Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geef je prijs ff via pb, zwager zoekt nog een motor.

M'n broer wil er nog eens naar kijken, ik wacht dat ff af. Niet dat ik 'm dan alsnog ga houden, voor mij gaat de focus nu naar de 900. Die moet af en dan moet ik die weer op m'n eigen naam zetten en verzekeren, ff overgezet om een maatje z'n noclaim intact te houden tot-ie zelf een motor koopt :)
 
Gisteravond het originele scherm erop gezet, nog niet mee gereden. Maar ziet er al veel beter uit als een MRA scherm met spoiler.

Iemand toevallig nog 2 originele knipperlichten met korte pootjes? Dus die aan de voorkant zitten bij de xj900 of xj600 vanaf 1997?
 
M'n broer wil er nog eens naar kijken, ik wacht dat ff af. Niet dat ik 'm dan alsnog ga houden, voor mij gaat de focus nu naar de 900. Die moet af en dan moet ik die weer op m'n eigen naam zetten en verzekeren, ff overgezet om een maatje z'n noclaim intact te houden tot-ie zelf een motor koopt :)


Ok laat maar weten als je er vanaf wilt....
 
Ik had zon grote vrije slag bij het gashandvat op mijn xj900 merkte ik. Dus toch maar is even kijken naar de gaskabels. Hangt de retour kabel helemaal los bij de carbs... Die is tegen het blok gaan schaven, dus mag vervangen worden. Ook zag ik dat de koppelingskabel begint te rafelen bij het blok. Die dus ook maar gelijk besteld. Ook zat het stelwieltje bij de hendel gewoon los. Dus ik heb zon idee dat er toch wat dingetjes moeten gebeuren aan deze motor voordat ik er mee op vakantie ga.

Toen ik de tank eraf wilde halen om bij de gaskabels te kunnen, zette ik de kraan op off, en toen begon hij juist te lekken. Op ON is er geen probleem, maar op OFF zo lek als een zeef. Los ik dit op met een revisiesetje?

Ik ga dus een gehele grote beurt doen aan de motor. inclusief kleppen stellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had zon grote vrije slag bij het gashandvat op mijn xj900 merkte ik. Dus toch maar is even kijken naar de gaskabels. Hangt de retour kabel helemaal los bij de carbs... Die is tegen het blok gaan schaven, dus mag vervangen worden. Ook zag ik dat de koppelingskabel begint te rafelen bij het blok. Die dus ook maar gelijk besteld. Ook zat het stelwieltje bij de hendel gewoon los. Dus ik heb zon idee dat er toch wat dingetjes moeten gebeuren aan deze motor voordat ik er mee op vakantie ga.

Toen ik de tank eraf wilde halen om bij de gaskabels te kunnen, zette ik de kraan op off, en toen begon hij juist te lekken. Op ON is er geen probleem, maar op OFF zo lek als een zeef. Los ik dit op met een revisiesetje?

Ik ga dus een gehele grote beurt doen aan de motor. inclusief kleppen stellen.

Check ook de choke kabel even als de boel toch open ligt. Vaak gaan niet alle 4 de schuifjes open. Dat is eigenlijk alleen maar te zien als de tank er af is.
 
Check ook de choke kabel even als de boel toch open ligt. Vaak gaan niet alle 4 de schuifjes open. Dat is eigenlijk alleen maar te zien als de tank er af is.

Zal ik ook gelijk doen! Zo'n 900 lijkt kwa sleutelen heel veel op een 600 diversion, dus is wel lekker makkelijk.
 
Goedemorgen,

Ik heb een diversion 900 uit 1996 en heb daar begin april een aanrijding mee gehad.
De voorvork is sowieso krom en er is diverse schuifschade waardoor hij het opknappen financieel niet meer waard is.
Heeft er iemand interesse in deze fiets ten behoeve van de onderdelen?
(navigatie op de foto's hou ik wel zelf voor op de volgende motor)

http://imgur.com/a/ecXG2 <- linkje voor de foto's

De schade aan de rechterkant is beperkt tot een gebroken spiegel en een stukje plastic dat gebroken is.

Ik ben me er terdege van bewust dat het een schadefiets is en verwacht er dus ook geen hoofdprijs voor. Doe een redelijk bod en de motor is zo op te halen in brabant (in de buurt van Wijk en Aalburg)
 
Ik had zon grote vrije slag bij het gashandvat op mijn xj900 merkte ik. Dus toch maar is even kijken naar de gaskabels. Hangt de retour kabel helemaal los bij de carbs... Die is tegen het blok gaan schaven, dus mag vervangen worden. Ook zag ik dat de koppelingskabel begint te rafelen bij het blok. Die dus ook maar gelijk besteld. Ook zat het stelwieltje bij de hendel gewoon los. Dus ik heb zon idee dat er toch wat dingetjes moeten gebeuren aan deze motor voordat ik er mee op vakantie ga.

Toen ik de tank eraf wilde halen om bij de gaskabels te kunnen, zette ik de kraan op off, en toen begon hij juist te lekken. Op ON is er geen probleem, maar op OFF zo lek als een zeef. Los ik dit op met een revisiesetje?

Ik ga dus een gehele grote beurt doen aan de motor. inclusief kleppen stellen.
Tank eraf halen op stand ON geeft geen lekkage. Als er slijtage aan de kabels is kijk dan goed wat de oorzaak is, eventueel daar waar het schuurt extra bescherming aanleggen (extra rubberslang om de kabels).
Succes.
 
Goedemorgen,

Ik heb een diversion 900 uit 1996 en heb daar begin april een aanrijding mee gehad.
De voorvork is sowieso krom en er is diverse schuifschade waardoor hij het opknappen financieel niet meer waard is.
Heeft er iemand interesse in deze fiets ten behoeve van de onderdelen?
(navigatie op de foto's hou ik wel zelf voor op de volgende motor)

http://imgur.com/a/ecXG2 <- linkje voor de foto's

De schade aan de rechterkant is beperkt tot een gebroken spiegel en een stukje plastic dat gebroken is.

Ik ben me er terdege van bewust dat het een schadefiets is en verwacht er dus ook geen hoofdprijs voor. Doe een redelijk bod en de motor is zo op te halen in brabant (in de buurt van Wijk en Aalburg)

Wat voor prijs heb je in gedachten voor de motor?

Wellicht heb ik er wat aan om die andere 900 op te knappen ;)
 
Laatst bewerkt:
Spijtig dat die div zo moet eindigen!
maar die van mij zou blij zijn met een rechter donor uitlaat

PM maar



Goedemorgen,

Ik heb een diversion 900 uit 1996 en heb daar begin april een aanrijding mee gehad.
De voorvork is sowieso krom en er is diverse schuifschade waardoor hij het opknappen financieel niet meer waard is.
Heeft er iemand interesse in deze fiets ten behoeve van de onderdelen?
(navigatie op de foto's hou ik wel zelf voor op de volgende motor)

http://imgur.com/a/ecXG2 <- linkje voor de foto's

De schade aan de rechterkant is beperkt tot een gebroken spiegel en een stukje plastic dat gebroken is.

Ik ben me er terdege van bewust dat het een schadefiets is en verwacht er dus ook geen hoofdprijs voor. Doe een redelijk bod en de motor is zo op te halen in brabant (in de buurt van Wijk en Aalburg)
 
Goedemorgen,

Ik heb een diversion 900 uit 1996 en heb daar begin april een aanrijding mee gehad.
De voorvork is sowieso krom en er is diverse schuifschade waardoor hij het opknappen financieel niet meer waard is.
Heeft er iemand interesse in deze fiets ten behoeve van de onderdelen?
(navigatie op de foto's hou ik wel zelf voor op de volgende motor)

http://imgur.com/a/ecXG2 <- linkje voor de foto's

De schade aan de rechterkant is beperkt tot een gebroken spiegel en een stukje plastic dat gebroken is.

Ik ben me er terdege van bewust dat het een schadefiets is en verwacht er dus ook geen hoofdprijs voor. Doe een redelijk bod en de motor is zo op te halen in brabant (in de buurt van Wijk en Aalburg)
Ik heb wel belangstelling voor de tank.
als iemand anders hem koopt voor onderdelen geef me dan een pb bericht voor de tank?

Alvast bedankt
 
Goedemorgen,

Ik heb een diversion 900 uit 1996 en heb daar begin april een aanrijding mee gehad.
De voorvork is sowieso krom en er is diverse schuifschade waardoor hij het opknappen financieel niet meer waard is.
Heeft er iemand interesse in deze fiets ten behoeve van de onderdelen?
(navigatie op de foto's hou ik wel zelf voor op de volgende motor)

http://imgur.com/a/ecXG2 <- linkje voor de foto's

De schade aan de rechterkant is beperkt tot een gebroken spiegel en een stukje plastic dat gebroken is.

Ik ben me er terdege van bewust dat het een schadefiets is en verwacht er dus ook geen hoofdprijs voor. Doe een redelijk bod en de motor is zo op te halen in brabant (in de buurt van Wijk en Aalburg)

Ik heb wel interesse in de tanksensor indien die nog werkt. Laat maar iets weten!
 
Goedemorgen,

Ik heb een diversion 900 uit 1996 en heb daar begin april een aanrijding mee gehad.
De voorvork is sowieso krom en er is diverse schuifschade waardoor hij het opknappen financieel niet meer waard is.
Heeft er iemand interesse in deze fiets ten behoeve van de onderdelen?
(navigatie op de foto's hou ik wel zelf voor op de volgende motor)

http://imgur.com/a/ecXG2 <- linkje voor de foto's

De schade aan de rechterkant is beperkt tot een gebroken spiegel en een stukje plastic dat gebroken is.

Ik ben me er terdege van bewust dat het een schadefiets is en verwacht er dus ook geen hoofdprijs voor. Doe een redelijk bod en de motor is zo op te halen in brabant (in de buurt van Wijk en Aalburg)

Heb eventueel wel interesse in de valbeugels, de schuifschade maakt mij niet uit. Hoor het wel via pb
 
Ik heb als het goed is binnenkort een donor voor mijn 900, zodat ik die eindelijk rijklaar kan maken. 3 motoren is wel een beetje veel van het goede, dus vandaag de knoop doorgehakt.

De Div600 gaat de verkoop in. De focus gaat nu naar de 900, geen idee wanneer ik dan weer tijd heb voor de 600, en als het ding straks nog een jaar stil staat kunnen er weer meer dingen mis mee zijn (dat heb ik met m'n VFR wel gezien).

Ik bied hem uitsluitend op MF aan, de ervaringen met marktplaats zijn toch wat minder (koopjes jagers en ander vreemd volk). Ik kan hem ook kwijt aan een groepje vrienden die 'm dan willen meenemen naar de TT Camping eind juni, maar dat vind ik zonde. Er moet wat aan het ding gebeuren, maar hij is in mijn ogen wel te goed om af te raggen tot-ie in brand vliegt...

De voorkeur gaat uit naar verkoop in 1 geheel incl. de koffers, richtprijs incl. koffers is 350 euro. Mocht er intresse zijn dan zie ik de PM's wel tegemoet :) Ik maak morgen foto's van de motor, en dan plaats ik een advertentie. Die link wil ik dan evt. hier ook wel delen.

~[edit]hier de link naar de advertentie.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou opzich wel interesse hebben alleen heb ik hier ook al 2 motors staan haha. En als arme student worden me ouders ook een beetje gek van al de motors. Dus ik moet helaas dit mooie koopje aan me voorbij laten gaan.
 
Trouwens die nieuwe gaskabel en koppelingskabel gemonteerd. Ben er achter gekomen dat de koppeling slipt bij de 8000-9000 toeren.

Dus de koppelingsplaten opgemeten en die zijn nog dik genoeg. De stalen tussenplaten vertonen iets van warmte sporen, deze ga ik dus lichtjes opschuren en ik heb sterkere koppelingsveren besteld. De originele veren zijn nog lang genoeg, maar doe er toch maar sterkere in voor de zekerheid. Ook ga ik gelijk de olie verversen, misschien helpt dit ook tegen het slippen.
 
Ik was de schuur even aan het opruimen en daar kwam ik nog twee werkplaatshandboeken tegen. Een van de diversion 600 en een van de diversion 900, beide van haynes. Wie heeft hier interesse in? Mogen voor 15 euro p.s. weg.
 
Gisteren werkte het rechter knipperlicht ineens niet meer. Ik dacht: het zal het lampje wel zijn. Kapje eraf gehaald en het lampje gecontroleerd. Dit zag er nog goed uit, en voor de zekerheid maar het lampje van het andere knipperlicht eruit gehaald. Dit omdat ik geen reserve bij de hand had. Helaas bleek het werkende lampje het ook niet te doen. Daarna naar de aansluiting van lampje gekeken. Hier zat een beetje corrosie op. Vervolgens zat het lampje erg los. Dus het lampje een paar keer ingedrukt zodat het contactpunt weer op de juiste plaats terug sprong. Uiteindelijk de bekabeling nagelopen en na wat bewegen met de kabeltjes deed die het weer. Dus snel maar weer een ander knipperlicht zoeken waarvan de kabels wél werken.

Ook had ik het Ermax scherm uitgepakt, maar de hoogte en vorm is hetzelfde als het MRA schermpje. Ben dus bang dat het Ermax schermpje ook geen oplossing gaat bieden
 
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar het adres van een goede zadel reparateur in de omgeving Roosendaal / Breda voor mijn Diversion XJ 600 S uit 1998.
Iemand die toevallig een adres heeft?
Zadel is ringend aan een nieuwe overtrek toe...
 
je kan ook kijken bij een motorsloop of ze een buddyzit hebben voor een diversion 600
opnieuw bekleden kost meestal rond de 100 euro.
Heb het bij mijn Triumph zelf gedaan (wonderbaarlijk goed gelukt)met skai van een oude stoel en rvs nietjes (lidl)en stoomstrijk ijzer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan