Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een terugval naar ongeveer 11 volt met starten geeft aan dat de accu nog in goede staat is. Ik zou het dus ook in de spanningsregelaar zoeken. Dynamo ziet er nog goed uit.
 
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga eerst de spanningsregelaar vervangen, als dit het probleem oplost en de accu blijkt ook niet zo best meer te zijn dan kan die ook vernieuwd worden.

Heeft iemand een spanningsregelaar voor een xj600s '95 (4BR) in de aanbieding?
 
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga eerst de spanningsregelaar vervangen, als dit het probleem oplost en de accu blijkt ook niet zo best meer te zijn dan kan die ook vernieuwd worden.

Heeft iemand een spanningsregelaar voor een xj600s '95 (4BR) in de aanbieding?

het kan ook heel goed de dynamo zijn hoor, sr kapot geeft meestal een veel hogere waarde op, ik heb ook niet zo'n heel hoog voltage en bij mij ligt het echt aan de dynamo (of aan de accu) sr heb ik al verschillende van geprobeerd.

Als je geen haast hebt bestel hem dan op Ebay.
 
het kan ook heel goed de dynamo zijn hoor, sr kapot geeft meestal een veel hogere waarde op, ik heb ook niet zo'n heel hoog voltage en bij mij ligt het echt aan de dynamo (of aan de accu) sr heb ik al verschillende van geprobeerd.

Wordt bij jou de accu wel geladen dan? Als het aan de dynamo ligt, is dit dan enigszins eenvoudig te verhelpen? Bijv stator vervangen?

Heb in ieder geval nu een SR op ebay besteld, dank voor de tip!
 
Hallo allemaal, ik zit nog maar zelden op MF, dus lang geleden dat ik hier ben geweest, maar gelukkig nog steeds een aantal bekende namen in dit topic.
De traditionele Div-sleuteldag in Brielle is er dit en vorig voorjaar ook bij ingeschoten omdat ik veel met de motor weg ben geweest. Maar mocht er behoefte/animo bestaan voor een sleuteldag dan wil ik die uiteraard best alsnog organiseren.

De reden dat ik me hier meld is dat ik zeer serieus overweeg om over te stappen op een Super Tenere. Dat betekent dat mijn Divje(900) en de FJR er in principe uit gaan, zij het met bloedend hart.
Voor de FJR biedt Motoport me een goede prijs, dus die ben ik in feite al kwijt als ik wil. Over het daadwerkelijk wegdoen van de Div (mijn dagelijkse woon-werkfiets) twijfel ik nog, het vreet geen brood om het zo te zeggen, maar ik wil hier even peilen of er belangstelling is voor de Div of FJR. Ik zet de motoren wel op het forum van de FJR-club, maar niet op Marktplaats, want ik wil niet allerlei vreemd volk aan mijn deur en op mijn motoren. Je weet maar nooit. De mensen hier zijn in ieder geval onderling min of meer bekend.
Bijgaand een tweetal foto's, nadere info volgt.

full

full
 
Hallo allemaal, ik zit nog maar zelden op MF, dus lang geleden dat ik hier ben geweest, maar gelukkig nog steeds een aantal bekende namen in dit topic.
De traditionele Div-sleuteldag in Brielle is er dit en vorig voorjaar ook bij ingeschoten omdat ik veel met de motor weg ben geweest. Maar mocht er behoefte/animo bestaan voor een sleuteldag dan wil ik die uiteraard best alsnog organiseren.

De reden dat ik me hier meld is dat ik zeer serieus overweeg om over te stappen op een Super Tenere. Dat betekent dat mijn Divje(900) en de FJR er in principe uit gaan, zij het met bloedend hart.
Voor de FJR biedt Motoport me een goede prijs, dus die ben ik in feite al kwijt als ik wil. Over het daadwerkelijk wegdoen van de Div (mijn dagelijkse woon-werkfiets) twijfel ik nog, het vreet geen brood om het zo te zeggen, maar ik wil hier even peilen of er belangstelling is voor de Div of FJR. Ik zet de motoren wel op het forum van de FJR-club, maar niet op Marktplaats, want ik wil niet allerlei vreemd volk aan mijn deur en op mijn motoren. Je weet maar nooit. De mensen hier zijn in ieder geval onderling min of meer bekend.
Bijgaand een tweetal foto's, nadere info volgt.

[afbeelding]
[afbeelding]

Zie ik nou goed dat jij eigenlijk de iets donkere groene onderkuip erop hebt? Ik heb een donker groene diversion 900, maar een iets lichtere onderkuip! Als je ooit geintresseerd ben in een ruil hoor ik het graag:)
 
Zie ik nou goed dat jij eigenlijk de iets donkere groene onderkuip erop hebt? Ik heb een donker groene diversion 900, maar een iets lichtere onderkuip! Als je ooit geintresseerd ben in een ruil hoor ik het graag:)

Hoi, dat klopt, de kleur wijkt een fractie af, maar niet storend. Hij is niet zo donker als de Div van motormuisie. Ik wacht even af of ik 'm verkoop. Als ik de Div houd laat ik 'm misschien in een heel andere kleur spuiten, paars of zo :-)
 
Laatst bewerkt:
@Wuppy

Zijn de wegen bij jouw in de buurt zo slecht geworden of heb je je ingeschreven voor Paris-Dakar?
Waarom de Super Tenerene?

Wel genoeg bagageruimte
01-yamaha-super-tenere.jpg
 
@Wuppy

Zijn de wegen bij jouw in de buurt zo slecht geworden of heb je je ingeschreven voor Paris-Dakar?
Waarom de Super Tenerene?

Wel genoeg bagageruimte
[afbeelding]

Hoi, nee hoor, ik wil iets heel anders en heb de Super Tenere al in mijn hoofd sinds de motorbeurs in Parijs, 1,5 jaar geleden. Ik heb pas proefgereden, hij rijdt verrassend makkelijk, is heel wendbaar en het zit heerlijk en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Het is weer even wennen, een 2-cilinder en minder PK's, maar hij heeft echt de fun-factor :) Of ik er net zo makkelijk ruim 900km snelweg op een dag mee wegtik als met de FJR weet ik niet, maar hij is beslist comfortabel genoeg voor de lange afstanden. Ik ga 'm nog een dag meenemen om het zeker te weten. Als ik de loterij nog win houd ik ze alle drie :+
 
Hoi, dat klopt, de kleur wijkt een fractie af, maar niet storend. Hij is niet zo donker als de Div van motormuisie. Ik wacht even af of ik 'm verkoop. Als ik de Div houd laat ik 'm misschien in een heel andere kleur spuiten, paars of zo :-)

Ah oke, mijn is dezelfde kleur als die van motormuisie zie ik. Ik denk dat ik mijn onderkuip laat overspuiten. Deze zomer er eerst mee naar Oostenrijk. Dus dan ga ik waarschijnlijk zonder de onderkuip, wat meer wind op de benen en het blok krijgt wat meer koelwind.

Ik heb dezelfde ruit als jou, de mdi super flip up. Geweldige ruit he.
 
Ah oke, mijn is dezelfde kleur als die van motormuisie zie ik. Ik denk dat ik mijn onderkuip laat overspuiten. Deze zomer er eerst mee naar Oostenrijk. Dus dan ga ik waarschijnlijk zonder de onderkuip, wat meer wind op de benen en het blok krijgt wat meer koelwind.

Ik heb dezelfde ruit als jou, de mdi super flip up. Geweldige ruit he.

Fijne ruit inderdaad, al hangt het effect wel van je lengte af, of je vooral minder druk op je bovenlijf hebt of ook minder herrie.
Wat dat laatste betreft ben ik wel verwend door de verstelbare ruit van de FJR. Dat wordt even wennen, de windbeschermng op de Super Tenere is beperkt (alhoewel dat met deze temperaturen juist wel weer lekker is).
 
Idd @Wuppie al een tijd niet meer gezien. Fijn dat je er weer bent. Hou de Div nog maar ff, zodat je mee kunt blijven doen op dit draadje :$
 
[1quote]Max Snelheid schreef op 21 juni 2017 @ 10:29:
Idd @Wuppie al een tijd niet meer gezien. Fijn dat je er weer bent. Hou de Div nog maar ff, zodat je mee kunt blijven doen op dit draadje :$~[/quote]

Als het lukt zonder echtelijke ruzies probeer ik 'm inderdaad te houden voor het ww-verkeer. So wie so krijgt hij binnenkort een grote beurt, of-ie nou blijft of weggaat.
 
Fijne ruit inderdaad, al hangt het effect wel van je lengte af, of je vooral minder druk op je bovenlijf hebt of ook minder herrie.
Wat dat laatste betreft ben ik wel verwend door de verstelbare ruit van de FJR. Dat wordt even wennen, de windbeschermng op de Super Tenere is beperkt (alhoewel dat met deze temperaturen juist wel weer lekker is).

Ik ben ongeveer 1,80m en heb tot de 80km/uur helemaal geen wind op mij, erboven heb ik een klein beetje geluid van de wind, maar nog niet storend.
 
[1quote]Max Snelheid schreef op 21 juni 2017 @ 10:29:
Idd @Wuppie al een tijd niet meer gezien. Fijn dat je er weer bent. Hou de Div nog maar ff, zodat je mee kunt blijven doen op dit draadje :$\

Als het lukt zonder echtelijke ruzies probeer ik 'm inderdaad te houden voor het ww-verkeer. So wie so krijgt hij binnenkort een grote beurt, of-ie nou blijft of weggaat.[/quote]
Kijk, in dat geval vind ik een Div weer minder belangrijk dan goede echtelijke verhoudingen, dus als 't niet anders kan, doe 'm dan maar weg ... ;)
 
Heb bij Louis.de per ongeluk 2 kleppenstel-tools besteld in plaats van 1. Heb er dus één in de aanbieding, nieuw in verpakking. Gaat om deze tool.

Prijs is 13 euro incl. verzenden (NL), ophalen in Groningen kan ook.
 
Update over de laadproblemen van mijn div 600 '95 (zie vorige pagina): de spanningsregelaar was de boosdoener, een nieuwe lost de problemen op.

Met de nieuwe spanningsregelaar volgende voltages:

Accu (na acculader): 12.3V
Bij starten terugval naar: >11V
1100 rpm: 12.3V (stationair)
3000 rpm: 14.0V
5000 rpm: 14.1V
7500 rpm: 14.2V

Accu zou nu op moeten laden, morgen of maandag eerste testrit.
Het is nu toch niet nodig om ook de accu te vervangen?
 
Update over de laadproblemen van mijn div 600 '95 (zie vorige pagina): de spanningsregelaar was de boosdoener, een nieuwe lost de problemen op.

Met de nieuwe spanningsregelaar volgende voltages:

Accu (na acculader): 12.3V
Bij starten terugval naar: >11V
1100 rpm: 12.3V (stationair)
3000 rpm: 14.0V
5000 rpm: 14.1V
7500 rpm: 14.2V

Accu zou nu op moeten laden, morgen of maandag eerste testrit.
Het is nu toch niet nodig om ook de accu te vervangen?

Dat is lastig te bepalen. Diepontlading is erg slecht voor een accu. Maar een keertje of wat kan 'ie wel hebben. Gewoon proberen of 'ie nog goed start en of je ook na een aantal dagen stilstand nog kan starten. Vervangen kan altijd nog.
 
Update over de laadproblemen van mijn div 600 '95 (zie vorige pagina): de spanningsregelaar was de boosdoener, een nieuwe lost de problemen op.

Met de nieuwe spanningsregelaar volgende voltages:

Accu (na acculader): 12.3V
Bij starten terugval naar: >11V
1100 rpm: 12.3V (stationair)
3000 rpm: 14.0V
5000 rpm: 14.1V
7500 rpm: 14.2V

Accu zou nu op moeten laden, morgen of maandag eerste testrit.
Het is nu toch niet nodig om ook de accu te vervangen?

Ik heb net ook ff sr getest die ik nog had liggen en heb precies dezelfde waarden. Op stationair niet super veel met licht aan, meer toeren hogere waarden tot 14-14.2v
 
Zo, een tijdje terug info gevraagd hier over die Hyperpro vering. Paar weken geleden langs geweest in Alphen a/d Rijn en een afspraak voor vandaag gemaakt. Men zei dat er in mijn vork al progressieve veren zaten en dat een wissel niet nodig is maar dat de vorkolie waarschijnlijk vervangen moet worden.

Vandaag de proef op de som: inderdaad, er zaten al progressieve (niet Hyperpro) veren in, de olie was duidelijk aan vervanging toe, er zijn nieuwe seals in gegaan en men heeft de zuiger gepolijst.... en niet te vergeten ..... 1 vorkpoot zat verkeerd in elkaar! en is nu ook goed in elkaar gezet.

Direct even goed proefgereden en wat een verschil! Super!

P.S. zie de foto voor de oude vorkolie..... bleeeh
full
 
Zo, een tijdje terug info gevraagd hier over die Hyperpro vering. Paar weken geleden langs geweest in Alphen a/d Rijn en een afspraak voor vandaag gemaakt. Men zei dat er in mijn vork al progressieve veren zaten en dat een wissel niet nodig is maar dat de vorkolie waarschijnlijk vervangen moet worden.

Vandaag de proef op de som: inderdaad, er zaten al progressieve (niet Hyperpro) veren in, de olie was duidelijk aan vervanging toe, er zijn nieuwe seals in gegaan en men heeft de zuiger gepolijst.... en niet te vergeten ..... 1 vorkpoot zat verkeerd in elkaar! en is nu ook goed in elkaar gezet.

Direct even goed proefgereden en wat een verschil! Super!

P.S. zie de foto voor de oude vorkolie..... bleeeh[afbeelding]

Kortom...de meeste hadden het juiste advies gegeven. Mooi dat hij weer goed veert!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan