Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even gokken, is het een rode GTS 1000 ? met koffers, staat in jouw woonplaats.
Je weet dat de onderdelen nog maar moeilijk verkrijgbaar zijn, en niet goedkoop.
Remschijven ervoor al helemaal niet meer geleverd worden.
Er is zelf iemand die wil proberen om deze zelf te maken, maar of dat gaat lukken is een tweede.
Ik zou als ik jou was, gewoon voor een :] Diversion 900 gaan, top motor, 2e hands onderdelen alom, prijs even wat zoekwerk verrichten, goed te doen.
En de koffie staat hier klaar. :W

Bijvoorbeeld: Te koop: Yamaha XJ 900 Diversion S incl. complete historie - Motor-Forum
 
Mijn broer heeft ook een XJ900, nu een jaar of 6-7 in bezit en het ding zit aan de 100.000km. voor hem staat de opvolgero ook al vast. De div900 :)

Die hierboven.. De onderkuip is niet heel erg mijn ding, maar verder ziet-ie er netjes uit :)

[me="Destruction86"]'wacht' nogsteeds op wat meer vrije tijd...[/me] Mijn div900 af maken en :]
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht dinsdag af wat er gebeurt en dan neem ik een beslissing. De XJ is weer voorzien van een goede collector en bochten en kan weer even mee. De Div 900 staat ook nog steeds op mijn lijst en als het niks word met de GTS dan is die weer in beeld. Hou jullie op de hoogte.
 
Gisteren na 4 jaar zonder ook een Div 900 gekocht. Afhankelijk van wat je gewend bent kan ik me voorstellen dat je de motor wat zwaar vindt. Eerder o.a. een FJ600 gereden (uiteraard veel lichter) en een YZF600 Thundercat die een heel ander zwaartepunt heeft. Maar de Div 900 keek ik al een tijdje naar en de proefrit beviel goed. Nu maar hopen op veel fijne kilometers :]
 
Ik wacht dinsdag af wat er gebeurt en dan neem ik een beslissing. De XJ is weer voorzien van een goede collector en bochten en kan weer even mee. De Div 900 staat ook nog steeds op mijn lijst en als het niks word met de GTS dan is die weer in beeld. Hou jullie op de hoogte.

Vind de GTS geen :] voor woon-werk-vrijetijd zoals jij hem gebruikt in weer en wind.
Als collectorsitem zeg ik ja, maar dan moet je nog wat geduld opbrengen.
Zojuist hier even gekekenhttp://www.marktplaats.nl/z/gts-1000.html?query=gts 1000&view=gv
 
Gisteren na 4 jaar zonder ook een Div 900 gekocht. Afhankelijk van wat je gewend bent kan ik me voorstellen dat je de motor wat zwaar vindt. Eerder o.a. een FJ600 gereden (uiteraard veel lichter) en een YZF600 Thundercat die een heel ander zwaartepunt heeft. Maar de Div 900 keek ik al een tijdje naar en de proefrit beviel goed. Nu maar hopen op veel fijne kilometers :]

Gefeliciteerd @RRO, met je Diversion 900, een goede keuze gemaakt. En welkom hier op het Diversion forum.
Vragen kunnen hier gesteld worden.
Veel rijplezier met je Diversion, houd de glimmende kant boven. :t
 
Dank je wel @Motormuisie. Ik dwaalde al regelmatig rond op het Diversion forum maar zal nu wel vaker hier te vinden zijn :)
 
Is dat dat ding met naafbesturing?
NAB (niet aan beginnen)
Heb je daar ook een reden voor? Lees juist heel veel positieve recensies vooral over de stabiliteit en stuurvastheid.
Als de prijs dan ook nog zeer interessant is wat is dan de reden om er niet voor te kiezen? Ik hoor het graag!
 
zou hem voor een stuk minder kunnen overnemen en zou dan, als alles meezit, de oude XJ ernaast kunnen houden als pekelbak.

Is zie als probleem de onderdelen voorraad, is echt minimaal, en zéér moeilijk aan te komen.
En dan zit je wel met een groot probleem.
Voor hetzelfde geld rij je een goede Diversion 900, onderdelen in overvloed.
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend de Div 900 maar eens onder het zeil vandaan gehaald om hem een lekkere wasbeurt voor het nieuwe motorseizoen te geven, motor staat hele winter buiten onder een afdak.

Kreeg er bijna geen beweging meer in, bleken de voorremmen vast te zitten.

Las hier in de OP2 tips en trucs, de duidelijke how to van Kees Den Haag over het reviseren van de (voor)remmen.

Heb totaal geen ervaring hierin, het reviseren zal wel lukken maar ik zie een beetje tegenop om de remvloeistof te verwijderen, vullen en ontluchten van het remsysteem.
Is dit goed te doen voor een leek?

Wil ook gelijk de remschijven (voor) en remleidingen (voor) vervangen.
Wat is de minimale dikte van de remschijven.

En weet iemand een voordelig adres voor de revisieset, leidingen en schijven en welke revisieset er voor de 900 nodig is?

Remleidingen hoeven niet staalomvlochten te zijn.

Iemand die dit voor mij wil doen (uiteraard tegen vergoeding) is natuurlijk ook van harte welkom, kan ik ook wat van leren.

Of misschien binnenkort weer een sleuteldag (-:
 
Laatst bewerkt:
Dit weekend de Div 900 maar eens onder het zeil vandaan gehaald om hem een lekkere wasbeurt voor het nieuwe motorseizoen te geven, motor staat hele winter buiten onder een afdak.

Kreeg er bijna geen beweging meer in, bleken de voorremmen vast te zitten.

Las hier in de OP2 tips en trucs, de duidelijke how to van Kees Den Haag over het reviseren van de (voor)remmen.

Heb totaal geen ervaring hierin, het reviseren zal wel lukken maar ik zie een beetje tegenop om de remvloeistof te verwijderen, vullen en ontluchten van het remsysteem.
Is dit goed te doen voor een leek?

Wil ook gelijk de remschijven (voor) en remleidingen (voor) vervangen.
Wat is de minimale dikte van de remschijven.

En weet iemand een voordelig adres voor de revisieset, leidingen en schijven en welke revisieset er voor de 900 nodig is?

Remleidingen hoeven niet staalomvlochten te zijn.

Iemand die dit voor mij wil doen (uiteraard tegen vergoeding) is natuurlijk ook van harte welkom, kan ik ook wat van leren.

Of misschien binnenkort weer een sleuteldag (-:


Zelf is het goed te doen, met de Howto's hier op MF helemaal, lees ze goed door en onder de howto's staan vaak tips van anderen.

Op Ebay bij ik dacht uit mijn hoofd Sandy's Bike Parts staan veel onderdelen voor Diversions. zit in Engeland dus vaak binnen een week in huis. Als je gaat bestellen zou ik bij de Brezan doorzichtige slang kopen welke je op je ontluchtingsnippel doet kopen en bij de dealer schroefjes van je deksel, en op zoek gaan naar JIS schroevedraaaiers, want die schroefjes zijn JIS en draai je heel snel verrot ik vervang ze gelijk door nieuwe als ze er af zijn.

Ik zou wel voor staalomvlochten slangen gaan, zijn namelijk net zo duur of goedkoper en blijven langer goed.

powerhouse-uk on eBay
up-the-shop on eBay
flying_squirrel_motorcycles on eBay

Noud's Motobazaar was ook niet duur met leidingen.
 
Laatst bewerkt:
http://www.zeppelin-works.nl/III/Motorwereld/naafbesturing.htm
Vooral de laatste alinea lezen.
Mooi en leuk verhaal, ik haal er echter alleen uit dat men een vergelijking maakt tussen Mac en Windows besturing en dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Ik lees nergens dat het slecht functioneert. Maar wellicht lees ik erover heen. Als ik terug ben uit Riga zal ik er weer verder induiken: het ei is nog niet gelegd. In ieder geval bedankt en neem het mee in de finale beslissing.
 
Dit weekend de Div 900 maar eens onder het zeil vandaan gehaald om hem een lekkere wasbeurt voor het nieuwe motorseizoen te geven, motor staat hele winter buiten onder een afdak.

Kreeg er bijna geen beweging meer in, bleken de voorremmen vast te zitten.

Las hier in de OP2 tips en trucs, de duidelijke how to van Kees Den Haag over het reviseren van de (voor)remmen.

Heb totaal geen ervaring hierin, het reviseren zal wel lukken maar ik zie een beetje tegenop om de remvloeistof te verwijderen, vullen en ontluchten van het remsysteem.
Is dit goed te doen voor een leek?

Wil ook gelijk de remschijven (voor) en remleidingen (voor) vervangen.
Wat is de minimale dikte van de remschijven.

En weet iemand een voordelig adres voor de revisieset, leidingen en schijven en welke revisieset er voor de 900 nodig is?

Remleidingen hoeven niet staalomvlochten te zijn.

Iemand die dit voor mij wil doen (uiteraard tegen vergoeding) is natuurlijk ook van harte welkom, kan ik ook wat van leren.

Of misschien binnenkort weer een sleuteldag (-:

Al je een klein beetje handig bent is dit echt wel goed te doen.

Die remvloeistof is echt niet moeilijk. Een aquarium slangetje en een flesje is het enige wat je nodig hebt. Nippeltje open, slangetje er op en leegpompen maar. Vullen duurt wat langer. Reservoir vullen en pompen. Regelmatig het nippeltje open draaien om de lucht te laten ontsnappen. En op een gegeven moment komt er alleen nog maar vloeistof uit en geen lucht meer. Reservoir afvullen, en een klittenbandje om de remhandel om het een nachtje onder druk te zetten.

Het lastige is denk ik de boutjes van de remschijf los te krijgen. Zorg dat het bitje er goed in zit. (Klein tikje met een hamer) Geleidelijk aan de kracht er op zetten. Desnoods het boutje met een brandertje verhitten en weer af laten koelen voordat je er mee aan de slag gaat. (De locktide die op het boutje is gedaan komt dan los)

De remzuigertjes er uit krijgen kan ook wel eens lastig zijn. Als er één uit plopt krijg je de andere er niet meer uit. Dat moet je dan ook zien te voorkomen. Een plankje hout van 1cm dikte is handig. Dan pomp je ze allemaal tegen het plankje aan zonder ze te beschadigen.

En met een heel forum met experts om je te helpen, kan het niet fout gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan