Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zolang je niet boven de 140km/h komt is 1:18 tot 1:19 normaal.
Bij een goed onderhouden div 900, dat dan weer wel.

Dat klinkt al wat positiever ja, alhoewel verbruik nou ook weer niet zo heel veel uit maakt natuurlijk. Dat goed onderhouden, ik moet zeggen dat de historie me niet heel goed bekend is maar voordat ik er de weg mee op ga, krijgt-ie sowieso eerst groot onderhoud, vloeistoffen, filters, achterband, en het is zeker niet ondenkbaar dat ik het synchen nog even naloop met de carbtuner :)
 
O, lastig allemaal. Ik bedoel de versie waar je gaten in de zijkanten moet boren en waar vervolgens de dragers aan vast komen te zitten.
Met enig geduld zou dat in combinatie met een GIVI rek moeten kunnen volgens mij.

Dat is ook de set die ik erop heb zitten. Dat zijn de originele volgens mij, maar de fabrikant is Krauser. Ik ga gewoon voor de givi, moet lukken.
 
Hey allemaal,
Vraagje van een nieuwe diversion rijder; rij een xj600 div uit '91 (volgens garage is het wel echt een div) en ben op zoek naar een topkuipverbreder rechts (glijder gemaakt, verbreder is stuk. Dus of dat, of een compleet nieuwe topkuip nodig)

Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden? Voorkeur rood, scheelt weer spuiten...

full
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,
Vraagje van een nieuwe diversion rijder; rij een xj600 div uit '91 (volgens garage is het wel echt een div) en ben op zoek naar een topkuipverbreder rechts (glijder gemaakt, verbreder is stuk. Dus of dat, of een compleet nieuwe topkuip nodig)

Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden? Voorkeur rood, scheelt weer spuiten...

[afbeelding]

full


Motorparts-online
 
Toch jammer van de oldtimerregeling, de Div600 wordt morgen 25 jaar oud maar er viel vandaag toch gewoon een rekening voor de MRB op de mat :/

Het ding ff gewassen, straks nog even een stukje rijden :) De 900 ook ff van de heftafel af gehaald om ff een foto van de 2 te schieten, het gebeurd niet zovaak dat ik beide motoren thuis heb staan, vandaar :P

17155532_1205443232904330_5430074731422781864_n.jpg


En de oudste van het stel, net na het wasbeurtje:
17265250_1206813526100634_8861409115722115996_n.jpg

Ik ben niet zo van het poetsen, ik heb 'm nu bijna 2 jaar en dit was de eerste keer dat ik er eens met een sopje en de tuinslang op af ben gegaan :X
 
Laatst bewerkt:
full


uitlaten liggen eraf. Dempers hingen los van de collector zo rot was de boel (mooi geluid met een naklap!).
Maar 2 stiftjes die uitgeboord moeten worden.
Bij 1 stift kwam mooi de moer eraf (na lange verhitting en veel kruipolie)
Bij 3 kwamen direct de stiften los
4 stiften braken direct onder de moer af waarvan ik er twee kon uitdraaien met griptang.
Ga nu een flens ombouwen tot boorhouder zodat ik precies in het hart van de stift kom voor het uitboren. Daarna nieuw draad tappen, stiften (met of zonder helicoils) en nieuwe bochten en collector plaatsen.
Daarnaast gaat deze motor in de verkoop.
Voor vervanging van de uitlaten (deze worden erbij geleverd) €500,= en na montage €650,=
Hiervoor krijg je goede bochten en collector, nieuwe uitlaten
kofferset Krauser
veel vervangings onderdelen (startmotor, hendels, voetrem) en Haynes boek.
 
Dag allemaal
Op dit moment rijdt ik een suzuki vstrom uit 2013. Nu ben ik echter toe aan wat anders en vind ik de vstrom wel roestgevoelig in tegenstelling tot mijn vorige yamaha's. Nu is mijn oog gevallen op een xj6 diversion f.uit 2012

En heb hier wat vragen over.

Wat is het gemiddelde verbruik
Is mijn vriendin goed mee te nemen op deze bike
Waar op te letten
Heeft de motor genoeg vermogen

Ook valt het me op dat er veel te vinden zijn tweede hands voor een redelijke prijs. Dat is bij de vstrom bijvoorbeeld veel lastiger heeft dit een oorzaak?

Alvast bedankt
 
Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik hier geweest ben maar ik heb een vraag waarbij één van jullie me vast kan helpen.
Wat is de maat van het tapeind waar de uitlaatbochten op gemonteerd worden? Ik dacht zelf M8, maar de lengte?

Alvast bedankt,

Gr. Bob
 
Dag allemaal
Op dit moment rijdt ik een suzuki vstrom uit 2013. Nu ben ik echter toe aan wat anders en vind ik de vstrom wel roestgevoelig in tegenstelling tot mijn vorige yamaha's. Nu is mijn oog gevallen op een xj6 diversion f.uit 2012

En heb hier wat vragen over.

Wat is het gemiddelde verbruik
Is mijn vriendin goed mee te nemen op deze bike
Waar op te letten
Heeft de motor genoeg vermogen

Ook valt het me op dat er veel te vinden zijn tweede hands voor een redelijke prijs. Dat is bij de vstrom bijvoorbeeld veel lastiger heeft dit een oorzaak?

Alvast bedankt

Volgens mij een Vstrom 650 qua afmetingen al groter dan een XJ....
Dus of je vriendin er dan ook nog op past?
Persoonlijk zou ik een iets grotere motor zoeken. (liefst ook een iets zwaardere)
 
Lekker op de motor....maar niet heus.

Vandaag schade gereden bij blikker, zelf heb ik niks. Ik rijd richting rotonde voor mij rijden 2 auto's, tegemoet komt zwarte Passat, auto die ik ken met een mevrouw welke schijt heeft aan verkeersregels, heeft me al vaker bijna aangereden in mijn eigen straat (doodlopende straat met basisschool).

Mevrouw duikt de passeerhaven in en wacht tot de 2 auto's gepasseerd zijn en ziet mij rijden maar besluit toch de haven uit te rijden. Zij rijdt mij tegemoet op een weg welke geschikt is voor 1 auto (voormalige busbaan) en geeft flink gas, ik ben de middelste passeerhaven al ruim voorbij als zij besluit weg te rijden, ik maak mij breed in de hoop dat ze voldoende ruimte maakt maar mijn elleboog raakt haar spiegel en vliegt uit elkaar, toch maar gestopt en zij ook en eerste wat zij zegt is dat de ze de politie gaat bellen, best joh!

Ok maar mevrouw reageert niet op mijn vragen van hoe en wat....ik heb geen schade en wil dus gewoon naar mijn werk.
Zit ze gewoon 5 minuten te bellen en reageert niet, ik ook maar gebeld met 09008844.

Komt er toch een politiewagen aanrijden...blabla. Schadeformulier...blabla. Samen invullen of ieder alleen, voor het laatste gekozen...


Google Maps


Gebeurde thv verkeersbord van ANWB, als zij 5 seconden had gewacht was er niks gebeurd...maar mevrouw ziekt me wel vaker met het inrijden van de wijk.


Terwijl wij daar staan komt er nog een vrachtwagen aangereden waarvan ik zie dat erbij het optrekken een hele laaddeur open en dicht slaat!!!! Agenten erop gewezen en houden de vrachtwagen aan, zegt de chauffeur ja dit had met collega ook al een aantal dagen geleden!?!?
 
Laatst bewerkt:
Lekker op de motor....maar niet heus.

Vandaag schade gereden bij blikker, zelf heb ik niks. Ik rijd richting rotonde voor mij rijden 2 auto's, tegemoet komt zwarte Passat, auto die ik ken met een mevrouw welke schijt heeft aan verkeersregels, heeft me al vaker bijna aangereden in mijn eigen straat (doodlopende straat met basisschool).

Mevrouw duikt de passeerhaven in en wacht tot de 2 auto's gepasseerd zijn en ziet mij rijden maar besluit toch de haven uit te rijden. Zij rijdt mij tegemoet op een weg welke geschikt is voor 1 auto (voormalige busbaan) en geeft flink gas, ik ben de middelste passeerhaven al ruim voorbij als zij besluit weg te rijden, ik maak mij breed in de hoop dat ze voldoende ruimte maakt maar mijn elleboog raakt haar spiegel en vliegt uit elkaar, toch maar gestopt en zij ook en eerste wat zij zegt is dat de ze de politie gaat bellen, best joh!

Ok maar mevrouw reageert niet op mijn vragen van hoe en wat....ik heb geen schade en wil dus gewoon naar mijn werk.
Zit ze gewoon 5 minuten te bellen en reageert niet, ik ook maar gebeld met 09008844.

Komt er toch een politiewagen aanrijden...blabla. Schadeformulier...blabla. Samen invullen of ieder alleen, voor het laatste gekozen...


Google Maps


Gebeurde thv verkeersbord van ANWB, als zij 5 seconden had gewacht was er niks gebeurd...maar mevrouw ziekt me wel vaker met het inrijden van de wijk.


Terwijl wij daar staan komt er nog een vrachtwagen aangereden waarvan ik zie dat erbij het optrekken een hele laaddeur open en dicht slaat!!!! Agenten erop gewezen en houden de vrachtwagen aan, zegt de chauffeur ja dit had met collega ook al een aantal dagen geleden!?!?


Zoiets noem ik uitlokking, maar bewijs het maar eens.
 
*O* Van de week de goedkeuring van de arts gekregen dat ik weer mag :] rijden. :}
Heerlijk!!! Kon het niet afwachten, motor had een wasbeurt nodig, maar dat toch nog maar even uitgesteld. Eerst maar eens genieten. :)
Super heerlijk getourd, frisse lucht, 8-) zonnetje, mijn :] dag was wéér fantastisch.
Arm werkte goed mee, er is nog steeds botaanmaak, volgend jaar zie ik wel weer verder.
Het resulaat.
full
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

uitlaten liggen eraf. Dempers hingen los van de collector zo rot was de boel (mooi geluid met een naklap!).
Maar 2 stiftjes die uitgeboord moeten worden.
Bij 1 stift kwam mooi de moer eraf (na lange verhitting en veel kruipolie)
Bij 3 kwamen direct de stiften los
4 stiften braken direct onder de moer af waarvan ik er twee kon uitdraaien met griptang.
Ga nu een flens ombouwen tot boorhouder zodat ik precies in het hart van de stift kom voor het uitboren. Daarna nieuw draad tappen, stiften (met of zonder helicoils) en nieuwe bochten en collector plaatsen.
Daarnaast gaat deze motor in de verkoop.
Voor vervanging van de uitlaten (deze worden erbij geleverd) €500,= en na montage €650,=
Hiervoor krijg je goede bochten en collector, nieuwe uitlaten
kofferset Krauser
veel vervangings onderdelen (startmotor, hendels, voetrem) en Haynes boek.

*O* *O* Heb je al iets anders :] op het oog? ;)
 
Laatst bewerkt:
*O* Van de week de goedkeuring van de arts gekregen dat ik weer mag :] rijden. :}
Heerlijk!!! Kon het niet afwachten, motor had een wasbeurt nodig, maar dat toch nog maar even uitgesteld. Eerst maar eens genieten. :)
Super heerlijk getourd, frisse lucht, 8-) zonnetje, mijn :] dag was wéér fantastisch.
Arm werkte goed mee, er is nog steeds botaanmaak, volgend jaar zie ik wel weer verder.
Het resulaat.[afbeelding]


Wanneer toertochtje?
 
*O* Van de week de goedkeuring van de arts gekregen dat ik weer mag :] rijden. :}
Heerlijk!!! Kon het niet afwachten, motor had een wasbeurt nodig, maar dat toch nog maar even uitgesteld. Eerst maar eens genieten. :)
Super heerlijk getourd, frisse lucht, 8-) zonnetje, mijn :] dag was wéér fantastisch.
Arm werkte goed mee, er is nog steeds botaanmaak, volgend jaar zie ik wel weer verder.
Het resulaat.[afbeelding]
Hoera! Gefeliciteerd @motormuisie! Geen pijn meer die je nog in de weg zit? Of je er zin in hebt hoef ik niet te vragen geloof ik :t
 
*O* *O* Heb je al iets anders :] op het oog? ;)
was al vergevorderd met een GTS maar daar is een kink in de kabel gekomen, hou nog een beetje hoop op een goede afloop maar verwacht het eigenlijk niet. Morgen de twee bouten uitboren van de oude XJ uitboren en uitlaat monteren. Blijf ik toch op die nog een tijdje toeren! Zodra ik weer mobiel ben qua motor kom ik weer eens langs.
 
Lekker op de motor....maar niet heus.

Reed ze achteruit? Dan is ze 100% aansprakelijk en zou ik dus gewoon claimen wat je claimen kan. Als ze niet willen luisteren....



@motormuissie: Gefeliciteerd :) Dat moet een lekker gevoel zijn, om dan eindelijk weer op de stalen ros te mogen stappen :)
 
Reed ze achteruit? Dan is ze 100% aansprakelijk en zou ik dus gewoon claimen wat je claimen kan. Als ze niet willen luisteren....



@motormuissie: Gefeliciteerd :) Dat moet een lekker gevoel zijn, om dan eindelijk weer op de stalen ros te mogen stappen :)

Nee we reden elkaar tegemoet, ze stond al in passeerhaven voor de 2 auto's die voor me reden zat 50 m tussen mij en de 2e auto, 2e auto is haar voorbij en zij gaat uit de passeerhaven om mij volgas tegemoet te rijden cq van de weg te drukken.
 
*O* Van de week de goedkeuring van de arts gekregen dat ik weer mag :] rijden. :}
Heerlijk!!! Kon het niet afwachten, motor had een wasbeurt nodig, maar dat toch nog maar even uitgesteld. Eerst maar eens genieten. :)
Super heerlijk getourd, frisse lucht, 8-) zonnetje, mijn :] dag was wéér fantastisch.
Arm werkte goed mee, er is nog steeds botaanmaak, volgend jaar zie ik wel weer verder.
Het resulaat.[afbeelding]
Oooh,wat geweldig.
Fijn dat het beter gaat en hartstikke lekker dat je weer kunt genieten van motorrijden. *O*
 
Nee we reden elkaar tegemoet, ze stond al in passeerhaven voor de 2 auto's die voor me reden zat 50 m tussen mij en de 2e auto, 2e auto is haar voorbij en zij gaat uit de passeerhaven om mij volgas tegemoet te rijden cq van de weg te drukken.

En ze vertoont dit gedrag vaker zeg je?

Ik zou daar absoluut mee naar de politie danwel CBR stappen, je moet het er niet zomaar bij laten zitten ongeacht wat de verzekeraars gaan verzinnen.
 
was al vergevorderd met een GTS maar daar is een kink in de kabel gekomen, hou nog een beetje hoop op een goede afloop maar verwacht het eigenlijk niet. Morgen de twee bouten uitboren van de oude XJ uitboren en uitlaat monteren. Blijf ik toch op die nog een tijdje toeren! Zodra ik weer mobiel ben qua motor kom ik weer eens langs.

Even gokken, is het een rode GTS 1000 ? met koffers, staat in jouw woonplaats.
Je weet dat de onderdelen nog maar moeilijk verkrijgbaar zijn, en niet goedkoop.
Remschijven ervoor al helemaal niet meer geleverd worden.
Er is zelf iemand die wil proberen om deze zelf te maken, maar of dat gaat lukken is een tweede.
Ik zou als ik jou was, gewoon voor een :] Diversion 900 gaan, top motor, 2e hands onderdelen alom, prijs even wat zoekwerk verrichten, goed te doen.
En de koffie staat hier klaar. :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan