Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
De tank hoeft niet eens helemaal leeg. Als je het doet wanneer er niet meer al te veel benzine in zit kun je de tank op een paar blokken piepschuim op zijn kant leggen. Zo heb ik het bij de XJ gedaan.
Ik moest het pijpje via de vulopening eruit schudden daarom moest hij echt leeg.
 
De tank hoeft niet eens helemaal leeg. Als je het doet wanneer er niet meer al te veel benzine in zit kun je de tank op een paar blokken piepschuim op zijn kant leggen. Zo heb ik het bij de XJ gedaan.

Oja nooit aangedacht... Binnenkant van de tank is bruin, licht roestig, maar niet dat de vellen los hangen.

Kraan werkt nog goed, ik heb ook nog revisie setje liggen, maar eerst proberen zonder rubber pakking tussen kraan en tank... Mocht ik rubber nodig hebben dan die ik gelijk revisie.
 
De tank hoeft niet eens helemaal leeg. Als je het doet wanneer er niet meer al te veel benzine in zit kun je de tank op een paar blokken piepschuim op zijn kant leggen. Zo heb ik het bij de XJ gedaan.

Precies, bij de XJ750/900 kun je er zelfs 10 liter in laten zitten.

Wat de roest in de tank betreft, als je de tank toch leeg maakt zou ik er een flesje roestoplosser van HG in gooien. Goed zodat het overal zit en dan 24 uur laten staan. Dan ben je je roest wel weer kwijt.
Vervolgens schoon spoelen en de benzine er weer in.
 
Of elektrolytisch ontroesten. Bensi heeft hierover een topic gemaakt. En het is best eenvoudig en het resultaat is echt verbluffend.
 
Even een vraagje over het stellen van je koppelingshendel.

Als ik aangrijp, dan heb ik eerst een stukje vrije slag, voordat de kabel echt strak staat.
Waar stel je dat strakker? Niet bij de hendel zelf volgens mij?

Op het koppelingsdeksel zitten 2 montage punten voor de koppelingskabel.

Een die alleen de kabel vasthoudt, met 2 boutjes die je kan stellen.

En dan het eindpunt van de kabel, die daadwerkelijk draait als je de hendel inknijpt.
Die laatste kan je ook nog verstellen, zo lijkt het.

Hoe haal je het beste die extra ruimte eruit?
 
Even een vraagje over het stellen van je koppelingshendel.

Als ik aangrijp, dan heb ik eerst een stukje vrije slag, voordat de kabel echt strak staat.
Waar stel je dat strakker? Niet bij de hendel zelf volgens mij?

Op het koppelingsdeksel zitten 2 montage punten voor de koppelingskabel.

Een die alleen de kabel vasthoudt, met 2 boutjes die je kan stellen.

En dan het eindpunt van de kabel, die daadwerkelijk draait als je de hendel inknijpt.
Die laatste kan je ook nog verstellen, zo lijkt het.

Hoe haal je het beste die extra ruimte eruit?
full
 
Bij deze de foto's omtrent het schoonmaken


Vies

iEi4Og.jpg

siQ5Sb.jpg

fARudp.jpg

gQh65V.jpg

PYr81h.jpg



Schoon
1stpT1.jpg

20WhpT.jpg

xfW1Qj.jpg

WDURHM.jpg

sSPoMl.jpg




Afgebroken buisje carb 4 (deksel carb 3)
btjwZQ.jpg

OtIK16.jpg

3L3qGG.jpg


Zo hoort het te zitten...
ir2Nty.jpg



1 deksel van Yke inmiddels ook gebruikt omdat de aansluiting van de carbverwarming op 1 vlotterdeksel afgebroken is...

Ik gooi wel ff roestoplosser van HG erin die heb ik nog staan.
 
Hallo iedereen, ik ga zondag even kijken bij een xj600s uit '94 van een kennis die ik voor een prikkie over kan nemen. Het zou mijn eerste motor worden, en qua type is het denk ik een heel geschikt ding, ik vind hem alleen 'ahum' niet zo mooi. Maar eigenlijk alleen aan de voorkant, dus ik vroeg me af, is het heel erg lastig om hem evt van een s naar een n te verbouwen? Is dat gewoon een kwestie van de kappen eraf en een andere koplamp en tellertjes monteren, of komt er meer bij kijken?
 
Misschien een stomme vraag, ik wil ff mijn olie controleren. Nu zag ik een kijkglaasje rechts, alleen hoe geeft dat het juiste oliepeil weer? Op de zijstandaard, of op de bok? Uiteraard kijk ik als het blok koud is.
 
Geen van beiden. Je moet hem eigenlijk gewoon op de banden laten staan dan recht houden en dan aflezen. Dat gaat meestal alleen niet dus vandaar dat mensen het vaak op de middenbok doen.
 
Geen van beiden. Je moet hem eigenlijk gewoon op de banden laten staan dan recht houden en dan aflezen. Dat gaat meestal alleen niet dus vandaar dat mensen het vaak op de middenbok doen.


Geprobeerd, olie was in orde, the green Lady was er toch ff bij gaan liggen. Ze was moe denk ik. Volgende keer maar op de bok dus. Welke gekke Japanner bedenkt zo'n systeem toch?
 
Goedemorgen allen,

Ik stoei al weer een tijdje met mijn Div 900 en loop nu toch echt een beetje vast.
Ik zal beginnen met een chronologische beschrijving van mijn geklooi...

1. In December begint de motor tijdens een rit naar huis te smoren, iets wat ik een 2 jaar daarvoor ook heb meegemaakt. Ik zei nog tegen mijn vrouw "let maar op, morgen staat de cillinder weer vol benzine, en ja hoor.

2. Na enige tijd heb ik zelf de carbs schoongemaakt (niet ultrasoon) en alleen de carb van de volgelopen cillinder. Uiteraard de benzine uit de cillinder, daarna starten en lopen. So far So good

3. Bij mijn eerste rit begint de motor weer te smoren, maar wel op een andere manier als in December.
Het smoren begint na een kilomter of 7 en wordt steeds erger, vooral in de lage toeren. Bij aankomst op de zaak valt de motor terug naar stationair, en slaat langzaam dalend in toeren vanzelf af.

4. Een paar dagen later moed verzamelt, de motor gestart (probleemloos) en naar huis gereden. Exact zelfde probleem als bij Punt 3, weer na een kilomter of 7.

5. Gisteren carbs afgetapt, en toch water in het systeem, als was dat niet zo heel duidelijk te zien als de vorige keer toen ik dat had. Toen zag ik echt 2 lagen vloeistof in het glas. Nu zie ik meer troebel water. Maar geen gele benzine kleur

6. Tank eraf en afgetapt, carbs waren al afgetapt. Tank zo goed en zo kwaad als het kan leeggeschud. Alles weer gemonteerd, motor start, loopt en rijd probleemloos. Tot de 7 kilomter dan...
Probleem weer terug -O-


Zou er dan toch nog ergens water zitten? (ga vanavond weer aftappen bij de carbs)

Kan het in de bougies zitten? (die van de volgelopen cillinder was destijds zwart, val ik vanavond ook checken)

Vreemd dat het pas optreedt bij een warme motor, wijst dat in een bepaalde richting?
 
Zit het afwatergaatje in de tank niet verstopt. Zit de slang die daar aan zit niet geknikt.
Bougies na 20000 km vervangen. Controleer bij warme motor ook je pickup coil
full
 
Zit het afwatergaatje in de tank niet verstopt. Zit de slang die daar aan zit niet geknikt.
Bougies na 20000 km vervangen. Controleer bij warme motor ook je pickup coil
[afbeelding]

Slang zat (en zit) in ieder geval niet geknikt.
Het afwatergaatje in de vulopening heb ik pas nog doorgeprikt, zat toen niets in.

Bougies zitten er hooguit 10.000 km in.

Vind het vooral raar dat hij goed start, en goed loopt, totdat hij warm is.

Daarmee vallen ontstekingsgerelateerde oorzaken toch al af eigenlijk?
 
Slang zat (en zit) in ieder geval niet geknikt.
Het afwatergaatje in de vulopening heb ik pas nog doorgeprikt, zat toen niets in.

Bougies zitten er hooguit 10.000 km in.

Vind het vooral raar dat hij goed start, en goed loopt, totdat hij warm is.

Daarmee vallen ontstekingsgerelateerde oorzaken toch al af eigenlijk?

Ik denk ergens een brandstofprobleem met de toevoer, naar 1 of meerdere carbs...of mss te rijk lopen als de motor warm wordt. Of choke die blijft hangen op 1 carb?

Ik vond namelijk toen mijn tank leeg was, als je in de tank kijkt tot aan het moment van uitvallen dat het heel lang duurt, mss je filter verstopt waardoor hij te weinig benzine krijgt.
 
Ik heb met mijn 600 gehad dat een van mijn inlaat kleppen lekte. Hier merkte inderdaad als hij koud was minder van dan dat hij warm was. Hoop niet dat je dat hebt.
 
Slang zat (en zit) in ieder geval niet geknikt.
Het afwatergaatje in de vulopening heb ik pas nog doorgeprikt, zat toen niets in.

Bougies zitten er hooguit 10.000 km in.

Vind het vooral raar dat hij goed start, en goed loopt, totdat hij warm is.

Daarmee vallen ontstekingsgerelateerde oorzaken toch al af eigenlijk?
Als de motor uitvalt stopt dan de toerenteller er ook mee op het moment van uitvallen?Zo nee geen ontstekings probleem.
Ik vind het wel gek dat je cilinder vol met benzine stond. Controleer de werking van de brandstofpomp eens of die doorlaat bij stilstand, dan is ie waarschijnlijk kaduuk en pompt ie te weinig brandstof naar de carburatos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan