Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tellerkabel vastdraaien met een waterpomptang of iets dergelijks.

Olielampje is een olieniveausensor. Bijzonder gevoelig bij Yamaha en gaat vaak al branden als je olie rond het minimale peil is. Vooral bij koude motor. Als je peil goed is en het lampje brand, dan er niks van aantrekken.

Achtervering kan inderdaad strakker worden gezet met de haaksleutel met pijp erop. Hier moet aardig kracht voor gezet worden. Dit is het makkelijkste als het wiel van de grond is. Dus op de middenbok.

Idd met tang vastdraaien, of ietje in knijpen dan wordt ie ietsje ovaal ipv rond waardoor hij beter blijft zitten.

Iets olie bijvullen tot aan bovenste streepje

Veer zal wel vastzitten, als er 17 jaar niet aangedraaid is.
 
Ahhh yeah ok,

Next problem......

De kortsluiting werd veroorzaakt omdat het zelf erop geknutselde stukje voorop is gaan snijden in de draden van het contactslot. Dit verholpen.

Nu 5 km gereden, merkte dat hij bij optrekken een beetje inhield. Ik dacht, vast omdat die een weekje stil stond, even warm worden. vervolgens bij een verkeerslicht valt die uit. Weer kortsluiting? Nee, deed het gewoon.. gestart en weer even op choke laten lopen. Meteen maar weer terug gereden.. bij optrekken nog steeds inhouden en net wanneer ik mijn straat in wil rijden valt die weer uit.

Krijg hem vervolgens ook niet meer gestart. Alles reageert verder gewoon en de startmotor draait, maar hij wilt niet aanslaan.
Maakt niet uit welke stand ik de benzine kraan zet.
Ook viel de toerenteller uit tijdens rijden.. :| heb juist door die kortsluiting alle stekkertjes gechecked en ingespoten met contactspray..
wat een gedoe..

Iemand een idee wat dit dan weer kan zijn?

Alvast bedankt..
 
Ik heb 150 km op de dagteller. Nu zit er onderin de tank nog wat benzine maar hij wilt ook niet op reserve starten.

Toen ik hem net kocht en terug reed deed die iets soortgelijks. Benzine erin en hij wilde weer.
Wel raar als je er toch veel meer Km's uit moet kunnen halen. En de toerenteller deed het daarbij dus ook niet.. weirddddddd

EDIT:
HAHA zou het 150 Mijl zijn op de teller? = 240 km.... :'))))) dan nog steeds raar dat het onderste beetje /reserve niet wilt toch?
 
Laatst bewerkt:
Ok, benzine er in en hij draait weer normaal :') haha..

Wel blijft de touren teller het niet doen.

Hij tikt ook best aardig, deed die al. Als ik de koppeling indruk hoor je het niet. Verkoper zei dat dit te maken had met een pin in de koppeling die iets dun was.

is het niet gewoon anders af te stellen?
 
Kan wezen dat een van de pijpjes (de Langste)van de benzinekraan is losgeraakt en nu ergens in de tank ligt/zweeft. Dan maakt het dus niet uit of je hem op reserve zet want daar pakt hij al de benzine. Er blijft altijd iets benzine in de tank zitten wat niet door de kraan gepakt word. Ik zou hem vol tanken en dan kijken of er een stukje kunststof pijp boven komt drijven.
Wat betreft miles: wat geeft de kilometer teller aan miles of km?
 
dat zou inderdaad kunnen
heb nog even zitten neuzen in het boekje
het gaat over de signaleringssysteem zekering van 20 amp
wie kan mij vertellen wat daar allemaal op aangesloten zit
mocht het dan een kabelbreuk zijn is het iets of wat gemakkelijker zoeken
de motor doe het verder goed wat er voor het rijden moet werken werkt er is normaal mee te rijden
heb je geen wph? Daarin staan wel de draadschema's
 
Ja miles dus. dat is de grap haha oetlul die ik ben. Newbie he..

Het getik van koppeling in neutraal is best normaal lees ik hier en daar.
Waarom de toeren teller het niet doet ga ik wel weer uitzoeken.

Thx voor je reactie !
 
Tellerkabel vastdraaien met een waterpomptang of iets dergelijks.

Olielampje is een olieniveausensor. Bijzonder gevoelig bij Yamaha en gaat vaak al branden als je olie rond het minimale peil is. Vooral bij koude motor. Als je peil goed is en het lampje brand, dan er niks van aantrekken.

Achtervering kan inderdaad strakker worden gezet met de haaksleutel met pijp erop. Hier moet aardig kracht voor gezet worden. Dit is het makkelijkste als het wiel van de grond is. Dus op de middenbok.

Tellerkabel zit nu vast met een ductape, met een tang kwam ik er niet goed tussen.

Ik heb olie bijgevuld toen ik vanavond thuis kwam uit het werk, kijken wat het niveau morgen is. Heb bewust de motor niet meer laten lopen, dan is het morgen mooi gemengd. Had nog Motul 10W40 staan 0,3liter, dus dat zal niet snel teveel zijn gok ik. Blijft wel over dat ik het raar vind dat de motor de eerste 6500km niet een keer een niveauwaarschuwing heeft gegeven en nu wel. Misschien heeft de motordokter er de tweede keer iets te weinig in gedaan.

Achtervering maak ik me nog even niet druk om, hou wel je tip in het achterhoofd.

Iedereen bedankt voor de tips!
 
Ok, benzine er in en hij draait weer normaal :') haha..

Wel blijft de touren teller het niet doen.

Hij tikt ook best aardig, deed die al. Als ik de koppeling indruk hoor je het niet. Verkoper zei dat dit te maken had met een pin in de koppeling die iets dun was.

is het niet gewoon anders af te stellen?
geeft hij wel aan dat hij in zijn vrij staat
dus het groene lampje???
 
Tellerkabel zit nu vast met een ductape, met een tang kwam ik er niet goed tussen.

Ik heb olie bijgevuld toen ik vanavond thuis kwam uit het werk, kijken wat het niveau morgen is. Heb bewust de motor niet meer laten lopen, dan is het morgen mooi gemengd. Had nog Motul 10W40 staan 0,3liter, dus dat zal niet snel teveel zijn gok ik. Blijft wel over dat ik het raar vind dat de motor de eerste 6500km niet een keer een niveauwaarschuwing heeft gegeven en nu wel. Misschien heeft de motordokter er de tweede keer iets te weinig in gedaan.

Achtervering maak ik me nog even niet druk om, hou wel je tip in het achterhoofd.

Iedereen bedankt voor de tips!


Beetje locktite op je tellerkabel niet makkelijker? Gewoon een drupje blauwe blijft het meeste echt wel zitten.
 
Tellerkabel zit nu vast met een ductape, met een tang kwam ik er niet goed tussen.

Ik heb olie bijgevuld toen ik vanavond thuis kwam uit het werk, kijken wat het niveau morgen is. Heb bewust de motor niet meer laten lopen, dan is het morgen mooi gemengd. Had nog Motul 10W40 staan 0,3liter, dus dat zal niet snel teveel zijn gok ik. Blijft wel over dat ik het raar vind dat de motor de eerste 6500km niet een keer een niveauwaarschuwing heeft gegeven en nu wel. Misschien heeft de motordokter er de tweede keer iets te weinig in gedaan.

Achtervering maak ik me nog even niet druk om, hou wel je tip in het achterhoofd.

Iedereen bedankt voor de tips!

Olie gepeild op de middenbok?

En de tellerkabel kan je inderdaad alleen goed aandraaien als de kuip eraf ligt.
 
Voor de liefhebbers, mijn diversions staan te koop.
zie advertentie alhier op motorforum.

het zijn er 2 waarvan de groene gewoon nog gebruikt wordt.
de zwarte moet zekers opgeknapt worden.

mag in 1 koop weg.
 
Kan wezen dat een van de pijpjes (de Langste)van de benzinekraan is losgeraakt en nu ergens in de tank ligt/zweeft. Dan maakt het dus niet uit of je hem op reserve zet want daar pakt hij al de benzine. Er blijft altijd iets benzine in de tank zitten wat niet door de kraan gepakt word. Ik zou hem vol tanken en dan kijken of er een stukje kunststof pijp boven komt drijven.
Wat betreft miles: wat geeft de kilometer teller aan miles of km?

Kan kloppen dat er idd een buisje / filter los is geraakt, maar dan rij je ook echt heel je tank leeg...been there done that.
 
Zag op facebook iemand een Div900 aanbieden met MF sticker, iemand van hier? Of is iemand vergeten bij verkoop z'n sticker eraf te halen? :P
 
Na 6 jaar meelezen neem ik afscheid van dit forum.
Ik heb mijn div ingeruild voor een BMW r1150rt .
Bedankt en succes met jullie motoren
 
Ik heb juist vandaag de 2e Div900 opgehaald :?

Goed, da's dan wel een donor voor mijn andere Div900, schade motor. Ik heb hem gekocht voor de onderdelen en dat is in eerste instantie ook het doel, maar ik sluit niet uit dat ik 'm over een tijdje toch nog ga opknappen.. Het lijkt me allemaal nog wel wat mee te vallen..
 
Jij ook succes, maaruh leveren die Diversions zo veel op, bijna iedereen gaat naar een beemer
Volgens mij niet. Maar ik zit na bijna 3 jaartjes Div 600 naar een TDM 900 te kijken...
Niet dat de Div dan weggaat waarschijnlijk. Mijn vriendin moet ook ergens op rijden en ik zal er ook vast nog wel eens een tochtje op maken.

Begin te merken dat bij iets langere ritten ik een beetje last van de rug krijg. Een 900 was beter geweest voor mij, maarja.
 
Eindelijk gelegenheid gehad om mijn bougies eruit te trekken.

Eerste wat me opviel nadat ik de hoes verwijderde was toch een benzine lucht. En een klein donker plasje op de straat. Het lijkt erop dat cillinder 1 en 2of3 een beetje aan het zweten zijn. Nog steeds vochtig na 2 maanden stilstand. Apart op zijn minst...
ff de carbs afgetapt. Kwam echt benzine uit, geen water/benzine mengsel.
daarna motor in zijn 2 en ff flink aan het wiel gedraaid. geen benzine geiser in ieder geval.
nu in ieder geval de benzine kraan dichtgezet, die stond nog open.

Nog even kort de symptomen:

Motor start erg bruut/enthousiast, schiet gelijk naar de 3500 toeren en daarna loopt hij gelijk vrij goed. Voorheen startte hij ook goed, maar dan zie je eerder het toerental rustig klimmen naarmate hij warmer wordt.

Als ik ga rijden, loopt hij goed totdat hij warm is, dan gaat hij inhouden en horten en stoten.
Hier werd gesuggereerd dat hij te rijk loopt, wat problemen geeft bij een warme motor.

De kleur van de bougies lijkt dit te bevestigen. want zelfs een sleuteln00b als ik zie dat dit niet helemaal is zoals het hoort te zijn:

full


alle tips, trucs, en suggesties zijn van harte welkom. want als ik er nu niet meer uitkom dan gaat hij er echt uit.

heb nog een carb set gevonden voor een Div900, maar vraag me af of dat zin heeft.
en weet ook niet of je een carb set van een andere 900 zomaar over kan zetten, of dit nog afgesteld moet worden
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je een carburateur altijd afstellen op de motor, ongeacht of het blok hetzelfde is of niet.
 
Ik zou er inderdaad zeker niet zomaar vanuit gaan dat de afstelling klopt, en de boel opnieuw synchroniseren.

Vanavond eens begonnen aan het kaal trekken van de donor-div. Dat leverde een stapeltje definitief kapotte onderdelen op:
full.jpg

Hier mist nog de tellerunit, die heb ik nog even laten zitten.

Toen de schade nog eens beoordeeld
full.jpg

full.jpg


Lijkt me best nog wel op te knappen :) Morgen of overmorgen weer even verder :)
 
Laatst bewerkt:
Zie dat je een 'zwarte" hebt. ;)
Ik heb er ook nog 1 staan, lopend weggezet om op te knappen, echter te weinig tijd dus ik probeer het samen met mijn goed lopende groene te verkopen.
Ik heb voor de zwarte 2 kuipen liggen waarvan 1 zeer gaaf en ander "beschadigd"

Ook nog los givi bagage rek.
Mocht verkoop lastig worden heb ik wel eventueel onderdelen voor je?? ;) ;)
 
Over onderdelen valt misschien wel te praten ja, ik heb deze juist als onderdelen donor gekocht voor de mijne. Ik was in eerste instantie van plan het kenteken op te sturen (laten uitschrijven), maar dat ga ik in elk geval voorlopig niet doen :)

Op het eerste gezicht heb ik dan in elk geval nodig:
- Voorvork
- Voorvelg/band (het heeft toch een klap gehad, ben er niet zeker van)
- Voorspatbord
- Kuip, koplamp, kuipframe, tellerhuis (kuipruit is nog heel)
- Rechter zijkap
- linker stepjes
- Demper links
- Remklauwen voor (want deze gaan op mijn motor :P)
- Accu (2.2v, dood dus).
- Andere (kleine) delen die ik wellicht nodig heb voor de mijne.

Of ik moet daar ook weer een donor voor kopen... :+ zal er ook vanaf hangen hoeveel je wil hebben voor die zwarte opknapper
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan