Remdruk opbouwen

Vroeem

MF'er
14 sep 2010
194
1
Goes
Goede avond,

Helaas moet ik me ook melden bij wie het niet lukt om remmen te onluchten/druk opbouwen.
Ik heb mijn remklauwen gereviseerd en zoals het boekje omschrijft netjes terug gemonteerd.
Uiteindelijk komt het moment dat je vloeistof door het systeem wilt pompen. Hiervoor speciaal een pomp gekocht bij Datona https://www.datona.nl/remontluchter.html

Het probleem begint eigenlijk al dat ik geen vloeistof door het systeem krijg. Er blijft eindeloos lucht uitkomen zonder ook maar een beetje remolie... Zelfs al zou je valse lucht aanzuigen moet er op zijn minst toch vloeistof doorgepompt moeten kunnen worden?

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ontluchten bovenop bij de rempomp
- Banjobout losgehaald
- Zo wel links als rechts proberen te pompen
- Via de conventionele methode proberen te pompen

Ten einde raad hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!
 
Laatst bewerkt:
Al doende leert men... Al een heel oud gezegde maar het is wel waar.
Ik leer ook graag en ik heb het grote geluk dat mijn zoon gediplomeerd motor-mechanieker is. Hij laat mij mijn fouten maken maar hij is er wel om die fouten te corrigeren. Met uitleg van wat en waarom ik het fout deed.
Ondertussen heb ik al heel veel geleerd maar er zijn ook nog heel veel dingen die ik nog niet kan. En dan vraag ik mijn zoon om hulp, net zoals TS hier om hulp vroeg.
 
Leuk he mannen :t een beetje die knul maar blijven afzeiken ....... ?

Natuurlijk moest ook ik lachen om dat foutje :)

Hij heeft het zelf opgelost en weer iets geleerd , ben daarom best trots op hem !!!

Alsof alle monteurs zo goed zijn en hun vak verstaan _O- _O-

De meeste zijn prutsers en olie+filter vervangers :+



Er zitten twee apen in bad.
Zegt de ene aap tegen de andere aap: “Oe oe oe ie ie ie ah ah ah!”
Zegt die andere aap: “Zal ik wat koud water bij doen?
Denk eerder dat iemand hem op zijn kloten ging staan bij het instappen _O-
 
De techniek sectie zou er een stuk mooier op worden als sommige mensen hun gevoel van superioriteit iets meer voor zichzelf zouden houden.

Onzin. Het zijn gewoon doorgewinterde monteurs en ter zake kundige amateurs die hier de kneuzen niks wetende en goedbedoelde faalhazen met raad en daad bijstaan.
Dit ter voorkoming van ongelukken en ander onheil.
Een motorfiets is geen speelgoed waar je zonder kennis zomaar aan kan gaan sleutelen.
Daarom siert het de faalhazen dat ze hier raad vragen.
Dat die soms afgezeken wordt moet ie maar op de koop toenemen. Dat gebeurt in de echte wereld ook als je wat stoms uitvoert.
 
Onzin. Het zijn gewoon doorgewinterde monteurs en ter zake kundige amateurs die hier de kneuzen niks wetende en goedbedoelde faalhazen met raad en daad bijstaan.
Dit ter voorkoming van ongelukken en ander onheil.
Een motorfiets is geen speelgoed waar je zonder kennis zomaar aan kan gaan sleutelen.
Daarom siert het de faalhazen dat ze hier raad vragen.
Dat die soms afgezeken wordt moet ie maar op de koop toenemen. Dat gebeurt in de echte wereld ook als je wat stoms uitvoert.
Net een sprookje MF :Y _O-
 
Laatst bewerkt:
Al doende leert men... Al een heel oud gezegde maar het is wel waar.
Ik leer ook graag en ik heb het grote geluk dat mijn zoon gediplomeerd motor-mechanieker is. Hij laat mij mijn fouten maken maar hij is er wel om die fouten te corrigeren. Met uitleg van wat en waarom ik het fout deed.
Ondertussen heb ik al heel veel geleerd maar er zijn ook nog heel veel dingen die ik nog niet kan. En dan vraag ik mijn zoon om hulp, net zoals TS hier om hulp vroeg.


Niks mooiers in de wereld ,een vrouw met gereedschap in de handen en onder het vet zit :t


( ......dit is niet dubbelzinnig bedoeld ;) )
 
Laatst bewerkt:
Het zijn gewoon doorgewinterde monteurs en ter zake kundige amateurs die hier de kneuzen niks wetende en goedbedoelde faalhazen met raad en daad bijstaan.

Dat ze overtuigend over komen maakt ze nog geen kundige monteurs. In een ander topic bewijst er 1 dat hij heel gemakkelijk aannames maakt. En ongeacht de ervaring van de ander, kan deze nog wel belangrijke informatie hebben die probleem oplossing makkelijker kan maken. In dit geval is er niemand geweest die de juiste vragen stelde.

Dit ter voorkoming van ongelukken en ander onheil. Een motorfiets is geen speelgoed waar je zonder kennis zomaar aan kan gaan sleutelen.Daarom siert het de faalhazen dat ze hier raad vragen.Dat die soms afgezeken wordt moet ie maar op de koop toenemen. Dat gebeurt in de echte wereld ook als je wat stoms uitvoert.

Wat je hier doet is goed praten dat je je als een eikel gedraagt. Een ander een faalhaas noemen is niet anders dan jezelf proberen te verheffen boven een ander. De consequentie daarvan zou kunnen zijn dat hij, of een ander die dit leest, denkt, ik zoek het zelf wel uit. Wie zijn superioriteit heeft stil gestaan bij de consequenties die daar uit voort kunnen komen.

En dan al die zorgen over zijn veiligheid. Maar geen woord over andere, belangrijke items die er toe kunnen doen na het reviseren van een remsysteem.

Ondertussen heeft Vroeem met een werkplaatshandboek gewerkt, is op zoek gegaan naar hulp en is, zover ik eruit opmaak, pas gaan rijden toen het remsysteem werkte. Ik zeg goed bezig, blijf voorzichtig en laat je niet demotiveren door iwab volk.
 
Laatst bewerkt:
Als commentaar op bovenstaande van Loki.
Ik was vroeger, 50 jaar geleden, ook een faalhaas. Er was toen geen internet waar je je onkunde ten toon kon spreiden. Je moest het hebben van vallen en opstaan of verongelukken.
Ben ook wel eens vergeten toen om een achterwiel van een motor vast te zetten. Hij maakte toen rare bochten.
Werkplaatshandboeken? Misschien waren die er misschien niet, ik heb het nooit geweten.
Remmen reviseren was toen voorbehouden aan gekwalificeerde monteurs. Ieder ander was toen strafbaar als je iets deed aan de remmen.
Nu zit elke jan onbenul te pielen met die dingen en komen pas raad vragen als ea niet werkt.
Bereid jezelf eerst een goed voor. Er staan zat films op youtube van remvloeistof verversen en ga niet janken als je een hele erge domme vraag stelt en als reactie daarop voor faalhaas wordt uitgemaakt.
Motorrijders zijn mannen en geen mietjes.
Heb vroeger wel andere namen gehoord als ik iets verkeerd deed.
 
Motorrijders zijn mannen en geen mietjes.

En mercikes hè!
Even ter informatie, er zijn tegenwoordig ook vrouwen die motor rijden.

En ja, deze vrouw heeft zelfs aan remmen "gepield". Nou is remblokken en remvloeistof vervangen geen rocket-science; eerder een kwestie van goed voorbereiden en wat inlezen... En als het nodig is wat hulp of bevestiging vragen.

Maar tegenwoordig zijn er dus zèlfs vrouwen die dat kunnen. Welkom in 2016.
 
En mercikes hè!
Even ter informatie, er zijn tegenwoordig ook vrouwen die motor rijden.

En ja, deze vrouw heeft zelfs aan remmen "gepield". Nou is remblokken en remvloeistof vervangen geen rocket-science; eerder een kwestie van goed voorbereiden en wat inlezen... En als het nodig is wat hulp of bevestiging vragen.

Maar tegenwoordig zijn er dus zèlfs vrouwen die dat kunnen. Welkom in 2016.

Ik dacht niet dat motor rijdende vrouwen onder mietjes vallen.
En dat gezeik over dat gender gedoe hoeft voor mij ook niet.
Als je motor rijd en je repareert alles zelf ben je een vent. Of je nou tieten hebt of niet.
En dat ik in 2016 ben weet ik ook wel, ben nog niet seniel.
 
Als commentaar op bovenstaande van Loki.
Ik was vroeger, 50 jaar geleden, ook een faalhaas. Er was toen geen internet waar je je onkunde ten toon kon spreiden. Je moest het hebben van vallen en opstaan of verongelukken.
Ben ook wel eens vergeten toen om een achterwiel van een motor vast te zetten. Hij maakte toen rare bochten.
Werkplaatshandboeken? Misschien waren die er misschien niet, ik heb het nooit geweten.
Remmen reviseren was toen voorbehouden aan gekwalificeerde monteurs. Ieder ander was toen strafbaar als je iets deed aan de remmen.
Nu zit elke jan onbenul te pielen met die dingen en komen pas raad vragen als ea niet werkt.
Bereid jezelf eerst een goed voor. Er staan zat films op youtube van remvloeistof verversen en ga niet janken als je een hele erge domme vraag stelt en als reactie daarop voor faalhaas wordt uitgemaakt.
Motorrijders zijn mannen en geen mietjes.
Heb vroeger wel andere namen gehoord als ik iets verkeerd deed.

Mijn inziens is het van alle tijden, internet maakt het alleen zichtbaarder voor een groot publiek.

Het argument om bepaalde taal te gebruiken snap ik nog niet. Als je het idee hebt dat tegen iemand schreeuwen nuttig is voor het leer proces dan gaat dat niet via de computer. Wat ik ook niet begrijp, zoals sommigen deelnemen aan de 'discussie' door een ander te willen overtroeven met een, in hun eigen ogen, perfecte argument/manier/oplossing.
 
En mercikes hè!
Even ter informatie, er zijn tegenwoordig ook vrouwen die motor rijden.

En ja, deze vrouw heeft zelfs aan remmen "gepield". Nou is remblokken en remvloeistof vervangen geen rocket-science; eerder een kwestie van goed voorbereiden en wat inlezen... En als het nodig is wat hulp of bevestiging vragen.

Maar tegenwoordig zijn er dus zèlfs vrouwen die dat kunnen. Welkom in 2016.

Alleen jammer dat vrouwen niet kunnen rijden...
 
tumblr_ljh0puClWT1qfkt17.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan