De nieuwe Yamaha Xmax 300

Ja het is een plaatje





M'n vriendin vindt de witte t mooiste.
Zat eerst naar n 400 te kijken, eventueel n bijna nieuwe, maar als die net zo duur is als n nieuwe 300 en die waarschijnlijk net zo snel is en met traction control etcetera, Tja...

Mooie tellers




Let op de knopjes voor buddy en tankklepje



Mooiere koplampen en n verstelbare ruit




Heel fraai
 
Zeker een mooie scooter,zit er ook een verstelbaar scherm op, dat zou mooi zijn.
 
Nog onbekend,
Maar de 400 kost 7.000
De momo 400 iron 7300

De 250 kost 5500 dacht ik

Dus ik gok de 300 op 6500 en dat lijkt me n mooie deal met abs, traction control, lader in kastje
en waarschijnlijk zelfde power als de 400 nu.
Ik verwacht dan ook eenzelfde upgrade voor de 400
 
Dus ik gok de 300 op € 6500


Er vanuit gaande dat de gemiddelde scooter in NL. 650 euro duurder is dan in Frankrijk, zit je redelijk in de buurt qua prijs Ferry ;)

Hieronder de prijs zoals het waarschijnlijk ± zal zijn in nummer 1 top verkoop land Frankrijk:


Originele Franse text, Franse prijs, vertaald naar Engels:

The new X-Max 300 will arrive in concession to April 2017, available in three colors (Lunar Grey, Milky White and Quasar Bronze).
Side tariff, with an X-Max 250 ABS posted at € 5,499, the new X-Max 300 should not surpass the € 6,000

Bron: http://www.scooter-station.com/Yamaha-X-Max-300.html
 
Laatst bewerkt:
Ik gok (hoop) op €5999, lijkt me een reële prijs. Uiteindelijk scheelt het maar 43cc t.o.v. de Xmax250 en met €6500 komt ie te dicht bij de Xmax400.
 
Dat hoop ik ook en ik zat ook te kijken naar de prijs van de kymco 400i.
Daar zou die eigenlijk niet overheen moeten komen, ook aangezien die 26 kw ofzo heeft en abs.

Te dicht bij de xmax 400.....tja maar zn specs zijn gelijk, maar waarschijnlijk zuiniger en met extras als traction control, verstelbare ruit en 12 v .
Als de 300 niet kleiner is qua formaat, zie ik niet in waarom je n 400 zou kopen.
 
Laatst bewerkt:
Kymco wil nogthans nietig blijven tegenover 'HUN' grote voorbeeld Japan.
In tegen stelling tot China is Taiwan een Japan georiënteerd land, dit ondanks dat China zegt dat Taiwan een afvallige republiek is, en China een vijand van Japan is!
Maar een ieder die zich wat dieper in Taiwan zou verdiepen zou tot de conclusie moeten kunnen komen dat Taiwan daadwerkelijk toch echt anders is als China!

De Taiwanees streefde de Japanners dan ook al o.a. voorbij met de release van de 400 Xciting, wat niet wegneemt dat de Yam 400 de absolute verkoop winnaar was en de Xciting nauwelijks werd verkocht in Europa... maar das dus puur omdat Japan altijd baas is geweest en eigenlijk tot op zeker hoogte nog steeds baas is en mogelijk ook zal blijven.

Maar dit komt o.a. dus door het verhaaltje zoals we in 1975 dachten over de Japanse auto's - v.s de rest en o.a. b.v. door zoals vaak en terecht ook de (Yamaha Tmax) nog steeds in de koppen van de mensen zit als top model.... wat het natuurlijk ook is ;)

Mijn Xciting 400 heeft al die tijd al de normale fatsoenlijke voorvork en en een fatsoenlijk gewicht, waar Yamaha nu pas in 2017 mee komt.

Deze yamaha is totaal niet vergelijkbaar met de 250/400 maar technisch meer met de Kymco Xciting 400, maar het is en blijft Yamaha en daarom scoren ze, de Yamaha 400 als zowel de 250 wordt nu gewoon een nietsnut in Frankrijk en de 300 wordt gewoon BAAS!

Ik zet hem dan ook neer in NL. voor 6399 euro... mogelijk zelfs een honderdje meer!
Wen er alvast maar aan want een pak melk kost ook niet meer wat het ooit was.
 
Laatst bewerkt:
er zijn sowiso 2 dingen waar je voorlopig altijd rekening mee moet houden in de prijsstellingen.
1 kymco za altijd proberen goedkoper te zijn dan de concurent, juist omdat wat webengine al zegt dat iedereen eerst naar yamaha honda en Suzuki zullen blijven kijken alvorens naar de kymco te gaan.
de enige manier om goed op te vallen is om naast hun degelijkheid de prijs onder die van hun te houden, anders denkt iedereen voor dezelfde prijs heb ik een yam.

2 de gevestigde orde dus honda Suzuki en yamaha zullen de prijs altijd proberen boven de goedkopere merken als sym en kymco proberen te houden.
dat heeft bmw en ducatie tenslotte ook jaren lang gedaan totdat ze zichzelf bijna uit de markt uit prijsde doordat de concurrentie qua techniek en ook eigenzinnigheid en net zo revolutionair en steeds meer exotische te werk gingen voor minder geld.
hierdoor konden de klanten dus voor hetzelfde terecht bij de concurrenten voor minder geld.
pas toen ging ducatie en geholpen door de crisis ook natuurlijk de prijzen omlaag doen en ook meer betaalbare modellen maken voor de gewone consument inplaats van dat kleine groepje trouwe fans die het betalen konden.
zelfde geld natuurlijk ook voor mv augusta als die de door waren gegaan met hun exotische prijzen waren ze nu ook al faliet geweest.

bij de scooters is het nog niet zover yam suz en hond weten en denken dat ze juist de prijzen hoger moeten houden als bewijs dat zij de betere en meerderen zijn dan sym en kymco.
maar als sym en vooral kymco op deze we doorgaan zoals ze nu met de 400 hebben gedaan en na verwachting ook met de k50 zullen doen dan zal de consument in tijd ook vaker voor een kymco gaan en ook richting sym.
als er dan genoeg markt aandeel gesnoept word dan kan er 2 dingen gebeuren.
kymco en sym gaan met hun prijzen richting de concurrenten.
of zoals bij bmw duc en mv is gebeurd de concurrenten erkennen de kwaliteiten van deze merken en stellen hun prijzen naar beneden om bij te kunnen blijven.
maar het is een strijd van de lange adem zolang wij voor de gevestigde orde blijven kiezen.

ugh
 
En dan heb je ook nog te maken met valuta wisselkoersen, de taiwanese munt zit meer aan de dollar gekoppeld, en de yen wil ook nogal eens flink schommelen t.o.v de euro.
de x-max 250 werd dan wel weer in Italië en Frankrijk geproduceerd de x-max 400 mogelijk ook en de x-max 300cc denk ook in Europa. Dus die hebben geen last van de zwakke euro ten opzichte van de US dollar, Maar Kymco heeft daar wel last van.
En de T-max 550, als die wel in Japan wordt geproduceerd heeft weer last van een sterke yen.
 
Laatst bewerkt:
Zeker mooi ding! Alleen vind ik jammer dat er geen treeplanken zijn waarbij je je voet naar voren kan brengen. Ook bij J300 mis ik die. Maar dat iets persoonlijks :-)

En idd wat een keuze in het 300 segment. Blijkt toch het meest populair.

Bigsingle
 
Nou die zitten er wel op hoor, kijk maar goed op de website bij Yamaha NL bijvoorbeeld

Zeker mooi ding! Alleen vind ik jammer dat er geen treeplanken zijn waarbij je je voet naar voren kan brengen. Ook bij J300 mis ik die. Maar dat iets persoonlijks :-)

En idd wat een keuze in het 300 segment. Blijkt toch het meest populair.

Bigsingle
 
Ja, idd. Die had ik over het hoofd gezien. Dan zou ik eerder voor deze gaan dan de J300. Ze zijn wel aan elkaar gewaagd denk ik. Beide erg mooi :-)
 
Het zou wel eens nog drukker kunnen worden in de 300cc vijver.

Ondertussen zou de conventionele BMW 300cc scooter toch ook wel een keer klaar moeten zijn?

Het contract met Loncin is tenslotte al een jaar geleden getekend.
Enige gerucht wat ik er verder van weet is dat er mogelijk gebruik
zal worden gemaakt van het nieuwe dit jaar verschenen G310R motorblok
 
BMW wil natuurlijk wel dat de puntjes goed op de i staan bij de door Chinezen gebouwden loncin motorblokken.
Die 300 cc blokken zijn ook goed voor op de snelweg en verbruiken weinig benzine bij 120km per uur. Terwijl de 125cc en 150cc blokken tot het uiterste moeten gaan om 120 km/u te rijden en dan geen laag verbruik meer hebben. Eigenlijk zijn ze niet allround goed genoeg. Maar de 300cc wel, ook op 130 km/u wegen.
Ik las ook dat honda en yamaha samen scooters gaan bouwen. En dat er honda scootertjes als yamaha verkocht gaan worden.
 
Zag iets nieuws...
Bij dimlicht branden beide koplampen.
Wanneer groot licht wordt ingeschakeld, gaat er in t midden n derde licht branden... dat driehoekige stuk.

Mooi dat beide lampen branden.
 
Laatst bewerkt:
Mooie motorscooter die nieuwe XMax en ik heb aanschaf overwogen ware het niet dat je op de XMax zo opgevouwen lijkt te zitten; met je benen vooruit zitten (wat ik prefereer) lijkt onmogelijk ondanks het kleine lengte verschil van slechts 8cm tussen beide scooters (XMax-Burgman400); hoe is dat toch mogelijk!? Ik ben 185cm en ruimte om lekker ontspannen te kunnen zitten is wel een voorwaarde, het is geen sportmotor tenslotte :]

legroom%20185.jpg
 
Dus misschien toch een super Tmax in de toekomst. :-))

125cc
250cc einde
300cc
400cc einde
530cc
Super Tmax

Grapje maar toch.

Oh nee einde verbrandingsmotor.:-)

Idd weinig plaats voor voeten, op de nieuwe Tmax ook minder plaats voor voeten.
 
Mooie motorscooter die nieuwe XMax en ik heb aanschaf overwogen ware het niet dat je op de XMax zo opgevouwen lijkt te zitten; met je benen vooruit zitten (wat ik prefereer) lijkt onmogelijk.....
idd. weinig tot geen ruimte op een Xmax 400/300, ja of je moet in Frankrijk wonen en François Hollande heten... kennelijk veel van die mannekes daar want het verkoopt erg goed in die contreien.

Heb even een keer op de 400 gezeten en ben met 181cm niet eens zo groot, (de koters zijn tegenwoordig een stuk langer) maar ik kreeg het Spaans benauwd en mijn voeten zaten zwaar opgesloten, ik kon geen kant op (maat 43)... hoe leuk het er voor de rest ook uit ziet ben ik toch maar snel afgestapt

Leuk voor in de stad maar even een simpel ritje van Haarlem naar Luxemburg zal stijve benen opleveren en knieën op slot.

Er komen maar een paar scooters voor in aanmerking om je benen volledig naar voren te gooien, dat zijn o.a. de bmw's en de tmax.
alsook de oude majesty.
Burgman 400 en mijn Kymco 400 redden het ook niet, alhoewel wel al weer een flink stuk beter als de rest van alle scooters

Op dit moment valt mij op dat de nieuwe Sym Cruisym 300i een mogelijke kandidaat is waarbij je op een 300cc wel je benen helemaal naar voren kan strekken.

Mogelijk kan de nieuwe Kymco AK550 straks ook in het kleine rijtje aansluiten van scooters waarbij je de benen wel maximaal naar voren kan strekken... maar dat moet nog wel even blijken.

Je kunt bij de Sym Cruisym 300i al zien aan de doorlopende treeplanken dat dit een stuk beter zal gaan.... helemaal mooi wordt het als de rugleuning dan ook nog eens verstelbaar is, of dat kan bij deze Sym is mij niet bekend, bij de nieuwe Kymco AK550 kan dat wel, en bij een BMW b.v. niet, maar die heeft dat ook niet nodig want daarop kun je je benen in elke des gewenste positie kwijt.

image.php
 
Laatst bewerkt:
Op de bmw c650 sport zit je met je benen vooruit t lekkerst.
Bij de tmax ook ruimte
De honda x adv lijkt ook genoeg beenruimte te hebben.

Zelf zit ik weinig met mn benen naar voren. Als t gebeurt dan op de snelweg want door de houding lijk ik net wat minder controle te hebben.
Helemaal strekken lukt me ook niet, maar t is ook meer om ff n andere houding te hebben
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan