Tik tijdens het rijden

SteveW

Rookie
13 aug 2012
8
0
Hallo,

Ik ben net terug van een kort ritje omdat ik getik hoor tijdens het rijden.
Wanneer ik bv in de 4e versnelling rij en ik knijp mijn koppeling in dan hoor ik getik.
Schakel ik dan vervolgens een versnelling omlaag dan wordt het getik sneller en harder.

Zelf denk ik dat het dus niet iets met de kleppen te maken heeft omdat het geluid niet harder wordt als ik gas geef (met de koppeling nog ingeknepen).
Er heeft ook altijd voldoende olie in gezeten en hij krijgt elk jaar een beurtje.
Het is een Suzuki Intruder M800 bouwjaar 2007 en de km stand is 17000.

Heeft er niemand een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt.

Stefan
 
Ik denk dan snelheid, omdat het geluid niet veranderd als ik alleen gas geef.
Als ik tijdens het rijden uitrol met in geknepen koppeling (zonder gas te geven)
dan veranderd het geluid als ik omhoog of omlaag schakel.
 
Misschien iets met de primaire as van je versnellingsbak? Deze draaid namelijk wel sneller als je terugschakeld, maar is nog steeds achter je koppeling, zodat met koppeling ingeknepen je toerental geen invloed heeft?
 
Zou het kunnen dat je laatst een beetje te hoog de lat hebt gelegd? Ik hoorde laatst dat LOI de stok is en dat jij de lat bepaald. Misschien moet je je bakkebeest wat minder opgetuned laten zien aan de buitenwereld, misschien heeft dit ook invloed op de stoelgang. Maar misschien zit ik fout, als dit niet werkt schijnt kauwgum een laxerende werking te hebben en ook een goede pindakaas uit je haar absorberend middel te zijn. De groetjes aan jullie mam en ik hoop er het beste van.

Edit MBM: Gebruiker geband.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry voor mijn laatste bericht ik heb nog even goed naar uw post gekeken en ik zie dat dit niks met de stoelgang te maken heeft, kan misschien zijn dat u lijdt aan obesitas misschien ratelt uw bakkebeest daarom en heeft u daarom pindakaas onder uw oksels. Doe ermee wat goed is. En veel plezier bij LOI leidse onderwijs instelling. Groetjes thuis


Edit MBM: Gebruiker geband.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry voor mijn laatste bericht ik heb nog even goed naar uw post gekeken en ik zie dat dit niks met de stoelgang te maken heeft, kan misschien zijn dat u lijdt aan obesitas misschien ratelt uw bakkebeest daarom en heeft u daarom pindakaas onder uw oksels. Doe ermee wat goed is. En veel plezier bij LOI leidse onderwijs instelling. Groetjes thuis

Was het geen paddo i.p.v. een Bosche Bol waar je aan zat te likken? :?
 
Zou het kunnen dat je laatst een beetje te hoog de lat hebt gelegd? Ik hoorde laatst dat LOI de stok is en dat jij de lat bepaald. Misschien moet je je bakkebeest wat minder opgetuned laten zien aan de buitenwereld, misschien heeft dit ook invloed op de stoelgang. Maar misschien zit ik fout, als dit niet werkt schijnt kauwgum een laxerende werking te hebben en ook een goede pindakaas uit je haar absorberend middel te zijn. De groetjes aan jullie mam en ik hoop er het beste van.



:? :?

💊 tjes op.
Of vergeten?
Verkeerde geslikt?



Zo maak je in iedergeval geen vrienden :')
 
Sorry voor mijn laatste bericht ik heb nog even goed naar uw post gekeken en ik zie dat dit niks met de stoelgang te maken heeft, kan misschien zijn dat u lijdt aan obesitas misschien ratelt uw bakkebeest daarom en heeft u daarom pindakaas onder uw oksels. Doe ermee wat goed is. En veel plezier bij LOI leidse onderwijs instelling. Groetjes thuis
Wie zijn kloon is dit.


Dit kan niet serieus zijn.
Zowel dan ben je wel een heel bot respectloos figuur. |(




Of heb je een gedragsstoornis kan hoor, maar dan weten we dat en kunnen we er rekening mee houden. ;)
 
als ik de klachten zo hoor vermoed ik ook iets in de versnellingsbak. kan de ingaande as zijn of iets verder in de bak voor je bij de uitgaande as bent. doet het zich niet voor bij in de andere versnellingen zoals de eerste en tweede? of heb je dat nog niet geprobeerd? en als je in 3 de koppeling inknijpt gaat het dan ook geluid maken of alleen als maar als je begint in 4?
 
Terug
Bovenaan Onderaan