iig proberen.
 
Heb alle mogelijk "simpele oplossingen" al geprobeerd:
contact aan-uit
dodemansknop
Koppelingsschakelaar
aanduwen (lukt niet echt alleen heuvel op :-)

Uitlezen en resetten is idd als eerste het makkelijkste! ga ik iig proberen.

Speed kun je sowieso niet aanduwen dus dat hoef je ook niet te proberen. Geloof me ik heb het geprobeerd toen ik accu problemen had.
 
Laat ik het anders stellen, met een half dooie accu lukt het niet!

Jawel haha ik had namelijk een half dooie accu...gewoon hard duwen en degene die erop zit doet de rest... in ze 2, koppeling in..start knop in, koppeling los en huppatee..hij start als het goed is...
 
Hallo mede tweewieler bestuurders.

Korte vraag:

hoe vaak en wanneer slaat bij de meeste speed's de koelventilator aan?

Als ik door de stad rijd met een gemiddelde van 50/60 Km/h dan gaat heel vaak de ventilator aan en deze blijft ook best lang aan.

Motor is uit 2010 en heeft de originele vloeistof nog (gemeten en getest en is nog goed)
Nu heb ik een toevoeging bij de koelvloeistof gedaan en wat me erg opvalt is dat de ventilator nu maar heel kort aan gaat.
Maar is het normaal dat de koelvin zo vaak aanslaat?
 
Technische vraag:
Gisteren starte mijn Speed na een tussenstop (net als bij mijn laatste rit) met warme motor pas na 20 startpogingen. Vreemd is dat hij koud met een druk op de knop aanslaat.
Dynamo en spanningsregelaar heb ik vorig jaar vervangen dus gelukkig kon mijn accu het aan :-)
Het lijkt op geen ontsteking of geen injectie (zie geen foutmelding/ storing in het display).
Startmotor laat de krukas draaien. Maakt soms wel een "klak" geluid.
Zou dat de een starterkrans probleem kunnen zijn?
iemand tips/ ervaring? gaat om een 1050 bj 2005, 37k gelopen.

Heb eind vorige jaar ook zelfde problemen gehad, startknop/koppelings switch/sidestand switch uit elkaar gehaald schoongemaakt en vaseline erop heeft niet geholpen, alles lijkt ook op de juiste spanning te staan accu 13,3V etc etc blah,blah.....

Uiteindelijk een nieuwe accu ingegooid en hoppah, probleem opgelost :t

(accu was al 7 jaar oud :$ en heeft nooit op een druppel lader gehangen _O- )
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede tweewieler bestuurders.

Korte vraag:

hoe vaak en wanneer slaat bij de meeste speed's de koelventilator aan?

Als ik door de stad rijd met een gemiddelde van 50/60 Km/h dan gaat heel vaak de ventilator aan en deze blijft ook best lang aan.

Motor is uit 2010 en heeft de originele vloeistof nog (gemeten en getest en is nog goed)
Nu heb ik een toevoeging bij de koelvloeistof gedaan en wat me erg opvalt is dat de ventilator nu maar heel kort aan gaat.
Maar is het normaal dat de koelvin zo vaak aanslaat?

Speedy heeft het snel warm, de mijne uit 2012 heeft dat ook.
 
Ik wil van de zomer met de speed op vakantie... twee weken :] *O*
maar nu zit ik met een bagage probleem. mijn zadel tassen liggen op de uitlaten (hige mounts)

zijn er bagagerekken te koop??? voor een speed uit 2013???
of moet ik zelf gaan knutselen???
 
Ik wil van de zomer met de speed op vakantie... twee weken :] *O*
maar nu zit ik met een bagage probleem. mijn zadel tassen liggen op de uitlaten (hige mounts)

zijn er bagagerekken te koop??? voor een speed uit 2013???
of moet ik zelf gaan knutselen???

Voor een 2009 heb ik de dragers van Hepco &Becker C-bow) er op gezet.
Die vallen over de uitlaten heen.
Dat ziet er zo uit:
33zfo8x.jpg

2imbdxd.jpg


Dank dat dat voor een 2013 ook een optie is;)
 
Ik had een Roltas met aan de onderkant een dikke plaat laminaat verwerkt. Bleven de uiteinden ook vlak en niet naar beneden getrokken richting de hoge uitlaten, die ik niet had, maar de roltas bleef dus vlak met het zadel :+
 
Technische vraag:

Gisteren starte mijn Speed na een tussenstop (net als bij mijn laatste rit) met warme motor pas na 20 startpogingen. Vreemd is dat hij koud met een druk op de knop aanslaat.

Dynamo en spanningsregelaar heb ik vorig jaar vervangen dus gelukkig kon mijn accu het aan :-)

Het lijkt op geen ontsteking of geen injectie (zie geen foutmelding/ storing in het display).
Startmotor laat de krukas draaien. Maakt soms wel een "klak" geluid.
Zou dat de een starterkrans probleem kunnen zijn?

iemand tips/ ervaring? gaat om een 1050 bj 2005, 37k gelopen.

Nou toevallig had ik de afgelopen maanden bijna het zelfde probleem zowel warm als koud warm leek het erger alsof hij meer compressie had waar hij doorheen moest bijten.
Het leek IDD alsof de accu te weinig power had om de computer levend te houden waardoor het starten afvalt.
Nieuwe accu gemonteerd en het probleem was bijna weg.
Alle connectors nagelopen en schoongemaakt.
als laatste een relais gemonteerd tussen de koplampen die pas schakeld als de spanning hoger wordt tijdens het laden.
TADAAAAA nu al 3 maanden geen gezeur meer. 1 tik lopen.

de koplampen gaan nu pas aan als de motor loopt.
 
Nou toevallig had ik de afgelopen maanden bijna het zelfde probleem zowel warm als koud warm leek het erger alsof hij meer compressie had waar hij doorheen moest bijten.
Het leek IDD alsof de accu te weinig power had om de computer levend te houden waardoor het starten afvalt.
Nieuwe accu gemonteerd en het probleem was bijna weg.
Alle connectors nagelopen en schoongemaakt.
als laatste een relais gemonteerd tussen de koplampen die pas schakeld als de spanning hoger wordt tijdens het laden.
TADAAAAA nu al 3 maanden geen gezeur meer. 1 tik lopen.

de koplampen gaan nu pas aan als de motor loopt.

De accu lijkt me sterk. Koud start hij in een keer! warm start hij dus zelfs nog na 30 pogingen.... Als de accu slecht was zou hij zeker geen 30 pogingen overleven lijkt me.
Accu ligt regelmatig aan de druppellader.
Connectors ga ik iig nalopen. Daarnaast ga ik bij de volgende niet starten met warme motor controleren of er wel een vonk is (ff bougiekap eraf halen en losse bougie er in) wel een vonk is geen benzine als oorzaak :-)
Zoek rustig verder.... Tips zijn ALTIJD welkom
 
Ik denk dat als je truken uit moet halen om spanning te "sparen" dat er ergens iets niet goed zit.

Vooral in aansluitingen / connectoren rond spanningregelaar en dynamo.

Heb een tijdje gehad dat speedy geen kick deed bij een start poging. Ik zo kwaad dat ik zittend op de bike de zijstandaard onder het het blok knal en uit gewoonte op de start knop druk. Lopen. Werkte een tijdje prima, toen hield het op. Ik met een kwaje kop, sta met beide benen op de grond en laat mij in het zadel vallen en starten. Tadaa! Moraal van verhaal daar was een kabeltje op het grote startrelais met een slechte hechting op het relais. Ik zag het een keer vonken in het donker. Draadje aan gesoldeert en klaar. Starten als een japanner.

Zijn vaak dommer rare onschuldige dingetjes die het doen.

Ik meet altijd de spanning tijdens het starten. FF een ty wrap om koppeling in te houden en wat frunniken met de multie meter maar dan moet je kunnen zien of de spanning te ver weg zakt.
 
blijft de startmotor wel ronddraaien of slaat deze ook af?
Misschien proberen relais van de koplampen er uit en dan proberen te starten (poging waard)

startmotor draait prima (krachtig genoeg) rond. Ander zou hij na 30 startpogingen niet in eens wel aanslaan. Het is echt een kwestie van geen ontsteking of geen benzine.

Op google meerdere zelfde klachten gevonden.... helaas allemaal verschillende oorzaken.
Koppelingshendel schakelaar, Tune ECU laden en alles resetten, lekke lucht/vacuümslangen, alle stekkerverbindingen controleren, nieuwe bougies, nieuwe accu, koplamp zekering verwijderen.
Dus deze lijst maar eens rustig nalopen.

Iemand uit de omgeving Arnhem met de Tune ecu kabel die hem wil kan uitlezen????
 
Laatst bewerkt:
startmotor draait prima (krachtig genoeg) rond. Ander zou hij na 30 startpogingen niet in eens wel aanslaan. Het is echt een kwestie van geen ontsteking of geen benzine.

Op google meerdere zelfde klachten gevonden.... helaas allemaal verschillende oorzaken.
Koppelingshendel schakelaar, Tune ECU laden en alles resetten, lekke lucht/vacuümslangen, alle stekkerverbindingen controleren, nieuwe bougies, nieuwe accu, koplamp zekering verwijderen.
Dus deze lijst maar eens rustig nalopen.

Iemand uit de omgeving Arnhem met de Tune ecu kabel die hem wil kan uitlezen????

Elektriciteit is en blijft lastig :+ je ziet het niet maar het is er wel (soms ;) )
Maaaar koop voor die paar tientjes een kabel zoooo handig
ik heb hem hier besteld ( VAG KKL K-LINE OBD2 USB Interface Cable with FTDI FT232RL Chip ) was met 4 dagen in huis plug en play met windows 10
 
Middag@all...

Zo, dat is even een tijdje geleden..Veel gebeurd afgelopen jaar, privé, werk, maar de boel weer aardig op de rit! Vandaar dat er maar weer een motor moet komen! Immers, volgende maand staat er een tripje naar Toets en Angela gepland, dus moet er wel een motor zijn om heen te kunnen, toch?

Ik ben vandaag overeengekomen met een 2012 Speed ABS. Een witte met een Arrow Low Mount eronder. Pas 13dkm gelopen. De Speed blijft me trekken en ik vind de witte kleur aardig mooi bij dit model. Wel zitten er nog de originele spiegels op, dus ik zoek eigenlijk per direct mooie bar-ends om erop te zetten. Barracuda of andere tips? Waar te halen?

Al met al ben ik blij terug te zijn hier op het forum en zeker in dit topic!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan