Suzuki T250 uit 1971

Euvel gevonden.....ketting tandwiel zat op de één of andere manier niet goed op de as.
Dit verholpen en het is weer voor de bakker, allen bedankt voor de tips

Ruud
 
Koppeling is nu helemaal verwijderd...lijkt me dus niet te kloppen spijtig genoeg
 
Nogmaals allemaal bedankt en de tip van Arie was op tijd want ik stond op punt om blok er onderuit te snokken😘😘😡😡. Snap nog steeds miet hoe het kan gebeuren, maar we gaan hem terug in elkaar zetten en afronden, je ziet hem binnenkort wel mp...

Ruud
 
Toch nog even een vraagje, tijdens het starten ( en dat doet hij niet soepel) heb ik veel last van olie/benzine lekkage langs de koppeling uitlaat/ cilinders. Lijkt wel of hij veel teveel benzine krijgt tijdens starten, kan ik hier wat aan doen, en zo ja wat???
Als hij loopt dan loopt hij super, trekt goed pakt gas keurig op en heeft top van 140 op de teller dan...

Ruud
 
Diverse oorzaken.lekke benzinekraan,slecht afsluitende vlotternaalden,en als je een vacuüm
gestuurde benzine kraan heb kan een lek membraan de oorzaak zijn.
Vaak voorkomend zijn slechte vlotternaalden,of vuil c.q. roest in de benzine tank waardoor de vlotternaalden niet goed kunnen afsluiten.In het laatste geval stroomt de benzine uit de overloop van de carbs.Het slechte starten wijst daar eigenlijk ook al op.
 
Laatst bewerkt:
Klopt maar dan zul je toch ook benzine moeten zien uitlopen en ruiken over je blokje heen maar dit is kurk droog.....dus carb's lopen niet over.
Zou het kunnen dat het zo in de cilinder loopt?? n wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn dan..

Ruud
 
Klopt maar dan zul je toch ook benzine moeten zien uitlopen en ruiken over je blokje heen maar dit is kurk droog.....dus carb's lopen niet over.
Zou het kunnen dat het zo in de cilinder loopt?? n wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn dan..

Ruud
Toch nog even een vraagje, tijdens het starten ( en dat doet hij niet soepel) heb ik veel last van olie/benzine lekkage langs de koppeling uitlaat/ cilinders.
Volgens mij schreef je wat anders????
Maar goed,je laatste opmerking kan ook, door slecht afsluitende vlotternaalden kan een cilinder vollopen,dat heb ik met een RD250 gehad,die starte daardoor heel slecht of
soms helemaal niet.Zorgen dat altijd je benzinekraan dicht staat als je er niet mee rijd helpt dan wel.Is ook vrij gemakkelijk te controleren,draai na een paar keer kicken de bougies er uit en kijk of ze nat zijn van de benzine.
 
Laatst bewerkt:
Vlotterniveau? :?


Maar waar komt het roetzwarte oliebenzine achtingen nat dan vandaan, lijkt me langs de uitlaat aansluitingen te komen maar waar blijft het vandaan komen .......
 
Vlotterniveau? :?


Maar waar komt het roetzwarte oliebenzine achtingen nat dan vandaan, lijkt me langs de uitlaat aansluitingen te komen maar waar blijft het vandaan komen .......


Kan zijn dat je Soes nog niet echt goed warm is gereden.
kan best wel een aardig tijdje duren voor je de uitlaten goed schoongebrand hebt.
en als het starten moeilijk gaat komt er wel benzine/olie mengsel in de cilinders /uitlaten maar ontbrand niet meteen blijft dus zwarte drab lekken.

draai de uitlaatringen goed vast en zet het borgplaatje ook goed klem zodat de flens niet los kan lopen
 
Als ik het goed begrijp kan het zijn dat deze drab via de uitlaat terug omhoog komt dus.....
We zullen as weekend is een ronde rijden en dan de andere dag nog eens kijken, kijk ik vind het niet hinderlijk, belangrijkste is of hij goed rijdt, maar het is zo smerig.....😱

Ruud
 
Kan zijn dat je Soes nog niet echt goed warm is gereden.
kan best wel een aardig tijdje duren voor je de uitlaten goed schoongebrand hebt.
en als het starten moeilijk gaat komt er wel benzine/olie mengsel in de cilinders /uitlaten maar ontbrand niet meteen blijft dus zwarte drab lekken.

draai de uitlaatringen goed vast en zet het borgplaatje ook goed klem zodat de flens niet los kan lopen

Precies dat zal het wel zijn, die motor moet een keer goed op zijn staart worden getrapt, kan zijn dat er dan een regen van troep uitkomt aan de achterkant.
Blijft het uit de uitlaten lopen dan is de afdichting tussen uitlaat en cilinder niet meer fris, kan je oplossen door nieuwe pakkingen in combinatie met Bison ovenkit.
 
Laatst bewerkt:
Die drap blijf je toch houden,komt door de te vette afstelling van de oliepomp.
De motoren werden af fabriek al te vet afgesteld om te voorkomen dat ze in de
garantie periode vast zouden lopen.Daarnaast is de olie sinds de jaren 70 van een veel betere kwaliteit,daardoor zou je nog armer kunnen smeren.Mijn GT750 had er ook last van,door de
oliepomp wat armer af te stellen werd het al een stuk beter.
En af en toe een flink stuk rijden helpt ook om de boel schoon te branden.
 
Die drap blijf je toch houden,komt door de te vette afstelling van de oliepomp.
De motoren werden af fabriek al te vet afgesteld om te voorkomen dat ze in de
garantie periode vast zouden lopen.Daarnaast is de olie sinds de jaren 70 van een veel betere kwaliteit,daardoor zou je nog armer kunnen smeren.Mijn GT750 had er ook last van,door de
oliepomp wat armer af te stellen werd het al een stuk beter.
En af en toe een flink stuk rijden helpt ook om de boel schoon te branden.


Dat zal het idd zijn ,gewoon je oliepomp iets krapper zetten. :]
 
Allemaal bedankt,maarre hoe stel je dat ding af en ik ben wel bang dat hij te krap staat straks met alle gevolgen van dien....
 
Wat voor 2takt olie loopt hij nu op?
Als dat vol synthetisch is zou je over kunnen stappen naar een half syntheet,dat
scheelt vaak al heel wat in zwarte drap.
Olie pomp kan je afstellen door de kabel wat minder strak te zetten,maar als je niet weet wat je doet kan je er beter af blijven.
 
Kabel kan niet losser, oliepomp hevel kan ook niet verder naar achter.
Gebruikte tweetakt olie is van castrol
full
 
Hier de eerste foto's van machientje, kleur vind ik achteraf wat minder dus ik weet niet of hij zo blijft
full
 
Allemaal bedankt,maarre hoe stel je dat ding af en ik ben wel bang dat hij te krap staat straks met alle gevolgen van dien....

Volgens mij heb je nog nauwelijks op die motor gereden, dat ding moet eens een keer goed los komen dan gaat het vast beter. Ik heb bij mijn GT750 de oliepomp ook gewoon op de fabrieksstand staan en heb nergens last van.
Ik gebruik ook Power RS dat gaat perfect.
 
Laatst bewerkt:
Power RS is een volsyntheet,je zou een halfsyntheet kunnen gebruiken.
Dit bijvoorbeeld,ik had hier erg goede ervaring mee ,gebruikte het in mijn RD350.
Shell Advance VSX 2
Let wel op als je overstapt dat je of eerst de oude olie bijna oprijd of het tankje
eerst leeg maakt,want soms verdragen 2 verschillende soorten zich niet bij elkaar.
Ook de eerste 50km rustig aan rijden,dan is alle oude olie uit het systeem.
Kleur vind ik wel mooi,echt een jaren 60/70 kleurtje.
 
Laatst bewerkt:
Heb hem nu een paar keer lekker laten door rijden en hij rijd als een speer 🏍, enige nadeel is wel dat hij te klein is voor mij😩.
Ik ben 195 lang en het zit niet slecht maar voor mij ook niet comfortabel dus hij mag eruit...ik wil iedereen nog bedanken voor tips en adviezen👍, je ziet hem binnenkort wel langs komen op Mp .
 
Terug
Bovenaan Onderaan