Motor-Forum

Select Forum

Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Reg. datum:
21 jun. 2017
Haha nice, merci, ben dan wat gerust haha

XJ900f / GTS1000

Reg. datum:
02 jan. 2013
Zijn heel veel Div 900 rijders met een lengte van 1.70m1 mag dus geen probleem zijn.
Het mooiste pad vind je met een motor onder je gat!

I want to ride..

Reg. datum:
20 dec. 2013
Is een Div900 zoveel verschillend met een XJ900 dan? Mijn broer heeft namelijk een XJ900F en toen hij en mijn schoonzus gingen verhuizen vorig jaar was het plan dat mijn schoonzus (die wel een rijbewijs, maar zelf even geen motor heeft) de XJ naar hun nieuwe woning zou rijden, maar dat was alleen een optie als ze zo goed als plat op de tank zou gaan liggen en zij is ook rond de 1.70-1.75.. Met een rit van 250km te gaan waren we blij dat ik voor de zekerheid ook m'n motorgear mee had genomen en heb ik de XJ verreden.
✕ Honda VFR750F rc24 '86 | ✕ Honda VF1000F '84 | ✕ Yamaha Diversion 600 '92 | ✓ Yamaha Diversion 900 '95
gravity's a myth, earth sucks.

XJ900f / GTS1000

Reg. datum:
02 jan. 2013
haha...buiten dat hij veel mooier is......kuchkuch.......scheelt hij volgens mij niet veel in de hoogte.

Reg. datum:
21 jun. 2017
Ahh oke dat stelt me gerust. Ik rijd nu een sv650 en raak met mijn tippen aan de grond haha, aleja als ik met beide voeten probeer te staan. Voor de rest geen probleem
Heb 2 modellen in het zicht
Eentje van het jaar 99/07; met 42000ms, koffers inbegrepen en handvatverwarmers en verhoogdwindscherm givi
En eentje van het jaar 02/05; met 62000kms en koffers inbegrepen ook givi

Die jongere moto spreekt met het meest aan (ga zaterdag erheen om testrit te doen en bekijken en aan het afwachten van die andere voor een antwoordt, zit dichterbij maar is ook 100e duurder waarschijnlijk door opties) maar heeft ook meer kms die jongere.

Welke, via de informatie die ik gaf ziet er beetje lekkerder uit? De 20000kms beetje meer zou dat zo erg zijn of is een handvatverwarmer duur om te instaleren?

Thanks en sorry als het beetje raar geformuleerd is de vragen

XJ900f / GTS1000

Reg. datum:
02 jan. 2013
een goed onderhouden Div met veel km op de teller kan vele malen beter zijn dan een slecht of minder onderhouden Div met weinig km (geld voor alles trouwens!). Gewoon testrijden en voelen hoe de motor voelt daarnaast goed kijken naar de staat van de motor.
Handvatverwarming kun je zo duur maken als je wilt, maar ik zou er niks meer voor betalen bij aanschaf van 2e hands. Opties zijn voor mij ook soms een reden om van koop af te zien, vaak is het broddelwerk hoe het geinstalleerd is en kan je eerst dat opknappen.

Succes

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:
GazzMonkeyy schreef op 22 augustus 2017 @ 13:58:
Ahh oke dat stelt me gerust. Ik rijd nu een sv650 en raak met mijn tippen aan de grond haha, aleja als ik met beide voeten probeer te staan. Voor de rest geen probleem
Heb 2 modellen in het zicht
Eentje van het jaar 99/07; met 42000ms, koffers inbegrepen en handvatverwarmers en verhoogdwindscherm givi
En eentje van het jaar 02/05; met 62000kms en koffers inbegrepen ook givi

Die jongere moto spreekt met het meest aan (ga zaterdag erheen om testrit te doen en bekijken en aan het afwachten van die andere voor een antwoordt, zit dichterbij maar is ook 100e duurder waarschijnlijk door opties) maar heeft ook meer kms die jongere.

Welke, via de informatie die ik gaf ziet er beetje lekkerder uit? De 20000kms beetje meer zou dat zo erg zijn of is een handvatverwarmer duur om te instaleren?

Thanks en sorry als het beetje raar geformuleerd is de vragen

Handvat verwarming kost een paar tientjes als je het zelf doet. Er is een Howto van beschikbaar.

Reg. datum:
22 dec. 2012
Vandaag de Div 600 aangeschaft. De motor is van 1993 en heeft wel 59.000 km gereden. Er moet wel e.e.a. aan gedaan worden. De aansluiting van de uitlaatbocht naar de pijp lekt een beetje (wel een mooi geluid), achterband moet vernieuwd (maar dat is regulier onderhoud), rechter knipperlicht is het lampje van stuk (dat wordt ff overwerken), zadel moet vernieuwd worden. De toplaag is beschadigd. Lijkt wel of er een vogel aan heeft zitten pikken.(ong. 30-35 € op marktplaats), hij draait echter 1.100 tpm en als hij warm is 1.500 tpm. Ik zie geen stationair stelschroef dus denk dat er iets in de luchttoevoer zit. Olie en luchtfilter ga ik sowieso vernieuwen. Flushen en nieuwe olie erin. linkervoorvorkkeering zweet nogal. Die gaat binnenkort dus lekken. Vervangen ga ik zelf eens proberen. Ik heb het bij een Kawa GPX, Honda NTV en BMW-K75 al eens met hulp gedaan. Ook bij een Honda CBX 750 maar dat was een drama.Er loopt in de rechterpoot een stang naar beneden die het antiduik regelt. Die moet ondering de poot in een kleine uitsparing vallen. Daar ben je gewoon heeel lang mee bezig. Ik denk dat de Div mee zal vallen.
Toen ik stopte begon hij te piepen. Een lange doorlopende piep. Die stopte toen ik mijn tankdop opende. Heeft dit iets met een vacuum te maken? Waar komt dat piepen dan vandaan? Zit er een soort sensor op, want het contact stond uit.
Verder ff positief blijven: De voorband is nieuw en de kettingset is nieuw.
Maar hij rijdt verder lekker. Heel anders dan mijn cruiser.
Yamaha Diversion 1993 5.jpg
Yamaha Diversion 1993 9.jpg
Yamaha Diversion 1993.jpg
Yamaha Diversion 1993 3.jpg
Yamaha XJ 600 S Diversion '93

Reg. datum:
22 dec. 2012
Ik zag deze (oude) link. Zijn hier nog foto's van het vernieuwen van de keerringen bij een 600?

Bensi in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 11)"

XJ600S '95 Diversion

Reg. datum:
21 mei. 2017
Nou fendo.

Klinkt alsof je beter de mijne had kunnen kopen haha..
Wat moest je betalen als ik vragen mag? zo niet dan niet..

Reg. datum:
22 dec. 2012
quote:
Bartv89 schreef op 23 augustus 2017 @ 00:14:
Nou fendo.

Ik heb hem geruild voor een aoude Madura cruiser waar nog meer aan mankeerde. Daar zijn echter nauwelijks onderdelen meer voor alleen via ebay. En hij is heel lastig sleutelen.
Ik wil van de Div echt een leuke fiets maken.
Enig idee wat het piepen is? Wat stopt als ik de tankdop open doe?

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:
fendo schreef op 23 augustus 2017 @ 07:30:

[...]

Ik heb hem geruild voor een aoude Madura cruiser waar nog meer aan mankeerde. Daar zijn echter nauwelijks onderdelen meer voor alleen via ebay. En hij is heel lastig sleutelen.
Ik wil van de Div echt een leuke fiets maken.
Enig idee wat het piepen is? Wat stopt als ik de tankdop open doe?

Het slangetje wat de tank ontlucht zit verstopt.

Reg. datum:
23 jul. 2013
Heeft er iemand het dopje voor de dagteller te resetten over? Bij mijn Diversion ontbreekt dit.

Reg. datum:
25 sep. 2015
Vraag: Diversion XJ900S 4KM

Ik ben van de linkerspiegel het dopje kwijt dat over de bevestigingsmoer heen zit. Nu heb ik al her en der geďnformeerd maar niemand verkoopt zo'n los dopje lijkt het.

- Heeft iemand zo'n ding over?
- Weet iemand waar ze wel te koop zijn?
- Of wellicht een alternatief?

Eerst stoorde ik me er niet zo aan maar naarmate de tijd vordert begin ik me er steeds meer aan te ergeren ;-)

Alvast bedankt!

Me transmitte sursum, Caledoni

Reg. datum:
12 apr. 2002
quote:
HaagseRay schreef op 23 augustus 2017 @ 09:47:
Vraag: Diversion XJ900S 4KM

Ik ben van de linkerspiegel het dopje kwijt dat over de bevestigingsmoer heen zit. Nu heb ik al her en der geďnformeerd maar niemand verkoopt zo'n los dopje lijkt het.

- Heeft iemand zo'n ding over?
- Weet iemand waar ze wel te koop zijn?
- Of wellicht een alternatief?

Eerst stoorde ik me er niet zo aan maar naarmate de tijd vordert begin ik me er steeds meer aan te ergeren ;-)

Alvast bedankt!

Ik heb er 2, er zit alleen nog wel een complete motor aan vast O-)

Motorshopper: Diversion 900 met onderkuip voor de sleutelaar

Heb er nu een prijs van 500 € bij gezet.

Voor mensen uit dit topic mag hij voor 400 weg €

Wil er vanaf nu de V-Strom voor de deur staat *O*
Nick Name wijzigde dit bericht op woensdag 23 augustus 2017 10:14 (8%)
2010: Div 600, 2011: Div 900, 3 dagen later, niets meer... maart 2011 nieuwe Div 900

Reg. datum:
12 apr. 2002
Even showen met de Strom :P

Capture.JPG
1250546.jpg
2010: Div 600, 2011: Div 900, 3 dagen later, niets meer... maart 2011 nieuwe Div 900

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:
Nick Name schreef op 23 augustus 2017 @ 10:11:

[...]

Ik heb er 2, er zit alleen nog wel een complete motor aan vast O-)

Motorshopper: Diversion 900 met onderkuip voor de sleutelaar

Heb er nu een prijs van 500 € bij gezet.

Voor mensen uit dit topic mag hij voor 400 weg €

Wil er vanaf nu de V-Strom voor de deur staat *O*

Bij Hornbach hebben ze heel veel van dit soort artikelen. (Bij de afdeling schroefjes en boutjes) Daar moet je vast wat kunnen vinden dat goed past.

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:

Mooi ding! Heel veel plezier er mee!

Reg. datum:
25 sep. 2015
Geen plek voor een 2e div hier, maar als je ze los verkoopt wil ik ze beiden overnemen van je.

De Hornbach zal ik ook eens kijken, bedankt voor de tip!

BMW R850R

Reg. datum:
09 jan. 2012
quote:

Jaaaa ik herken je van je avatar! _O-
Aan de maan heb je meer dan aan de zon: de maan schijnt als je 'm nodig hebt, maar de zon schijnt overdag en dan is het toch al licht. En over de sterren: “Opa, wat zijn die lichtjes boven ons?” “Dat zijn gaatjes in de vloer van de hemel, jongen.”

Reg. datum:
12 apr. 2002
quote:
Max Snelheid schreef op 23 augustus 2017 @ 16:56:

[...]

Jaaaa ik herken je van je avatar! _O-

Simba ? :P

Dat is mijn vrouw op de foto overigens :+
Nick Name wijzigde dit bericht op woensdag 23 augustus 2017 17:21 (11%)

Reg. datum:
22 dec. 2012
quote:
Kees Den Haag schreef op 23 augustus 2017 @ 08:25:

[...]

Het slangetje wat de tank ontlucht zit verstopt.

Ik neem aan dat dat onder de tank naar beneden loopt naar onder de motor? Kan ik die doorblaze met perslucht? Of doorprikken met iets langs en duns

Reg. datum:
22 dec. 2012
quote:
Bartv89 schreef op 23 augustus 2017 @ 00:14:
Nou fendo.

Ik geef toe, ik had wat beter onderzoek moeten doen maar mijn oude motor was niet echt veel goeds meer en ik was eigenlijk een beetje verblind door Diversion. haha. Ik ben er dus enigzins ingetrapt.
Vandaag kreeg ik wel een melding van de verkopende partij dat als er toch iets mis bleek te zijn dat er wel naar een oplossing gezocht wordt.

Reg. datum:
28 apr. 2005
quote:
fendo schreef op 23 augustus 2017 @ 17:33:

[...]

Ik neem aan dat dat onder de tank naar beneden loopt naar onder de motor? Kan ik die doorblaze met perslucht? Of doorprikken met iets langs en duns

Nee, van boven in de tank naar beneden.
Een dun draadje of wellicht eerst met perslucht inderdaad.
Kees Den Haag wijzigde dit bericht op woensdag 23 augustus 2017 19:43 (0%)

Reg. datum:
14 mei. 2005
quote:
fendo schreef op 23 augustus 2017 @ 18:05:

[...]

Ik geef toe, ik had wat beter onderzoek moeten doen maar mijn oude motor was niet echt veel goeds meer en ik was eigenlijk een beetje verblind door Diversion. haha. Ik ben er dus enigzins ingetrapt.
Vandaag kreeg ik wel een melding van de verkopende partij dat als er toch iets mis bleek te zijn dat er wel naar een oplossing gezocht wordt.

Wat zei je, : begin maar vast met zoeken.....
XJ900F(4BB), XJ900F(58L 2x),

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.