Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey mensen,

Sinds kort in bezit van een xj600 s (25kw) en het is me opgevallen dat die niet vlot door trekt, gewoon langzaam zegmaar.

Nou dacht ik dat die begrenst was op het gas want de ik kon ook maar half gas geven, dat opgelost en hij gaat nog niet harder dan 120 in zn 4.
Achter een vrachtwagen hangen in zn 6 is gewoon te doen maar inhalen is een no go(ook in zn 4 niet).

Waar denken jullie dat dat aan kan liggen?
 
Hey mensen,

Sinds kort in bezit van een xj600 s (25kw) en het is me opgevallen dat die niet vlot door trekt, gewoon langzaam zegmaar.

Nou dacht ik dat die begrenst was op het gas want de ik kon ook maar half gas geven, dat opgelost en hij gaat nog niet harder dan 120 in zn 4.
Achter een vrachtwagen hangen in zn 6 is gewoon te doen maar inhalen is een no go(ook in zn 4 niet).

Waar denken jullie dat dat aan kan liggen?


Aan de 25kw begrenzing.
 
Zou het zo erg zijn? Dat een 25kw kitje dat ding naar 120kmh toe brengt? Mn broertje zn motoren (gs500 en rs 125) trekken deze helemaal tot stront, zo traag dat ie is. Ik zal es kijken of ik ergens de restrictors kan vinden en hopen dat ie dan wel wil
 
Zou het zo erg zijn? Dat een 25kw kitje dat ding naar 120kmh toe brengt? Mn broertje zn motoren (gs500 en rs 125) trekken deze helemaal tot stront, zo traag dat ie is. Ik zal es kijken of ik ergens de restrictors kan vinden en hopen dat ie dan wel wil

Mag je alleen maar 25kw rijden? Dan is het niet zo slim om de begrenzing eraf te halen.
 
Lagers van de achterbrug en wielen gecontroleerd?
Slag in wiel?
Schokbrekerveer niet gebroken?
Remschijven niet krom, en hoe zijn je remblokken, komen de remcillinders goed terug?
Zonder de motor zelf uitgeprobeerd te hebben is het op afstand een raadsel.
Hier eerst maar eens naar kijken, succes.
Ik zou éérst maar eens het probleem oplossen alvorens de Stelviopas te beklimmen met de :] :t


Ik heb je een pb gedaan
 
Waarschijnlijk is ie op de gasschuiven begrensd, zit er een busje op of een extra veer op. Die extra dingen verwijderen is niet slim, maar als ie maar 20kw heeft kun je de begrenzing wel wat aan(laten)passen.
 
Waarschijnlijk is ie op de gasschuiven begrensd, zit er een busje op of een extra veer op. Die extra dingen verwijderen is niet slim, maar als ie maar 20kw heeft kun je de begrenzing wel wat aan(laten)passen.


Heb ik al nagekeken, gasschuiven gaan helemaal open(vacuum gasschuiven), de gaskleppen gingen in eerste instantie maar voor de helft open maar dat is nu opgelost zonder het gewenste effect.

Ik weet alleen niet of het gevaarlijker is om niet in te kunnen halen als dan 5 kw meer te hebben dan toegestaan(ding heeft iets wat meer dan 40kw normaal dacht ik)
 
Laatst bewerkt:
Net de Div600 verkocht, zoals gewenst binnen MF :)

Nu maar eens de 900 weer rijdend gaan maken (of beter gezegd, ervoor zorgen dat-ie weer remt..) :)
 
Een onbegrensde div heeft zon 55 pk inhalen tot 140 150 gaat redelijk vlot vind ik topsnelheid ligt rond de 170 180.
Die begrenzing word ook wel eens gedaan door ringen in het inlaatspruitstuk te plaatsen
eruit halen is natuurlijk jouw keus maar hoe zit het als je wat krijgt verzekering`s technisch bedoel ik en bij verkeers controlle dit is net zon puntje waar ze heel streng op zijn aan de andere kant hoeveel kans is daar op.
 
Een onbegrensde div heeft zon 55 pk inhalen tot 140 150 gaat redelijk vlot vind ik topsnelheid ligt rond de 170 180.
Die begrenzing word ook wel eens gedaan door ringen in het inlaatspruitstuk te plaatsen
eruit halen is natuurlijk jouw keus maar hoe zit het als je wat krijgt verzekering`s technisch bedoel ik en bij verkeers controlle dit is net zon puntje waar ze heel streng op zijn aan de andere kant hoeveel kans is daar op.

61pk dacht ik, tot 140-150 gaat het inderdaad prima, daarna gaat het wat langer duren en bij 180 houdt het wel zo'nbeetje op :)

Bij een verkeerscontrole zou ik er niet bang voor zijn, het is niet alsof ze een rollerbank bij zich hebben of specifiek gaan checken of de begrenzing er wel in zit. Het wordt een ander verhaal als je een (ernstig) ongeluk meemaakt, en de politie besluit je motor mee te nemen voor technisch onderzoek, dat dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Zou het zo erg zijn? Dat een 25kw kitje dat ding naar 120kmh toe brengt? Mn broertje zn motoren (gs500 en rs 125) trekken deze helemaal tot stront, zo traag dat ie is. Ik zal es kijken of ik ergens de restrictors kan vinden en hopen dat ie dan wel wil

Met 25kw liep mijne ongeveer 140-150km/uur. Vanaf 120-130 ging het wel traag. Maar heb het toen niet ervaren als vermogen tekort. Bij mij zaten er pvc buisjes in die de vacuumschuiven maar half omhoog lieten komen.
 
Laatst bewerkt:
IK heb ook een 25 kw versie gehad maar die was begrenst bij de inlaatrubbers. Deze zitten drie kwart dicht.
 
nou, het enige dat ik tegen kwam is wat oxidatie op de plus op het startrelais.
Kan dat opleveren dat die telkens door brand? Op variërende momenten..?


; alle stekkertjes enzo ingespoten met contactspray, beetje geheen-en-weert..ga het wel meemaken.
 
Laatst bewerkt:
Ok,

Dat doet het 'm tot noch toe niet.

Ik had ook in het contactslot gesprayed. Nu had die contact zonder dat de sleutel in het slot zat, normaal? kan me voorstellen dat het vocht / de spray er nu voor zorgt dat de min en plus contact kunnen krijgen in het contactslot. Maar dat kan ik mis hebben. Ik reed even door de straat, 200 meter verder weer kortsluiting. Nieuwe zekering er in, draai de sleutel om, direct sluiting.

Verder geen kaal kabeltje ofzo gevonden. Zou het het contact slot kunnen zijn? of toch nog meer aan de hand.
 
Bij mij was de stekker bij het balhoofd de boosdoener later nog een keer sluiting bij jivvi schakelaar.Draadjes zijn trouwens akelig dun het manteltje is zo eraf
 
Dat ziet er allemaal goed uit... Nu wederom staat die al even stil weer, draai contact om en heb sluiting. Maar zie echt niks geks. Ik wilde hem aan zetten om spanningen te meten. Dacht misschien door piekspanningen kortsluiting omdat er iets op het printplaatje van Spannings regelaar niet goed meer zit.
Maar dat lijkt me niet het geval als die bij omdraaien sleutel al kortsluiting maakt..
echt even geen idee :O
 
Dat ziet er allemaal goed uit... Nu wederom staat die al even stil weer, draai contact om en heb sluiting. Maar zie echt niks geks. Ik wilde hem aan zetten om spanningen te meten. Dacht misschien door piekspanningen kortsluiting omdat er iets op het printplaatje van Spannings regelaar niet goed meer zit.
Maar dat lijkt me niet het geval als die bij omdraaien sleutel al kortsluiting maakt..
echt even geen idee :O

Contactslot loshalen en met een los draadje de verbinding maken die je contactslot ook maakt. Dan weet je gelijk of je probleem in je contactslot zit.

Meten is weten, gissen is missen.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook wat probleempjes. Mijn tellerkabel valt steeds uit het dashbord, zo elke 150-200km valt ie eruit en moet ik m weer vastdraaien. Dat kan ik vast oplossen met een ductape, maar hoe komt het, trillingen?

Tweede is dat mijn olielampje af en toe gaat branden terwijl er genoeg olie in zit, zo ongeveer tot de helft als ik iemand op de motor laat zitten om overeind te houden en ik op mijn knieën ernaast. Oliepomp die de geest begint te geven?

Ik zou graag mijn achtervering wat strakker zetten, nu zakt de motor ver door als ik volle bepakking heb (3 koffers), of iemand achterop. Ik heb in het gereedschapsetje al een haaksleutel en een pijpje gevonden, maar ik krijg er geen bewegibg in. Moet het achterwiel van de grond, of moet er juist iemand de motor naar beneden drukken, of zit de moer gewoon vastgerot na 17 jaar en moet ik de veer eerst goed schoonmaken en met WD40 aanvallen?
 
Hallo allemaal,

Ik ga donderdag voor een Div kijken. Betreft een XJ600S uit '93. De huidige eigenaar heeft hem sinds 1994. 78k op de teller.

Contact gehad met de huidige eigenaar:

- Laatste onderhoud: jaartje of 5 geleden. (Ook weinig gereden ivm de gezondheid van de huidige eigenaar)
- Staat al een jaar stil. Inmiddels zit er een nieuwe accu in, start en loopt (rijden onbekend aangezien de huidige eigenaar zelf niet meer kan rijden.

Wat zijn buiten de normale slijtage delen, tikken uit het blok, goed schakelen etc, nog meer model specifieke aandachtspunten?

Met betrekking tot het achterstallig onderhoud, wat zeggen jullie daar van? Zou dat veel kwaad kunnen?
 
Onderhoud is behoud, dus zou zeker een hele grote beurt (laten) doen.
 
Hier ook wat probleempjes. Mijn tellerkabel valt steeds uit het dashbord, zo elke 150-200km valt ie eruit en moet ik m weer vastdraaien. Dat kan ik vast oplossen met een ductape, maar hoe komt het, trillingen?

Tweede is dat mijn olielampje af en toe gaat branden terwijl er genoeg olie in zit, zo ongeveer tot de helft als ik iemand op de motor laat zitten om overeind te houden en ik op mijn knieën ernaast. Oliepomp die de geest begint te geven?

Ik zou graag mijn achtervering wat strakker zetten, nu zakt de motor ver door als ik volle bepakking heb (3 koffers), of iemand achterop. Ik heb in het gereedschapsetje al een haaksleutel en een pijpje gevonden, maar ik krijg er geen bewegibg in. Moet het achterwiel van de grond, of moet er juist iemand de motor naar beneden drukken, of zit de moer gewoon vastgerot na 17 jaar en moet ik de veer eerst goed schoonmaken en met WD40 aanvallen?

Tellerkabel vastdraaien met een waterpomptang of iets dergelijks.

Olielampje is een olieniveausensor. Bijzonder gevoelig bij Yamaha en gaat vaak al branden als je olie rond het minimale peil is. Vooral bij koude motor. Als je peil goed is en het lampje brand, dan er niks van aantrekken.

Achtervering kan inderdaad strakker worden gezet met de haaksleutel met pijp erop. Hier moet aardig kracht voor gezet worden. Dit is het makkelijkste als het wiel van de grond is. Dus op de middenbok.
 
mijn dochter heeft de 600 verkocht en een diversion 900 aangeschaft van 1998
nu brand bij deze regelmatig de 10 amp zekering door die het dashboard voorziet van stroom
waar zouden jullie het eerste gaan zoeken om de storing te vinden/verhelpen
de brandstof meter deed het niet
bij het loskloppen van een schroef die net te vast zat om met de kruiskop los te krijgen kwam er bij het weg rijden enig beweging in de wijzernaald die ging heel traag naar boven (de tank was vol)
maar na een paar sec boven aan viel hij weer naar beneden
een beetje schudden met de motor en er kwam weer leven in
dat een paar maal gedaan en hij bleef boven tot na enkele honderden meters gereden te hebben weer naar beneden te gaan en niet meer omhoog kwam

zou het daar iets mee te maken kunnen hebben ???
 
dat zou inderdaad kunnen
heb nog even zitten neuzen in het boekje
het gaat over de signaleringssysteem zekering van 20 amp
wie kan mij vertellen wat daar allemaal op aangesloten zit
mocht het dan een kabelbreuk zijn is het iets of wat gemakkelijker zoeken
de motor doe het verder goed wat er voor het rijden moet werken werkt er is normaal mee te rijden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan