Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toen ik mijn monster kocht:
720.jpg


Aanpassingen nu gedaan:
-K&N Inlegfilter
-Sigma Jet kit
-Termignoni dempers
-Spiegels
-Led knippers
-Verstelbare hevels
-Rempotdeksels

Huidige staat
720.jpg

720.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ola monster-enhousiastelingen, motormuizen (en ander gespuis),

Ik ben sinds kort in het bezit van een hele mooie Duc Monster 750 (met een 900cc gereviseerd blok), deze week heb ik fijn even kunnen rijden met een temperatuur van +10 C° en ik kan niet wachten op de zomer!

Ik wil er graag andere spiegels opzetten, hebben jullie foto's van jullie Monster ter inspiratie? Liefste vanaf voren. :)


Groeten!
Bart

full
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg volgende week mijn Ducati 900 uit 2000 geleverd, helemaal blij mee alleen helaas nog de originele dempers erop.. Nu kan ik een set GP carbon dempers kopen van het merk Mivv (hoge montage).
Nu heb ik een vraag over na het plaatsen, namelijk of de motor opnieuw afgesteld moet worden vanwege de andere dempers? Of is het gewoon monteren en gaan!?

Als het afgesteld moet worden, iemand goede ervaringen met een bedrijf die dat kan doen? En ook kostenplaatje indicatie zou ook fijn zijn :)

Bedankt!
 
Na afstellen loopt ie veel mooier :Y

MADracing, Paul Ritzen, Ruud Fredriks etc etc

Typ testbank en afstellen in op google maps en zoek de dichtstbijzijnde.
 
Het eerste ritje vh jaar is weer een feit.Groot onderhoud gepleegd en het frame ontdaan van enkele onnodige beugeltjes en laten poedercoaten.
Moest zelf ook wel ff wennen aan de kleur van het frame.Ik vond alles te zwart en het frame komt er iets beter uit zo.
Ophanging van de kentekenplaat opnieuw gemaakt en een nieuwe ophanging gemaakt voor de koplamp.
full
 
Ik krijg volgende week mijn Ducati 900 uit 2000 geleverd, helemaal blij mee alleen helaas nog de originele dempers erop.. Nu kan ik een set GP carbon dempers kopen van het merk Mivv (hoge montage).
Nu heb ik een vraag over na het plaatsen, namelijk of de motor opnieuw afgesteld moet worden vanwege de andere dempers? Of is het gewoon monteren en gaan!?

Als het afgesteld moet worden, iemand goede ervaringen met een bedrijf die dat kan doen? En ook kostenplaatje indicatie zou ook fijn zijn :)

Bedankt!

Is ie met injectie of carburateurs ( zijn beide versies van in 2000)
Wat betreft afstellen , eerst ff proberen , grote kans dat ie voordat ie ingerolen is met andere dempers heeft gereden
Kan geen kwaad , heb er 5 verschillende uitlaat systemen onder gehad , geen verschil , ook gecontroleerd op dyno
Een 2000 is niet zo arm afgesteld , en aan de injectie is weinig te doen , er zijn andere ecu's maar die zijn zeldzaam
 
Is ie met injectie of carburateurs ( zijn beide versies van in 2000)
Wat betreft afstellen , eerst ff proberen , grote kans dat ie voordat ie ingerolen is met andere dempers heeft gereden
Kan geen kwaad , heb er 5 verschillende uitlaat systemen onder gehad , geen verschil , ook gecontroleerd op dyno
Een 2000 is niet zo arm afgesteld , en aan de injectie is weinig te doen , er zijn andere ecu's maar die zijn zeldzaam

Biggelaar kan toch gewoon de injectie/ecu remappen ?
 
Iemand wel eens een tank indicatie lampje gehad op een injectie Monster (620) die niet aanging bij lege tank?

Gister dus gehad... terugweg naar huis, we zouden al gaan tanken (eerste ritje na aankoop), lampje van de tank brandde nog niet, en bij cockpit controle licht ie wel op. Was dus volledig in de veronderstelling dat ie functioneert en dat we nog genoeg hadden. Niet dus. 3 km voor we thuis waren geen gasreactie meer, en mn vriendin stond dus stil langs de weg -O- gelukkig past er met gemak een 5 liter jerrycan in het bagagevak van mn NC750, dus benzine halen, volgooien en weer verder naar de pomp.

Nou wil ik dus de storing opzoeken, en ben benieuwd waar ik het eerste kan zoeken.
Wat ik zelf bedacht heb om te controleren is:

- tank ontluchting (wellicht heeft ie bij laag vloeistof niveau net niet genoeg zuigkracht in de pomp?
- stekker aansluiting sensor
- brandstof vlotter sensor zelf
- stekker verbinding naar het cockpit lampje.

Tips zijn welkom :Y
 
Heb zelf bij mijn 600 het probleem dat de sensor altijd leeg aangaf, andere sensor geprobeerd welke wel zou moeten werken maar deed het ook niet. Ik gebruik nu gewoon altijd de dagteller en dan gewoon tanken bij 200km.
 
Biggelaar kan toch gewoon de injectie/ecu remappen ?

Weet ik niet , het is bij die bouwjaren beetje aparte ecu
De vraag is of het nodig is , ze waren toen niet arm afgesteld
Enigste dat bij mij is veranderd is een regelbare drukregelaar
Daarmee is op de dyno de druk een klein beetje omhoog gezet met als gevolg dat over het hele gebied de motor iets rijker loopt
De performance ecu had ik al maar die verhoogd vooral het max toerental
 
Laatst bewerkt:
Jongens, tot mijn spijt maar tevens ook vreugde moet ik helaas vermelden dat ik mijn Monster ingeruild heb op een andere Italiaanse schone.

De keuze is gevallen op een MV Agusta Brutale 1078RR.

IMG_1029.jpg


IMG_1030.jpg


Ik heb voor de Monster terug gekregen wat ik ervoor betaald heb dus dat was geen slechte deal. Ik blijf uiteraard volgen en mocht ik ff wat Ducatikriebels willen kan ik altijd de ST4S van mijn moeder even opsnorren :)
 
Jongens, tot mijn spijt maar tevens ook vreugde moet ik helaas vermelden dat ik mijn Monster ingeruild heb op een andere Italiaanse schone.

De keuze is gevallen op een MV Agusta Brutale 1078RR.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb voor de Monster terug gekregen wat ik ervoor betaald heb dus dat was geen slechte deal. Ik blijf uiteraard volgen en mocht ik ff wat Ducatikriebels willen kan ik altijd de ST4S van mijn moeder even opsnorren :)
Geinig ding alleen de uitlaten vind ik minder.
 
Heren van het forum. Mijn Duc start niet meer. Nu vermoed ik dat het in de startonderbreker zit. Deze wil ik resetten of opnieuw inlezen met de rode sleutel. Is hier een foefje bij of gewoon de rode sleutel in het contact en klaar is kees.
 
Vrienden monster liefhebbers,

Ben mijn Monster (900 1994) even een flinke dosis TLC aan het geven en dat wil ik ook graag goed doen, nou wil ik ook graag mijn blok aan beide kanten spuiten (dynamo- en koppelingskant, en dan beide deksels) maar weet niet zo goed welke kleur ik hiervoor moet gebruiken, ik dacht zelf aan Cast-Iron VHT lak. Kan iemand mij bevestigen dat dit enigszins de goed kleur is ?

Dan ben ik verder nog opzoek naar een zijkapje voor onder de buddy. Liefst matzwart, maar mag ook andere kleur. Mag ook setje van 2 carbon zijn, maar liefst niet te duur want student en vind bier ook lekker.

Stuur maar even een PB-tje als je me kan helpen!

Mijn dank is groot
 
Jongens, tot mijn spijt maar tevens ook vreugde moet ik helaas vermelden dat ik mijn Monster ingeruild heb op een andere Italiaanse schone.

De keuze is gevallen op een MV Agusta Brutale 1078RR.

[afbeelding]

[afbeelding]



Ik heb voor de Monster terug gekregen wat ik ervoor betaald heb dus dat was geen slechte deal. Ik blijf uiteraard volgen en mocht ik ff wat Ducatikriebels willen kan ik altijd de ST4S van mijn moeder even opsnorren :)

Mooie MV.
Ik heb zelf de 750 uitvoering gehad.
Vorige maand ingeruild voor een M1100 *D
De MV had voor mij een nadeel...het verbruik....ik weet het een motor is hobby maar toch..

Veel plezier er mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan