Motor Heftafel, welke ?

Gixxer$

Die hard MF'er
3 apr 2006
391
94
Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort te starten met de ombouw van een GSXr1100W naar naked/streetfighter.
Het lijkt mij handig ( misschien ook wel noodzakelijk ) om een motorheftafel aan te schaffen.
Aangezien ik dit voor de hobby doe en niet professioneel wil ik geen kapitalen hier aan uit geven ( dat geld steek ik liever in de motor )
Ik zou graag van de ervaringsdeskundigen onder jullie willen weten welk type heftafel van bv KippersRijssen en/of HBM machines het meest geschikt is.
Alvast bedankt voor jullie input en advies
 
Je kunt ook bij datona of powerplustools kijken..
Meestal hebben ze rond de feestdagen korting acties. Dus wellicht kun je daar nog even op wachten ?
 
Laatst bewerkt:
Even nog ter aanvulling, ik ben met name ook geïnteresserd in jullie ervaring met de lengte van de tafel zonder oprijplaat.
Is 1.82 meter voldoende of toch beter een tafel van 2.20 meter.
dus eigenlijk de keuze tussen het model "200" en "300"
 
Ik heb zelf de tafel van 220cm.
In eerste instantie dacht ik dat dit wel te lang zou zijn, maar toch is het wel lekker.

De motor heeft gewoon net wat meer ruimte achter.
En ik heb op de tafel een SteadyStand gemonteerd, dat scheelt best veel gedoe als je in je eentje bent!

2qkjwk9.jpg


Hier staat er een FZR1000 op!
 
Ja, zo te zien is dan 2.20 meter wel een must.
En die SteadyStand is dan ook wel handig, ik neem aan dat de motor dan gelijk "vast" staat als je hem erin zet.
 
Zoals gezegd is het niet voor professioneel gebruik maar hobby, en dacht ik aan een investering van ongeveer € 300,- tot € 350,-.
Wat zou dan jou advies zijn ?
 
Ik heb sinds 2007 de HBM 300. Nooit iets mee gehad, doet gewoon wat hij moet doen. Wat Bolski kort door de bocht aangeeft kan ik mij voorstellen, indien je hem dagelijks gebruikt is een voetpomp wat vermoeiend. Je moet minimaal 15x trappen wil de tafel in maximale stand staan. Ik gebruik de voetpomp niet eens 1x in de twee weken, dan is een voetpomp gewoon super. Deze tafel is lang zat en loodzwaar / zeer stabiel. Voor een hobbyist ideaal.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort ook de HBM300 en is een superding lengte is goed en prijs was prima 300 euro.
Komen wel verzendkosten bij die zijn niet mals. maar goed dan heb je een mooie lange tafel voor niet te veel geld en de ervaringen die ik zelf heb maar ook die ik hoor zijn positief.
 
De HBM 300 is inderdaad interessant, voldoed qua lengte en de prijs is ook prima.
Ik koop liever geen gebruikte want vaak moet daar dan ook weer in geinvesteerd worden.
 
Voetpomp of niet? Boeie. De tafel staat meestal weken op dezelfde hoogte. Of je een paar keer moet trappen, maakt echt niet uit. Ik zou niet een al te dure nemen. De profs en wannabees willen natuurlijk kwaliteit en blabla, maar met een instap Chinees tafeltje kan bijna iedere knutselaar tot aan het einde der tijden prima uit de voeten. Ik heb een goedkoop tweedehandsje gekocht, jaren terug. Doet wat ie moet doen. Prima ding voor honderd knaken.
 
Ik heb meerdere gehad.
Ook op.lucht.
Toch telkens met voetje omhoog doen. Geen probleem.

Inrijklem en 220 lengte is belangrijker.
En montage ogen maken tbv spanbanden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan