Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Erg vreemd, gebroken schijf, lijkt me vastgeslagen of iets vast tussen je remblokken geklemd.
Raar ook dat de remschijf maar half is ingevreten.

Er was niks vreemds aan de remblokken. De remschijf is niet half ingevreten. Dat lijkt wel zo door de belichting op de foto. De schijf is eigenlijk nog best netjes. Ik heb ze wel eens dunner gehad... :-)
 
Zo, vandaag begonnen aan de 900. Eindelijk :)

Remklauwen overgezet, nieuwe remblokken en remolie gehaald. En dan ff ontluchten, zou je zeggen... Heb er een ontluchter bij moeten halen maar het is gelukt. Morgen even controleren of de druk niet gezakt is, en dan is het tijd voor een testritje. Ik twijfel namelijk aan de voorvorkkeerringen, daar kom ik dan morgen na een klein stukje rijden wel achter :)
 
Er was niks vreemds aan de remblokken. De remschijf is niet half ingevreten. Dat lijkt wel zo door de belichting op de foto. De schijf is eigenlijk nog best netjes. Ik heb ze wel eens dunner gehad... :-)

Ja, je Kawa, remschijven als een scheermes, zo dun..... :Y
 
Zo, vandaag begonnen aan de 900. Eindelijk :)

Remklauwen overgezet, nieuwe remblokken en remolie gehaald. En dan ff ontluchten, zou je zeggen... Heb er een ontluchter bij moeten halen maar het is gelukt. Morgen even controleren of de druk niet gezakt is, en dan is het tijd voor een testritje. Ik twijfel namelijk aan de voorvorkkeerringen, daar kom ik dan morgen na een klein stukje rijden wel achter :)

Even een nachtje een tayrip of iets dergelijks om het remhandel, heb je morgen zeker geen lucht meer in je leidingen.
 
Denk dat de schijf van slechte kwaliteit is geweest. (Geen origineel, maar aftermarket)
De remblokjes waren nog niet helemaal versleten. Ik heb deze winter één keer gehad dat bij het filerijden de rem oververhit is geweest. Het was die dag mega koud. Dus snelle temperatuurwisselingen hebben wellicht een rol gespeeld.

Maar echt zeker weten doe ik het ook niet.

Zou aan de warmte in combinatie met materiaal kunnen liggen.
https://www.researchgate.net/publication/245161386_Failure_analysis_of_a_motorcycle_brake_disc
http://bikeadvice.in/disk-brake-brake-discrotor-part-1/, onderaan de pagina
 
Ik zie het, maar het is in ieder geval niet via nr 12 van de foto.
Bij mijn xj600 van 1999 met 41mm voorvorken had ik in ieder geval geen aftapbout.

Op mijn divje van '95 zitten deze aftapbouten ook niet. Plan is nu dus om de vorken eraf te halen, maar verder niet te demonteren. Olie zoveel mogelijk verwijderen en dan bijvullen op niveau luchtkamer, niet op toegevoegde vloeistof.

Dank voor het meedenken!
 
Even een nachtje een tayrip of iets dergelijks om het remhandel, heb je morgen zeker geen lucht meer in je leidingen.

Ik ken de truuc inderdaad, maar dat heeft afgelopen nacht niet echt geholpen :/ Ik ga er vanuit dat het nu goed is, vannacht ff laten rusten. Als ik morgen ook direct weer druk heb, zit er geen lucht meer in de leidingen :)
 
haha ja ok.

Ik kan er echt niet wijs van worden waarom die soms ineens vast loopt.
Durf bijna niet meer te remmen :')
Als je zoals je zegt de remmerij achter goed schoon hebt zou je ook naar het rempedaal kunnen kijken of die goed terugkomt.
 
De remmerij is goed, dus ff een klein rondje gereden. Er moeten nog wat puntjes op de i en de grote onderhoudsbeurt moet ook nog, maar hij is weer in rijdbare staat :)


En dus een foto van m'n nieuwe bike:
18893253_1297751987006787_8513664048849972326_n.jpg


Deze kan evt. in de beginpost gezet worden :)
 
Gister een andere ruit voor xj900s ontvangen. Deze zet ik er vanmiddag op en dan kijken hoe dat rijdt. Het is de MDI super flip up. Ik had eerst een MRA met opzet ruitje maar dat was net te laag deze is 10 cm hoger.

16a8y03.jpg


Ook een site gevonden waar je 400ml spuitbussen voor yamaha kan kopen voor 21,95.
 
Laatst bewerkt:
Ben niet blij, maar het moet:

Yamaha Motor Kopen? Occasions Motoren online op Speurders.nl

Helemaal origineel, ook de originele uitlaten zijn roestvrij.

Kan me voorstellen dat je niet blij bent, wat een rot situatie :/ Sterkte ermee.

Hier de laatste onderdelen van de donordiv gehaald die ik voor nu nodig denk te hebben, morgen gaat-ie weer de aanhanger op. Ik ga 'm voorlopig bewaren en dan kan-ie beter binnen staan dan in de achtertuin onder een hoes...


Voor zover ik zelf kan aanvoelen zitten er geen progressieve veren in, vorkolie ... geen idee of en wanneer die vervangen is, ik rij er zelf nu 11k mee en heb de vorkolie niet vervangen iig.

Tip om dikkere olie te proberen is een goede, misschien dat ik dat eerst eens ga proberen!

Btw motor bij 40k gekocht en staat nu 51k op

Deze tip kreeg ik ook, vind mijne ook wat slapjes geveerd, twijfelde aan de keerringen. Uiteindelijk ff langs de lokale motorboer gereden om 's te vragen wat zijn indruk ervan is: "Slapjes, maar dat zijn Diversions vaak. Ik zou er dikkere olie in gooien, normaal zit er 10W in, gooi er maar eens 15W of 20W in". Dus dat ga ik binnenkort inderdaad eerst maar eens proberen, kan er altijd later nog andere vering in zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat mijn vering niet goed werkt, oftewel te slap is voor. Als ik m op de zijstandaard zet, kan ik m vrij makkelijk in en uitveren met een hand. Toch maar een hyperpro-setje bestellen?
 
Gister een andere ruit voor xj900s ontvangen. Deze zet ik er vanmiddag op en dan kijken hoe dat rijdt. Het is de MDI super flip up. Ik had eerst een MRA met opzet ruitje maar dat was net te laag deze is 10 cm hoger.

[afbeelding]

Ook een site gevonden waar je 400ml spuitbussen voor yamaha kan kopen voor 21,95.
toevallig heeft mijn dochter gisteren ook een hoog scherm geplaatst
na een eerste rit super tevreden
nu geen wind meer in de helm ze kijkt er net overheen en kan nu met de raam open rijden
mooi met dit weer toch ??
 
heb je geen wph? Daarin staan wel de draadschema's
de gehele tuperware is eraf geweest om te controleren of er ergens een kabel bloot ligt
heeft geen resultaat gegeven
alle contacten zijn los geweest en ingespoten met contact spay
er is een extra massa kabel bij gelegd op de rechtste richtingaanwijzer
nu brand het remlicht en de richting aanwijzers wel een stuk veller
donderdag avond de motor opgehaald alles werkte
nog div korte ritjes gedaan en zekering bleef erin
vrijdag morgen contact aan en direct pats weg zekering
ze rijdt er mee naar het ouderlijk huis
daar zetten we er weer en nieuwe in
en die blijft weer heel

wat blijft er over om te controleren
wie heeft er een duidelijk schema van de signal zekering want die is het die er elke keer uitspringt
de houder durf ik bijna zeker uit te sluiten (die waar de 2 bruine kabels op zitten)
dat is een plastic houder die geheel alleen in een rubber zit
 
Ik heb het idee dat mijn vering niet goed werkt, oftewel te slap is voor. Als ik m op de zijstandaard zet, kan ik m vrij makkelijk in en uitveren met een hand. Toch maar een hyperpro-setje bestellen?

Zou éérst maar eens de vorkolie verversen, neem iets dikkere olie en iets méér olie. Helpt al erg veel. Bevalt dat nog niet, kies dan voor hyperproveren.
 
@motormuissie

Hoe is het nu? Kan je alweer kleine tochten maken?

Gaat goed wat touren betreft, vandaag en gisteren heerlijk getourd in Duitsland. Vorige week 10 dagen héérlijk in Normandië doorgebracht, prachtig weer. Er was weer van alles georganiseerd i.v.m. D-Day.
 
Zou éérst maar eens de vorkolie verversen, neem iets dikkere olie en iets méér olie. Helpt al erg veel. Bevalt dat nog niet, kies dan voor hyperproveren.

Vandaag bij motordokter geweest voor zijn oordeel; dikkere olie kan, maar hij denkt dat het meer effect geeft om progressieve veren te installeren, ook gezien mijn gebruik (5-600 km/week met in elk geval topkoffer met werkkleding). De motor had er 22500 km op toen ik haar kocht in januari, nu 5 maanden verder bijna 35000 km en ze is toch 17 jaar oud, dan zou het best aannemelijk kunnen zijn dat de veren hun beste tijd gehad hebben. Achter is namelijk ook erg soepel en kan de veer nog maar een paar tandjes strakker.

Wat zijn jullie ervaringen met progressieve veren op een div600, want ben er nog niet uit wat het beste is technisch gezien, maar ook financieel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag bij motordokter geweest voor zijn oordeel; dikkere olie kan, maar hij denkt dat het meer effect geeft om progressieve veren te installeren, ook gezien mijn gebruik (5-600 km/week met in elk geval topkoffer met werkkleding). De motor had er 22500 km op toen ik haar kocht in januari, nu 5 maanden verder bijna 35000 km en ze is toch 17 jaar oud, dan zou het best aannemelijk kunnen zijn dat de veren hun beste tijd gehad hebben. Achter is namelijk ook erg soepel en kan de veer nog maar een paar tandjes strakker.

Wat zijn jullie ervaringen met progressieve veren op een div600, want ben er nog niet uit wat het beste is technisch gezien, maar ook financieel.

Man wilt wat verkopen... Ik zou eerst dikkere en verse olie proberen maken al een wereld van verschil.

Progressieve veren zijn goed hoor, te krijgen voor €100-130,-

De achterveer heeft maar 7 standen, ik had hem altijd op 7 staan, totdat ik Koni demper er op zette. Achter heb ik WP Suspension.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan