ZRX trefpunt, ouderwets goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo....even de kleppendeksel eraf gehaald om de staat van de nokkenassen na te gaan...nou nog prima in de olie en perfecte staat.

Dus project nokkenassen en versnellingsbak kan gaan beginnen....
full
 
Jaaaaah, ik mag erbij in OP *O*

Ik ben dus Mark Meisner, Proces-Operator en (motor)fotograaf in het dagelijks leven. 6 jaar geleden mijn rbw gehaald en destijds proefgereden op een groene ZRX. Schitterend maar ook te snel in mijn ogen om te starten, dus eerst met oudere en langzamere motoren gestart. Eind vorig jaar kreeg ik de mogelijkheid om deze zwarte ZRX uit 2001 over te nemen met een leuke korting in ruil voor foto's van de winkel waar hij stond.

Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen en vandaag mocht ik hem dan eindelijk ophalen :Y Het zadel zal nog aangepast worden en het originele stuurkuipje komt er weer terug op. Verdere aanpassingen zullen een rek worden aan de achterkant voor mijn camera-spullen en wellicht wat motorische leukigheden en vering. Oh ja, en die taartschep gaat er nog vanaf :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Knappe motor man,fijne kilometers ermee.
 
Welkom Mark, je staat in de OP! Mooie 1100, vind em eigenlijk wel mooi zonder kuipje!

Zal een lekker klusje zijn geweest om dat blokje in die volvo te krijgen stefan? Zijn zware loeders die dingen :)

is dat een gestraalde bochtenset of is ie ook gespoten?


Whoehahahaha.....steef is OER-sterk....stond erbij en keek ernaar om tips en aanwijzingen te geven. :Y :Y :Y :Y :Y
 
Hallo allen,

Mijn koelvloeistofsensor die links in de radiateur zit lekt.
Weet iemand de maat van de O-ring die op de sensor zit?

greetZ, Rob
 
Daarvoor moet je toch superman zijn : nokkenassen en versnelingsbak wisselen .... moest je dit laten uitvoeren zou die faktuur niet graag betalen . Aardige en slimme mekaniekers hier op dit zrx forum
 
zo....even uit een donor radiateur gewipt voor je en wezen meten....het is een rubber ringetje van 18mm...je kunt er eventueel teflon omheen doen...
full
 
Of tussen Heppeneert en Maaseik? het komt mij NL bekent voor .

Maar gelukkig heelhuids thuis gekomen after all :t

GREETZ

Het zou heel goed kunnen, durf het echt niet te zeggen daar ik compleet de weg kwijt was -O-


Welkom Mark, je staat in de OP! Mooie 1100, vind em eigenlijk wel mooi zonder kuipje!

Zal een lekker klusje zijn geweest om dat blokje in die volvo te krijgen stefan? Zijn zware loeders die dingen :)

is dat een gestraalde bochtenset of is ie ook gespoten?

Thanks! Moet er ook nog aan wennen, volgende maand komt het stuurkuipje (Ben hem vergeten in de auto te leggen gister :$ ) en dan ga ik even vergelijken. Wellicht blijft hij wel zo :Y

Ziet er mooi uit...

Wel snel het R kuipje er op zetten...

Even een offtopic vraag. Welke camera gebruik jij...

Volgende maand :Y

Ik heb een Fujifilm X-T1 en bij deze beelden zat de 56mm f1.2 lens erop :Y Daarnaast gebruik ik voor mijn fotowerk ook nog een 18 en 27mm lens :t



Knappe motor man,fijne kilometers ermee.

Thanks :t
 
Laatst bewerkt:
Mooie man die Raspo, ben er vorig jaar geweest. Oude rot in het vak, stonden een paar mooie Rexxen bij hem binnen :Y
 
Hoi mannen,

Heb ook een kleine modificatie gedaan aan de ZRX.
Originele tandwielverhouding is 17 / 45. Achter was nu een 47 gemonteerd, wat mij teveel toeren gaf bij 120 per uur. ( lees: 5000 toeren )
Tandwiel vervangen door een 44. Trekt nog hard genoeg natuurlijk, maar maakt nu rond de 4500 toeren bij 120. Rijdt wat fijner.

Groet, Marcel
 
Hoi mannen,

Heb ook een kleine modificatie gedaan aan de ZRX.
Originele tandwielverhouding is 17 / 45. Achter was nu een 47 gemonteerd, wat mij teveel toeren gaf bij 120 per uur. ( lees: 5000 toeren )
Tandwiel vervangen door een 44. Trekt nog hard genoeg natuurlijk, maar maakt nu rond de 4500 toeren bij 120. Rijdt wat fijner.

Groet, Marcel


Waarom tandwielverhouding aanpassen?

Vraag ff hier om een foto hoe het eruit ziet als je drijfstang voor door je blok steekt.....

Ik bouw wel een 6 bak in....ga dat proberen voor de lol.

Maar verder nooit problemen gehad met mijn koppel/roeren gebied....
 
Hmm |(
Smaken verschillen GELUKKIG
Tis net een kikker die slecht geslapen heeft _O-

GREETZ
_O- _O-


Vind de vierkante kuip sowieso oudbollig.
Al is het bij de groene versie wel verplicht.
De rest kan prima met een mooie ronde koplamp.
Ik peins er niet over om een vierkante lamp te monteren :N

n2mn8r5.jpg


Maar zou nog wel een Kerker uitlaat willen.
Helemaal zwart zou niet misstaan 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan