Remdruk opbouwen

Vroeem

MF'er
14 sep 2010
194
1
Goes
Goede avond,

Helaas moet ik me ook melden bij wie het niet lukt om remmen te onluchten/druk opbouwen.
Ik heb mijn remklauwen gereviseerd en zoals het boekje omschrijft netjes terug gemonteerd.
Uiteindelijk komt het moment dat je vloeistof door het systeem wilt pompen. Hiervoor speciaal een pomp gekocht bij Datona https://www.datona.nl/remontluchter.html

Het probleem begint eigenlijk al dat ik geen vloeistof door het systeem krijg. Er blijft eindeloos lucht uitkomen zonder ook maar een beetje remolie... Zelfs al zou je valse lucht aanzuigen moet er op zijn minst toch vloeistof doorgepompt moeten kunnen worden?

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ontluchten bovenop bij de rempomp
- Banjobout losgehaald
- Zo wel links als rechts proberen te pompen
- Via de conventionele methode proberen te pompen

Ten einde raad hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!
 
Laatst bewerkt:
even van onderaf vullen met een injectiespuit.
dus ontluchting open slangetje er op injectie spuit met dot 4 er op en dan de spuit leegdrukken. met een paar keer heb je dan de leidingen en klauwen vol. zuigers helemaal terug in de klauw en vast zetten met een wig of zo. daarna op de normale manier ontluchten en dan zou je druk moeten opbouwen. die vacuüm dingen hebben vaak wat moeite met een helemaal leeg systeem.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon het remvloeistof reservoir vullen en beneden de nippel openzetten, slangetje eraan en potje eronder voor het lekken.
Na enige tijd komt de vloeistof vanzelf beneden en dan kan je, als de hendel al niet hard is, beginnen met ontluchten.

Wel even het niveau in de gaten houden uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Potje vullen dan knijpen in de handle , Potje vullen dan knijpen in de handle ,Potje vullen dan knijpen in de handle ,Potje vullen dan knijpen in de handle ,Potje vullen dan knijpen in de handle .Potje vullen dan knijpen in de handle en nipeltje los en vast.Potje vullen dan knijpen in de handle en nippeltje los en vast.Potje vullen dan knijpen in de handle en nippeltje los en vast.Potje vullen dan knijpen in de handle en nippeltje los en vast.

Dan zuigen :+
 
Laatst bewerkt:
Potje vullen dan knijpen in de handle , Potje vullen dan knijpen in de handle ,Potje vullen dan knijpen in de handle ,Potje vullen dan knijpen in de handle ,Potje vullen dan knijpen in de handle .Potje vullen dan knijpen in de handle en nipeltje los en vast.Potje vullen dan knijpen in de handle en nippeltje los en vast.Potje vullen dan knijpen in de handle en nippeltje los en vast.Potje vullen dan knijpen in de handle en nippeltje los en vast.

Dan zuigen :+
In heel veel gevallen waarbij het systeem leeg is geweest gaat dat niet lukken op die manier.
Met een injectiespuit lukt in 5 minuten. Kijk wel eerst of de plunjer van de pomp geheel terug komt en de hendel dus iets speling heeft, anders is het gaatje tussen leiding en pomp gesloten
 
Mee eens, in het verleden heb ik ook wel eens succes gehad met de remcilinder van het stuur te halen ( wanneer deze schuin omhoog staat richting banjo ) en dan meer in horizontale positie te pompen. Wel natuurlijk met het deksel er goed op en niveau in de gaten houden .
 
In heel veel gevallen waarbij het systeem leeg is geweest gaat dat niet lukken op die manier.
Met een injectiespuit lukt in 5 minuten. Kijk wel eerst of de plunjer van de pomp geheel terug komt en de hendel dus iets speling heeft, anders is het gaatje tussen leiding en pomp gesloten


Goddank lukt het mij 4 x perjaar zo dan wel ;) Men moet zeker rustig knijpen en idd vrij vaak ook.Nippel beetje los meteen weer dicht rustig knijpen weer , nippel beetje los druk erop blijven houden da's belangrijk en optijd je potje vullen :P en dan komt het vanzelf goed.
 
Goddank lukt het mij 4 x perjaar zo dan wel ;) Men moet zeker rustig knijpen en idd vrij vaak ook.Nippel beetje los meteen weer dicht rustig knijpen weer , nippel beetje los druk erop blijven houden da's belangrijk en optijd je potje vullen :P en dan komt het vanzelf goed.
Zoals ik al zei, in veel gevallen komt het zo niet goed.
Als je het lang genoeg blijft proberen help je ook nog eens je pompplunjer naar zijn grootje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

Wat heb ik aan mijn (motor)fiets hangen??
Ik ben al uren aan het proberen mijn remmen op druk te krijgen. Mijn laatste poging was een injectiespuit vanaf onderen. Gelijk had ik hier al succes, in elk geval eens soort van... Ik krijg vloeistof tot in mijn rempotje alleen gaat er een soort filter drijven op het vloeistof. Ik vermoed dat dit ook de oorzaak is waarom bovenlangs ook niet lukte. Dit bakje lijkt geen gat of dergelijk te hebben. Volgens de handleiding hoort het bakje er ook anders uit te zien.

rmqoms.jpg


fozwrb.jpg


Wat doet dit gekke ding en kan ik dit er uit laten?
 
dat is het membraan dat normaal op de vloeistof ligt om het contact met de lucht te verminderen. de remvloeistof hoort daar dus onder te blijven en meestal zit daar een soort harmonica profiel in zodat het kan mee zakken als de remvloeistof daalt door het verslijten van de remblokken.
 
Heren,

Wat heb ik aan mijn (motor)fiets hangen??
Ik ben al uren aan het proberen mijn remmen op druk te krijgen. Mijn laatste poging was een injectiespuit vanaf onderen. Gelijk had ik hier al succes, in elk geval eens soort van... Ik krijg vloeistof tot in mijn rempotje alleen gaat er een soort filter drijven op het vloeistof. Ik vermoed dat dit ook de oorzaak is waarom bovenlangs ook niet lukte. Dit bakje lijkt geen gat of dergelijk te hebben. Volgens de handleiding hoort het bakje er ook anders uit te zien.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat doet dit gekke ding en kan ik dit er uit laten?
Geweldig dit :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan