KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Als in extra stralers voor wat je vaak op GS'en ziet?

Met een paar aanpassingen zouden de LED's aan de voorkant waarschijnlijk ook altijd kunnen branden, of doen ze dat al?
 
Wel, in die richting was ik ook aan't denken.
Ik merk in m'n eigen autospiegels dat ik de drie lichten effectief sneller opmerk.

En ik ga dagelijks woorwerk doen met het ding.
 
Hum, mijn ervaring als (veel)motorrijder is juist dat meer of minder verlichting als zodanig niet zoveel doet qua zichtbaarheid, maar dat juist (dynamische) positionering i.c.m. afstand houden ervoor zorgt dat je (eerder) opgemerkt wordt.

In de Randstedelijke praktijk zie ik dat juist de "kerstboomrijders" - meestal GS-en - zich bij gebrek aan verkeersinzicht voortdurend vastrijden in het verkeer, dan uit frustratie gaan zitten kleven (dus onzichtbaar zijn) en zodoende alleen maar irritatie (=oponthoud) scoren.
Als je gewoon voldoende afstand tot voorliggers bewaart, en jezelf zichtbaar maakt (eventjes beheerst op je rijstrook van links naar rechts en terug zwenken, waarbij elke enkele zijdelingse beweging minimaal 2 seconden duurt, want anders onwaarneembaar voor de onoplettenden) zodra het moment nadert dat de voorligger ook daadwerkelijk plaats kán maken, dan zoef je moeiteloos en zonder te hoeven remmen door en voorbij het overige verkeer. In de tijd dat ik nog weleens met feestverlichting rondjes reed noemde we dat "vegen", en mits goed uitgevoerd is het erg effectief. Mijn woon-werk-trajectje is ongeveer 60 km enkele reis, en ik gebruik de remmen exact 2 keer: 1x bij een verkeerslicht dat steevast te lang op rood blijft staan, en 1x zodra ik op mijn bestemming ben: erg ontspannen, en verrassend vlot.

Maar goed, als je dat wilt kun je mss de bochtenverlichting continue schakelen, al denk ik niet dat dat wonderen gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Dat vegen wat DucBMW voorstelt werkt prima. Dezelfde tip kreeg ik drie jaar geleden van een motoragent nadat ie mij aan de kant had gezet. Omdat 180 op de A16 niet helemaal is toegestaan. Los daarvan heb ik de standaard gloeiende spijker vervangen door een LED-lamp. Dat scheelt ook een stuk.
 
Iemand nog tips voor een all-risk verzekering voor een SDGT met goedgekeurd SCM klasse 3 alarm?
 
Iemand nog tips voor een all-risk verzekering voor een SDGT met goedgekeurd SCM klasse 3 alarm?

Niet echt. Ik ben zelf al 13 jaar bij de KNMV verzekert met mijn brommers. Daar heb ik maximale no-claim. Ik betaal 56 euries per maand voor all-risk. Het kan ook nog wel een beetje goedkoper, maar de KNMV is een bewuste keuze. Want er zit ook een reparatie- en ophaalservice in als je in het buitenland bent. Dat biedt KTM ook aan maar daar hoor ik geen positieve verhalen over.

Mijn SDGT heeft het originele alarm van KTM en dat is niet officieel erkend door de verzekering. Maar dat boeit me niet. Dat alarm maakt voldoende herrie om tante Truus uit haar nest te krijgen. Die woont aan de andere kant van de stad. Dus dat helpt. En die paar euries premie die ik misloop....ach. Ik vind het prettig om originele rommel van KTM op de brommer te hebben. Dat exotische spul zou misschien storingen kunnen geven. Daar heb ik geen zin in.

De verzekering eist alleen dat ik het ding goed op slot zet. Daar zorg ik voor. Dus bij diefstal ben ik gedekt
 
Laatst bewerkt:
Hmm.. All risk hier in BE was > 1400 / jaar.
'niemand neemt omnium op een moto meneer'
 
Bij Delta Lloyd All-Risk (WA + Casco), dus ook tegen diefstal verzekerd, met voorwaarde minimaal klasse 2 SCM alarm en ART slot. Service in het buitenland zit er ook bij.
Inclusief accessoires tot €3500 en ongevallen opzittenden voor €47,90 per maand inclusief belasting.

Ik heb een flinke no-claim korting van 79%, want 8 jaar schadevrij :)
 
Laatst bewerkt:
Bij Delta Lloyd All-Risk (WA + Casco), dus ook tegen diefstal verzekerd, met voorwaarde minimaal klasse 2 SCM alarm en ART slot. Service in het buitenland zit er ook bij.
Inclusief accessoires tot €3500 en ongevallen opzittenden voor €47,90 per maand inclusief belasting.

Ik heb een flinke no-claim korting van 79%, want 8 jaar schadevrij :)
€110/maand bij de knmv.
maar geen alarm.
blijf ook bij de knmv , 1.5jaar terug een superduke opgevouwen (eigen schuld).
daarom ook de hoge premie :(
 
€110/maand bij de knmv.
maar geen alarm.
blijf ook bij de knmv , 1.5jaar terug een superduke opgevouwen (eigen schuld).
daarom ook de hoge premie :(
Flinke schade rijden is niet erg fijn voor je premie idd ;(

Ik heb ook weleens een ongelukje gehad en aardig wat geld van de verzekering gekregen, maar dat is alweer 8 jaar geleden.

Soms loont het trouwens wel om toch over te stappen, omdat veel verzekeraars je ondanks minder schadevrije jaren tóch een korting van minimaal 75% willen geven om jou als nieuwe klant te winnen :Y
 
Laatst bewerkt:
Flinke schade rijden is niet erg fijn voor je premie idd ;(

Ik heb ook weleens een ongelukje gehad en aardig wat geld van de verzekering gekregen, maar dat is alweer 8 jaar geleden.

Soms loont het trouwens wel om toch over te stappen, omdat veel verzekeraars je ondanks minder schadevrije jaren tóch een korting van minimaal 75% willen geven om jou als nieuwe klant te winnen :Y
klopt maar dan zit je vaak weer aan een alarmplicht a €700 .
vaak is het dan hier pak je wat en daar laat je wat.
knmv had alles netjes afgehandeld ook dus ik blijf nog ff.
 
klopt maar dan zit je vaak weer aan een alarmplicht a €700 .
vaak is het dan hier pak je wat en daar laat je wat.
knmv had alles netjes afgehandeld ook dus ik blijf nog ff.
Alarm dat ik in heb laten bouwen (van KTM) zou volgens de KTM-dealer aan klasse 3 voldoen en kostte €326.
Die heb ik dan in ongeveer 7 maanden terugverdiend.
Daarnaast geeft het ook een beetje extra gevoel van zekerheid.
 
Alarm dat ik in heb laten bouwen (van KTM) zou volgens de KTM-dealer aan klasse 3 voldoen en kostte €326.
Die heb ik dan in ongeveer 7 maanden terugverdiend.
Daarnaast geeft het ook een beetje extra gevoel van zekerheid.
is wat voor te zeggen.
ga rustig aan om me heen kijken.
thanks.
 
Vanmiddag opgehaald *D :9~ :] :}

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan