KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Het wordt steeds mooier op de weg met al die nieuwe SDGT's. Gefeliciteerd mannen!
:]
 
Ik heb n aantal zeer mooie routes, maar ben niet zeker of jullie allemaal naar ruim onder Gent willen afzakken.
 
Zo vandaag heerlijk gereden teller staat nu op 320Km morgen eerste ritje met de toerclub, rondje Noord-Holland

Tot nu toe voorkeur voor:

- Load 1 pers+bagage, demping sport, stuurt erg lekker in.

- Mapping Street, vind Sport net iets te rukkig onderin. (rijdt er iemand met O2 Dongels?)

Handvatverwarming niet nodig gehad met zomerhandschoenen achter de handkappen, top.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gehaald en mijn teller staat op 150 km! Heerlijk ritje, zij het kort. Handvatverwarming is wel erg lekker toch. Vanmorgen op de heenweg met oude motor koude handjes!

Ik heb nog niet veel gespeeld met de verschillende modi, maar dat komt wel.
 
Wilde vanmiddag gaan rijden maar de accu was ontzettend leeg |(
Toch het nadeel van zo'n alarm. Had de druppellader uiterlijk gisteren ff aan moeten sluiten.
Nahja, morgen wordt het ook mooi weer en zojuist wilde die na een avondje aan de lader wel weer starten :)

Wel gek trouwens, met startkabels tussen m'n auto en de motor wilde die ook niet starten.
Ik begin nu te vermoeden dat dat ook met het alarm te maken had. Dat ie de startblokkering niet meer kon uitschakelen ofzo.
 
Zojuist (omstreeks 16u) een SDGT gespot bij Leiderdorp: komende uit de richting van de A4 reed-ie bij de rotonde t.h.v. de McD rechtsaf de N446 op. Iemand van hier?
 
Wilde vanmiddag gaan rijden maar de accu was ontzettend leeg |(
Toch het nadeel van zo'n alarm. Had de druppellader uiterlijk gisteren ff aan moeten sluiten.
Nahja, morgen wordt het ook mooi weer en zojuist wilde die na een avondje aan de lader wel weer starten :)

Wel gek trouwens, met startkabels tussen m'n auto en de motor wilde die ook niet starten.
Ik begin nu te vermoeden dat dat ook met het alarm te maken had. Dat ie de startblokkering niet meer kon uitschakelen ofzo.

Da's lullig. Wil je rijden, start hij niet. Hoeveel dagen had je niet gereden? Ik zet de lader ook vast klaar.
Ik heb vanmiddag wat met de settings gespeeld en het contact stond al die tijd aan. Hij had daarna wat moeite met aanslaan, niet door een zwakke accu, maar het leek of hij verzopen was. Wat is dat geluid wat je hoort als het contact aan staat?

Hoe zit het eigenlijk met de onderdrukking van wheelieneigingen? Niet dat ik zo'n wheelieman ben, maar het lijkt me dat op koppel het voorwiel makkelijk los moet komen. In sportstand zou dat moeten kunnen, in de andere standen niet? Zoiets?
 
Voorwiel kan in alle standen van de grond, er is hooguit een verschil in de snelheid waarmee er ingegrepen wordt. Trek maar eens halfgas weg bij een verkeerslicht en schakel m.b.v. quickshifter bij circa 4 á'5 duizend toeren op terwijl je gas constant half open houdt... heeft mijn SDGT meerdere keren flink in de ketting doen klimmen, zeker als er ook een hobbeltje in de weg zat. De graagte waarmee-ie dat doet zal mede afhangen van het raffinement waarmee de quickshifter te werk gaat.

Het geluid dat je hoort als de motor op contact gaat: weet niet welk geluid je precies bedoelt, maar je hoort wss de brandstofpomp, de vlinderklep en vervolgens het continue zoemen van iets elektronisch (de ECU?).
 
@DucBMW: Dank voor de opheldering! Het continue zoemen lijkt op het geluid van een gyroscoop.

De mate waarin het voorwiel loskomt in de verschillende modi zal ik eens wat beter testen zodra de motor is ingereden.
 
Waar zou dan de verzamel/startplaats zijn?
Ik woon zelf in Ninove.
Kan leuke routes uitzetten vanaf Zelzate / Brussel naar bv Zottegem of Geraardsbergen als verzamelplaats. Mijn idee zou dan zijn om pajottenland / Vlaamse Ardennen / pays des collines te doen.

Vraag is hoe veel km rondrit dan nog kan gedaan worden, tenzij er in de buurt overnacht wordt...

Nu bon, indien hoe verder hoe beter stel ik eerder Bouillon voor :+
 
@DucBMW: Dank voor de opheldering! Het continue zoemen lijkt op het geluid van een gyroscoop.

De mate waarin het voorwiel loskomt in de verschillende modi zal ik eens wat beter testen zodra de motor is ingereden.
In sport komt ie sneller en hoger, maar net van de grond gaat inderdaad ook in rain.
 
Dank, toch prettig om te weten.

Nog een andere vraag, over de verlichting. Met DRL ingeschakeld, weet iemand of het dimlicht ook inschakelt bij mist bijv.? Als de enige mogelijkheid om het dimlicht aan te krijgen het uitschakelen van de DRL in de Settings is, hoop ik dat het systeem slim genoeg is om zelf dimlicht in te schakelen onder alle omstandigheden waarin dat nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Nog een andere vraag, over de verlichting. Met DRL ingeschakeld, weet iemand of het dimlicht ook inschakelt bij mist bijv.? Als de enige mogelijkheid om het dimlicht aan te krijgen het uitschakelen van de DRL in de Settings is, hoop ik dat het systeem slim genoeg is om zelf dimlicht in te schakelen onder alle omstandigheden waarin dat nodig is.

Dimlicht schakelt automatisch in bij weinig licht ('s-avonds, meestal). Bij mist? Geen idee. Als het 's-avonds ook mistig is, dan gaat ie aan. Gegarandeerd. Ik heb de DRL overigens gewoon uitgeschakeld in het menu. Dat betekent dat ik altijd met dimlicht rijd. En de DRL doet dan mee op halve kracht. Alleen DRL overdag vind ik te weinig opvallend. En dat doe ik graag, opvallen. Zeker met tegenliggers op binnenwegen. Daarom heb ik die standaard lamp vervangen door een LED. Beter dan die gloeiende spijker.
 
Ik woon zelf in Ninove.
Kan leuke routes uitzetten vanaf Zelzate / Brussel naar bv Zottegem of Geraardsbergen als verzamelplaats. Mijn idee zou dan zijn om pajottenland / Vlaamse Ardennen / pays des collines te doen.

Vraag is hoe veel km rondrit dan nog kan gedaan worden, tenzij er in de buurt overnacht wordt...

Nu bon, indien hoe verder hoe beter stel ik eerder Bouillon voor :+
Voor één dag op en neer lijkt me dat wat ver voor diegenen die wat verder naar het Noorden in de lage landen wonen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan