Ducati Multistrada 1200 Topic

De Enduro is weer ingeleverd. Heb m'n Multistrada weer terug. Bleek uiteindelijk de versnellingsbaksensor te zijn.

Past me toch een stuk beter dan de Enduro, die is me gewoon te groot en te lomp.
 
Gisteren een toertochtje gedaan. Halverwege de route .... lekke achterband .... :(

Ergens een spijkertje opgepikt. Liep langzaam leeg. Flink opgepompt, rustig naar huis gereden en daar m.b.v. de on-board reparatieset een plug er in gezet.
 
Gisteren met de Enduro naar Duitsland geweest zie onderstaande tekst van mijn feesboek :

Vandaag met drie andere heren even de Eifel ingeweest. Eerste rit met mijn Ducati Multistrada Enduro 1200 eigenlijk. Even kort: 584 km gereden dus niet heel veel. De laatste 50 km wat last van mijn achterste delen. Ben benieuwd hoe dat gaat worden als er langere dag en vakantie ritten gemaakt worden 😊.160 pk in de sportstand vandaag en op diverse wegen gereden dat ging prima. Tempo rijden met zo'n 160/180 km of wat harder op de teller gaat prima. Accelereren gaat lekker vlot en.je rijdt al heel snel boven de 170/180 km 👌Hoogste snelheid vandaag 249 km op de teller dus 235 echt denk ik. Niet echt spectaculair, De xjr 1200 reedt ooit rond de 245 echte kms en dat op een Naked Bike 👍Wind vang je wel op de Enduro maar een iets hoger liefst zwart scherm lost veel op verwacht ik. Motor rijdt oké maar na 1 dag zegt me dat nog weinig. Binnenkort eens met Sukanya op pad om te zien hoe het haar bevalt. Verbruik alles door elkaar 1:15 en met de 30 liter tank kun je lekker ver rijden. De eerste indruk is goed maar ja... Veranderlijk als ik ben kan dat binnenkort weer heel anders zijn ha,ha.. 🤔😇
 
Gisteren een toertochtje gedaan. Halverwege de route .... lekke achterband .... :(

Ergens een spijkertje opgepikt. Liep langzaam leeg. Flink opgepompt, rustig naar huis gereden en daar m.b.v. de on-board reparatieset een plug er in gezet.
Het mts 1200 geluk 🍀 blijft je achtervolgen :)
 
Gisteren een toertochtje gedaan. Halverwege de route .... lekke achterband .... :(

Ergens een spijkertje opgepikt. Liep langzaam leeg. Flink opgepompt, rustig naar huis gereden en daar m.b.v. de on-board reparatieset een plug er in gezet.

Gelukkig kon je wel gewoon naar huis rijden. Is het een nieuwe band? Ik hoop het niet voor je. Of blijf je gewoon doorrijden met zo'n plug?
 
Gisteren met de Enduro naar Duitsland geweest zie onderstaande tekst van mijn feesboek :

Vandaag met drie andere heren even de Eifel ingeweest. Eerste rit met mijn Ducati Multistrada Enduro 1200 eigenlijk. Even kort: 584 km gereden dus niet heel veel. De laatste 50 km wat last van mijn achterste delen.

Nou, dan verschillen wij toch van mening. Ik vind 584 km in 1 dag best veel, zeker ervan uitgaande dat je heel veel binnendoor rijdt.
 
Gelukkig kon je wel gewoon naar huis rijden. Is het een nieuwe band? Ik hoop het niet voor je. Of blijf je gewoon doorrijden met zo'n plug?

Ik rijd er mee door. Heb nu 6600km met deze band gereden en er zit nog wel 3000 op denk ik. Officieel wordt het afgeraden om met een plug door te rijden, maar in t verleden daar geen problemen mee ondervonden.
 
Nou, dan verschillen wij toch van mening. Ik vind 584 km in 1 dag best veel, zeker ervan uitgaande dat je heel veel binnendoor rijdt.
Met de 1000 of deze 1200 maakt wel verschil vindt ik als je 584 km rijdt. Met de 1200 is dat makkelijker dan met de 1000 vondt ik. Die extra peekaas zorgen er toch voor dat alles vlotter gaat en dus minder werken om bijvoorbeeld tempo te kunnen rijden. Met de 1000 dezelfde rit ook gedaan ongeveer en dan was ik na thuiskomst toch wat meer gaar dan deze keer. Maar de buddyseat van de 1000 is denk ik voor mij beter op langere ritten dan die van de 1200. Of dat zo is ga ik nog ervaren..
 
Ligt i.d.d. aan het soort wegen wat je rijdt. Op een toeristische route rijdt je gemiddeld 60km/u. 584km is dus zo'n 10 uur in het zadel + pauzes ben je dan toch zeker 11 uur onderweg. Da's best een lange dag, afhankelijk ook van de weersomstandigheden.

In de bergen, Alpen bv. haal je gemiddeld 30-40km/u. Dan is 584 te veel voor 1 dag. Idem als je onverhard gaat rijden.

Langste afstand op 1 dag die ik ooit heb gereden was 1000km: vanuit Grenoble terug naar huis. En dat met m'n KTM die het verrassend goed deed (met dank aan het after-market comfort zadel).

Binnenkort nog een tripje heen-en-weer naar Vielsalm; de route 'verkennen' voor een groepsritweekend naar motorherberg Baton Rouge. Dat zal op 1 dag bijna 700km worden ...
 
Hi.. Van de 584 km zat er denk ik 300 km snelweg bij
.Ik moest eerst naar Venlo en daar nog de A 61 gereden een aantal kms.
Ik ben een stevige doorrijder vaak met weinig pauzes soms dus haal dan wel wat meer kms als het moet. Hoogste kms gereden via Snelweg is vanaf Tarbes in Zuid Frankrijk direct naar Ede met een Yamaha xjr 1200.Was toen wel helemaal gesloopt toen ik thuis was.

11 April paar dagen richting Teutoburger Wald en midden Mei midweekje naar Oberhambach iets onder de Moezel. En dan is de planning in Juni naar Hongarije en Roemenië en misschien wat omringende landen.
 
Laatst bewerkt:
Langste wat ik aan één stuk gereden heb was twee jaar geleden vanuit Oostenrijk naar huis, 864km. Toen ik avonds thuis aankwam, zou ik nog makkelijk een uurtje of wat langer kunnen doorrijden. Die multistrada is echt verrassend fijn om lange afstanden mee te rijden.
 
Afgelopen Zondag dan maar een rondje Eifel.. Luxemburg.. België gereden met een Triumph Tiger 800 xc en mijn MTS 1200 Enduro.
Om 8.00 uit Ede vertrokken en bij Venlo de A 61 tot Jackerat. Daar de Eifel in en via veelal 80 km wegen maar ook wat heeeelll kleine wegen richting Korperich / Vianden gegaan en daar weer richting st.Vith. Uiteraard via wat omzwervingen . Bij Meerssen in de buurt de A2 opgegaan en via de A 73 en A 50 om 21.30 uur weer thuis. rustig aan gereden en totaal 728 km waarvan ongeveer 350 km snelweg.

Conclusie mts1200 Enduro na ongeveer 1600 km :

1.Rijdt prima, snel genoeg en rijdt heel soepel vindt ik voor een twin en buddyseat na deze kms eigenlijk weinig last van gehad.
2.Instellingen nog lang niet alles uitgeprobeerd maar zoals ik nu rij in de sport en toeringstand prima.
3.Met duo/bagage moet ik nog uittesten.
4.Scherm/Wind..in de hoogste stand vang ik mij nog wat teveel wind.
Of ik moet een 10 cm hoger scherm monteren denk ik of juist een hele lage zodat de wind tegen de borst aan klapt.
5.Benzine tank met 30 liter bevalt mij prima..bij 400 km ging het lampje branden en bij 414 km afgetankt..27 liter .
6.Lomp/zwaar..Merk ik weinig van solo maar kan nog veranderen met vrouw/bagage erbij.
 
Goed nieuws!

Op 8 april mag ik mijn Multistrada 1200 S ophalen *O* *O*

Wat kunnen twee weken dan lang duren.....

Ik zal even kijken of ik een goede foto kan uploaden.
Wachten op iets moois is de moeite waard Imre ..Alvast veel (rij) plezier ermee toegewenst..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een toertochtje gedaan. Halverwege de route .... lekke achterband .... :(

Ergens een spijkertje opgepikt. Liep langzaam leeg. Flink opgepompt, rustig naar huis gereden en daar m.b.v. de on-board reparatieset een plug er in gezet.
Lekke band is ..$%%^^&**(.

Plug erin gaat dat makkelijk ?
 
Wat fotoos van afgelopen Zondag.
Fotoos kijken vindt ik altijd leuk.
Als jullie dat ook eens gaan doen zo nu en dan als jullie dat willen misschien ? blijft het hier ook wat in beweging en kunnen we wat zien van onze uitstapjes ect.








 
Laatst bewerkt:
mooie plaatjes van een mooie trip! Krijg er zin in als ik dat zo zie.

Die prop is 15min werk, dus dat gaat vrij makkelijk.
 
mooie plaatjes van een mooie trip! Krijg er zin in als ik dat zo zie.

Die prop is 15min werk, dus dat gaat vrij makkelijk.
Ik wil ook wel weer rijden blijft leuk. Zit met ontstoken linker voet thuis dus nu even niet. Prop... Oké
 
Wij hebben 3 weken geleden een nachtje proef gekampeerd, ook om te kijken hoe de Multistrada zo efficient mogelijk beladen kon worden. midden in de nacht rond het vriespunt maar heerlijk warm geslapen! Op verzoek wat foto's erbij, vind ik namelijk ook leuk om de Enduro van anderen te bekijken!

IMG_5112_zpsc5adaz45.jpg


Snapseed2_zps4mnjo0wa.jpg


IMG_5123_zpswpllguy0.jpg


Snapseed1_zps7di9rlef.jpg
 
Yesszz..fotoos *O*

Mooi hoor wat kijkvoer zeker als het een Enduro is maar ehhh..De andere 1200 bezitters alhier zijn ook van harte uitgenodigt hun fotoos hier te delen met ons hoor.. :Y

Kamperen is ook mede ons doel met de Enduro .
Zit te wachten op de accesoires die ik besteld heb.
Touratech rekje ook want daar moet de rolbag op incl. de tent ect.

Wou vandaag ffe de ketting spannen...Niet dus want de vorige eigenaar heeft het gereedschapssetje niet compleet erin gedaan waardoor ik nu de sleutel mis om die moer rechts los te kunnen draaien :(
En dat is natuurlijk weer geen gewone zeskantmoer oid.
Had ik al eerder kunnen weten uiteraard maar niet aan gedacht ..lekker slim ben ik soms :N

Misschien dat ik morgen ffe naar Zaltbommel rij om daar de ketting wat te spannen totdat ik ook zo,n sleutel heb.

7 April nieuwe banden erop in Zaltbommel eerder kon niet ze zijn ietswat druk vlgs mij.

15000 km beurt staat nu voor 25 April ingepland .
Kmstand nu is 12600 km en 11 April ga ik 4 dagen naar omgeving Teutoburgerwald met een Yamaha Tracer 900 dus komen er weer wat kms bij en as Zondag ook nog wat denk ik dus tegen de tijd dat het 25 April is zal de 15000 km er wel op staan verwacht ik.

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Kuipruit: De oem ruit in de hoogste stand geeft toch aardig wat wind/herrie om mijn helm .
Hou ik mijn hand er boven scheelt het al een slok.

Nu heeft Puigi deze ruit die 12 cm hoger is dan de oem ruit.
Vindt zwart mooier maar denk dat het dan lastig wordt met rijden en er overheen kijken dus transparant is beter denk ik.
Ook nog redelijk geprijsd vindt ik :

MOTEA | Motorfiets onderdelen et accessoires | Nu Kopen!

Altijd weer de gok of een ander scherm idd helpt tegen de wind/herrie anders gooi je het geld toch weer weg eigenlijk.
Blijft lastig vindt ik om iets te bestellen zonder het ffect te weten.
MDI heeft vaak test ruitjes waar je mee mag proef rijden die zal ik ook eens benaderen denk ik.

MRA heeft een heel laag ruitje dat had ik op mijn Super Tenere 1200 ook maar je krijgt dan wel de wind vol tegen de borst merkte ik.

MULTISTRADA 1200 /1260 /S /PIKES P - Sportscheibe "SP" 2015-

Of deze :

MULTISTRADA 1200 /1260 /S /PIKES P - Variotouringscreen "VT" 2015-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan