MF Gooi en Vechtstreek #157

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar moet ik dan naar kijken? MPR4 is er niet in 110/140-80, heb juist op aanraden van 90% van de reacties besloten om een maatje groter te doen 'want dat kon zonder problemen', en dan dit B|
alles op het internet is waar _O- :+

gewoon goede maat bestellen, heb je geen idee laat je bandenboer bestellen
 
Wat hoort er onder?
Origineel op de GSX600F 110/80-17 voor en 140/80-17 achter. In diverse topics heb ik de vraag gesteld en hetzelfde antwoord gekregen. De GSX750F werd af fabriek zelfs met 120/70 en 150/70 geleverd. Rest van de motor is vrijwel identiek. De velgmaat "is een van/tot maat, en daar kan je zonder problemen een maatje meer of minder op zetten". Als er vervolgens ook door Michelin zelf een band aanbevolen wordt die het dichtst in de buurt komt van mijn maat, dan is het voor mij vrij duidelijk dat het wel gewoon kan, maar dan krijg je weer een discussie met 'de experts' ivm. speling en weggedrag, en ben je al snel eigenwijs. Ik heb geen zin in die discussie...
 
Anyway - ik vind het fijn dat ik mensen heb met wie ik het in ieder geval kan bespreken, het heeft nou ook weer niet zo'n haast dat het allemaal nú geregeld moet worden. Kan iig met mijn huidige banden gewoon meerijden morgen :)
 
Heet oma dan ook even welkom op internet:
Je kunt op de velg van een oude GSXF (pre98) zonder problemen tot 1 maat groter gaan.

Ik rij zelf met BT021 in de maten 120/70 ZR 17 (voor) en 150/70 ZR 17 (achter).
Als je op de '97 zoekt krijg je alleen Pilot Activ aanbevolen. Zelf zullen ze ivm. garantie nooit een maat groter aanraden.
 
Ritje Hemelvaart

10.00 verzamelen Loetje in Laren
10.30u vertrek

Wie gaan er mee:

Hedcandy
Detox
Enzio (?)
Kevson
Igorv
Don Dalton (?)
02thered


Wil je ook mee? Deze post even knippen en plakken met je naam erbij :Y
 
Zijn er verder ook nog mensen met een crossertje o.i.d. die morgenochtend zin hebben wat te rommelen bij bijv. stichtsekant?
 
Origineel op de GSX600F 110/80-17 voor en 140/80-17 achter. In diverse topics heb ik de vraag gesteld en hetzelfde antwoord gekregen. De GSX750F werd af fabriek zelfs met 120/70 en 150/70 geleverd. Rest van de motor is vrijwel identiek. De velgmaat "is een van/tot maat, en daar kan je zonder problemen een maatje meer of minder op zetten". Als er vervolgens ook door Michelin zelf een band aanbevolen wordt die het dichtst in de buurt komt van mijn maat, dan is het voor mij vrij duidelijk dat het wel gewoon kan, maar dan krijg je weer een discussie met 'de experts' ivm. speling en weggedrag, en ben je al snel eigenwijs. Ik heb geen zin in die discussie...

Wat zegt het GSXF topic? Zijn er meer die met die maat rijden? Raar verhaal dat een band die +/- 10 mm breder is dan standaard al gaat aanlopen, heb je echt zo weinig speling met de standaard maat?
 
Wat zegt het GSXF topic? Zijn er meer die met die maat rijden? Raar verhaal dat een band die +/- 10 mm breder is dan standaard al gaat aanlopen, heb je echt zo weinig speling met de standaard maat?
Dat topic houdt er een andere mening op na. Veel bronnen online en ervaringsdeskundigen zeggen dat het geen probleem is om één stap hoger te gaan wanneer je de hoogte met 10% vermindert. Hangt ook af van het soort band wat je erop monteert natuurlijk, en de monteur zal voor een relatief lichte handeling niet het risico willen lopen dat hem iets ten laste gelegd wordt. van 140/80 naar 150/70 moet kunnen. Je hebt mensen die 160/60 doen, maar dat is echt overdreven.
 
Ik heb ook de mpr4 en mij valt op dat die achterband erg breed valt in vergelijk met de vorige band (bridgestone t30)

Met bridgestones reed ik de banden ook helemaal rond. Met de michelins heb ik zelfs nog chickenstripes over terwijl ik net zo plat ga als voorheen aan al het gekras te horen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan