MF Gooi en Vechtstreek #157

Status
Niet open voor verdere reacties.
:W

@Saabert, 'onder bod' zag ik staan, leuk ;)
Huizenmarkt is als een gek aan het aantrekken, hier bij ons staan huizen zo'n week of 2 te koop en dan zijn ze al verkocht

@Diablo, geinig ;)

@CorFreek, GS650/700 was ook 't eerste wat in mij opkwam toen ik jouw wensen las. Ik denk echt dat je daar lol mee kunt hebben in jouw geval.
 
de makelaar (buurjongen die de makelaardij ingegaan is, woonde tegenover ons in de Vermeerlaan) heeft zijn werk goed gedaan. hoogste bieder is uiteindelijk geweigerd. die bieder krabbelde na de wettelijke drie dagen bedenktijd terug en kwam met een lager 2e (-€20k) bod, in de hoop de overige bieders achter het net te laten vissen en het huis voor een prikkie te kunnen kopen (voor zover je in dit prijs-segment van een 'prikkie' kan spreken). daar waren makelaar en mijn broer (ex.test.) niet blij mee, dus die werd buitenspel gezet, ook al zou hij boven de andere bieders uit bieden. jammerrrrrrrrrrrrr joh. die kan zich nu wel voor zijn kop slaan.
nummer 2 van de lijst heeft waarschijnlijk een vooruitziende blik, want die kunnen er (gezien hun leeftijd) de eerstvolgende 45 jaar blijven wonen. bovendien hadden die al gemeld dat, wanneer het huis weer op de markt zou komen, ze een 2e bod (+€15k) wilden uitbrengen. ondanks dat dat bod er ligt, hebben ook deze kopers de wettelijke bedenktijd van 3 dagen. aangezien de derde dag op een zaterdag (vandaag) valt, hebben ze dus bedenktijd tot maandagochtend. verkoop is dus nog niet 100% definitief.

het huis heeft nog geen week op Funda gestaan. maar er waren al kijkers vanaf eind oktober. blijkbaar hebben makelaars zoek-opdrachten in hun portefeuille.
 
Spannend saabert!
Toevallig hier ook van de week de makelaar over de vloer gehad. Nu nog een andere langs laten komen en dan kijken met wie ik in zee ga.
 
@makelaar: die zal ik van het jaar ook wel nodig hebben...kijken wat er hier uit te slepen valt ('t zit wel overal dichtbij, maar qua indeling is het een beetje apart) en kijken of er in de regio wat interessants (dus met garage voor 1 auto en 2 motoren en nog wat klusruimte) te vinden is.

eerst 'de poet' maar eens verdelen...wel jammer dat moeders het met een koude hand geeft in plaats van een warme.
 
Laatst bewerkt:
Dat is lekker snel Saabert, maar als er vanaf oktober als kijkers zijn dan is er vraag naar het ouderlijk huis. Hopelijk gaat de koop vlotjes allemaal.

@ HC: Flinke operatie allemaal maar verstandig om meteen alles mee te pakken.

@ FnS: Hij staat ook zeker op de lijst van te bekijken motoren. Eerst in juni naar de efiel op waarschijnlijk n andere BMW, R1150 GSA, ben benieuwd :]
 
Schilderswijk/Hilversum Zuid is een gewilde buurt. verbazend vond ik het wel dat de verkoopprijs in 33 jaar 4x over de kop is gegaan. wij (dat is: mijn ouders) kochten dit huis in 1983 voor rond fl. 350.000 (even omrekenen naar euri, wat natuurlijk niet helemaal verantwoord is: €159.000)

:X
 
Hc opzoek naar een nieuw huis?
Ja ik wil graag een huis met tuin, om te klussen, te sleutelen, te prutsen... woon nu in appartement, dat is gewoon lastig. Sjouw de fietsen op en neer, kan nergens lekker afspoelen na het MTBen en mijn motor schoonmaken moet bij zo'n box. Heb het liever gewoon achter het huis allemaal.
 
Dat snap ik hc dat is wel erg fijn idd, dat mis ik hier ook wel
Vooral een goede schuur idd met makkelijk bereik van de motoren en fietsen

Ook al iets op het oog of eerst huidige verkopen?
 
tuin: check
(momenteel nog steeds een oerwoud. ik heb geen groene vingers, sorry)

klussen/sleutelen/prutsen: check
schuur van 40m2 groot genoeg? schuur heeft nog een beloopbare bovenverdieping, maar door het puntdak is denk ik ongeveer 25m2 van de bovenetage (van 40m2 vloeropp.) bruikbaar. schuur heeft electra/verwarming/water (toilet en wastafel en ssst!: een douche. handig als je met de bagger in je oren thuiskomt.)

met de fiets (ATB) achterom: check
achterburen: check, busremise CXX, maar weinig last van.
met de motor achterom: mwâh...

het meeste van wat je zoekt zou hier dus kunnen. alleen met je motor achterom wordt een beetje lastig, denk ik.

en dat is niet alleen omdat je langs een Bentley moet :+

nadeel: oud plafond uit 1903. zal er op enig moment uitmoeten. maar met 3.14m wel lekker hoog.

je zou haast denken dat ik van mijn huis af moet *D
 
Busremise, volgens mij dan niet de buurt waar wij willen wonen
Zou dan ook erg dichtbij een collega zijn, houd ik toch liever gewoon binnen werktijden :+
 
Nee dat nog niet. In elk geval niet meer richting Almere buiten (dat betekent langer in de file namelijk). Verder hangt t vooral af van het huis denk ik... ach, ik heb alle tijd.


Staat zat te koop momenteel. Beetje ruimte om te knutselen en te relaxen is wel lekker ja.
 
Wat dan weer erg weinig op de markt is zijn seniorenwoningen. Zijn al een tijdje aan het rond kijken voor mams hier in almere, maar daar is echt een tekort aan. Alternatief is dan een flatje. Alleen heb je dan weer geen tuin.
 
Wat dan weer erg weinig op de markt is zijn seniorenwoningen. Zijn al een tijdje aan het rond kijken voor mams hier in almere, maar daar is echt een tekort aan. Alternatief is dan een flatje. Alleen heb je dan weer geen tuin.
Een tuin moet je ook maar weer onderhouden. Wat s er mis met een balkon?
 
mja, moeders is echt een tuin mens. Lekker wroeten in de aarde. En ook altijd als er familie komt met z'n alle in de tuin zitten. Dus dat is wel een dingetje.
 
als ze niet te lang blijft zitten na het wroeten, mag ze hier in de tuin wel 1x per week uitleven.




opgelost :)
 
Wat dan weer erg weinig op de markt is zijn seniorenwoningen. Zijn al een tijdje aan het rond kijken voor mams hier in almere, maar daar is echt een tekort aan. Alternatief is dan een flatje. Alleen heb je dan weer geen tuin.
Al gekeken in stedenwijk en dan bij die laagbouw? Achter de shell zeg maar. Daar staat wel af en toe wat te koop dacht ik. Zijn mooie bungalowtjes met een prima tuin. Er gaan nu ook 1 persoons jongeren in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan