Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al je een klein beetje handig bent is dit echt wel goed te doen.

Die remvloeistof is echt niet moeilijk. Een aquarium slangetje en een flesje is het enige wat je nodig hebt. Nippeltje open, slangetje er op en leegpompen maar. Vullen duurt wat langer. Reservoir vullen en pompen. Regelmatig het nippeltje open draaien om de lucht te laten ontsnappen. En op een gegeven moment komt er alleen nog maar vloeistof uit en geen lucht meer. Reservoir afvullen, en een klittenbandje om de remhandel om het een nachtje onder druk te zetten.

Het lastige is denk ik de boutjes van de remschijf los te krijgen. Zorg dat het bitje er goed in zit. (Klein tikje met een hamer) Geleidelijk aan de kracht er op zetten. Desnoods het boutje met een brandertje verhitten en weer af laten koelen voordat je er mee aan de slag gaat. (De locktide die op het boutje is gedaan komt dan los)

De remzuigertjes er uit krijgen kan ook wel eens lastig zijn. Als er één uit plopt krijg je de andere er niet meer uit. Dat moet je dan ook zien te voorkomen. Een plankje hout van 1cm dikte is handig. Dan pomp je ze allemaal tegen het plankje aan zonder ze te beschadigen.

En met een heel forum met experts om je te helpen, kan het niet fout gaan.

Klopt tenzij je deze hebt ideaal!!!

30838_MBPP1.jpg




En let op remvloeistof is goede verfafbijt....hou bak met water bij de hand want je kan het met water wegspoelen...
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tips, weten jullie ook een voordelige website waar dit alles te bestellen is. (ebay liever niet)
 
Laatst bewerkt:
Remrevisieset besteld, toch op Ebay via de link van Mr. R.
Welke maat (binnendiameter) is de benzineslang om op het ontluchtingsnippel te zetten.
 
Gisteren, na een rit met de Div600 van zeker 50km, zet ik de motor even uit. Ik wil even later weer starten... Niks. In z'n 2, dan aanrennen proberen.. Jahoor, lopen. Eerste meters wel moeilijk doen, daarna reed-ie wel weer redelijk goed. Ik heb het al eerder gehad met deze Div, toen ook met flink toeren (5000rpm) naar huis gereden. Deze keer nog even een pitstop gemaakt bij een maat van me, 1km verderop, weer de motor in de toeren gehouden. Bij die maat van me zet ik hem uit, weer starten.. Doet het. wtf :/

[me="Destruction86"]moet binnenkort maar eens wat vrij nemen en de div900 afmaken..[/me]

~[edit] even met de 600 bezig geweest, massapunt van de regelaar was (weer) verroest, net als de vorige keer... Dat terwijl de motor altijd binnen staat. Dat wordt weer een regelaar vervangen vrees ik. Zonder verlichting heb ik 13.3v, met verlichting heb ik 12.4v bij 3500rpm. Voor de test een andere accu gebruikt die 100% goed is. De dynamo nog even open gemaakt, maar die ziet er prima uit en lijkt me dus niet de oorzaak.
 
Laatst bewerkt:
Ik had gisteren weer iets met mijn Div600: Kom op een rotonde af, gas dicht, voorrem in, druk op de achterrem; niks. Dus alleen voor geremd, dat gaat ook wel. Na de rotonde gestopt, pedaaltje met de hand bewogen zonder weerstand. Kon zo ook niets zien en onderweg naar mijn werk, dus door. Probeer bij de volgende rotonde op tijd, gewoon remdruk. Heeft het na die tijd ook gewoon weer gedaan. Moet ik het ff aankijken of het vaker gebeurt, wegbrengen, is het iets kleins als een luchtbel, wie heeft een idee?

Want als er iets defect zou zijn, lijkt het mij dat het later niet ineens weer normaal werkt.
 
Vanmiddag nog eens goed gemeten wat de boordspanning is bij 3500 toeren.

Verlichting uit: 13.4v
Verlichting aan: 12.4v

Met name dat laatste lijkt me veel te weinig :? Iemand met een Div600 die het evt. eens voor me wil nameten?
 
Ik had gisteren weer iets met mijn Div600: Kom op een rotonde af, gas dicht, voorrem in, druk op de achterrem; niks. Dus alleen voor geremd, dat gaat ook wel. Na de rotonde gestopt, pedaaltje met de hand bewogen zonder weerstand. Kon zo ook niets zien en onderweg naar mijn werk, dus door. Probeer bij de volgende rotonde op tijd, gewoon remdruk. Heeft het na die tijd ook gewoon weer gedaan. Moet ik het ff aankijken of het vaker gebeurt, wegbrengen, is het iets kleins als een luchtbel, wie heeft een idee?

Want als er iets defect zou zijn, lijkt het mij dat het later niet ineens weer normaal werkt.

Wat hier gebeurd is weet ik wel. Zelf ook een aantal keren gehad bij de Div900. Als je de achterrem veel gebruikt wordt 'ie heet. (Of als 'ie aanloopt) De remvloeistof gaat dan koken en door de luchtbellen die dan ontstaan valt de gehele remdruk weg. Na het afkoelen werkt alles weer.

Ik heb het twee keer gehad. Eén keer toen was ik een vriend op een afgesloten terrein aan het lesgeven om de behendigheidsproeven onder de knie te krijgen. Daarbij wordt de achterrem constant gebruikt en wordt na verloop van tijd loei heet. De andere keer is nog niet zo lang geleden bij een enorme file. Bijna 100km door de file heen gereden, waarbij uiteraard veel gebruik wordt gemaakt van de achterrem. Bij een benzinestation effe wat water er overheen gegooid.

Hoe ouder de remvloeistof, en remvloeistof waar water in is gekomen, kookt sneller dan verse remvloeistof.

Dus effe goed kijken of er niks aanloopt. (10 minuten rijden zonder de achterrem te gebruiken, en als de rem warm of heet is, dan is er iets niet goed.) En remvloeistof vervangen is zeker ook aan te bevelen.
 
Is laag, maar bij mij is het ook niet overdreven veel met verlichting aan.

Zou je het eens willen meten voor me?

Gisteren getest met de accu van de sloopdiv, gistermiddag heb ik die accu er weer uit gehaald en aan de lader gezet, gisteravond afgekoppeld en na een nacht staan heeft die 12.6v. De accu die altijd in de Div gezeten heeft staat nu (weer) aan de lader, eens kijken wat die dan doet, als die onder de 12.6 zakt is die accu sowieso niet goed meer, en een brakke accu heeft er natuurlijk ook invloed op. Maar dit moet dus nog blijken.
 
Laatst bewerkt:
Zou je het eens willen meten voor me?

Gisteren getest met de accu van de sloopdiv, gistermiddag heb ik die accu er weer uit gehaald en aan de lader gezet, gisteravond afgekoppeld en na een nacht staan heeft die 12.6v. De accu die altijd in de Div gezeten heeft staat nu (weer) aan de lader, eens kijken wat die dan doet, als die onder de 12.6 zakt is die accu sowieso niet goed meer, en een brakke accu heeft er natuurlijk ook invloed op. Maar dit moet dus nog blijken.

Zal ik even gaan proberen....vanavond. Ik dacht dat ik maar iets boven de 12.5 volt zat licht aan stationair...
 
Wat hier gebeurd is weet ik wel. Zelf ook een aantal keren gehad bij de Div900. Als je de achterrem veel gebruikt wordt 'ie heet. (Of als 'ie aanloopt) De remvloeistof gaat dan koken en door de luchtbellen die dan ontstaan valt de gehele remdruk weg. Na het afkoelen werkt alles weer.

Ik heb het twee keer gehad. Eén keer toen was ik een vriend op een afgesloten terrein aan het lesgeven om de behendigheidsproeven onder de knie te krijgen. Daarbij wordt de achterrem constant gebruikt en wordt na verloop van tijd loei heet. De andere keer is nog niet zo lang geleden bij een enorme file. Bijna 100km door de file heen gereden, waarbij uiteraard veel gebruik wordt gemaakt van de achterrem. Bij een benzinestation effe wat water er overheen gegooid.

Hoe ouder de remvloeistof, en remvloeistof waar water in is gekomen, kookt sneller dan verse remvloeistof.

Dus effe goed kijken of er niks aanloopt. (10 minuten rijden zonder de achterrem te gebruiken, en als de rem warm of heet is, dan is er iets niet goed.) En remvloeistof vervangen is zeker ook aan te bevelen.

Ik heb er pas nieuwe blokjes op gedaan achter, dus beetje jammer als ik die weer moet vervangen. Ik had net een km of 10 pas gereden, op zondagmorgen, dus weinig verkeer en zeker 6km gereden zonder te hoeven remmen 90-100 km/h. The Green Lady is pas sinds januari de mijne met toen 22500km ik 17 jr. Dus dan zou ik denken in de lijn van nieuwe remvloeistof, misschien is die nog nooit vervangen. De blokjes die ik eruit haalden waren ook nog origineel van de fabriek. Is remvloeistof vervangen net zo lastig als bij de auto? En hoeveel heb ik nodig voor voor en achter? Dit omdat ik weet dat je vloeistof altijd vanuit een gesloten bus moet vullen (ivm de hygroscopische eigenschappen)
 
Half litertje meer dan zat. Vloeistof vervangen is niet zo moeilijk. Druk opbouwen met de hendel, hendel vast houden, nippel open draaien, nippel dicht draaien en dan pas de hendel los laten. En dan weer vanaf voor af aan. Makkelijkste is om een doorzichtige slang aan je nippel doen kan je zien als je kleur van je remvloeistof weer goed is.
En als laatste tip als je blokjes redelijk op zijn haal dan de remklauw van de schijf en duw de zuigers helemaal terug en zet hier een stukje hout of iets dergelijks tussen zodat helemaal ingedrukt blijven. Hierdoor zorg je ervoor dat er geen oude remvloeistof achter je zuigertjes blijft zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan