Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben het eens met Dizono,

Die van mij is haast standaard op OEM aftermarket delen van Ducati zelf na;
Ducati performance dempers & ducati S4 windscherm.
Daarnaast alleen open koppelinghuis, k&n open luchtfilter en power commander.

Persoonlijk houd ik van het standaard schoone uiterlijk van de Monster,
al begrijp ik dat de monster uitnodigd om te personaliseren.

Gelukkig vind niet iedereen het zelfde mooi, anders zou het ook zo saai zijn :9
 
Tja, persoonlijk ben ik van mening dat het eindresultaat niet per sé de som der delen is. Er zitten zitten onderdelen op om te smullen, zeker als je het vergelijkt met mijn afgeragde 900, maar het geheel vind ik zo druk dat het niet veel eer meer doet aan het simplistische ontwerp van Galuzzi.

Dat komt omdat een water gekoelde is , ben ook meer van de lucht gekoelde simpelere
 
Wat betreft verbouwen , daar doe ik wel aan
p2082996831-4.jpg
 
Dat komt omdat een water gekoelde is , ben ook meer van de lucht gekoelde simpelere

Ze kunnen niet eeuwig met dat oude ontwerp door blijven gaan,dan zakt de verkoop
helemaal in, persoonlijk vind ik ook de luchtgekoelde het mooist,maar dan de nog
veel oudere 1 en 2 cilinder koningsassers. 8-)
@rvw30 mooie fiets veel plezier er mee :] :)
 
Laatst bewerkt:
Ze kunnen niet eeuwig met dat oude ontwerp door blijven gaan,dan zakt de verkoop
helemaal in, persoonlijk vind ik ook de luchtgekoelde het mooist,maar dan de nog
veel oudere 1 en 2 cilinder koningsassers. 8-)
@rvw30 mooie fiets veel plezier er mee :] :)

Volgens mij ligt in een scrambler ook een lucht gekoelde
Denk dat het een milieu dingetje is dat ze water gekoelde zijn gaan gebruiken
En sommige mensen denken dat ze 150 pk moeten hebben om lekker te kunnen rijden
 
Volgens mij ligt in een scrambler ook een lucht gekoelde
Denk dat het een milieu dingetje is dat ze water gekoelde zijn gaan gebruiken
En sommige mensen denken dat ze 150 pk moeten hebben om lekker te kunnen rijden

150pk?ik heb 2 jaar lang met 10pk(50cc Kreidler RS) rondgereden en genoeg plezier daarmee gehad. :] Ik heb op zo,n beetje alles gereden wat je kan verzinnen van 200pk
tot 10pk,1,2,3,4 en 6 cilinders en van 50 tot 2300cc en allemaal is het leuk om op te rijden,
zij het de 1 wat leuker dan de andere,het is maar net wat je het meest aanspreekt.
persoonlijk vind ik alles leuk zolang er maar 2 wielen onder zitten :Y ;)

Waterkoeling heeft het voordeel dat het blok thermisch stabieler is,er kan dan ook meer vermogen uit gehaald worden en blijft het ook langer heel.
Daarom rijd er geen bijvoorbeeld Panigale met luchtkoeling rond ;)
 
Laatst bewerkt:
Ze kunnen niet eeuwig met dat oude ontwerp door blijven gaan,dan zakt de verkoop
helemaal in, persoonlijk vind ik ook de luchtgekoelde het mooist,maar dan de nog
veel oudere 1 en 2 cilinder koningsassers. 8-)
@rvw30 mooie fiets veel plezier er mee :] :)

Tja, ik snap het ook wel, maar het is een beetje zoals bij de 'nieuwe' Mini. De eerste New Mini was echt een schot in de roos. Retro zonder ouderwets te zijn en een heerlijk rij-ijzertje. Vervolgens moet de auto een keer vervangen worden voor een nieuwe en zie je dat de tweede en derde generatie doorborduren op het origineel. Ze zijn sneller, rijden beter, het interieur steekt beter in elkaar, maar mooier worden ze er naar mijn mening niet op. Met 'iconische' ontwerpen is het gewoon bar moeilijk om met een waardige opvolger te komen en soms is het dan maar beter het helemaal over een andere boeg te gooien. Dat gevoel bekruipt me met de Monster soms ook een beetje.
 
Goedenavond allen, ik ben zelf opzoek naar een nieuwe motor en ben erg gecharmeerd van de monster en dan vooral de s4r, echter zie ik 2 varianten volgens mij een met een koker profiel achterbrug en de ander met een enkelzijdige achterbrug. Zijn er verder nog verschillen tussen die 2? Ook lees ik allerlei verhalen over het onderhoud, wat zijn daar de ervaringen mee bij een s4r?

Mvg,

Coen
 
Tja, ik snap het ook wel, maar het is een beetje zoals bij de 'nieuwe' Mini. De eerste New Mini was echt een schot in de roos. Retro zonder ouderwets te zijn en een heerlijk rij-ijzertje. Vervolgens moet de auto een keer vervangen worden voor een nieuwe en zie je dat de tweede en derde generatie doorborduren op het origineel. Ze zijn sneller, rijden beter, het interieur steekt beter in elkaar, maar mooier worden ze er naar mijn mening niet op. Met 'iconische' ontwerpen is het gewoon bar moeilijk om met een waardige opvolger te komen en soms is het dan maar beter het helemaal over een andere boeg te gooien. Dat gevoel bekruipt me met de Monster soms ook een beetje.

Tja ik ben het met je eens,maar je doet er niets tegen,in het geval van de koningsassers
die worden nog steeds gemaakt,ik geloof door een Australische firma,maar je wil niet weten
wat die kost.Verder zijn er nog wel meer motoren waarvan het jammer is dat ze vervangen zijn zoals de 851/888,916 en aanverwante modellen.De Monster is nog steeds een
populair model,daarom word hij nog gemaakt,maar ook dat zal eens ophouden vrees ik.
Verder is Ducati nu helemaal om en zijn zich helemaal aan het richten op de V4,ik vrees
dan ook dat het niet eens zo lang meer zal duren voordat de 2 cilinders verleden tijd zullen zijn. ;(
 
Er werden veel meer monsters verkocht als ooit van die 4 cilinder zullen worden gemaakt
Die is meer als uit hang bord gemaakt
Ze zullen altijd hun geld verdienen met de eenvoudigere modelletjes
 
Goedenavond allen, ik ben zelf opzoek naar een nieuwe motor en ben erg gecharmeerd van de monster en dan vooral de s4r, echter zie ik 2 varianten volgens mij een met een koker profiel achterbrug en de ander met een enkelzijdige achterbrug. Zijn er verder nog verschillen tussen die 2? Ook lees ik allerlei verhalen over het onderhoud, wat zijn daar de ervaringen mee bij een s4r?

Mvg,

Coen

De enige echte S4R en S4RS (996 en 998 blok) hebben een enkelzijdige achterbrug.

De S4 (916 blok) heeft een gewone achterbrug. Een S4 heeft ook geen oliekoeler.
 
Goedenavond allen, ik ben zelf opzoek naar een nieuwe motor en ben erg gecharmeerd van de monster en dan vooral de s4r, echter zie ik 2 varianten volgens mij een met een koker profiel achterbrug en de ander met een enkelzijdige achterbrug. Zijn er verder nog verschillen tussen die 2? Ook lees ik allerlei verhalen over het onderhoud, wat zijn daar de ervaringen mee bij een s4r?

Mvg,

Coen
Hier een mooi overzicht van alle Monsters,de S4R heb je in 2 uitvoeringen de oude met het standaard blok en de S4R met het S4RS blok wat meer pk,s heeft. https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...cati-monster&usg=AOvVaw3VY2U06evsvnkWGBcNcfRn
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de overzichten *D *D
Daar kan ik wel even mee vooruit.

Wat zou een beetje gangbare prijs zijn voor een s4r uit 2003 zijn? Wat betreft budget zat k tussen de 4 a 5 duizend te denken.
Of is dit te optimistisch ingeschat?
 
Bedankt voor de overzichten *D *D
Daar kan ik wel even mee vooruit.

Wat zou een beetje gangbare prijs zijn voor een s4r uit 2003 zijn? Wat betreft budget zat k tussen de 4 a 5 duizend te denken.
Of is dit te optimistisch ingeschat?

Dat zal wel moeten lukken voor 1 met hogere km stand,op MPstaat nog een mooie te koop,wat hij moet kosten staat er niet bij,dus contact met die persoon opnemen bij
interesse,wie weet.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Of deze, https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
Laatst bewerkt:
Oranje S4R uit 2003 zijn er ooit maar 25 van gemaakt. En 17 geleverd in de BENELUX

S4R model uit 2003 is te herkennen aan nog een aan/uit schakelaar voor het licht.

Vanaf model 2004 is deze verdwenen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zal wel moeten lukken voor 1 met hogere km stand,op MPstaat nog een mooie te koop,wat hij moet kosten staat er niet bij,dus contact met die persoon opnemen bij
interesse,wie weet.

Mijn 2 cent:

ik zou alleen voor een bike van Marktplaats gaan als:
1) de volledige onderhoudshistorie aanwezig is
2) de motor mét reservesleutels en boekjes geleverd wordt
3) ingeval van accessoires, de originele onderdelen aanwezig zijn en meegeleverd worden
 
Bedankt voor de snelle reacties.
Als ik het goed gelezen hebben is er elke 10000 kilometer een grote beurt nodig.
Wat inhoud dat de riemen vervangen worden en kleppen gecontroleerd/ gesteld worden, toch?

Er staat inderdaad best wat tussen, nu maar snel m’n andere motor verkopen 8-) :]
 
Beste mensen,

Ik ga mijn koppeling wisselen voor een EVR 48 tands koppeling. Ik ben daarvoor een tool nodig die zowel geschikt is voor de originele 12 tands korf als voor de 48 tands. Heeft iemand deze nog liggen of weet iemand een geschikt adres?
full

full
 
Ciao, (dat klinkt wel erg uber freundlich, maar goed)

ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Ducati Monster 1200 uit 2014!!!!!

1 keer gezien, 1 keer gereden en gekocht. En nu komen natuurlijk allerlei vragen:
- de originele demper lijkt ietwat verroest? Moet ik daar iets mee doen of is dat minder interessant omdat er toch andere dempers op moeten?
- ik lees veel over "de magische rode sleutel", zit die ook bij een 1200?
- bij 24k moet er een beurt komen, begrijp ik. Wat zou zo'n beurt kosten?
- er zou een verstelbaar zadel op zitten. Hoe, waar kan ik die verstellen?

Volgende week ophalen en dan rije, rije en rije....
 
Ciao, (dat klinkt wel erg uber freundlich, maar goed)

ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Ducati Monster 1200 uit 2014!!!!!

1 keer gezien, 1 keer gereden en gekocht. En nu komen natuurlijk allerlei vragen:
- de originele demper lijkt ietwat verroest? Moet ik daar iets mee doen of is dat minder interessant omdat er toch andere dempers op moeten?
- ik lees veel over "de magische rode sleutel", zit die ook bij een 1200?
- bij 24k moet er een beurt komen, begrijp ik. Wat zou zo'n beurt kosten?
- er zou een verstelbaar zadel op zitten. Hoe, waar kan ik die verstellen?

Volgende week ophalen en dan rije, rije en rije....

Gefeliciteerd met je aankoop *O* :]

Wat betreft dempers, niets moet :P bij mij doen de std. dempers het prima en nooit problemen met geluid in Duitsland :]
Rode sleutel volgens mij niet bij de m1200
Onderhoud kan ik niets over zeggen, doe het meeste zelf en aan de 24k beurt is de mijne nog niet toe :)
Zadel verstel je door de kunststof pen achter de tank hoger of lager te zetten (2 standen mogelijk) voor de laagste stand moet je wel 2 kleine kunststof kapjes losschroeven. Echter zit ik met mijn volle 1.70m lengte in de hoge stand O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan