Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, de Div600 vanmiddag ff verhuist. Dichterbij huis, op een plek waar het niet gaat vriezen als het buiten wel vriest, en ik kan er 24/7 bij als ik dat wil 8-)

Binnenkort maar eens aan de Div900 beginnen :)
 
Laatst bewerkt:
Motor wilde niet starten....bij het indrukken van de startknop >KLIK<....nog een keer KIllswitch gechecked >KLIK<.... Gauw andere accu er in gezet....startknop weer >KLIK<, toen bedacht ik me iets, motor in versnelling ff duwen met koppeling los en toen startknop en startte hij.

Hoe kan dit? Binnenkant van de startmotor dingetje met koolborstel is vorig jaar vervangen, zal het toeval geweest zijn?
 
Motor wilde niet starten....bij het indrukken van de startknop >KLIK<....nog een keer KIllswitch gechecked >KLIK<.... Gauw andere accu er in gezet....startknop weer >KLIK<, toen bedacht ik me iets, motor in versnelling ff duwen met koppeling los en toen startknop en startte hij.

Hoe kan dit? Binnenkant van de startmotor dingetje met koolborstel is vorig jaar vervangen, zal het toeval geweest zijn?

Startrelais? KLikken wil niet persé zeggen dat ie ook contact maakt.
Volgende keer als ie alleen klikt even met een grote schroevendraaier de contacten van je startrelais overbruggen. ALs ie dan wel start zou ik het toch bij je startrelais zoeken.
 
Bedankt voor de reacties op mijn voorstellen hier, inmiddels met Jaap in contact over tanktas.

Ook nog eens goed in de motorhoezen duiken nu .... dank voor de tips.
 
Startrelais? KLikken wil niet persé zeggen dat ie ook contact maakt.
Volgende keer als ie alleen klikt even met een grote schroevendraaier de contacten van je startrelais overbruggen. ALs ie dan wel start zou ik het toch bij je startrelais zoeken.

Bedankt voor je reactie, maar relais is het denk ik niet, ff duwen in versnelling en toen was hij weer te starten.

Vorig jaar had ik dat ook en toen lag het aan versleten koolborstel.
 
Laatst bewerkt:
Heeft mijn yamaha wr450f ook wel eens, maar bij mij ligt het er dan aan dat hij hem niet door de compressie heen krijgt. Dan inderdaad ook even in de versnelling heen en weer en dan lukt het of even op de kickstarter staan en je kan hem weer starten.
Als dit bij jou het geval is betwijfel ik.
 
Heeft mijn yamaha wr450f ook wel eens, maar bij mij ligt het er dan aan dat hij hem niet door de compressie heen krijgt. Dan inderdaad ook even in de versnelling heen en weer en dan lukt het of even op de kickstarter staan en je kan hem weer starten.
Als dit bij jou het geval is betwijfel ik.

Ik zal het wel ff in de gaten houden.
 
zo, motor grote beurt gedaan.
nieuwe banden, olie, ook cardan, filtertje.
schroefjes hier en daar.

maar...
als ik het stuur los laat, dat doe ik dus maar niet.

iemand het ooit meegemaakt dat het onderste balhoofdlager problemen geeft?
voordat ik de boel uit elkaar trek.
 
Laatst bewerkt:
Kan je zo controleren door even het voorwiel van de grond te doen en kijken als er speling of een zwaar punt in zit.
 
Kwam ik tegen in Indonesië!

IMG_20160921_114923.jpg
 
Gecupt voorbandje?? Teovallig Bridgestones er onder?

Hij heeft er nieuwe banden onder. Die zijn niet gecupt. Hooguit niet goed gebalanceerd. Als ie het voor de beurt niet deed zou ik het niet direct in de balhoofdlagers zoeken. Hoewel het vrij eenvoudig te controleren is natuurlijk.
 
Bedankt voor je reactie, maar reisgids is het denk ik niet, ff duwen in versnelling en toen was hij weer te starten.

Vorig jaar had ik dat ook en toen lag het aan versleten koolborstel.

Meestal zijn de koolborstel de oorzaak, maar het startrelais is zoveel makkelijker te controleren. ;)
 
dat deed die ook al voor de bandenwissel en destijds dacht ik juist dat het de cupping was, nu dus naar eventuele andere oorzaken aan het zoeken.

als de motor op de bok staat is er niets van speling te voelen in het stuur, draait soepel.
Zaterdag de voorkant er maar aftrekken, ik vermoed minder ronde lagerrollers omdat het schudden ook in de bochten merkbaar is.

of het wegdek is overal even slecht :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar inlaatrubbers voor mijn diversion 900 .
Wie heeft er 4 stuks voor mij of waar kan ik ze het beste bestellen?
 
dat deed die ook al voor de bandenwissel en destijds dacht ik juist dat het de cupping was, nu dus naar eventuele andere oorzaken aan het zoeken.

als de motor op de bok staat is er niets van speling te voelen in het stuur, draait soepel.
Zaterdag de voorkant er maar aftrekken, ik vermoed minder ronde lagerrollers omdat het schudden ook in de bochten merkbaar is.

of het wegdek is overal even slecht :+

Balhoofdlagers inderdaad of mss wel de voorvork.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan