ZRX trefpunt, ouderwets goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo gisteren vrij genomen en effe lekker gereden. Ga altijd richting ardennen ivm controles aan de ruhrsee eifel. Dacht door de week zal het wel rustig zijn. Zoveel politie auto's niet normaal. En ja 1 achter me stoppen moest ik db killer in uitlaat zetten en 30 euro boete. 23 jaar met open uitlaat nooit problemen. Sterker nog ik reed toevallig rustig dus maakte geen lawaai. Hele discussie met die agent van meet hem maar is net goed het geluid. Nope betalen. Heb het gaatje afgelopen jaar zelf erin geboort met een db killer van een laser die ik gelukkig mee had genomen voor deze noodgevalle. Eigenlijk kon er geen db killer in en vraag me nu af wat ze gedaan hadden als ik geen gaatje erin had. Staan laten?????? :') :?
 
OMG Leon, das niet normaal zeg, ben ook nog nooit aangehouden of gecontroleerd, maar de rursee kun je idd beter wegblijven, de mensen die daar wonen worden bij iedere zonnestraal waarschijnlijk helemaal gek van alle motoren die daar komen!

Gelukkig maar 3 tientjes idd, maar dan zal ik met mijn zelfgemaakte uitlaat helemaal moeten opletten, zal het maar niet riskeren😳😳
 
Moet zeggen dat ik daarom ook de originele pijp erop heb :X
Ik ga het risico op €320,- niet lopen :N
Al zou ik heel graag een Kerker willen.
 
kerker is definitief niet fluisterstil zeg maar :P

mooie foto's trouwens! al een proefritje gedaan met de nieuwe setup Stefan?
 
Ja gisterenavond een kort blokje om om te kijken/ voelen of alles goed is. Geen rare dingen geconstateerd. Nu de kettingkast nog aanpassen en dan ga ik de juiste bout lengtes uitzoeken. Deze kunnen we dan in titanium gaan bestellen Erik.
 
Is er al iemand aan het denken over de duitsland trip. Ikzelf wilde eigenlijk het eerste of tweede weekend in mei gaan.
 
kerker is definitief niet fluisterstil zeg maar :P

mooie foto's trouwens! al een proefritje gedaan met de nieuwe setup Stefan?

Ik zit met mijn Kerker 2dB boven de limiet. Dit was wel bij 5000 rpm ipv 4850 trouwens.
Dus zo heel veel herrie maakt een Kerker ook niet per se (hoewel 3dB een verdubbeling is natuurlijk).
De "street legal" baffle zit er in bij mijn uitlaat.
 
valt nog mee. In principe denk ik dat je geen problemen hebt als er een redelijke db killer in de uitlaat zit. wat ook al helpt is even van het gas gaan ter plaatse van de geluidmeting.

ik had een db killer voor de akra gekocht, en daarmee is ie echt (te :P ) stil
 
Is er al iemand aan het denken over de duitsland trip. Ikzelf wilde eigenlijk het eerste of tweede weekend in mei gaan.


Ik heb een kamer besteld bij bernd in sonnenblick te lütz....8 september hobbel ik er heen.

Dus weet niet of er voor die periode nog meer liefhebbers zijn.

Ohh...en ik heb in mijn glazen bol gekeken....dat weekend is het stralend,droog,prachtig en bloedverziekend mooi weer!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kamer besteld bij bernd in sonnenblick te lütz....8 september hobbel ik er heen.

Dus weet niet of er voor die periode nog meer liefhebbers zijn.

Ohh...en ik heb in mijn glazen bol gekeken....dat weekend is het stralend,droog,prachtig en bloedverziekend mooi weer!!!

Dat is nog een eind weg September.
 
Laten we dit de 23e bespreken. Ik wil ook wel namelijk...

Moet wel een paar weken van te voren vrij vragen zie je.
Als jullie zeggen het word later, dan ga ik alvast en hoor wel dan wanneer jullie gaan.
Of zoiets.
Heb nog meerdere reisgenoten waarmee ik nog op toer moet.
Kwestie van plannen, moet keuzes maken net als een ieder.
 
Onze hans is blijkbaar handelaar staat ook op marktplaats met een Honda 750 en een 500 en de zrx B| O-) O-) :Z :Z B|

GREETZ

Volgens mij de oude van leo waar hij vorig jaar geloof ik niet teveel voor betaalde en nu ff geld wil pakken...nou hij zit er al een tijdje mee....
 
In Duitsland doen ze meestal geen geluidsmeting daar kijken ze alleen of ee een db killer in kan.dan moet hij erin zitten dus als je gaat gewoon erin schroeven. Och als ik nu weer 23 jaar zo kan rondrijden zonder boete. Afschrijving van iets meer dan een euro pee jaar hahahaha. Dirk rij daarom bewust bijna altijd naar de ardennen ivm de controles aan de ruhrsee of verder door Duitsland in.
 
In Duitsland doen ze meestal geen geluidsmeting daar kijken ze alleen of ee een db killer in kan.dan moet hij erin zitten dus als je gaat gewoon erin schroeven. Och als ik nu weer 23 jaar zo kan rondrijden zonder boete. Afschrijving van iets meer dan een euro pee jaar hahahaha. Dirk rij daarom bewust bijna altijd naar de ardennen ivm de controles aan de ruhrsee of verder door Duitsland in.


Hoor ook wel verhalen dat als je er geen eentje bij je hebt...of niet gemonteerd kan worden ,je gewoon je brommer kan laten staan...

Maar dat geeft niets.....wij servaasjes verhuren een mooie aanhanger daarvoor!!!

Neen gekkigheid...heb een e keur uitlaat systeem en de db killer is monteerbaar ter plekke....ook weer demonteerbaar...haha.

Maar de brommer is gv niet meer vooruit te branden met een db killer erin...
 
Super dikke fiets!!!

En te gekke fotos van Genesiz.

Vorig jaar een boete gehad in duitsland bij de eifel 50,-

Oom agent pakte een duimstok en stak deze 45 cm in de pijp...

Dat was de reden voor een boete.. mocht wel doorrijden maar laten staan had ook een optie geweest bij een echte controle vertelde hij erbij.

Ik heb verder vriendelijk gelachen toen ik de 50 euro betaalde en toch wel geschrokken.

Moet nog een killer hebben als ik het heerlijke duitsland weer in rijd!!
 
Hoor ook wel verhalen dat als je er geen eentje bij je hebt...of niet gemonteerd kan worden ,je gewoon je brommer kan laten staan...

Maar dat geeft niets.....wij servaasjes verhuren een mooie aanhanger daarvoor!!!

Neen gekkigheid...heb een e keur uitlaat systeem en de db killer is monteerbaar ter plekke....ook weer demonteerbaar...haha.

Maar de brommer is gv niet meer vooruit te branden met een db killer erin...

Nou ik merk geen verschil met de db killer qua rijden sterker nog het geluid is ook maar 1db gedempt. Maar mijn db killer past ook niet veel te klein voor mijn uitlaat. De lucht gaat overal erlangs. Maar ja genoeg voor om agent. De uitlaat is van siebring en db killer van een laser hahahaha
 
ik heb een akra killer voor de akra gekocht en het verschil was best groot, en past perfect. kost wel wat meer dan een universele maar de prestaties leken hetzelfde.

nog nooit aangehouden in duitsland gelukkig, maar mocht ik weer gaan dan wissel ik wel evebn van uitlaat. Of zouden ze gaan piepen over de text "race use only"?
 
Zag deze zojuist voorbij komen. Gaaf gedaan vind ik. Kostbare hobby ook zo klein.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan