Ducati Multistrada 1200 Topic

Was hier ook niet een 'perfect match', het Puig scherm lijkt iets meer te bollen, maar alles binnen de toleranties van de rubbers.
 
hoe groot ben je, voor referenties?...

dus een puig sportruit is even efficient als een standaard ruit met spoiler?

1m76, zadel in de hoge stand.

Efficiënt in de zin van vermindering lawaai... ja.

Met de lage ruit vang je wel meer wind, op de borst, en is dus wat 'frisser'. Ga je boven de 140km/u dan is het niet meer relaxed wanneer je de lage ruit in de laagste stand hebt staan. De lage ruit in de hoogste stand is vergelijkbaar met de standaard ruit in de lage stand: ik kom weer in turbulente lucht, maar toch minder turbulentie dan de standaard ruit.

Voor de zomermaanden prima. Maar ik kan me voorstellen dat ik in de koude maanden de standaard ruit er weer op zet. Die spoiler zorgt er voor dat turbulente lucht over me heen gaat, en dus ook mooi stil, maar dan zonder de winddruk.
 
Sinds vrijdag ook bezitter van een Multistrada 1200 S Touring! Ingevoerd uit Duitsland, heerlijke machine!

[~[url="https://s29.postimg.org/4rlp3fleb/20170330_190813.jpg"]afbeelding~][/url]

[~[url="https://s29.postimg.org/rrscfrj83/20170330_190825.jpg"]afbeelding~][/url]

Kan iemand mij vertellen wat dit voor uitlaat is? De middendemper / collector is nog origineel ducati maar de eind pijpjes niet. Gaf overigens (gelukkig) geen problemen bij de RDW!

Heeft er iemand tip(s) waar de originele koffers tweedehands te vinden zijn? Of is dit zoeken naar een speld in een hooiberg.
Dit blijft mijn droommotor... Wat een prachtig apparaat. Als ik mijn A-rijbewijs heb ga ik gelijk opzoek naar een soort gelijke machine. Ben alleen bang dat ik te kort ben om mijn voeten aan de grond te krijgen :} (1,72m)
 
Zou nog wel eens mee kunnen vallen: Italianen zijn ook niet zo groot. Ik ben 1m76 en met het zadel in de hoge stand kan ik nog makkelijk met beide voeten aan de grond komen.
 
Puig Toerscherm



Vlgs mij is dit te veel om bij te krijgen ?
Je moet fiks aandrukken om de schroef er makkelijk in te krijgen en m.i teveel spanning erop ?

 
Zou nog wel eens mee kunnen vallen: Italianen zijn ook niet zo groot. Ik ben 1m76 en met het zadel in de hoge stand kan ik nog makkelijk met beide voeten aan de grond komen.
Op de Enduro 1200 is dat wat lastiger denk ik met jullie lengtes.
Ik ben 1.86 en kan als ik iets naar voren ga net aan de grond met beide voeten plat.
In de praktijk dus met de hakken iets van de grond af :)
 
Puig Toerscherm

[~[url="http://i88.photobucket.com/albums/k165/Tuonodriver/MTS1200%20Enduro/DSC_5201.jpg"]afbeelding~][/URL]

Vlgs mij is dit te veel om bij te krijgen ?
Je moet fiks aandrukken om de schroef er makkelijk in te krijgen en m.i teveel spanning erop ?

[~[url="http://i88.photobucket.com/albums/k165/Tuonodriver/MTS1200%20Enduro/DSC_5202.jpg"]afbeelding~][/URL]

Heb je de andere kant al vast zitten? Dat moet je niet doen. Eerst de onderste half indraaien en dan de andere twee om beurten verder in draaien. Tenslotte alle 3 vast zetten.

Ongetwijfeld zal er wat spanning op staan maar of dat een probleem is? Denk t niet.
 
Heb je de andere kant al vast zitten? Dat moet je niet doen. Eerst de onderste half indraaien en dan de andere twee om beurten verder in draaien. Tenslotte alle 3 vast zetten.

Ongetwijfeld zal er wat spanning op staan maar of dat een probleem is? Denk t niet.
Andere kant zat de schroef door het rubber een paar slagen in de schroefdraad. Daarna moest er aardig hard op scherm gedrukt worden om de linkerschroef er recht in te krijgen. Daarna om en om de schroeven vastgezet. terwijl mijn vrouw het scherm in het midden aandrukte. Puig verkoper opperde ook al dat ik de rechterschroef al vast had gezet.
Dat was dus niet zo. Hij gaf aan na het zien van de foto dat het scherm weliswaar wat strak misschien gewoon moest passen. Doet het nu ook maar ik hoop wel dat er verder niks scheurt oid tijdens het rijden
Dat heb ik verkoper ook gemeld anders neem ik weer contact met hem op
Ben benieuwd of ik nu wat minder wind om de helm krijg en of ik er nog overheen kan kijken in de hoogste stand.
 
OK. Je hebt 't gemeld. Mochten er problemen mee komen, en ze hebben een fatsoenlijke service dan zal het wel opgelost worden. Ik verwacht niet dat het problemen gaat geven.
 
OK. Je hebt 't gemeld. Mochten er problemen mee komen, en ze hebben een fatsoenlijke service dan zal het wel opgelost worden. Ik verwacht niet dat het problemen gaat geven.
Yep.. Verkoper melde dat het scherm gewoon moet passen omdat dezelfde mal wordt gebruikt voor deze toerruit die op meer mts 1200 past. Dat het scherm scheurt oid boeit me niet zo dan komt er wel een andere maar ik heb het sowieso gemeld omdat ik het frame waar het scherm nu op gemonteerd zit ook graag heel wil houden. Mocht er nu iets gebeuren heb ik iets om op terug te vallen gezien onze mail reacties.
 
Normaal gezien wordt dit em eind deze maand! :)

Kon het niet laten om weer zoveel mogelijk beelden te maken, kwestie van de wachttijd dragelijker te maken :)



Dus we wachten gewoon nog op bericht van de eerste dealer, die van Ducati nog bevestiging moet krijgen voor die bijkomende garantie....maar zou normaal gezien een formaliteit zijn.

Aftellen tot 29 april, T Minus 14 days!
 
ik vroeg me af, kan de Enduro full Termi kit geinstalleerd worden op de normale 1200??

4.jpg


Zelfde blok
Single sided swingarm, dus plaats genoeg
En kleinere uitlaat dan de full kit van de gewone 1200


Je zou denken dat dit moet lukken, toch?
 
Nou, ik denk dat het maar eens tijd is me hier ook even voor te stellen als toekomstige rijder van de MTS. Ik heb namelijk 4 weken geleden een hagelnieuwe Pikes Peak 2017 besteld bij Moto Puro in Nuenen. Hopelijk wordt deze volgende week, of anders de week daarop, geleverd. Ik kan niet wachten... Natuurlijk behoeft dat ding niet veel opties want de halve catalogus zit er al op.. Maar heb nog wel de navigatiehouder van Ducati (is net uit) besteld, een Osco kettingsmeersysteem, QuickShifter, de Ducati Performance reservoir kapjes voor de beide potjes op het stuur, alarmsysteem van Ducati en de nieuwe TomTom 450 (komt volgende week uit) wordt geleverd. Oja, en natuurlijk de lekkere handvatverwarming erop :)

Na een Honda 600rr te hebben gereden voor 3 jaar en vervolgens de afgelopen 8 jaar een Suzuki GSX-R750, is het tijd om de rug en de polsen wat meer rust te geven. Mijn partner heeft sinds vorig jaar haar rijbewijs dus we rijden nu veel samen. En ik op een racer en zij op een tourfiets, is nou niet met een bepaalde snelheid om nog leuk op een supersport te rijden.

Ik had 2 jaar geleden als eens een MTS 1200S voor 5 dagen in Spanje gereden en was al snel verkocht. Vond me alleen wat jong (nu 33jr) voor een tour-sport motor. Was toen nog vooral naar de Panigale 1299S aan het kijken. Maar het kriebelde toch teveel en het verstand ging ook een grotere rol spelen. Dus enkele weken geleden toch de knoop doorgehakt en 3 ribben afgestaan :)

Mijn partner heeft 3 weken geleden haar nieuwe Scrambler Full Throttle opgehaald, dus we zijn weer helemaal klaar voor het seizoen! :]

067AD449-2B80-4938-B4EE-073173A24AAC.jpg
 
Smokey....Mooie motor hoor en welkom hier.
Gelukkig hangt niet iedereen alleen op feesboek.
Scrambler FT erbij maakt het motor feestje compleet denk ik :)


Vraag : Die navigatiesteun als die niet op het stuur maar in zeg maar de cockpit zit heb je daar dan een link oid van misschien ?

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand toevallig hoe dik de buizen zijn van de originele Ducati motorblok crashbars? Ik ben op mijn werk en kan het zo snel niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend voor een super net prijsje een setje koffers (met lichte schade in het zwarte gedeelte) op kunnen pikken en vanavond de slotcylinders die erin zaten (ik had er geen bij mijn motor gekregen helaas) aan mijn sleutel aangepast met deze uitleg:

mts1200.info -&nbspThis website is for sale! -&nbspmts1200 Resources and Information.

Klusje van een uur en heb nu werkende sloten! Alleen de sierdeeltjes nog even rood maken aangezien deze nog wit zijn. Eens zien of ik dat ga spuiten of dat ik wrap folie kan krijgen in de juiste kleur!

Merkte alleen dat de sleutel er diep in moet 'klikken' en dat je de sleutel er niet uit kan halen als het slot op 'open' staat (dacht eerst dat ik het slot niet juist in elkaar had gezet)... tip voor wie het ook gaat of moet doen!

Nu nog een topkoffer! *O*
 
T minus MINDER dan 1 dag!! :)

ALS (normaal gezien) de nummerplaat morgen aankomt, kan ik de Multi ophalen en direct mee naar de Dealer rijden...niet voor een Ducati betrouwbaarheidsprobleem hoor :) maar voor een gewone kleine oliebeurt en om enkele officiele recalls uit te voeren.
Hopelijk kunnen ze alles gedaan hebben tegen zaterdag...

Tot dusver is de communicatie zoals ik verwachtte, perfect.
Ze hebben me zelfs een screenshot gestuurd van de reeds uitgevoerde recalls, en de recalls die moeten gebeuren:
cid_image002_jpg_01_D2_BF5_C.jpg


Toen ze vroegen wanneer ik de moto terug wou ophalen, zei ik natuurlijk zaterdag.
Ik zei hen ook dat ze zich niet hoeven te haasten, gezien ik in het verleden al miserie had die men leven kon kosten door zich te haasten.
De dealer van mijn huidige CB1100 had zich zodanig gehaast na het installeren van de verwarmde handvaten, dat ze vergaten om de brandstoflijn deftig heraan te sluiten met als gevolg dat ik na x aantal km een lekkende moto had, die gelukkig niet in brand vloog...

:shock:

Hoe dan ook, verwacht binnenkort enkele kiekjes en filmpjes van mij die de moto komt ophalen :)
 
Gisteren heen en weer gereden naar Vielsalm. Iets minder dan 700 km.

Uitbater van de motorherberg, tevens bestemming/tussenstop vraagt waar we vandaan komen.

Apeldoorn.

En waar we hebben overnacht...

Thuis.

Maar waar we vanavond dan overnachten...

Ook thuis :+
 
Vandaag voor het eerst op een multistrada gereden ( proefrit ), stuurt strakker dan mijn tiger 1050 maar moest wel ff wennen aan een twee cilinder.

Nu nog ff nadenken of ik hem koop.

Hij is wel wat hoog voor mij, maakt een lager zadel veel verschil?
full
 
Gisteren heen en weer gereden naar Vielsalm. Iets minder dan 700 km.

Uitbater van de motorherberg, tevens bestemming/tussenstop vraagt waar we vandaan komen.

Apeldoorn.

En waar we hebben overnacht...

Thuis.

Maar waar we vanavond dan overnachten...

Ook thuis :+
:+ :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan