ZRX trefpunt, ouderwets goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een uitleg was maar een geintje.
Trouwens de ZRX van James Compton had als ik het goed heb 170 krukas pk,s
Maar dan ben je wel een gods vermogen kwijt. ;)

Gebruikt ook grotere cilinders en zuigers..word een 1224 cc ...

Hoge compressie zuigers...

Trek je portomonaie maar open...
 
Ik ben van mening als je dit soort vermogen uit een ZRX wil hebben zou ik een ander motorblok monteren, bijvoorbeeld van een ZZR 1400. Heb je standaard 200 pk en het blok is er ook geschikt voor...

Het zal geen plug and play qua montage zijn echter een ZRX blok opvoeren zal ook tijdrovend zijn...
 
Ik ben van mening als je dit soort vermogen uit een ZRX wil hebben zou ik een ander motorblok monteren, bijvoorbeeld van een ZZR 1400. Heb je standaard 200 pk en het blok is er ook geschikt voor...

Het zal geen plug and play qua montage zijn echter een ZRX blok opvoeren zal ook tijdrovend zijn...

Volgens die mondharmonica speler in lütz toen der tijd was dat toch een makkie een zrx blok ombouwen :} :} maar de vraag is waren van die goeie man z'n hersenen wel 100% volgroeid -O- :?

GREETZ
 
Een 180/55 - 17 band. Past dat zo bij een standaard 1100?
Zit te denken aan Pilot Road 4 banden, maar die hebben geen 170/60.
Wel 160/60.. zal dat rijdbaar zijn :?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van mening als je dit soort vermogen uit een ZRX wil hebben zou ik een ander motorblok monteren, bijvoorbeeld van een ZZR 1400. Heb je standaard 200 pk en het blok is er ook geschikt voor...

Het zal geen plug and play qua montage zijn echter een ZRX blok opvoeren zal ook tijdrovend zijn...


Ach broer....gelukkig heb ik aan tijd geen gebrek...
 
Een 180/55 - 17 band. Past dat zo bij een standaard 1100?
Zit te denken aan Pilot Road 4 banden, maar die hebben geen 170/60.
Wel 160/60.. zal dat rijdbaar zijn :?


Ik rijd gewoon op bridgestone bt banden...prima bandjes...

En ik kan en ga niet breder ivm mijn hugger....

Breder wil niet automatisch betekenen dat je beter of harder door een bocht kan...
 
Ik ben van mening als je dit soort vermogen uit een ZRX wil hebben zou ik een ander motorblok monteren, bijvoorbeeld van een ZZR 1400. Heb je standaard 200 pk en het blok is er ook geschikt voor...

Het zal geen plug and play qua montage zijn echter een ZRX blok opvoeren zal ook tijdrovend zijn...

Blok ombouwen is ook niet zonder slag of stoot en zal niet veel goedkoper uitkomen. Denk dat je toch ook wel een 3/4k neer moet leggen voor een degelijk blok van een ZZR, daarna frame laten aanpassen, frame opnieuw coaten, extra tijd kwijt zijn om alles af en op te bouwen enz.

Denk dat het niet heel veel geld zal schelen, maar dan heb je wel gelijk een bak power waar je u tegen zegt :}
 
er zijn een aantal mensen die 160+ op het achterwiel hebben, maar da's niet gratis. denk dat een zzr1400 blok heel moeilijk past. beginnen met een zzr1200 blok is simpeler maar alle paarden na de 145 zullen moeilijk en duur zijn. grootste probleem is dat alle sportblokken downdraft hebben wat niet past met het frame. turbo is dan nog een relatief goedkope optie :)

dyno dagje lijkt me wel leuk, hoewel ik niet op zoek ben naar meer vermogen
 
Ik rijd gewoon op bridgestone bt banden...prima bandjes...

En ik kan en ga niet breder ivm mijn hugger....

Breder wil niet automatisch betekenen dat je beter of harder door een bocht kan...

Ben fan van de Michelin. Kan over Bridgestone niet oordelen.
En het gaat me niet om breder maar om de band an sich.
De Pilot3 kan wel maar de 4 moet nog beter zijn qua stabiliteit en remcapaciteit.
Heb nu nog een voorhand erop met 3 cijferige DOT code. :')
Niet opgelet bij koop. :/
Achter is uit 2010. Mag ook vervangen worden O-)
 
Ben fan van de Michelin. Kan over Bridgestone niet oordelen.
En het gaat me niet om breder maar om de band an sich.
De Pilot3 kan wel maar de 4 moet nog beter zijn qua stabiliteit en remcapaciteit.
Heb nu nog een voorhand erop met 3 cijferige DOT code. :')
Niet opgelet bij koop. :/
Achter is uit 2010. Mag ook vervangen worden O-)
Ik heb ze bij Jos Smit motoren in Haarlem gehaald 274 euro voor een setje.
 
persoonlijk zou ik toch voor een 170 bandje gaan achter, maar als het op banden aankomt heft iedereen z'n eigen voorkeur :)
 
er zijn een aantal mensen die 160+ op het achterwiel hebben, maar da's niet gratis. denk dat een zzr1400 blok heel moeilijk past. beginnen met een zzr1200 blok is simpeler maar alle paarden na de 145 zullen moeilijk en duur zijn. grootste probleem is dat alle sportblokken downdraft hebben wat niet past met het frame. turbo is dan nog een relatief goedkope optie :)

dyno dagje lijkt me wel leuk, hoewel ik niet op zoek ben naar meer vermogen

Wat is dat, downdraft?
 
injectie/carburateurs die van bovenaf het mengsel aanvoeren (waar bij de ZRX dus de dubbele bovenbuis loopt.
 
Heb jij een dyno? De kennis bezit je volgens mij wel😉. Kunnen we niet een leuk dagje bij jou langs dan.


Ik heb helaas geen testbank, dankzij de buren. Ik zit tussen wat kantoorpanden in en als er een motor langskomt dan kunnen ze al niet werken.
Maar als een motor klaar is dan heb ik wel de beschikking over een testbank bij een collega.
 
wie wil er mee 3 sesssies zandvoort rijden op 15 mei?

wil ergens volgende week gaan boeken, met een beetje mazzel is mijn 30% korting dit jaar nog geldig, dus 30 euro voordeel als je mazzel hebt!

hier is de info
 
heb een 190er band in de 1100, maar op een breedere velg en nog wat kleinere aanpassingen!! stuurt helemaal prima

Op een ZRX 1100 wiel (5J) zit standaard 170 en kan een 180 op zonder problemen. Op een ZRX 1200 wiel (5,5J) zit standaard een 180 en kan een 190 band op.

Ik heb nu een 6J wiel van een ZX10R en heb mijn 180 band over laten zetten en wanneer deze versleten is zet ik er een 190 op. Maar dat is voor een ZRX 1100 wel het maximaal mogelijk.

Ik weet niet bij een ZRX 12000 met een 6J wiel een 200 mogelijk is.
 
Koe in de wei gespot!
full
 
wie wil er mee 3 sesssies zandvoort rijden op 15 mei?

wil ergens volgende week gaan boeken, met een beetje mazzel is mijn 30% korting dit jaar nog geldig, dus 30 euro voordeel als je mazzel hebt!

hier is de info


Pffff....jammer is op een maandag...

Sorry werken....

Waarom.is dit nou eens nooit in een weekend?
 
motor evenementen leveren denk ik niet voldoende geld op om in het weekend te doen, meestal zijn het auto evenementen in het weekend. In ieder geval in zandvoort. Maar het is aan het eind van de dag, dus je hoeft hooguit een paar uur vrij te nemen! :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan