Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb als het goed is binnenkort een donor voor mijn 900, zodat ik die eindelijk rijklaar kan maken. 3 motoren is wel een beetje veel van het goede, dus vandaag de knoop doorgehakt.

De Div600 gaat de verkoop in. De focus gaat nu naar de 900, geen idee wanneer ik dan weer tijd heb voor de 600, en als het ding straks nog een jaar stil staat kunnen er weer meer dingen mis mee zijn (dat heb ik met m'n VFR wel gezien).

Ik bied hem uitsluitend op MF aan, de ervaringen met marktplaats zijn toch wat minder (koopjes jagers en ander vreemd volk). Ik kan hem ook kwijt aan een groepje vrienden die 'm dan willen meenemen naar de TT Camping eind juni, maar dat vind ik zonde. Er moet wat aan het ding gebeuren, maar hij is in mijn ogen wel te goed om af te raggen tot-ie in brand vliegt...

De voorkeur gaat uit naar verkoop in 1 geheel incl. de koffers, richtprijs incl. koffers is 350 euro. Mocht er intresse zijn dan zie ik de PM's wel tegemoet :) Ik maak morgen foto's van de motor, en dan plaats ik een advertentie. Die link wil ik dan evt. hier ook wel delen.

~[edit]hier de link naar de advertentie.


Toch mezelf maar een keer quoten, we zijn weer een pagina verder zie ik..

Ik zou een donor-900 ophalen, helaas gooit het koekblik roet in het eten (koppeling kapot) en zit ik nu zonder vervoer, dus krijgt de auto nu even prioriteit en daarna ga ik weer verder met de Div900 uiteraard :) De 600 staat ondertussen nog steeds te koop.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die uit de buurt van Beusichem/Culemborg komt met een xj900s diversion. Ik heb het gevoel dat mijne onderin een beetje raar geluid maakt. Onder de 3000 toeren. Misschien dat dit gewoon het geluid AIS? Maar als iemand uit de buurt komt en ik zou even kunnen horen hoe zijn xj900s klinkt of als iemand een stukje rijdt op de mijne. Dan kan ik er misschien achter komen of dit normaal is, of dat hij op 3 cilinder loopt onder de 3000 toeren.
 
Iemand die uit de buurt van Beusichem/Culemborg komt met een xj900s diversion. Ik heb het gevoel dat mijne onderin een beetje raar geluid maakt. Onder de 3000 toeren. Misschien dat dit gewoon het geluid AIS? Maar als iemand uit de buurt komt en ik zou even kunnen horen hoe zijn xj900s klinkt of als iemand een stukje rijdt op de mijne. Dan kan ik er misschien achter komen of dit normaal is, of dat hij op 3 cilinder loopt onder de 3000 toeren.

Voor controle op de uitlaatbochten met een plantenspuit water op spuiten. Kan je gelijk zien welke niet warm wordt, dat is de boosdoener.
Controleer bougies, bougiekabels en bobines.
AIS maakt zover in weet geen geluid tenzij er ergens een lekkage is.
 
Voor controle op de uitlaatbochten met een plantenspuit water op spuiten. Kan je gelijk zien welke niet warm wordt, dat is de boosdoener.
Controleer bougies, bougiekabels en bobines.
AIS maakt zover in weet geen geluid tenzij er ergens een lekkage is.

Ga ik doen! Ik ga ook de deo test doen bij de inlaatrubbers. De vorige eigenaar reed er niet op in de winter, misschien dat er een stationairsproeier verstopt zit. Deze ga ik dus ook nakijken als de rest allemaal goed is.

Ik zal tegen die tijd weer een berichtje doen over mijn bevindingen.
 
Iemand die uit de buurt van Beusichem/Culemborg komt met een xj900s diversion. Ik heb het gevoel dat mijne onderin een beetje raar geluid maakt. Onder de 3000 toeren. Misschien dat dit gewoon het geluid AIS? Maar als iemand uit de buurt komt en ik zou even kunnen horen hoe zijn xj900s klinkt of als iemand een stukje rijdt op de mijne. Dan kan ik er misschien achter komen of dit normaal is, of dat hij op 3 cilinder loopt onder de 3000 toeren.
Kom je nu mee.... Ik was vrijdag in Culemborg voor nieuwe banden voor de aanhanger (voor achter de motor).

Even denken, ik kom regelmatig wel op de A15 langs, dus een keertje luisteren aan het eind van de middag/begin van de avond is geen probleem.

Stuur maar even een PM.
 
Mijn Divje loopt niet zo lekker, het lijkt wel een beetje of ze op 3 poten loopt, maar trekt wel goed eigenlijk en verbruik is ook normaal.

Heb er een filmpje van gemaakt en vraag me af wat er mis kan zijn. Moet ze stationair wat hoger in toeren, nieuwe bougies, of moet ze naar de dokter?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pmNrix5IhKg[/youtube]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Divje loopt niet zo lekker, het lijkt wel een beetje of ze op 3 poten loopt, maar trekt wel goed eigenlijk en verbruik is ook normaal.

Heb er een filmpje van gemaakt en vraag me af wat er mis kan zijn. Moet ze stationair wat hoger in toeren, nieuwe bougies, of moet ze naar de dokter?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pmNrix5IhKg[/youtube]
Normaal had ik de Div600 qua toerental op zo een 11 a 1200 toeren staan stationair. Daarnaast controleerde ik regelmatig, hangt af van de gemaakte km's, de bougies.
 
Mijn Divje loopt niet zo lekker, het lijkt wel een beetje of ze op 3 poten loopt, maar trekt wel goed eigenlijk en verbruik is ook normaal.

Heb er een filmpje van gemaakt en vraag me af wat er mis kan zijn. Moet ze stationair wat hoger in toeren, nieuwe bougies, of moet ze naar de dokter?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pmNrix5IhKg[/youtube]

Je link werkt niet!
 
Mijn Divje loopt niet zo lekker, het lijkt wel een beetje of ze op 3 poten loopt, maar trekt wel goed eigenlijk en verbruik is ook normaal.

Heb er een filmpje van gemaakt en vraag me af wat er mis kan zijn. Moet ze stationair wat hoger in toeren, nieuwe bougies, of moet ze naar de dokter?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pmNrix5IhKg[/youtube]
Je Divje mag inderdaad wel iets meer toeren draaien stationair, stel hem maar op 1100 Rpm af.
Maar of dat die "rammel" wegneemt betwijfel ik, dat klinkt mij eerder als de bekende rammel / ratel van de koppeling van de Divjes al klinkt dit wel wat heftiger dan de mijne toentertijd deed.

Kun je verschil horen als de motor stationair draait en je de koppeling intrekt?
 
Dat ga ik proberen, heb ik niet bewust geprobeerd eigenlijk.

[Edit]Koppeling inknijpen maakt geen verschil [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft iemand nog een knipperlicht, voor, rechts liggen voor een nette prijs?
 
Zo, vanmorgen de kofferset van mijn Div600 afgeleverd bij de nieuwe eigenaar. Miglowie, nogmaals veel plezier ermee :)


Dat betekend dat de vraagprijs voor mijn Divje nog wat omlaag kan, van 350 naar 275. Mocht er iemand intresse hebben hoor ik het graag via PM ;)
 
Vandaag even bij de motordokter langs gereden en haar inlaatrubbers zijn uitgedroogd. Daar komen volgende week nieuwe op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog een set velgen staan van een '92 XJ600. Ze kunnen deze week (gratis) opgehaald worden in de omgeving van Eindhoven, daarna flikker ik ze weg.

De velgen zijn goed recht maar niet de mooiste meer. Bij interesse moet je maar even een PM sturen.
 
Ik heb gisteren de cabrs open getrokken om mijn probleem van slecht onderin lopen te vinden. Alle stationairs sproeiers waren deels verstopt of helemaal dicht. Deze doorgespoten met remreiniger en de compressor. Ze zijn nu allemaal weer mooi open. Alleen nu lekte een vlotterbakje, dus morgen de vlotterbakjes er weer af. De pakking goed schoonmaken en nieuwe inbusboutjes erop ipv van die vervelende kruiskopjes die je allemaal kapot draait.

Heel kort even de motor gestart, en met koude motor reageerde die al veel lekkerder op 1/8 gas en kwart gas. Dus ik hoop dat dit mijn probleem was.

En ja, ik ga een JIS schroevendraaier kopen haha.
 
Ik heb gisteren de cabrs open getrokken om mijn probleem van slecht onderin lopen te vinden. Alle stationairs sproeiers waren deels verstopt of helemaal dicht. Deze doorgespoten met remreiniger en de compressor. Ze zijn nu allemaal weer mooi open. Alleen nu lekte een vlotterbakje, dus morgen de vlotterbakjes er weer af. De pakking goed schoonmaken en nieuwe inbusboutjes erop ipv van die vervelende kruiskopjes die je allemaal kapot draait.

Heel kort even de motor gestart, en met koude motor reageerde die al veel lekkerder op 1/8 gas en kwart gas. Dus ik hoop dat dit mijn probleem was.

En ja, ik ga een JIS schroevendraaier kopen haha.

Heb ik ook JIS schroevedraaiers, had ik veel eerder moeten hebben, bij autogereedschap.com gekocht, hij is ook actief op MF
 
Vandaag nieuwe rubbers voor de groene dame laten monteren, was max een uurtje werk, maar nu spint ze weer als een kitten. Starten gaat nu ook veel beter als de motor koud is, echt een verademing. Hoor morgen wel wat het gaat kosten
 
Goedemorgen iedereen,

ik zou graag nog 1 keer gebruik willen maken van de collectieve Div kennis hier, in een laatste poging mijn Div 900 weer rijdend te krijgen.

Wat is het probleem?
De motor start goed, en loopt ook goed daarna. Kan er goed mee rijden. Totdat hij warm is!
Dan gedraagt hij zich alsof hij te weinig benzine krijgt. Hij gaat inhouden, met horten en stoten. Bij elke snelheid/toerental. Stationair sterft hij dan gewoon langzaam uit.

Hiervoor heb ik zelf de carbs schoongemaakt, vanwege een lekkende cillinder.

In welke richting moet ik dit zoeken? Wat mij zo verbaasd is dat het pas optreed bij een warme motor.
Kan ik daar zaken als bougies al mee uitsluiten? of juist niet?
Heeft het zin om de carbs nog eens langs te lopen? Al kan ik me niet voorstellen dat die beïnvloed raken door het warm zijn van de motor

Iemand nog enige suggesties?

Anders gaat hij er helaas uit. Wegbrengen ter reparatie is hij niet meer waard in mijn ogen.
 
Goedemorgen iedereen,

ik zou graag nog 1 keer gebruik willen maken van de collectieve Div kennis hier, in een laatste poging mijn Div 900 weer rijdend te krijgen.

Wat is het probleem?
De motor start goed, en loopt ook goed daarna. Kan er goed mee rijden. Totdat hij warm is!
Dan gedraagt hij zich alsof hij te weinig benzine krijgt. Hij gaat inhouden, met horten en stoten. Bij elke snelheid/toerental. Stationair sterft hij dan gewoon langzaam uit.

Hiervoor heb ik zelf de carbs schoongemaakt, vanwege een lekkende cillinder.

In welke richting moet ik dit zoeken? Wat mij zo verbaasd is dat het pas optreed bij een warme motor.
Kan ik daar zaken als bougies al mee uitsluiten? of juist niet?
Heeft het zin om de carbs nog eens langs te lopen? Al kan ik me niet voorstellen dat die beïnvloed raken door het warm zijn van de motor

Iemand nog enige suggesties?

Anders gaat hij er helaas uit. Wegbrengen ter reparatie is hij niet meer waard in mijn ogen.

Kan zijn dat hij te rijk gaat lopen misschien en simpelweg verzuipt, koude motor heeft meer brandstof nodig dan een warme...
 
Goedemorgen iedereen,

ik zou graag nog 1 keer gebruik willen maken van de collectieve Div kennis hier, in een laatste poging mijn Div 900 weer rijdend te krijgen.

Wat is het probleem?
De motor start goed, en loopt ook goed daarna. Kan er goed mee rijden. Totdat hij warm is!
Dan gedraagt hij zich alsof hij te weinig benzine krijgt. Hij gaat inhouden, met horten en stoten. Bij elke snelheid/toerental. Stationair sterft hij dan gewoon langzaam uit.

Hiervoor heb ik zelf de carbs schoongemaakt, vanwege een lekkende cillinder.

In welke richting moet ik dit zoeken? Wat mij zo verbaasd is dat het pas optreed bij een warme motor.
Kan ik daar zaken als bougies al mee uitsluiten? of juist niet?
Heeft het zin om de carbs nog eens langs te lopen? Al kan ik me niet voorstellen dat die beïnvloed raken door het warm zijn van de motor

Iemand nog enige suggesties?

Anders gaat hij er helaas uit. Wegbrengen ter reparatie is hij niet meer waard in mijn ogen.

Ik zou inderdaad na het rijden de bougies eruit draaien en te kijken naar de kleur. Zwart is teveel brandstof, wit is teweinig. Een goede verbranding geeft koffie met melk achtig bruin af op de bougie. Mochten ze zwart blijken te zijn, zou het aan de/een bobine kunnen liggen. Ik heb dat met auto's en brommers veel gezien.
 
Goedemorgen iedereen,

ik zou graag nog 1 keer gebruik willen maken van de collectieve Div kennis hier, in een laatste poging mijn Div 900 weer rijdend te krijgen.

Wat is het probleem?
De motor start goed, en loopt ook goed daarna. Kan er goed mee rijden. Totdat hij warm is!
Dan gedraagt hij zich alsof hij te weinig benzine krijgt. Hij gaat inhouden, met horten en stoten. Bij elke snelheid/toerental. Stationair sterft hij dan gewoon langzaam uit.

Hiervoor heb ik zelf de carbs schoongemaakt, vanwege een lekkende cillinder.

In welke richting moet ik dit zoeken? Wat mij zo verbaasd is dat het pas optreed bij een warme motor.
Kan ik daar zaken als bougies al mee uitsluiten? of juist niet?
Heeft het zin om de carbs nog eens langs te lopen? Al kan ik me niet voorstellen dat die beïnvloed raken door het warm zijn van de motor

Iemand nog enige suggesties?

Anders gaat hij er helaas uit. Wegbrengen ter reparatie is hij niet meer waard in mijn ogen.

Ook even kijken of de choke buisjes helemaal terug in de carbs gaan als je de choke eraf zet. Misschien blijven er een paar open of deels open staan. Dit zou misschien de syptomen kunenn verklaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan