Motor tril behoorlijk

Hamburgert

Rookie
23 okt 2016
6
0
Hallo mede motor fans,

Mijn Versys 650 uit 2008 (wat een heerlijke motor is) heeft sinds kort een trilfunctie :-)

Als ik rijd trilt hij behoorlijk aan de voorkant. Het gekke is dat als ik gas loslaat of mijn koppeling inknijp is het trillen weg.

Ik heb onlangs mijn complete kettingset vervangen en een nieuwe achterband laten monteren (waren beide sowieso nodig) maar dat hielp niet om het trillen weg te nemen, wat ik eigenlijk wel had gehoopt,

Heeft iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken?

Groet,
Anne
 
Inderdaad, daar zou ik de oorzaak van het probleem ook zoeken.

Kettingspeling correct afgesteld? Zit het voorste kettingwiel nog vast? Staat het achterwiel in lijn? Ketting mss versleten (harde stukken)? Achterste kettingwiel ovaal? Of erger: speling op uitgaande as van de versnellingsbak (waar het voorste kettingwieltje op zit)?

Edit: kettingset had je zojuist vervangen, zal dus niet versleten zijn, sorry. Blijft over: voorste kettingwiel, uitlijning achterwiel, kettingspeling.

Als je met veranderend geluid bij stationair en koppeling intrekken bedoelt dat bij koppeling los er gerammel is dat verdwijnt als je de koppeling intrekt, dan duidt dat op een versleten druklager. Maar dat komt nooit zomaar ineens. Als het zich aandient kun je er nog best een poosje mee doorrijden, maar ik kan niet beoordelen hoelang je er al mee rondrijdt. Op zich veroorzaakt dit in mijn ervaring trouwens geen trillingen tijdens rijden, dus wss niet de oorzak van het probleem dat je beschrijft.


Kettingwiel is ook vervangen schrijft TS (ketting SET) Uitlijning achterwiel lijkt me dat dit ook correct gedaan is toch? toevallig als voor en na het vervangen van het kettingset het achterwiel uit lijn is en/of weer slap.

@ TS

Ik denk dat je het bij het blok moet zoeken. Als je rijd en de koppeling in knijpt, en met de koppeling gas geeft, gaat hij dan weer/ook trillen? Zo ja, dan komt het uit je blok, aangezien er met de koppeling in en gas geven niet meer spanning op de ketting e.d. staat dan zonder gas te geven met koppeling in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan