Honda FT 500 start niet

tip

MF'er
10 apr 2012
138
7
Ik heb sinds een paar weken een honda ft500 gekocht. Deze had een poos stilgestaan en startte niet.

In eerste instantie ging ik uit van de carburateur. Ik heb wel vaker een opknappertje gehad en normaal kost het niet veel tijd en inspanning om een oudere motor aan de praat te krijgen.

Nu komt het volgende:
De motor heeft dus lang stilgestaan, echter is er wél onderhoud aan gepleegd voor stilstand.

De motorolie is helder en lijkt me nieuw, de carburateur lijkt mij ultrasoon gereinigd want deze was volledig schoon, er zat een ongebruikte bougie in en het luchtfilter lijkt me nieuw.

De motor krijgt benzine, ik heb de klepjes gesteld en hij vonkt goed. Met de bougie op +- 1 cm afstand van het blok krijg ik nog een vonk (welliswaar iets gelig).

Nu is het aparte dat hij geen plofje, niks, geeft. Als ik mijn hand op de inlaatkant van de carburateur hou, wil hij één knal backfire geven door de carburateur en is mijn hand gelijk zeiknat van de benzine. Ook met remmenreiniger wil hij niks doen.

Conclusie, ontsteking? Ik heb drie verschillende (nieuwe) bougies geprobeerd, maar het maakt geen enkel verschil. Het is net alsof de timing grandioos verkeerd is of dat hij stopt met vonken zodra de bougie in de motor zit.

Iemand die me kan helpen?
 
Alsof je helderziende bent!
Er is blijkbaar een stukje van het chokeplaatje afgebroken. Hoe dat mogelijk is.... de breuk lijkt me wel een vermoeiingsbreuk.

14c7lex.jpg


Tevens de speling op de drijfstang gecontroleerd en de slotspeling nagemeten. Deze bedraagt .45mm waar de max tolerantie .65 is.

vrepo5.jpg



Een nieuwe tweedehandse kop is ook gevonden. Nu wachten op de pakkingen en kiek'n of hij er zin in heeft.

Gr Stijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan