KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Ik dacht dat mn angels er ongeveer door waren op 4000, maar daarna zijn ze merkbaar minder gaan slijten. Ofwel rijd ik rustiger omdat het nieuwe er af is en woonwerk niet erg uitnodigt tot spielerei, ofwel zit ik op een harder laagje. Onderhand 6800, al even de slijtmarks ruim voorbij, maar nog steeds profiel.
 
De Angels GT harden na verloop van tijd wat uit door de temperatuur-cyclus die ze bij gebruik doorlopen. Daardoor gaan ze (iets) minder presteren. Het laatste stukje slijten ze in mijn ervaring juist verschrikkelijk snel: ook dit weekend weer mogen aanschouwen hoe een ogenschijnlijk redelijke band (toevallig ook een Angel GT) binnen 800 km "ineens" helemaal kaal was, zonder dat er al te gekke dingen zijn gedaan.

Als slijtage-indicatoren bereikt, dan zou ik er gewoon nieuwe om laten leggen, rijdt veel lekkerder, en een stuk minder kans op lek rijden.
 
Ik heb dan weer al een 10tal banden versleten met prop erin en zit daar dan ook helemaal niet mee in...
 
Zou niet mijn keuze geweest zijn voor deze motor. Ook uit ervaring met Dunlop Sportsmart banden op m'n Speed Triple kan ik zeggen dat die erg snel op waren.

Hier ook nog iemand die dat bevestigt:

Test: Langeduurtest: Dunlop Sportsmart 2 Max - Motor-Forum

Ik zou toch een sportieve toerband nemen ipv een sportband. Ik heb nog geen idee hoelang de Angel GT banden het uit zullen gaan houden, maar grip bieden ze iig meer dan voldoende.

Stelregel:
- Sportband gaat 5.000km mee
- Toerband gaat 10.000km mee

De uitzonderingen bevestigen de regel.

Bij mijn huidig gebruik gaat dit helaas niet op. Ik haalde met de vorige motor maar rond de 4.500km uit een toerband (Angel GT en MPR4). We zullen zien hoe dat met de Superduke gaat zijn
 
Stelregel:
- Sportband gaat 5.000km mee
- Toerband gaat 10.000km mee

De uitzonderingen bevestigen de regel.

Bij mijn huidig gebruik gaat dit helaas niet op. Ik haalde met de vorige motor maar rond de 4.500km uit een toerband (Angel GT en MPR4). We zullen zien hoe dat met de Superduke gaat zijn
Als die Angel GT's net zo hard slijten als de gemiddelde sportband dan kies ik daarna waarschijnlijk voor een andere toerband. We'll see :)
 
7200 km, een helft van de achterband morsdood, andere helft nog ok.

Vandaag MTC failure en check engine light aan.

Zou het gaan beginnen?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de 1000 km aangetikt.

Net daarvoor waarschuwing Tyre pressure RE low.
Kijk bij TPMS: 2,8 bar.
Met het handje gevoeld, ook niks bijzonders.

Vaag.

Meteen ff na laten kijken bij de eerste beurt dan maar.
 
is de gt hetzelfde als de superduke maar dan met een kuip?

Of is die kwa frame etc ook anders....
 
Heb even met Verpalen contact gehad, en inderdaad, ze stoppen met KTM. Alleen het autobedrijf gaat door. Ze zullen te weinig aan KTM verdienen denk ik. Jammer. Motoport Wormerveer neemt het dealerschap over. Dus heel veel verandert er niet.
 
is de gt hetzelfde als de superduke maar dan met een kuip?

Of is die kwa frame etc ook anders....
T.o.v. de 2014 1290 Super Duke R, waar de GT op voortborduurde, wijkt de GT op de volgende punten af:

- aangepaste kleptiming (meer mid-range koppel en naar verluidt een fractie meer piekvermogen)
- aangepaste motor mapping (docielere gasrespons, indien gewenst...)
- vlinderklep in de uitlaat i.v.m. EU4 geluidsnormen ("smokkelklep"... :) )
- subframe: zwaarder i.v.m. eventuele passagier en bagage ( koffers!)
- semi-actieve demping
- elektronisch verstelbare vering/demping
- MSC: motorcycle stability control
- integraal remsysteem (voor bedient zonodig tevens achter)
- bochten-ABS
- quickshifter
- cruise control
 
T.o.v. de 2014 1290 Super Duke R, waar de GT op voortborduurde, wijkt de GT op de volgende punten af:

- aangepaste kleptiming (meer mid-range koppel en naar verluidt een fractie meer piekvermogen)
- aangepaste motor mapping (docielere gasrespons, indien gewenst...)
- vlinderklep in de uitlaat i.v.m. EU4 geluidsnormen ("smokkelklep"... :) )
- subframe: zwaarder i.v.m. eventuele passagier en bagage ( koffers!)
- semi-actieve demping
- elektronisch verstelbare vering/demping
- MSC: motorcycle stability control
- integraal remsysteem (voor bedient zonodig tevens achter)
- bochten-ABS
- quickshifter
- cruise control
En bochten traction-control? Of valt dat onder MSC? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan