ZRX trefpunt, ouderwets goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
190/50 zit er bij mij ook op ,de velg is toch ook een 6j stefan.ik heb ongeveer 3mm vrij tussen de aangepaste remstang en ongeveer 5 mm tussen band en ketting.volgens mij rijd jan en ronald met een 55 er om heen dan heb je wel meer ruimte ,maar persoonlijk vind ik de 50 mooier staan .staat het hart van achertandwiel en het hart van de band nu zo als de orginele setup?.
 
Dit gaat de setup wel worden. Heb net nog een foto gemaakt echter de beperking zit in de ruimte van de band en de achterbrug, heb nu iets van max. 5 mm over (ketting moet nog wel op spanning gezet worden dus het wiel gaat nog iets naar achteren). Tussen de band en de ketting is het 10 mm en geen probleem met de remstang zoals ik nu kan zien.
full
 
Laatst bewerkt:
Waar is eigenlijk dat blokje op de rechter binnenzijde van de achterbrug voor??? Onder de rode cirkel.
 
Laatst bewerkt:
bevestiging van de remreactiestang :) zit een stuk verder naar achteren bij de 1200, waarschijnlijk omdat die een bredere velg heeft.
 
bevestiging van de remreactiestang :) zit een stuk verder naar achteren bij de 1200, waarschijnlijk omdat die een bredere velg heeft.

Ja mogelijk dat ik van het blokje last kan hebben met het stellen van de ketting als het wiel naar achter gaat. Maar mocht dit echt een probleem geven kan ik hier wat van af halen...
 
Heeft iemand nog tips waar ik bij de aankoop van een zrx 1200 echt op moet letten? Behalve uiteraard de normale dingen die voor elke motor gelden?
 
Hoi Bouke,

Er zijn geen extra aandachtspunten voor een 1200 m.i. naast de gebruikelijke punten.

Heb je iets op het oog?
 
Laatst bewerkt:
Ja, een 1200 uit 2001 in het blauw. Het is een duitser en word ook gelijk de eerste motor die ik ga importeren.

Ik heb altijd al een motor zoals een ZRX willen hebben, of een XJR/Bandit maar de ZRX spreekt me het meeste aan.
Ik heb de laatste jaren alleen af en toe op de motor van mn vrouw gereden(Hornet 600) en mis bij een 600 toch vooral het koppel. Iets zegt me dat dat bij een 1200 geen issue is :P
 
Dag bouke,

Zijn ze in duitsland iets goedkoper?

En inderdaad aan koppel geen gebrek....

Nu kan het pimpen bij jouw ook beginnen...

Ik ben er bijna mee klaar.....denk ik...
 
Ja, een 1200 uit 2001 in het blauw. Het is een duitser en word ook gelijk de eerste motor die ik ga importeren.

Ik heb altijd al een motor zoals een ZRX willen hebben, of een XJR/Bandit maar de ZRX spreekt me het meeste aan.
Ik heb de laatste jaren alleen af en toe op de motor van mn vrouw gereden(Hornet 600) en mis bij een 600 toch vooral het koppel. Iets zegt me dat dat bij een 1200 geen issue is :P
Mwoah O-)

Succes
 
Ja, een 1200 uit 2001 in het blauw. Het is een duitser en word ook gelijk de eerste motor die ik ga importeren.

Ik heb altijd al een motor zoals een ZRX willen hebben, of een XJR/Bandit maar de ZRX spreekt me het meeste aan.
Ik heb de laatste jaren alleen af en toe op de motor van mn vrouw gereden(Hornet 600) en mis bij een 600 toch vooral het koppel. Iets zegt me dat dat bij een 1200 geen issue is :P

Hoi Bouke
Goeie keus gemaakt :Y
Koppel meer dan genoeg :} :]
Welk type 1200 word het :?

GREETZ
 
Welkom! :W Plaatje zegt meer dan 1000 woorden :)
Weinig echte gebreken met de zrx, twee dingen die regelmatig voorkomen zijn lekkende benzinekraantjes, de rubber sluitring kan je hierin vervangen wat het probleem vaak oplost, kost een eurootje. En even de olievuldop eraf en naar de koppelingskorf kijken. Mochten daar deukjes in zitten dan een nieuwe starterkettingspanner of één van de begrenzers monteren die hooguit een paar tientjes kosten.

Verder vooral lekker rijden en/of sleutelen :]
 
Welkom! :W Plaatje zegt meer dan 1000 woorden :)
Weinig echte gebreken met de zrx, twee dingen die regelmatig voorkomen zijn lekkende benzinekraantjes, de rubber sluitring kan je hierin vervangen wat het probleem vaak oplost, kost een eurootje. En even de olievuldop eraf en naar de koppelingskorf kijken. Mochten daar deukjes in zitten dan een nieuwe starterkettingspanner of één van de begrenzers monteren die hooguit een paar tientjes kosten.

Verder vooral lekker rijden en/of sleutelen :]

Vergeet het vacuum lopen van de tank niet.
Moet ik ook nog steeds wat voor verzinnen. ;)
 
Vergeet het vacuum lopen van de tank niet.
Moet ik ook nog steeds wat voor verzinnen. ;)

Tankdop open maken en het membraamplaatje verwijderen en vacuumprobleem opgelost heb ik 2 jaar geleden ook gedaan en sindsdien geen probleem van vacuüm trekken van de tank meer gehad!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan