KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

True, maar natuurlijk moet je ook de goede kanten kunnen zien en niet alleen de negatieve kanten belichten, want het is en blijft een fantastische motor.

Maar ik zou er wel mee teruggaan naar de dealer ja en dan gaan ze het fijn oplossen :Y

Wees maar zeker, ben er superblij mee :) :]
 
Gisteren nog een kort rondje kunnen doen maar vandaag wordt het niks met die regen :/ Na 200 km iig nog geen afbladderende lak :+

Kwam er gisteren achter dat ik vorige week wel de demping in Sport had gezet, maar engine stond nog op Street. Tis wat met al die settings :+
Nu had ik het idee dat bij engine in Sport de gasrespons iets sneller is, maar hoeveelheid PK en koppel is hetzelfde toch?
 
Laatst bewerkt:
Gezien de kwaliteit van het wegdek in België :+ zou ik dan inclusief een overnachting opteren voor het Sauerland of de Eifel :Y

Nou, die Belgen zijn al twee jaar bezig de boel opnieuw te asfalteren. Vorig jaar in de omgeving van La Roche had ik weinig reden tot klagen.
 
Beetje soepel op het zadel, chassis wat laten werken, valt allemaal wel mee die asfalt.
Moet ook wel hier, ik zou anders niet veel moeten rijden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een rondje Veluwe gedaan: veel bagger op de weg, dus lekker glibberen en glijden. Kortom, leuk dagje, behoudens dit:

- Koude start vereist 50% gas geven, anders doet-ie het niet
- Foutmeldingen vliegen me om de oren (MSC, Damping)
- Motor sloeg vijf maal af: bij ontkoppelen en stationair toerental
- Het opnieuw starten als vanouds moeizaam: spanningsval tot 10 Volt en "vast slaan" startmotor
- Eenmaal bleef het dashboard helemaal uit terwijl de motor weer liep {...?}
- Brandstofverbruik ineens 30 procent hoger dan voorheen
- Hoorbare naverbranding in de uitlaat wanneer je ook maar een ietsiepietsie gas terugneemt
- Voor vertrek was de accu vers opgeladen (12.8 Volt), bij thuiskomst na circa 400 km was dat nog maar 12.1 Volt, en: géén stroom-verbruikende accessoires gebruikt

En oja: het motorstoringslampje brandt nu permanent |(

Begin er nu een beetje tabak van te krijgen: het stomme ding is nog geen jaar en 12000 km oud, en gaat binnenkort dus voor de derde keer terug.

Sorry, dat wilde ik even kwijt. Dealer maar weer mailen en bellen, en even bedenken hoe ik de dingen rondom de voorgenomen reisjes in april ga regelen, zucht.
 
Paar weken terug stond trouwens het verslag van de 50.000 km duurstest van de Super Duke R in de Motoplus, daarin werden weinig spannende dingen gemeld.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou dan de tweede zijn, in mijn geval... _O-

Klote. Om de één of andere reden rust er bij jou geen zegen op. Wat je beschrijft zou ik zeggen: computer kaduuk. Dat ding bestuurt ook de injectie, dus als ie kaduuk is loopt ook het blok slecht. Of helemaal niet. Hopen dat ze het ding kunnen fixen. Het is in ieder geval garantie.

De mijne staat nu op 21.000 en hij heeft nog geen valse klap gegeven. Hopelijk blijft dat zo.
 
Ok, ik dacht ongeveer hetzelfde.

Wat betreft motorblok en chassis etc. was het iig allemaal prima qua onderhoud en slijtage.

Die 50.000 km duurtest van de R heb ik ook gelezen. Mechanisch lijkt het allemaal prima voor elkaar in ieder geval. Gaf mij ook wel vertrouwen. DucBMW heeft wel erg veel pech als ik zijn ervaringen vanaf het begin zo lees. Flinke opsomming van problemen.
Puttiron maakt echter ook flink wat kilometers in weer en wind (leuk om te lezen trouwens) en hij heeft hele andere ervaringen. Ik hoop dus maar het geval van DucBMW op zichzelf staat en de ervaringen van Ron meer de norm zijn. Gelukkig is KTM er blijkbaar ook veel aan gelegen om de klant tevreden te houden en hun imago goed te houden, getuige de acties richting DucBMW. Eens kijken hoe het nu wordt opgepakt.
 
Wat je beschrijft zou ik zeggen: computer kaduuk. Dat ding bestuurt ook de injectie, dus als ie kaduuk is loopt ook het blok slecht. Of helemaal niet. Hopen dat ze het ding kunnen fixen. Het is in ieder geval garantie.
Stiekem hoop ik op een kapotte accu, omdat iig een deel van de waarnemingen daarop wijst, en omdat zoiets snel en simpel te verhelpen is. Garantie of niet, al die ritjes op en neer naar de dealer kosten mij hoedanook een boel tijd, dus geld.

Om de één of andere reden rust er bij jou geen zegen op
Hum, als je twee keer in minder dan 2 jaar tijd een splinternieuwe KTM koopt, en beide geven binnen luttele maanden problemen, dan heb ik er moeite mee om dat als incident te zien, maar kennelijk ben ik te kritisch.
 
Gelukkig is KTM er blijkbaar ook veel aan gelegen om de klant tevreden te houden en hun imago goed te houden, getuige de acties richting DucBMW. Eens kijken hoe het nu wordt opgepakt.
Aanvankelijk (2016, direct na introductie) reageerde KTM idd erg snel en voorkomend. Maar inmiddels wacht ik alweer zo'n 6 maanden op enige vorm van kordaat handelen in reactie op mijn klachten m.b.t. start- en electronica-problemen. We zullen zien.
 
Accu, spanningsregelaar en dynamo zijn zo drie dingen die me te binnen schieten die ik in die volgorde zou nakijken/vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan