nieuwe universele toerenteller loopt terug bij gasgeven..

Jesper777

MF'er
16 nov 2015
64
0
Harderwijk
Universele toerenteller gekocht voor verbouw van een Kawasaki ER5.
Ik had er geen aansluitschema bij (via marktplaats, zou erbij zitten, maar niet dus en verkoper reageert niet meer...) maar heb maar 1 manier gevonden waarop ik uberhaupt een "signaal"/uitslag krijg bij starten motor.
Rare is alleen dat hij al bij stationair 3500 toeren aangeeft en als ik gas geef loopt ie juist terug.
Ik heb al wel gelezen dat deze teller hoogstwaarschijnlijk bedoelt is voor een motor met 1 bobine en de mijne heeft er 2.
Heeft dat daarmee te maken en weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie tijd
 
full


Lange Rood en zwart zijn de verlichting, verder zitten er 3 draadjes aan (klopt met de originele teller alleen andere kleuren) groen, zwart en zwart/geel.
 
https://www.aliexpress.co...Backlight/2052113729.html
Een inductie spoeltje om een bougiekabel wikkelen werkt waarschijnlijk beter.


Sorry, electra is niet mijn sterkste punt... Kun je iets meer uitleggen? Ik neem aan dat ik voor wat jij bedoelt dat geel zwarte (signaal) kabeltje nodig heb... Maar wat moet ik dan precies doen?

hij bedoelt dat je voor sommige toerentellers een kabeltje om een van de bougiekabels kunt wikkelen zodat je inductie krijgt. Iedere keer als de bougie vonkt gaat er een elektrische puls door de bougiekabel. Deze puls wordt opgepikt door het kabeltje en dit kan je aflezen in de teller.

heb ook nog even gezocht op utube voor je:
Hoop dat je er wat aan hebt.
 
hij bedoelt dat je voor sommige toerentellers een kabeltje om een van de bougiekabels kunt wikkelen zodat je inductie krijgt. Iedere keer als de bougie vonkt gaat er een elektrische puls door de bougiekabel. Deze puls wordt opgepikt door het kabeltje en dit kan je aflezen in de teller.

heb ook nog even gezocht op utube voor je:
Hoop dat je er wat aan hebt.

en als je een viercilinder hebt?
"waisted spark"
krijg je twee vonkjes..
dus dubbel zoveel toeren..

toch?
 
Universele toerenteller gekocht voor verbouw van een Kawasaki ER5.
Ik had er geen aansluitschema bij (via marktplaats, zou erbij zitten, maar niet dus en verkoper reageert niet meer...) maar heb maar 1 manier gevonden waarop ik uberhaupt een "signaal"/uitslag krijg bij starten motor.
Rare is alleen dat hij al bij stationair 3500 toeren aangeeft en als ik gas geef loopt ie juist terug.
Ik heb al wel gelezen dat deze teller hoogstwaarschijnlijk bedoelt is voor een motor met 1 bobine en de mijne heeft er 2.
Heeft dat daarmee te maken en weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt voor jullie tijd
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan