Losse draden omwikkelen, waarmee?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.088
8.233
Assen
Dag mensen, om de bedrading een beetje te beschermen heb je duct-tape, maar is grof, laat los en werkt niet handig.
Er is ook isolatietape maar dat blijft ook niet plakken.
Heeft iemand iets gevonden waarmee je het kabelboompje kan omwikkelen, wat beschermd EN blijft zitten?
 
Betere isolatietape. Niet met vette klauwen tapen natuurlijk. Je kan ook het laatste stukje even heel kort smelten met een aansteker en dan meteen erop duwen, blijft het ook beter zitten.

Anders gewoon een isolatiekous (dat is wat anders dan een krimpkous) gebruiken.

45.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de originele draadboom nog van mijn 59 jaar oude Norton en die is omwikkeld met zwarte isolatietape. En dat zit nog gewoon goed vast.
 
goede isolatietape gebruiken, mooi opspannen en rond het eind doe ik een mini tie-rap.
blijft mooi en komt nooit los tenzij je produkten gaat gebruiken die de lijm oplossen.

Zelf doe ik dit ook maar dan wikkel ik het isolatietape aan het eind een beetje door zodat je wat loze tape hebt. Die vouw ik dan om richting het draad en dan een krimpkousje eromheen
 
Zorgen dat alle verbindingen netjes en waterdicht zijn, dan klein stukje krimpkous, snakeskin en dan weer krimpkous op het eind.

item.php
 
Laatst bewerkt:
Snakeskin.. kende ik niet eens..
Maar bij vrijwel alles moet je nog bezig zijn met de aanleg van de bedrading.
Ik ben de bedrading van een motor wat aan het 'opfrissen'.. vandaar..
 
isolatietape. de tape onder een hoek op leggen waarbij de tape 50% de ander overlapt (je krijgt als het ware een schroefdraad effect)dat doe je heen een weer, uit één stuk tape. eigenlijk is de isolatie laag 4x zo dik als de tape dikte. let op dat de kabelboom wel in de vorm moet zijn zoals hij wordt gebruikt, vooral belangrijk op en rond bewegende delen bv balhoofd.
 
Ik heb echt zo'n ontzettend *$#&@% hekel aan kabels die omwikkelt zijn met tape, en vooral als ze dat zijn geweest. Alles zit onder de plakzooi en als je een kabeltje nodig hebt moet de hele bende er af. Ik zeg niet dat ik dé oplossing heb, maar tape over de hele lengte van een kabelboom wikkelen, gadver :P

Dar gebruik ik persoonlijk liever zo'n kabelbinderspiraal: Spiraalband Winkel Online - Goedkoopste Spiraalbanden Aanbod
 
Laatst bewerkt:
Zorgen dat alle verbindingen netjes en waterdicht zijn, dan klein stukje krimpkous, snakeskin en dan weer krimpkous op het eind.

[afbeelding]
Dat wordt in de pc-wereld ook wel cable-sleeve genoemd. In vele maten (en kleuren) verkrijgbaar. Kan als een soort slang-beweging (misschien daarom jouw genoemde naam?) oprekken en om kabels bewegen. Einde even kort schroeien met een aansteker en een krimpkous er over. Heb zo ook de 12v aansluiting op de motor gedaan, staat erg netjes.
 
ik bestel ook altijd spulltejes bij RDAE. goede service en snelle levering. heeft goede isolatie tape die niet plakt. Ook van die linnen tape die ik vaak gebruik,is erg prettig. Verder heeft hij ook tules voor draden en snakeskin etc etc.
de moeite waard om eens te kijken sammie!
 
Laatst bewerkt:
~[/quote]Meest lelijke manier van draden intapen :Y

Werkt overigens wel, dus als de esthetiek je niet boeit kan je dat ook doen.~[/quote]


je moet vulkaniserende tape eerst een stuk uitrekken voordat je het omwikkelt. het blijft elastisch, en vocht en olie bestendig. Maar is daarna bijna niet meer te verwijderen of los te halen, zonder je kabelboom te beschadigen.
Wij gebruiken die spul voor het isoleren van aders in hoogspanningsmoffen, waarvan sommige met olie worden vol gegoten.
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt in de pc-wereld ook wel cable-sleeve genoemd. In vele maten (en kleuren) verkrijgbaar. Kan als een soort slang-beweging (misschien daarom jouw genoemde naam?) oprekken en om kabels bewegen. Einde even kort schroeien met een aansteker en een krimpkous er over. Heb zo ook de 12v aansluiting op de motor gedaan, staat erg netjes.

Werkt wel super, wij hebben de hele kabelboom ervan.Uit ervaring blijkt dat het enigszins brandvertragend werkt :+

Zoekresultaten voor gevlochten

Verder geen aandelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan