Iemand advies?

wes1985

Die hard MF'er
5 okt 2016
314
47
Ik heb een triumph daytona t595 waar ik een speedtriple van wil maken, nu heb ik gezien dat je het stuur op 2 manieren kan maken maar is het ook verstandig?
Manier 1 nieuwe kroonplaat met risers er op
Manier 2 deze heb ik gezien bij een andere t595 gaten boren in de kroonplaat en risers er op maken, maar of dit veilig is is voor mij de vraag?
Prijs technisch gezien is de 2de wel interessanter.
 
Ik heb een triumph daytona t595 waar ik een speedtriple van wil maken, nu heb ik gezien dat je het stuur op 2 manieren kan maken maar is het ook verstandig?
Manier 1 nieuwe kroonplaat met risers er op
Manier 2 deze heb ik gezien bij een andere t595 gaten boren in de kroonplaat en risers er op maken, maar of dit veilig is is voor mij de vraag?
Prijs technisch gezien is de 2de wel interessanter.

Ik denk dat je het antwoord zelf al weet :) ,want als er een bout/moer losloopt :X
 
Waarschijnlijk orgineel,maar hoe sterk blijft een kroonplaat van een t595 als je er 2 ,m12 of m14 gaten in gaat boren?
Kweenie.

Maar kwestie van goed doen.

Niet lang geleden kwam ergens een opgevulde kroonplaat langs.

Hang wel af de de degelijkheid en geschiktheid vd kroonplaat.

Mijn reactie was op het feit dat de bouten wel blijven zitten. Maar natuurlijk is het niet de bedoeling dat een kroonplaat uit scheurt.
 
Ik heb een triumph daytona t595 waar ik een speedtriple van wil maken, nu heb ik gezien dat je het stuur op 2 manieren kan maken maar is het ook verstandig?
Manier 1 nieuwe kroonplaat met risers er op
Manier 2 deze heb ik gezien bij een andere t595 gaten boren in de kroonplaat en risers er op maken, maar of dit veilig is is voor mij de vraag?
Prijs technisch gezien is de 2de wel interessanter.
595 plaat heeft niet de verstevigingen aan de onderkant die een 509 wel heeft. Niet doen dus.
Beter Ebay of MP in de gaten houden voor een LSL of ander merk SBK ombouwplaat.
 
595 plaat heeft niet de verstevigingen aan de onderkant die een 509 wel heeft. Niet doen dus.
Beter Ebay of MP in de gaten houden voor een LSL of ander merk SBK ombouwplaat.

nee want daar komen toch krachten op, daarom ga ik alleen nog maar rijden met een doupassagier, kunnen we samen aan het stuur trekken als we de bocht om moeten
 
Kweenie.

Maar kwestie van goed doen.

Niet lang geleden kwam ergens een opgevulde kroonplaat langs.
:Y

ik rijd al meer dan 15 jaar zo rond, ettelijke crashes en een hoop kromme sturen, maar nog nooit problemen gehad met de montage.

gaten boren naast verstevigingen en schroefdraad in tappen (maakt niet uit of het maar 5mm dik is)
kroonplaat omdraaien en vol gieten met ordinair soldeersel. je giet ineens ook extra schroefdraad ;)
zo groot mogelijke rondel over bout (liefst zo groot dat ze ook over verstevigingen gaat) en vest zettten met borgmoer.
 
Voor losdraaiende / trillende bouten bestaat er loctite.

En vergeet je vering niet aan te passen, er is ineens veel minder druk op het voorwiel. :)
 
Wanneer goed uitgevoerd dan is het stevig. Zie onderstaande foto. Dit betreft 1995 GSX-r750w kroonplaat. Onderzijde is opgevuld met blokjes.

Niet op de foto: Ik heb de blokjes vast laten lassen. en nu is het nagenoeg 1 geheel.

Desgewenst heb ik nog een foto hoe die is vast gelast. Maar ik denk dat je vraag beantwoord is.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan