Motor-Forum

Select Forum

Het Ducati Monster topic *deel 43*

Reg. datum:
01 jun. 2016
Toen ik mijn monster kocht:
https://myalbum.com/photo/fpxDyzSsCCYR/720.jpg

Aanpassingen nu gedaan:
-K&N Inlegfilter
-Sigma Jet kit
-Termignoni dempers
-Spiegels
-Led knippers
-Verstelbare hevels
-Rempotdeksels

Huidige staat
https://myalbum.com/photo/Vrxd878Db6iq/720.jpg
https://myalbum.com/photo/1OgrQLY4dfIf/720.jpg
MaikelDUC wijzigde dit bericht op maandag 06 februari 2017 15:54 (206%)

Reg. datum:
17 feb. 2017
Ola monster-enhousiastelingen, motormuizen (en ander gespuis),

Ik ben sinds kort in het bezit van een hele mooie Duc Monster 750 (met een 900cc gereviseerd blok), deze week heb ik fijn even kunnen rijden met een temperatuur van +10 C en ik kan niet wachten op de zomer!

Ik wil er graag andere spiegels opzetten, hebben jullie foto's van jullie Monster ter inspiratie? Liefste vanaf voren. :)

Groeten!
Bart

IMG_20170202_120648_899.jpg

Reg. datum:
17 feb. 2017
Sorry, double post.
Babylon by bus wijzigde dit bericht op vrijdag 17 februari 2017 19:03 (96%)

gecertificeerd prutser

Reg. datum:
08 dec. 2004
Morgen de Monster 620ie ophalen *O*
Pretpiloot, voor al uw binnenpretjes! NC750X - VFR750NF RC36-3 - NT650GT Hawk

Reg. datum:
22 sep. 2012
Ik krijg volgende week mijn Ducati 900 uit 2000 geleverd, helemaal blij mee alleen helaas nog de originele dempers erop.. Nu kan ik een set GP carbon dempers kopen van het merk Mivv (hoge montage).
Nu heb ik een vraag over na het plaatsen, namelijk of de motor opnieuw afgesteld moet worden vanwege de andere dempers? Of is het gewoon monteren en gaan!?

Als het afgesteld moet worden, iemand goede ervaringen met een bedrijf die dat kan doen? En ook kostenplaatje indicatie zou ook fijn zijn :)

Bedankt!

gecertificeerd prutser

Reg. datum:
08 dec. 2004
Na afstellen loopt ie veel mooier :Y

MADracing, Paul Ritzen, Ruud Fredriks etc etc

Typ testbank en afstellen in op google maps en zoek de dichtstbijzijnde.

Ducati s2r800 Moto Guzzi 750

Reg. datum:
23 mei. 2007
Het eerste ritje vh jaar is weer een feit.Groot onderhoud gepleegd en het frame ontdaan van enkele onnodige beugeltjes en laten poedercoaten.
Moest zelf ook wel ff wennen aan de kleur van het frame.Ik vond alles te zwart en het frame komt er iets beter uit zo.
Ophanging van de kentekenplaat opnieuw gemaakt en een nieuwe ophanging gemaakt voor de koplamp.
008.jpg

Reg. datum:
20 jul. 2010
Er ligt nog overal pekel he, ook niet nat pekel stof komt overal tussen :X

Reg. datum:
06 mrt. 2004
quote:
MitchelvdAkker schreef op 17 februari 2017 @ 23:39:
Ik krijg volgende week mijn Ducati 900 uit 2000 geleverd, helemaal blij mee alleen helaas nog de originele dempers erop.. Nu kan ik een set GP carbon dempers kopen van het merk Mivv (hoge montage).
Nu heb ik een vraag over na het plaatsen, namelijk of de motor opnieuw afgesteld moet worden vanwege de andere dempers? Of is het gewoon monteren en gaan!?

Als het afgesteld moet worden, iemand goede ervaringen met een bedrijf die dat kan doen? En ook kostenplaatje indicatie zou ook fijn zijn :)

Bedankt!

Is ie met injectie of carburateurs ( zijn beide versies van in 2000)
Wat betreft afstellen , eerst ff proberen , grote kans dat ie voordat ie ingerolen is met andere dempers heeft gereden
Kan geen kwaad , heb er 5 verschillende uitlaat systemen onder gehad , geen verschil , ook gecontroleerd op dyno
Een 2000 is niet zo arm afgesteld , en aan de injectie is weinig te doen , er zijn andere ecu's maar die zijn zeldzaam

Reg. datum:
20 jul. 2010
quote:
superduc again schreef op 19 februari 2017 @ 22:05:

[...]

Is ie met injectie of carburateurs ( zijn beide versies van in 2000)
Wat betreft afstellen , eerst ff proberen , grote kans dat ie voordat ie ingerolen is met andere dempers heeft gereden
Kan geen kwaad , heb er 5 verschillende uitlaat systemen onder gehad , geen verschil , ook gecontroleerd op dyno
Een 2000 is niet zo arm afgesteld , en aan de injectie is weinig te doen , er zijn andere ecu's maar die zijn zeldzaam

Biggelaar kan toch gewoon de injectie/ecu remappen ?

gecertificeerd prutser

Reg. datum:
08 dec. 2004
Iemand wel eens een tank indicatie lampje gehad op een injectie Monster (620) die niet aanging bij lege tank?

Gister dus gehad... terugweg naar huis, we zouden al gaan tanken (eerste ritje na aankoop), lampje van de tank brandde nog niet, en bij cockpit controle licht ie wel op. Was dus volledig in de veronderstelling dat ie functioneert en dat we nog genoeg hadden. Niet dus. 3 km voor we thuis waren geen gasreactie meer, en mn vriendin stond dus stil langs de weg -O- gelukkig past er met gemak een 5 liter jerrycan in het bagagevak van mn NC750, dus benzine halen, volgooien en weer verder naar de pomp.

Nou wil ik dus de storing opzoeken, en ben benieuwd waar ik het eerste kan zoeken.
Wat ik zelf bedacht heb om te controleren is:

- tank ontluchting (wellicht heeft ie bij laag vloeistof niveau net niet genoeg zuigkracht in de pomp?
- stekker aansluiting sensor
- brandstof vlotter sensor zelf
- stekker verbinding naar het cockpit lampje.

Tips zijn welkom :Y

Reg. datum:
01 jun. 2016
Heb zelf bij mijn 600 het probleem dat de sensor altijd leeg aangaf, andere sensor geprobeerd welke wel zou moeten werken maar deed het ook niet. Ik gebruik nu gewoon altijd de dagteller en dan gewoon tanken bij 200km.

Reg. datum:
06 mrt. 2004
quote:
Motorhopper schreef op 19 februari 2017 @ 22:49:

[...]

Biggelaar kan toch gewoon de injectie/ecu remappen ?

Weet ik niet , het is bij die bouwjaren beetje aparte ecu
De vraag is of het nodig is , ze waren toen niet arm afgesteld
Enigste dat bij mij is veranderd is een regelbare drukregelaar
Daarmee is op de dyno de druk een klein beetje omhoog gezet met als gevolg dat over het hele gebied de motor iets rijker loopt
De performance ecu had ik al maar die verhoogd vooral het max toerental
superduc again wijzigde dit bericht op maandag 20 februari 2017 15:48 (6%)

Ik ben er weer

Reg. datum:
13 feb. 2017
Vandaag eigenaar geworden van een rode monster 1100.
Laat de lente maar komen.

rvw30

Reg. datum:
03 jul. 2006
quote:
Back schreef op 28 februari 2017 @ 19:17:
Vandaag eigenaar geworden van een rode monster 1100.
Laat de lente maar komen.

Mooi man nog ff wat piccies plaatsen ;)

Ik ben er weer

Reg. datum:
13 feb. 2017
quote:
rvw30 schreef op 28 februari 2017 @ 19:32:

[...]

Mooi man nog ff wat piccies plaatsen ;)

Die komen er binnenkort aan :)

rvw30

Reg. datum:
03 jul. 2006
quote:

Mooi man zo'n Dukabike kopp.deksel.
Dit kost wel een paar centen, heb je het zelf gedaan of laten doen ?

_O- _O- _O- Ik zie het al... je verkoop ze zelf anyway toch mooi en nog steeds op mijn verlanglijstje. :W
rvw30 wijzigde dit bericht op zaterdag 04 maart 2017 07:29 (14%)

MV Agusta Brutale 1078 RR

Reg. datum:
03 jun. 2013
Jongens, tot mijn spijt maar tevens ook vreugde moet ik helaas vermelden dat ik mijn Monster ingeruild heb op een andere Italiaanse schone.

De keuze is gevallen op een MV Agusta Brutale 1078RR.

http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/IMG_1029.jpg

http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I-trique/IMG_1030.jpg

Ik heb voor de Monster terug gekregen wat ik ervoor betaald heb dus dat was geen slechte deal. Ik blijf uiteraard volgen en mocht ik ff wat Ducatikriebels willen kan ik altijd de ST4S van mijn moeder even opsnorren :)

Husqvarna 701

Reg. datum:
28 mrt. 2010
quote:
MotoRosso schreef op 07 maart 2017 @ 18:03:
Jongens, tot mijn spijt maar tevens ook vreugde moet ik helaas vermelden dat ik mijn Monster ingeruild heb op een andere Italiaanse schone.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb voor de Monster terug gekregen wat ik ervoor betaald heb dus dat was geen slechte deal. Ik blijf uiteraard volgen en mocht ik ff wat Ducatikriebels willen kan ik altijd de ST4S van mijn moeder even opsnorren :)

Geinig ding alleen de uitlaten vind ik minder.

Reg. datum:
25 jan. 2009
Heren van het forum. Mijn Duc start niet meer. Nu vermoed ik dat het in de startonderbreker zit. Deze wil ik resetten of opnieuw inlezen met de rode sleutel. Is hier een foefje bij of gewoon de rode sleutel in het contact en klaar is kees.

Reg. datum:
07 apr. 2013
Vrienden monster liefhebbers,

Ben mijn Monster (900 1994) even een flinke dosis TLC aan het geven en dat wil ik ook graag goed doen, nou wil ik ook graag mijn blok aan beide kanten spuiten (dynamo- en koppelingskant, en dan beide deksels) maar weet niet zo goed welke kleur ik hiervoor moet gebruiken, ik dacht zelf aan Cast-Iron VHT lak. Kan iemand mij bevestigen dat dit enigszins de goed kleur is ?

Dan ben ik verder nog opzoek naar een zijkapje voor onder de buddy. Liefst matzwart, maar mag ook andere kleur. Mag ook setje van 2 carbon zijn, maar liefst niet te duur want student en vind bier ook lekker.

Stuur maar even een PB-tje als je me kan helpen!

Mijn dank is groot

Ik ben er weer

Reg. datum:
13 feb. 2017
quote:
MotoRosso schreef op 07 maart 2017 @ 18:03:

[[url="http://i1240.photobucket.com/albums/gg498/I trique/IMG_1029.jpg"]afbeelding[/url]]

[afbeelding]

Mooie MV.
Ik heb zelf de 750 uitvoering gehad.
Vorige maand ingeruild voor een M1100 *D
De MV had voor mij een nadeel...het verbruik....ik weet het een motor is hobby maar toch..

Veel plezier er mee

Ik ben er weer

Reg. datum:
13 feb. 2017
Een vraag, zit er eigenlijk een toeren begrenzer op een monster 1100?

Reg. datum:
07 apr. 2013
quote:
Back schreef op 16 maart 2017 @ 00:10:
Een vraag, zit er eigenlijk een toeren begrenzer op een monster 1100?

Volgens mij wel, begint zelfs al best vroeg in toerengebied, rond 8k naar mijn weten.

Ik ben er weer

Reg. datum:
13 feb. 2017
quote:
TripleSteve schreef op 16 maart 2017 @ 09:04:

[...]

Volgens mij wel, begint zelfs al best vroeg in toerengebied, rond 8k naar mijn weten.

Dat dacht ik ook temerken, zodra het rode lampje oplicht in het display....

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.