ZXR750 H2 valt uit bij gas geven, stationair Ok

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.867
2.409
Ik probeer mijn H2 nieuw leven in te blazen, maar dat wil nog niet echt lukken. Kleppen zijn gesteld, carbs zijn helemaal uit elkaar geweest, pakkingen, vlotternaalden en bussen vervangen, ultrasoon gereinigd en alles ziet er prima uit. Gasnaalden zien er overigens als nieuw uit. Diafragma's zijn ook goed.

Stationair loopt de motor hardstikke goed, echter, als ik ook maar iets gas geef valt de motor meteen uit.

Iemand nog tips waar naar te kijken? Ik twijfel een beetje over de gasnaald buizen, maar die zien er redelijk uit volgens mij? Dit is de minste trouwens.

2us7jwz.jpg


28qq553.jpg


2znu4xs.jpg


zl3zt0.jpg


1556gpc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zonder airbox (scheelt dat zoveel? Meeste motoren krijg ik goed lopende zonder airbox).
Met choke oké.

Zonder tank, maar met fles op dezelfde plek. Benzinepomp lijkt oké te werken.
 
Laatst bewerkt:
Met airbox loopt ie iets minder slecht, maar valt nog steeds uit bij gas geven. Als je heel voorzichtig gas geeft dan loopt het toerental wel iets op en blijft ook even hangen na gas dicht (te arm?).

De carburateurs zijn al helemaal uit elkaar geweest (3 keer al) en ik heb die gaatjes nog een keer doorgeblazen, maar no help.

Ook nog even een filmpje gemaakt ter verduidelijking:
 
Moet je nagaan wat ik gewend ben ;). Maar met goed lopen bedoel ik het behoorlijk relatief, ik moet 'm nog synchroniseren. En hij loopt op 4 poten btw, uitlaatbuizen worden alle 4 gloeiend heet.

Vlotterhoogte heb ik nog niet gechecked, dat moet ik dan ook maar eens doen.

Ik heb er overigens nog andere inlaatrubbers op gezet, omdat ie daar valse lucht aanzoog (gechecked met remmenreiniger).
 
Sterker nog, hij liep helemaal niet. Ik heb 'm in onderdelen gekocht. Kleppen gesteld, compressietest gedaan en de fiets verder opgebouwd. Er zitten nieuwe bogies in.

Aangezien ik de nokkenassen los heb gehad ga ik ook nog maar een keer de timing checken.
 
verkeerde hoofdsproeiers ?
zelfde probleem gehad.
heb ook een keer een setje carbs gekocht...zaten wel de verkeerde sproeiers in om wat voor reden dan ook. Een nieuw setje erin en hij liep.
 
Het klinkt bekend zoiets heb ik al eens gehad

Rotte kleppen bij deze motoren de klepspeling stellen en als je pech hebt is de klep helemaal weggezakt dit veroorzaakt het net niet goed op 4 cylinders lopen bekend probleem.
Dus Kawaski altijd kleppen speling controleren.

Daarna gasnaalden controleren ik heb er al eens 1 krom gehad blijft de gasschuif wat hangen.
Maar toch eerst kleppen controleren ... deze zijn erg gevoelig
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt bekend zoiets heb ik al eens gehad

Rotte kleppen bij deze motoren de klepspeling stellen en als je pech hebt is de klep helemaal weggezakt dit veroorzaakt het net niet goed op 4 cylinders lopen bekend probleem.
Dus Kawaski altijd kleppen speling controleren.

Daarna vlotter naald controleren ik heb er al eens 1 krom gehad blijft de gasschuif wat hangen.
Maar toch eerst kleppen controleren ... deze zijn erg gevoelig
Zo te lezen, is klepspeling gecontroleerd.

En stationair loopt het goed, dan lijkt me niet dat er 1 klep weggezakt is, of iets in die richting.

Ik kan me ook even niet voorstellen hoe een kromme vlotternaald (op zich al knap) er voor zorgt dat een gasschuif blijft hangen. Maar wie weet. Moet toch open om eea te controleren.
 
De kleppen waren zo uitgesleten dat ze door de zitting zakten en aangezien dit ook dezelfde motor type is.

Kromme naalden vertragen de gasschuif reactie waardoor de motor op 3 cylinders loopt en ploft en af en toe wel oppakt
Dit is eenvoudig te controleren door in de carberateurs te kijken terwijl je gas geeft.
Als het goed is komen ze alleem maal tegelijk omhoog.
 
Kan zijn dar Wijnald met zijn mobieltje iets probeerd duidelijk te maken.
Autocorrectie maakt soms dingen af dat dan net niet het goede blijkt te zijn.

Valt me ook op dat men soms ontzettend zijn best doet om iemand te kakken te zetten.
 
Wijnald zegt dat ie "al eens een kromme vlotternaald heeft gehad, waardoor de gasschuif bleef hangen", maar hij bedoeld waarschijnlijk de gasnaald. En ik snap wat je bedoeld, maar mijn naalden zijn niet krom en zien er goed uit. Zoals ik in mijn eerste post al zei, twijfel ik nog wel over de gasnaaldbussen.

Wat betreft die kleppen, ik heb de kop er niet af gehad, maar de kleppen gewoon gesteld. Er was geen klep uitgesteld en het dunste plaatje was nog niet zo dun dat ik er zenuwachtig van wordt.

Valse lucht heb ik gechecked met remmenreiniger. Na 4 inlaatrubbers gewisseld te hebben is dat nu wel goed.

Ik ga dus maar eens beginnen met de vlotterhoogte checken en de timing checken.

Alvast bedankt voor de tips heren. Als ik meer weet laat ik dat hier weten.
 
Kan zijn dar Wijnald met zijn mobieltje iets probeerd duidelijk te maken.
Autocorrectie maakt soms dingen af dat dan net niet het goede blijkt te zijn.

Valt me ook op dat men soms ontzettend zijn best doet om iemand te kakken te zetten.

Kan, maar ik denk dat hij zich gewoon vergist. Heb ik ook wel eens af en toe.
Lijkt me logisch dat iedereen dat wel eens heeft. Overduidelijk hier, maar nee we gaan er lekker over doorzagen :r
 
Kan, maar ik denk dat hij zich gewoon vergist. Heb ik ook wel eens af en toe.
Lijkt me logisch dat iedereen dat wel eens heeft. Overduidelijk hier, maar nee we gaan er lekker over doorzagen :r

het gaat niet over doorzagen, het gaat erover dat wat in techniek geschreven wordt correct moet zijn. het is al moeilijk genoeg voor beginners, als er dan nog eens foute namen gebruikt worden lukt het voor hen helemaal niet meer als ze ergens anders bijkomende info zoeken (al is het in het WPHB).

het doel van de opmerking is dus dat de schrijver zijn bericht herleest en de fout aanpast ;)
 
het gaat niet over doorzagen, het gaat erover dat wat in techniek geschreven wordt correct moet zijn. het is al moeilijk genoeg voor beginners, als er dan nog eens foute namen gebruikt worden lukt het voor hen helemaal niet meer als ze ergens anders bijkomende info zoeken (al is het in het WPHB).

het doel van de opmerking is dus dat de schrijver zijn bericht herleest en de fout aanpast ;)


Ik ben het wel met jouw eens maar het gaat me een beetje om de manier waarop.
Omdat ik hem toevallig ook nog goed ken komt het nogal grievend over. Dus waarschijnlijk ook bij hem als hij dit ziet.
Het lijkt idd geen taalwonder op papier, soms denk ik ook wel eens wat bedoeld bij nu precies.
Maar nu was het voor mij duidelijk wat hij bedoelde, volgens mij was het gewoon een verkeerd woord wat in je hoofd zit, zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

Hij kan idd wel een beetje meer zijn best doen om het fijn leesbaar op papier te krijgen.
Ik vond het gewoon een paar goeie posten met praktijkervaring erin, en het was ook overduidelijk dat hij gewoon gasschuiven bedoelde.

Dat had je ook gewoon kunnen zeggen.
Het is geen expert maar hij weet best veel qua techniek, hij heeft mijn blok ook al eens tot de grond toe gestript en gereviseerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan