Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat biedt perspectieven voor als ik najaar '18 of voorjaar '19 een andere motor wil. Mijn Div600 uit '00 heeft er nu 37*** opstaan en zal er tegen die tijd zo'n 70/80/100 dkm op hebben staan.
 
Ik heb 3 jaar een Diversion 600 gehad, 1 keer benzine lekkage gehad, toen alle benzineslangen vervangen en ik heb hem 2 maanden geleden (ongeveer) verkocht met een kapotte dynamo/regelaar/draadbreuk (een van die 3) omdat ik over ben gestapt op de Diversion 900 :)

Die laatste heb ik nog weinig op kunnen rijden, maar het is me nu al wel duidelijk dat de 900 gewoon een erg prettige fiets is :) De mijne heeft trouwens nu 116.000km. Als ik de post hier boven me lees kan mijne er dus nog wel even tegenaan :+

Ik heb ook aan een 900 zitten denken. Ik heb in het verleden een XJ900 en een XJ750 gehad. Maar ik heb blijkbaar korte armpjes want als ik lekker rechtop zat, zat het het beste met mijn vingertoppen aan het stuur. Dat is echter niet zo veilig rijden.
Maar ik rijd best veel woon/werk, ik ben verkeersregelaar, dus soms 300 km heen en terug, maar ook 40 km heen en terug.
Verder toer ik veel over de zuid-hollandse en zeelandse dijkjes en daar lijkt de 900 mij net iets te zwaar voor. Ik hou er ook wel van om ff sportief een rotonde en andere bochtjes te pakken. Vandaar mijn keuze voor een 600. Ondanks de voordelen van cardan,hogere koppel en degelijkheid.
 
Ik heb ook aan een 900 zitten denken. Ik heb in het verleden een XJ900 en een XJ750 gehad. Maar ik heb blijkbaar korte armpjes want als ik lekker rechtop zat, zat het het beste met mijn vingertoppen aan het stuur. Dat is echter niet zo veilig rijden.
Maar ik rijd best veel woon/werk, ik ben verkeersregelaar, dus soms 300 km heen en terug, maar ook 40 km heen en terug.
Verder toer ik veel over de zuid-hollandse en zeelandse dijkjes en daar lijkt de 900 mij net iets te zwaar voor. Ik hou er ook wel van om ff sportief een rotonde en andere bochtjes te pakken. Vandaar mijn keuze voor een 600. Ondanks de voordelen van cardan,hogere koppel en degelijkheid.

Stuurverhoger, heb ik er ook op, ik ben 1. 70m. En sportief een bocht of rotonde door gaat prima met een Div900. Ik rijd geregeld in het buitenland (de laatste 3 jaar met de FJR) en ik vond de Div m.n. in de haarspeldbochten veel makkelijker sturen dan de sportieve FJR. En wat heet zwaar.. Aanvankelijk vond ik de Div900 zwaar (ik had er een 600 naast), maar nu vind ik 'm licht en best klein, vooral na een paar dagen Super Ténéré. Of hij lekker stuurt hangt heel erg af van je banden. Ik had er de MPR3 op, de volgende set wordt de MPR4.
 
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=8

Deze is het. Staat: banden, ketting, uitlaat, accu in goede staat.
Dus eigenlijk moet ik ff proefrijden en op vreemde geluiden letten, de remschijven nakijken op randen en de uitlaatpot kijken of die hard is.
Verder het gewone zoals bij iedere occassion, remblokken, voorvorkkeeringen, verlichting, etc.

Prijs kan hoog zijn maar ik kan hem ruilen voor mijn 32 jr oude Suzuki Madura. Ik wil van de cruiser af en een gooi en smijt toerfiets.

Ok, vergelijk alleen geen appels met peren, de reacties hierboven gaan over een 900, ik heb de mijne sinds 2003 en wat wordt er bedoelt met onverwoestbaar?

Ik denk dat je bij alle merken, goede en slechte motoren hebt, kortom gewoon goed checken en geluk hebben 😉
 
Een kameraad van mij sprak de magische woorden: Als je eronder gaat liggen, is elke motor zwaar. Dit als reactie op mijn vraag: Goh, zo'n BMW K75 is toch best heel zwaar voor mij als klein kereltje?
 
https://www.marktplaats.nl/a/motore...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=8

Deze is het. Staat: banden, ketting, uitlaat, accu in goede staat.
Dus eigenlijk moet ik ff proefrijden en op vreemde geluiden letten, de remschijven nakijken op randen en de uitlaatpot kijken of die hard is.
Verder het gewone zoals bij iedere occassion, remblokken, voorvorkkeeringen, verlichting, etc.

Prijs kan hoog zijn maar ik kan hem ruilen voor mijn 32 jr oude Suzuki Madura. Ik wil van de cruiser af en een gooi en smijt toerfiets.
Ik heb de foto's flink uitvergroot bekeken. Dan zie ik dat het achterwiel op de achterste stand staat. Dus de ketting staat op het laatste stukje gespannen. Dan lijkt het erop dat deze binnenkort aan vervanging toe is.
Hetzelfde geldt voor de foto waar de koppelingskabel op te zien is. Deze staat ook helemaal uitgedraaid. Volgens mij ben je dan binnenkort aan nieuwe platen toe.
En dan voor die prijs lijkt het mij dat ik beter ergens andres kan gaan kijken in plaats van 178 km te gaan rijden om te kijken.
 
Ja hoor, onverwoestbaar. Als je een Div kapot wilt hebben moet je 'm doodknuppelen. Mijn 900 uit '97 heeft er nu 160.000km op zitten en me nooit laten staan. Behalve die keer dat ik dacht dat er meer in de tank zat dan er echt in zat, mijn fout :+
Heeft net een grote beurt gehad, is net een naaimachientje maar liep daarvoor ook al als een zonnetje. Beurt zonder bijzonderheden. Is alleen binnenkort weer aan nieuwe bandjes toe.
Onvoorstelbaar hoe soepel het ouwetje nog rijdt.

Echt een probleemloze :]
Ik kom iedere dag met een big smile *D in de garage en geniet van ieder kilometer ermee.
Het meest lacht mijn portemonnee, heb er nu zelf ruim 60.000 km met de 900 opzitten, en ampers onderhoudskosten gehad. _O- _O- *O* :+
 
Echt een probleemloze :]
Ik kom iedere dag met een big smile *D in de garage en geniet van ieder kilometer ermee.
Het meest lacht mijn portemonnee, heb er nu zelf ruim 60.000 km met de 900 opzitten, en ampers onderhoudskosten gehad. _O- _O- *O* :+

Ja, kunst, jij doet alles zelf :+
 
Ha Diversion-bezitters!

Vorige week heb ik mijn A2-rijbewijs gehaald, en dus op zoek naar een mooie motor.
In eerste instantie was ik op zoek naar een cb500 of een gs500e (nakeds), maar nu zag ik een diversion 600 voorbij komen die geregistreerd staat op 35kW. Kuip vind ik minder mooi, maar komt denk ik wel van pas bij de langere ritten lijkt me (ik wil deze zomer naar Kroatie rijden).

Morgen ga ik naar de motor kijken en een testritje maken. Ik wil me vanavond in dit topic wat gaan inlezen in de diversion. Hebben jullie specifieke tips, dingen waar ik op kan letten? Welke onderdelen zijn onderhevig aan slijtage?
De motor is uit '93 en heeft inmiddels al 75k km gelopen. Wat is een redelijke prijs?

Bedankt!
 
Ha Diversion-bezitters!

Vorige week heb ik mijn A2-rijbewijs gehaald, en dus op zoek naar een mooie motor.
In eerste instantie was ik op zoek naar een cb500 of een gs500e (nakeds), maar nu zag ik een diversion 600 voorbij komen die geregistreerd staat op 35kW. Kuip vind ik minder mooi, maar komt denk ik wel van pas bij de langere ritten lijkt me (ik wil deze zomer naar Kroatie rijden).

Morgen ga ik naar de motor kijken en een testritje maken. Ik wil me vanavond in dit topic wat gaan inlezen in de diversion. Hebben jullie specifieke tips, dingen waar ik op kan letten? Welke onderdelen zijn onderhevig aan slijtage?
De motor is uit '93 en heeft inmiddels al 75k km gelopen. Wat is een redelijke prijs?

Bedankt!

Gefeliciteerd....voor tips scroll eens een paar berichten naar boven.... :X
 
Echt een probleemloze :]
Ik kom iedere dag met een big smile *D in de garage en geniet van ieder kilometer ermee.
Het meest lacht mijn portemonnee, heb er nu zelf ruim 60.000 km met de 900 opzitten, en ampers onderhoudskosten gehad. _O- _O- *O* :+


Je hebt het over een 900, de mp adv gaat over een 600,wat was er ook alweer met jouw blok van de 600?
 
Hallo,

Ik ben op zoek naar een rode kuip voor mijn Diversion xj 600 s Seca II
Wie heeft er een liggen of weet waar wel te verkrijgen?
Ik heb helaas mijn motor uit mijn handen laten vallen en kuip is behoorlijk beschadigd :(
Wil het toch gaan vervangen.

Alle tips zijn welkom :)
 
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met dolgedraaide schroeven in de handvaten? Heb bij Kedo handkappen gekocht maar kan de schroeven niet losdraaien.

Kan ik gewoon zo'n grabit unit kopen en ze er uit boren? Of heb ik die schroeven later nog nodig? Ik heb ook een foto gemaakt van het zakje dat bij de kappen zat.

gZeZvqE.jpg

Vie1dWQ.jpg

0o7mAjr.jpg
 
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met dolgedraaide schroeven in de handvaten? Heb bij Kedo handkappen gekocht maar kan de schroeven niet losdraaien.

Kan ik gewoon zo'n grabit unit kopen en ze er uit boren? Of heb ik die schroeven later nog nodig? Ik heb ook een foto gemaakt van het zakje dat bij de kappen zat.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Imbus ziet er nog goed uit, mss grotere maar er in tikken, of stuurde moet iets plat slijpen en tang/sleutel erop??
 
Ik weet niks over imbusjes hoor, maar heb mijn diversion bij de monteur langs gebracht. Monteur was dik tevreden, niet zoveel op aan te merken. Je kan zeggen wat je wil, maar de diversion is toch een ijzersterke motor. Geweldig!
 
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met dolgedraaide schroeven in de handvaten? Heb bij Kedo handkappen gekocht maar kan de schroeven niet losdraaien.

Kan ik gewoon zo'n grabit unit kopen en ze er uit boren? Of heb ik die schroeven later nog nodig? Ik heb ook een foto gemaakt van het zakje dat bij de kappen zat.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waarschijnlijk geen dolgedraaide schroeven maar moeren die los zijn gekomen van het rubber. Opbouw is, volgens mij, van buiten naar binnen: imbusbout-stuurgewicht-inschroefrubber met moer (moer zit geseald in het rubber). Kan wezen dat het rubber aan het vergaan is (hard worden) en dat de moer is losgekomen, hierdoor lijkt het dat de bout dol is. Of laten zitten of rustig geheel uit stuureind zien te peuteren.
 
Hallo Div'ers,
Ik ben hier al een tijdje niet meer geweest, maar wel al jaren lid van MF, en rij nog steeds dagelijks op een Div900.
Die zijn namelijk zo goed als onverwoestbaar. 8-)

Nu heb ik pas een nieuwe, en heb de koffer set van m'n oude motor nu te koop.
Dus mocht er iemand op zoek zijn.... Ze staan op Marktplaats (mag hier alleen niet linken geloof ik), maar als ik er een MF'er blij mee kan maken dan gaat dat natuurlijk voor.
Gaat om twee Givi Monokey koffers (maar met aparte sleutels), en een Givi Wingrack voor de Div900 Diversion.
Rack is compleet met knipperlichten, mist alleen twee bouten/draadeinden die achteraan in het frame steken. Maar dat is voor de handige klusser makkelijk op te lossen. Het rack ziet er wel gebruikt uit, maar is technisch in goede staat en kan natuurlijk even gespoten worden.

Op Marktplaats vraag ik er 100 euro voor, bieden mag natuurlijk ook. ;)
full
 
Nog even terugkomend om mijn overlaadproblemen van een paar maanden geleden bij de XJ900S. De motor laadde bij licht uit 14,9 volt en 15,1 volt bij licht aan. Uiteindelijk naar lang onderzoek blijkt op een gsx1100f dezelfde alternator te zitten en die hebben er ook last van.

Mijn contactslot sluit niet meer af als de sleutel eruit is. Er zit normaal zo'n afdekdingetje zodat er geen water in kan lopen. Nu is waarschijnlijk de weerstand hoger geworden in het contactslot als normaal. Hierdoor wilt de motor meer bijladen dan nodig is wat ervoor zorgt dat er teveel volt op de accu komt en deze gaat droogkoken.

Dit heb ik opgelost om een relais direct op de kabel te doen die uit de alternator komt met de accu. Hierdoor pakt hij altijd de goede laadstroom van 14,6 volt. Dit is met licht aan en uit nu hetzelfde. Heb er nu 3000km mee gereden en de accu is nog in topstaat!
 
Nog even terugkomend om mijn overlaadproblemen van een paar maanden geleden bij de XJ900S. De motor laadde bij licht uit 14,9 volt en 15,1 volt bij licht aan. Uiteindelijk naar lang onderzoek blijkt op een gsx1100f dezelfde alternator te zitten en die hebben er ook last van.

Mijn contactslot sluit niet meer af als de sleutel eruit is. Er zit normaal zo'n afdekdingetje zodat er geen water in kan lopen. Nu is waarschijnlijk de weerstand hoger geworden in het contactslot als normaal. Hierdoor wilt de motor meer bijladen dan nodig is wat ervoor zorgt dat er teveel volt op de accu komt en deze gaat droogkoken.

Dit heb ik opgelost om een relais direct op de kabel te doen die uit de alternator komt met de accu. Hierdoor pakt hij altijd de goede laadstroom van 14,6 volt. Dit is met licht aan en uit nu hetzelfde. Heb er nu 3000km mee gereden en de accu is nog in topstaat!

Klinkt wel vreemd wbt het contactslot en een te hoge laadspanning, volgens mij vlakt de spanningsregelaar het teveel normaliter af...maar ik heb er geen verstand van.

Kees DenHaag kom er maar in!! ;)
 
Mijn contactslot sluit niet meer af als de sleutel eruit is. Er zit normaal zo'n afdekdingetje zodat er geen water in kan lopen. Nu is waarschijnlijk de weerstand hoger geworden in het contactslot als normaal. Hierdoor wilt de motor meer bijladen dan nodig is wat ervoor zorgt dat er teveel volt op de accu komt en deze gaat droogkoken.

Dit heb ik opgelost om een relais direct op de kabel te doen die uit de alternator komt met de accu. Hierdoor pakt hij altijd de goede laadstroom van 14,6 volt. Dit is met licht aan en uit nu hetzelfde. Heb er nu 3000km mee gereden en de accu is nog in topstaat!

Fijn dat het is opgelost. Maar van de oplossing klopt niet veel... Technisch gezien kan het niet aan je contactslot liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan