Suzuki T250 uit 1971

Ruud1325

MF'er
20 okt 2014
191
22
Ik heb een suzuki 250 uit 71 gekocht ( althans ik moet hem nog gaan halen), waar kan ik motor- electra gegevens van dit model vinden? Het elektra is volgens mij niet gelijk aan een GT.
Wie kam even op gang helpen....
Ruud
 
Bedankt en we zullen eens gaan zien🤔
Eerst morgen eens kijke of het daadwerkelijk ook iets is, de prijs viel me in elk geval mee.....(al valt een prijs nooit mee)😘
 
We zijn er aan begonnen.....maar is project voor de winter dus we hebben de tijd😜😘🏍
 
Wil wat spullen opnieuw laten verchromen 💥💥 ,maar hoe gaat dit in zijn werk....helemaal kaal schuren of worden ze terplekke behandeld en weet iemand wat ongeveer de kosten hiervan zijn.....😱😱
 
Niet zelf aan klooien! :N

Googlen op chroombedrijf in jouw buurt. Prijs is afhankelijk van hoeveel werk het is. Diepe roest bijv. en/of hoeveelheid.
Ze spreken meestal nederlands, dus prijsopgave zou moeten lukken! })

Succes! ;)
 
Nou, de "innemers" van de spullen wel, ik heb me laten vertellen dat de daadwerkelijke verchromers nogal eens in het Pools communiceren. ;)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad niet zelf aan klooien,de spullen worden eerst ontchroomd en daarna verder behandeld.
 
Ah leuk weer een Suzuki tweetakt project! Ga ik volgen maarrre zijn er al foto's?
En zoals boven vermeld gewoon met je spulletjes naar een verchromer en prijsopgaven laten maken. Zij schuren slijpen etc alles zelf. Kun je het zelf ook niet verkloten.
Als de voorvorkpoten slecht zijn dwz het deel dat heen en weer veert de lange "staven" kunnen die hardvercroomd worden. Dat is weer een heel ander proces.
Maar heel veel succes en ik ben benieuwd naar de foto's
 
Laatst bewerkt:
Hij is helemaal gedemonteerd en ligt te wachten op vervolg.....maar geen tijd op het moment.
Opvallend was wel dat alles nog zo goed los ging zonder grof werk, nu is het cleanen geblazen maar zoals gezegd weinig tot geen tijd..
Ik zal van de week eerst wat fotoos schieten van de gedemonteerde fiets ( als ik het niet vergeet ) want dit is nu niet mijn sterkste punt, sorry.

Ruud
 
Wilde vanavond de voorvork uit elkaar halen, maar dat ging dus niet zo gemakkelijk...eigenlijk ging het dus niet.
Kreeg de binnenlokten dus niet uit de onderspoten getrokken.
Onder de stofkam zit je gelijk op de keering en er zit dus geen borgring boven, rara politiepet
Wie kan me ff opweg helpen en of wat doe ik verkeerd.....heb helaas geen werkplaats handboek van de T250 dus mocht er iemand zijn die dit wel heeft en wil verkopen, laat het ff weten aub want ik heb interesse.

Ruud
 
Vandaag de t250 naar buiten gedaan, start prima, loopt prima dus eindelijk eens rijden......wat een sof😡.
Het begon goed tot een kmtje even wat bijdraaien aan koppeling en wilde weer wegrijden maar toen gebeurde het, geen versnelling te vinden alleen maar ratelen niet in zijn één niet in zijn twee nergens kl....te!
Ben bang dat dit de reden van verkoop was, zuigers nieuw krukas nieuw cilinders gehoond dat allemaal wel, dus wat nu??
Blok open maken of is er nog iets wat ik misschien over het hoofd zie ( hopenlijk), misschien dat jullie raad weten maar belangrijker misschien weten jullie zo al wat er aan mankeert......hoop op vele reacties van de kenners.

RUUD
 
geen_foto_beschikbaar.jpg
 
Vandaag de t250 naar buiten gedaan, start prima, loopt prima dus eindelijk eens rijden......wat een sof😡.
Het begon goed tot een kmtje even wat bijdraaien aan koppeling en wilde weer wegrijden maar toen gebeurde het, geen versnelling te vinden alleen maar ratelen niet in zijn één niet in zijn twee nergens kl....te!
Ben bang dat dit de reden van verkoop was, zuigers nieuw krukas nieuw cilinders gehoond dat allemaal wel, dus wat nu??
Blok open maken of is er nog iets wat ik misschien over het hoofd zie ( hopenlijk), misschien dat jullie raad weten maar belangrijker misschien weten jullie zo al wat er aan mankeert......hoop op vele reacties van de kenners.

RUUD

Koppelingsdeksel verwijderen en kijken of de palletjes-veertjes en pennetjes van
de schakelwals selector nog heel zijn,dat is meestal het probleem.
nrs 9-10-11 op de tekening,de nok nr7 gaat ook wel eens kapot.
http://images.cmsnl.com/img/partsli...-usa-e03-gear-shifting_bigsuusa85254_760e.gif
 
Laatst bewerkt:
Oké dan zal ik als eerste dit maar eens gaan bekijken alvorens hele blok te verwijderen alvast bedant👍

Ruud
 
Was dus niet het euvel, is niets aan te zien maar wil nog niet gelijk het hele blok splitsen voordat ik alles heb uitgesloten dus al er nog ideeen zijn waar het aan zou kunnen liggen dan hoop ik dat je me wil helpen met raad.
Het rare van alles is dat hij het prima deed tot ik een stukje had gereden en opnieuw wilde wegrijden, had het gevoel als of alles over elkaar heen draaide beetje ratelend dus zowel in z'n één als in alle andere versnellingen.....

Ruud
 
Heb je goed gekeken of hij de wals meeneemt met schakelen,alleen al een slap veertje of ingesleten pal kan al problemen met schakelen geven.Ik heb zoiets met mijn GT750 gehad,begon met steeds slechter schakelen totdat hij zei schakel zelf maar en niets meer deed.
Er as weinig aan te zien behalve wat slijtage sporen,maar de pennetjes/veertjes ,palletjes en nok
vervangen hielp,hij schakelde weer als vanouds.
Als je schakelt is het eerste wat beweegt dat schakelsysteem,dat moet de schakelwals
meenemen,werkt dat niet goed dan ratelt de bak omdat de tandwielen niet goed in elkaar vallen.De schakelwals neemt via de schakelvorken die tandwielen mee,dat gaat bijna nooit kapot,als het kapot gaat is het vaak door een keer goed misschakelen,waardoor er een vork krom raakt.Zorg er ook voor dat het wormwiel van de koppelingskabel goed staat afgesteld.
Deze zit aan de linkerkant van het blok.
 
Laatst bewerkt:
Zal van de week eens terug plaatsen en dan kijken wat hij doet, ik heb nu niet geprobeerd maar gelijk alles eruit gehaald en gekeken naar slijtage.
Dus terug in elkaar zetten en met de hand schakelen ......ik houd je op de hoogte alvast bedankt

Ruud
 
Hoe moet het ook weer zitten als hij vrij staat , heb natuurlijk weer geen foto gemaakt voor ik de zaak uit elkaar haalde😡😡👹👹
 
Ik heb vanavond alles terug in elkaar gestoken en geconstateerd dat de wals keurig mee draait, dus dat is niet het probleem.
Als ik hem nu in een versnelling zet dan kan ik het wiel gewoon blijven draaien, ik heb het idee dat het echt iets inwendigs is, maar misschien zie ik iets over het hoofd....
Situatie nu:
Koppelingsdeksel is eraf, koppelingskorf is eraf, wals draait goed mee en in elke versnelling kan ik het wiel blijven draaien zonder gekraak of wat voor hinder dan ook.

Ruud
 
zal het gewoon niet zo zijn dat je de koppeling gewoon weer moet afstellen? misschien staat hij gewoon zo strak dat hij bij loslaten niet meer pakt. Hij is dus ontkoppeld. kun je heel makkelijk herstellen door de kabel wat losser te stellen.
 
Koppeling is nu helemaal verwijderd...lijkt me dus niet te kloppen spijtig genoeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan