Ktm Duke 390 Electronica

Dreke1966

Rookie
21 okt 2016
14
0
Antwerpen
Hey allemaal,
Ik zit met een vervelend probleem.
De elektronica van mijn motor werkt niet zoals het hoort.
Op het dashboard verschijnt maar een deel van de informatie.
Soms ook iets meer, in de vorm van puntjes en streepjes.
De motor is al bij de dealer geweest, deze heeft het dashboard vervangen maar omdat het probleem bleef bestaan heeft hij mijn oude dashboard terug gemonteerd.
Heeft er nog iemand dit probleem of dit probleem gehad?
Weet iemand hier een oplossing voor?
full
 
Ik neem aan dat je nog in de garantie zit.
Heel mooi dat dealer een poging doet door een nieuw display te plaatsen. Dan kan die niet zeggen als dat niet de oplossing was, dat je het zelf maar moet uitzoeken. Als je de motor bij die dealer hebt gekocht moet HIJ maar een oplossing verzinnen. Dan moet de dealer dan maar ruggespraak nemen met de importeur en anders desnoods contact met de fabrikant. Jij hebt een produkt van de dealer gekocht. Dan mag je dus van HEM verwachten dat die het probleem verhelpt.
 
toen ik de topic titel zag dacht ik al, wat zou er voor probleem met het dashboard zijn....

dit is zeker het derde topic over dit type motorfiets waarbij er een probleem met het dashboard/ elektronica is...
 
@ mean-machine,
Ik heb de extended warranty van Ktm care waardoor ik nog volledige garantie geniet.
Het probleem is dat mijn dealer blijft rekken en uitstellen, maar geen oplossing biedt.
Ik ben bang dat mijn garantie zal verlopen vooraleer dit probleem opgelost is.
Een andere dealer is blijkbaar geen optie, want deze extended warranty is dealer gebonden.
En ik weet niet wie ik bij Ktm in Oostenrijk kan aanspreken die oren naar dit probleem heeft en die deze dealer ook terecht wil wijzen.
 
@ mean-machine,
Ik heb de extended warranty van Ktm care waardoor ik nog volledige garantie geniet.
Het probleem is dat mijn dealer blijft rekken en uitstellen, maar geen oplossing biedt.
Ik ben bang dat mijn garantie zal verlopen vooraleer dit probleem opgelost is.
Een andere dealer is blijkbaar geen optie, want deze extended warranty is dealer gebonden.
En ik weet niet wie ik bij Ktm in Oostenrijk kan aanspreken die oren naar dit probleem heeft en die deze dealer ook terecht wil wijzen.

Ben je dat zeker? Wat staat er in het contract?
 
Deze is een verlenging van de standaard garantie in welke de dekking identiek is aan de initiële garantie.
Mijn probleem werd trouwens doorgestuurd naar KTM Care, welke dit erkend heeft als een garantiegeval.

je bent helemaal niet dealer gebonden, je kunt bij elke officiele KTM dealer terecht.
Maar het is waarschijnlijk wel zo netjes om er eerst met je eigen dealer uit proberen te komen, hij dient dit verder op te nemen met KTM en jou als klant een oplossing te bieden. Mijn ervaringen met garantie issues bij KTM zijn prima.
 
Deze is een verlenging van de standaard garantie in welke de dekking identiek is aan de initiële garantie.
Mijn probleem werd trouwens doorgestuurd naar KTM Care, welke dit erkend heeft als een garantiegeval.

Niet echt antwoord op mijn vraag. Ik weet goed genoeg wat garantie verlenging is. Het lijkt me dan ook sterk dat dit dealer gebonden is als het een garantie dekking is van ktm uit (maw geen garantie die je dealer geeft)
 
Niet echt antwoord op mijn vraag. Ik weet goed genoeg wat garantie verlenging is. Het lijkt me dan ook sterk dat dit dealer gebonden is als het een garantie dekking is van ktm uit (maw geen garantie die je dealer geeft)

KTM Care garantie

Blijf READY TO RACE met onze KTM_Care garantie. KTM_Care garantie betekend zorgeloos rijden en genieten van de experience op je motor.
Met KTM_Care kun je de wettelijke garantietermijn van je motor verlengen. Zo heb je na de eerste 24 maanden de zekerheid dat kosten voor eventuele reparaties gedekt zijn. Je kunt de bestaande wettelijke garantietermijn uitbreiden met 2 jaar.
We hebben een KTM_Care aanbieding voor nieuwe KTM motoren die nog in de eerste twee jaar fabrieksgarantie zitten.
Van 15 augustus t/m 30 september 2016 kun je als KTM familielid gebruik maken van deze speciale promotie. Je kunt 2 jaar extra garantie bijkopen voor onderstaande actieprijzen:
KTM Care garantie
 
oh god.. als dat je dealer is weet ik al genoeg.

dat is fijn voor jou maar daar heeft TS niet zo veel aan he ?

je hebt gewoon garantie, als je het idee hebt dat ze het rekken kan je dat best zeggen, je kan ook zeggen dat het verhelpen van het probleem je te lang duurt.
ik kan niet zo overweg met de zoekfuntie, dus dat zal je zelf kunnen doen, maar het is ook niet aan jou om het probleem te zoeken.
 
Neen, dat is niet mijn dealer en het lijkt me momenteel niet oportuun om hem te vernoemen.
Indien deze echter niet aan zijn verplichtingen voldoet zal mijn raadsman mijn belangen behartigen, maar zo ver zijn we nog niet.
 
KTM Care garantie

Blijf READY TO RACE met onze KTM_Care garantie. KTM_Care garantie betekend zorgeloos rijden en genieten van de experience op je motor.
Met KTM_Care kun je de wettelijke garantietermijn van je motor verlengen. Zo heb je na de eerste 24 maanden de zekerheid dat kosten voor eventuele reparaties gedekt zijn. Je kunt de bestaande wettelijke garantietermijn uitbreiden met 2 jaar.
We hebben een KTM_Care aanbieding voor nieuwe KTM motoren die nog in de eerste twee jaar fabrieksgarantie zitten.
Van 15 augustus t/m 30 september 2016 kun je als KTM familielid gebruik maken van deze speciale promotie. Je kunt 2 jaar extra garantie bijkopen voor onderstaande actieprijzen:
KTM Care garantie

Ok mooi. Staat nergens dat het dealer gebonden is. Niet omdat ze het aanbieden, dag je daarom verplicht bent om bij hen te gaan als je niet tevreden bent.

Als hij het niet kan of wil oplossen, eens een andere opzoeken.
 
Ok mooi. Staat nergens dat het dealer gebonden is. Niet omdat ze het aanbieden, dag je daarom verplicht bent om bij hen te gaan als je niet tevreden bent.

Als hij het niet kan of wil oplossen, eens een andere opzoeken.

Dat is het hem nu juist.
Ik heb contact opgenomen met een andere dealr met een heel goede reputatie, en van deze kreeg ik volgend antwoord "Eerst en vooral onze excuses voor het late antwoord.

Het is helaas zo dat een garantiedossier niet door een andere dealer kan worden overgenomen eens het EW Care- dossier is opgestart.
Momenteel kunnen wij niets in garantie behandelen.

Met vriendelijke groeten.
 
Eindelijk vooruitgang in deze zaak. Ik ben vandaag gecontacteerd geweest door mijn dealer. Op 19 november mag ik motor binnen brengen voor verder nazicht. Ze hebben tips gekregen over waar ze naar dienen te kijken/zoeken.
Wordt vervolgd. :-)
 
dat is fijn voor jou maar daar heeft TS niet zo veel aan he ?

je hebt gewoon garantie, als je het idee hebt dat ze het rekken kan je dat best zeggen, je kan ook zeggen dat het verhelpen van het probleem je te lang duurt.
ik kan niet zo overweg met de zoekfuntie, dus dat zal je zelf kunnen doen, maar het is ook niet aan jou om het probleem te zoeken.

Als ik in de zelfde situatie zou zitten en wat minder goede ervaringen over de dealer zou lezen zou ik er toch wat meer druk achter zetten of het iets minder vriendelijk aanpakken. Als ik er nou super tevreden over zou zijn geweest zou ik het ook zeggen, en zou TS misschien wat meer gerust stellen. En indien nodig had TS mij een pb kunnen doen over mijn ervaring of om er achter te komen hoe deze mensen handelen.

Maar daar heeft hij niks aan natuurlijk...


Rekken kunnen sommige dealers wel , en uit ervaring weet ik dat garantiewerk meestal geen prio heeft en je er het best fysiek naar toe kan gaan en duidelijke afspraken maakt, indien nodig schriftelijk. Zoiets kan anders maanden duren.
 
@ mean-machine,
Ik heb de extended warranty van Ktm care waardoor ik nog volledige garantie geniet.
Het probleem is dat mijn dealer blijft rekken en uitstellen, maar geen oplossing biedt.
Ik ben bang dat mijn garantie zal verlopen vooraleer dit probleem opgelost is.
Een andere dealer is blijkbaar geen optie, want deze extended warranty is dealer gebonden.
En ik weet niet wie ik bij Ktm in Oostenrijk kan aanspreken die oren naar dit probleem heeft en die deze dealer ook terecht wil wijzen.
Ktm importeur eens vragen?
Misschien kunnen zij je helpen met de dealer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan