Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen. Na een poosje meegelezen te hebben, heb ik vraag aan jullie. Ik ben momenteel bezig om een diversion 900 uit 2003 op te knappen en een caferacer look te geven. Nu zou ik graag van de twee grote uitlaatdempers af willen. Het liefst zou ik gaan voor een 4 in 1 collector, maar voor zover heb ik alleen een compleet systeem kunnen vinden. Heeft iemand hier suggesties? Of zou ik ook een collector voor een 600 kunnen gebruiken?

Bedankt alvast!

Idd Delkevic op www.eBay.co.uk en een 600 heeft geen collector...maar 2x2 bochten en dan gelijk 2x demper.
 
Ik heb nog een setje stofkappen liggen, nieuw in de verpakking, ze zijn voor een 900 of later type 600 Diversen.

Ze zijn van het merk Saito.

Kosten €7,50 inclusief verzendkosten...

ygcfe5l7x.jpg


k9p2r30.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toch ook hier nog maar eens vragen,

Is er toevallig iemand die weet of je nog ergens een NIEUWE bok kan kopen voor de Diversion 900? Een rondje Google leverde voorlopig nog niks op.

Ik heb hier namelijk de oude bok van mijn Div liggen, die is totaal krom. En ik heb de bok van de sloop Div nog, maar deze lijkt ook niet bruikbaar te zijn, de rechterpoot lijkt korter dan de linker poot (zoals het er nu naar uit ziet zou de motor dan overhellend naar rechts op de bok staan, dat zie ik niet zo zitten).
[afbeelding]
Balkje ligt in lijn met het patroon dat je op de heftafel ziet..

Daarom wil ik eigenlijk maar gewoon een nieuwe bok kopen, als ik die dan meteen verstevig en maatregelen neem zodat het vocht weg kan, ben ik in 1 klap van het gezeur af. Normaal gesproken maakt het me niet uit dat er nu geen bok onder zit, maar nu ik onderhoud moet doen (achterband o.a) wil ik hem toch graag op een bok kunnen zetten.

Iemand tips?

yamaha - XJ S DIVERSION 900 - 2000 - STAND-FOOTREST - Parts
 
https://www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=yamaha&T=XJ%20S%20DIVERSION%20%20900&Y=2000&L=YA-XJ-S-DIVERSION-900-3&O=STAND-FOOTREST&F=YA-XJ-S-DIVERSION-900-3_bv&L2=YA-XJ-S-DIVERSION-900-3_bv

Ik heb 'm ook al gevonden voor 181 euro. Aangezien ik de bok alleen wil kunnen gebruiken bij onderhoud, is me dat ook weer iets teveel van het goede ;)

Vanavond de achterremklauw vervangen. Toen ik de remolie wilde verversen braken de ontluchtingsnippels af (dit had ik van te voren verwacht en ik heb voor ik 'm verkocht de remklauw nog van de sloop/schade diversion afgehaald), nou valt die klauw wellicht nog te repareren maar omdat ik wil rijden en de ontlichtingsnippels van deze remklauw gewoon gangbaar zijn, ben ik voor het wisselen gegaan.

Omdat de boutjes van de remklauw er precies achter zitten, moest daarvoor wel eerst de demper er even af. Gelukkig was dat allemaal goed gangbaar, een klein motiverend tikje met de hamer was genoeg in dit geval :)

29683527_1587724321342884_5810341286453226237_n.jpg

29594814_1587724324676217_1074154833715913003_n.jpg


De bok van de sloop Diversion haal ik er na het vervangen van de achterband weer af, het lijkt erop dat deze bok nog wel te repareren valt. Daarna maar meteen laten verstevigen en maatregelen nemen om roestvorming te voorkomen, zodat de bok er wel gewoon permanent onder kan blijven zitten :)

Heb overigens besloten om (deze keer voor het eerst) de motor weg te brengen voor een nieuwe achterband, in dit geval was het prijstechnisch intressant genoeg om te zeggen: Daar ga ik zelf niet voor klooien.
 
Je blijft er toch gewoon op zitten bij het tanken?

Zo doe ik dat inderdaad ook, gewoon blijven zitten en zelf de motor rechtop houden. Schijnt niet de veiligste optie te zijn, maar naar mijn idee wel de makkelijkste. De meeste onbemande tankstations hier hebben de betaalterminal op de pomp zelf, dus daarvoor hoef ik ook al niet van m'n motor af :)
 
Zo doe ik dat inderdaad ook, gewoon blijven zitten en zelf de motor rechtop houden. Schijnt niet de veiligste optie te zijn, maar naar mijn idee wel de makkelijkste. De meeste onbemande tankstations hier hebben de betaalterminal op de pomp zelf, dus daarvoor hoef ik ook al niet van m'n motor af :)

Klopt zo doe ik het ook, op de jiffy naar de betaalpaal weer terug er op zitten nog een paar keer op en neer tijdens het tanken en als hij vol zit op de jiffy en weer naar de paal voor het bonnetje.
 
Zo doe ik dat inderdaad ook, gewoon blijven zitten en zelf de motor rechtop houden. Schijnt niet de veiligste optie te zijn, maar naar mijn idee wel de makkelijkste. De meeste onbemande tankstations hier hebben de betaalterminal op de pomp zelf, dus daarvoor hoef ik ook al niet van m'n motor af :)
Met spatten op je broek neem je zo'n doordringende benzinelucht mee in huis ... :r
 
Vandaag stil komen te staan met de Diversion, alles ging uit...

Gelukkig ging ik bijna de bbk uit en kon ik makkelijk en woonwijk in.

Gekeken waar het aan kon liggen en deed ik het zadel open en rook ik een brandlucht. Zekering bakje open en ja hoor de main zekering is doorgebrand.

Contact uit en killswitch uit en nieuwe erin en gelijk weer doorgebrand.

Kortom van het weekend maar sleutelen, maar heeft iemand tips voor me om naast alles visueel te checken de sluiting te vinden?
 
Dat is klote Mr R! Zag je andere topic al. Hopelijk zit het op een makkelijk vindbare plek. Zoals in het andere topic al werd genoemd is de SR een zwakke schakel..


Wie heeft hier de NAKS al aangepakt? Ik begin gek te worden van het getik van mijn vriendin haar Divvy.
Nu zijn er volgens mij 3 opties. Ik ben benieuwd welke jullie hebben uitgevoerd en wat de ervaring is.
  1. Nieuwe NAKS plaatsen of een handmatige. Volgens mij de duurste optie en ik vraag mij af hoe lang dat goed blijft gaan.
  2. Tikje geven. Zie deze optie veel, de bout met koperen ring en veer eruit en dan met een schroevendraaier een tikje geven. Stelt die zichzelf daarna weer goed of moet je dit vaker blijven doen?
  3. En als laatste, iets wat ik vooral op Engelse fora zie. De hele naks eruit, schoonmaken en helemaal terugstellen naar begin positie. Dan opnieuw plaatsen (met nieuwe pakking) en de krukas een paar slagen geven met een sleutel om te zorgen dat de NAKS weer op spanning komt.
 
Laatst bewerkt:
Dat is klote Mr R! Zag je andere topic al. Hopelijk zit het op een makkelijk vindbare plek. Zoals in het andere topic al werd genoemd is de SR een zwakke schakel..


Wie heeft hier de NAKS al aangepakt? Ik begin gek te worden van het getik van mijn vriendin haar Divvy.
Nu zijn er volgens mij 3 opties. Ik ben benieuwd welke jullie hebben uitgevoerd en wat de ervaring is.
  1. Nieuwe NAKS plaatsen of een handmatige. Volgens mij de duurste optie en ik vraag mij af hoe lang dat goed blijft gaan.
  2. Tikje geven. Zie deze optie veel, de bout met koperen ring en veer eruit en dan met een schroevendraaier een tikje geven. Stelt die zichzelf daarna weer goed of moet je dit vaker blijven doen?
  3. En als laatste, iets wat ik vooral op Engelse fora zie. De hele naks eruit, schoonmaken en helemaal terugs niet tellen naar begin positie. Dan opnieuw plaatsen (met nieuwe pakking) en de krukas een paar slagen geven met een sleutel om te zorgen dat de NAKS weer op spanning komt.

Ja ik hoop dat het meevalt.... Morgen maar op de trapfiets naar mijn werk.

Naks eruit halen en schoonmaken is goed te doen, tank moet er wel af. Ik heb dat al w keer gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is klote Mr R! Zag je andere topic al. Hopelijk zit het op een makkelijk vindbare plek. Zoals in het andere topic al werd genoemd is de SR een zwakke schakel..


Wie heeft hier de NAKS al aangepakt? Ik begin gek te worden van het getik van mijn vriendin haar Divvy.
Nu zijn er volgens mij 3 opties. Ik ben benieuwd welke jullie hebben uitgevoerd en wat de ervaring is.
  1. Nieuwe NAKS plaatsen of een handmatige. Volgens mij de duurste optie en ik vraag mij af hoe lang dat goed blijft gaan.
  2. Tikje geven. Zie deze optie veel, de bout met koperen ring en veer eruit en dan met een schroevendraaier een tikje geven. Stelt die zichzelf daarna weer goed of moet je dit vaker blijven doen?
  3. En als laatste, iets wat ik vooral op Engelse fora zie. De hele naks eruit, schoonmaken en helemaal terugstellen naar begin positie. Dan opnieuw plaatsen (met nieuwe pakking) en de krukas een paar slagen geven met een sleutel om te zorgen dat de NAKS weer op spanning komt.

Optie 3, is makkelijk te doen. Demonteren, heel goed schoonmaken, flink in de olie zetten, opnieuw plaatsen.
Klein klusje, groot plezier 😄
Bensi in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)"
 
Laatst bewerkt:
Ok thx! Die beschrijving had ik niet gezien. Waar haal je het goedkoopst die pakking vandaan? Denk niet dat ik daarvoor naar Motorport wil..
 
Al vanaf 4 feb aan het zoeken waarom mijn motor niet elektrisch wil starten (aanduwen lukt wel). Vandaag eindelijk gevonden...
De draad Vanaf het start-relais naar het assembly-relais zat wel in de stekker van het assembly-relais, maar deed daar verder niks. Gat in de stekker gevuld met blauw-groen stof en de draad leek afgeknipt te zijn. Stekker schoon gemaakt, stekkertje aan de draad gemaakt en deze in de stekker van het relais gestoken en ik kan de motor weer starten met het knopje. Binnenkort maar op zoek naar een nieuwe stekker, want dit werkt voor nu wel maar is niet echt een goede oplossing.
 
Man... Wat een pech hebben jullie. De Diversion staat bekend als DE motor die het altijd doet....
 
Ik ben toch even benieuwd wat mijn mede-diversion-rijders denken over de action olie? Gewoon 10W40 van Valvoline erin gooien?

Ik weet dat er een algemeen topic over bestaat maar ben benieuwd wat jullie diversion rijders erover denken en/of gebruiken
 
Ik ben toch even benieuwd wat mijn mede-diversion-rijders denken over de action olie? Gewoon 10W40 van Valvoline erin gooien?

Ik weet dat er een algemeen topic over bestaat maar ben benieuwd wat jullie diversion rijders erover denken en/of gebruiken

Alleen olie er in gooien die voor motoren is, en niet voor die voor auto's. (Al noemen ze die ook motorolie) Er zit verschil tussen! Over merk zou ik me geen zorgen maken, de goedkoopste voldoet al aan de specificaties. 10W40 is prima.
 
Vanmiddag mijn motor weggebracht om de achterband te laten vervangen.

Ik rijdt de woonwijk uit, en vrij plotseling voelt-ie wat raar aan in het stuur. Toch maar even stoppen en kijken. Rechter voorvork keerring lek :/

Nou stond die toch al op de planning om te vervangen (en gelijk nieuwe vorkolie en progressieve vering erin), maar ik had gehoopt zaterdag weer een stukkie te kunnen toeren. Het ziet er niet naar uit dat dat nu nog doorgaat :/

Toen ik de motor kocht had ik al m'n twijfels bij de keerringen, maar de binnenpoten bleven altijd nog netjes droog. Nu is de rechter binnenpoot echt zeik nat '(
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag mijn motor weggebracht om de achterband te laten vervangen.

Ik rijdt de woonwijk uit, en vrij plotseling voelt-ie wat raar aan in het stuur. Toch maar even stoppen en kijken. Rechter voorvork keerring lek :/

Nou stond die toch al op de planning om te vervangen (en gelijk nieuwe vorkolie en progressieve vering erin), maar ik had gehoopt zaterdag weer een stukkie te kunnen toeren. Het ziet er niet naar uit dat dat nu nog doorgaat :/

Toen ik de motor kocht had ik al m'n twijfels bij de keerringen, maar de binnenpoten bleven altijd nog netjes droog. Nu is de rechter binnenpoot echt zeik nat '(


Rot zeg, kijk aub uit voor lekkende olie op je schijf....TIP;

Ik heb nog een setje stofkappen liggen, nieuw in de verpakking, ze zijn voor een 900 of later type 600 Diversen.

Ze zijn van het merk Saito.

Kosten €7,50 inclusief verzendkosten...

[afbeelding]

[afbeelding]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan