Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het niet, maar wie weet lukt het wel vaar dat bedrag. Zal wel een opknappertje worden voor € 1500,-
Valt best mee, zijn wel te vinden hoor:

€ 1.599,- 85.678 km Motorshopper: Yamaha XJ 900 S

€ 1.800,00 75.000 km https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

€ 1.895,00 101.447 km https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr


En nog:

€ 1.650,- In Delft (slechts 84000 Km): de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

€ 1.750,- Tholen, Zeeland (slechts 69000 km): de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

€ 1.790,- Nieuwkoop, Zuid-Holland (slechts 71000 km) de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Allemaal voor ruim onder de €2000
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag kleppen gesteld en daarbij de kleppendekselpakking vervangen. Enorm mee zitten klooien om dat ding er überhaupt tussen te krijgen. Net gereden, pakking lekt.... (alleen aan de rechter kant, niet bij de halfmaantjes in de pakking, er komt behoorlijk wat olie uit).

Is er een speciale manier of geheime truc om het kleppendekselpakking te monteren? En is er een bepaalde pakking die makkelijker te plaatsen is door goede pasvorm? Had er nu een van louis.de, Saito.
 
Tja ook ruim boven €1500,-

Kom op Richard, ik heb de prijzen er even bij gezet, zijn allemaal vraagprijzen, en als je die laatste drie bekijkt, erg leuk geprijsd en heel weinig km's voor zo'n toerbuffel als de Div 900
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet, maar wie weet lukt het wel vaar dat bedrag. Zal wel een opknappertje worden voor € 1500,-

Voor dat geld kun je slagen, mits je er rekening mee houdt dat je geen kant en klare Div900 gaat vinden.

Ik kocht mijn Div900 eind 2016 hier via MF voor 250 euro. Nou heb ik geluk gehad dat ik nog een schade Div900 heb kunnen kopen voor onderdelen (o.a de volledige remmerij over gezet op de mijne) en dat ik die later voor grofweg hetzelfde geld heb kunnen verkopen. Ik zit nu met een rijdend project dat bijna af is en mij tegen die tijd ~800 euro kost incl. onderhoudsbeurt :)

[me="Destruction86"]beseft zich wel dat dat op deze manier hoogstwaarschijnlijk nooit meer gaat lukken.[/me]

Nou is het wel zo dat mijn Div900 al ietsje meer kilometers heeft (niet dat 117.000km nou heel veel is voor zo'n buffel), en als ik hem niet zelf had kunnen repareren had ik waarschijnlijk wel beter een kant en klare kunnen kopen, maar ik heb nu voor zo'n 700 euro minder dan jouw budget een motor die (dan, ik zit nu op 80% klaar zou ik zeggen, de kritische dingen zijn gebeurd) echt nog wel een aantal jaar meekan :) Oh en nee, hij is niet te koop :+
 
Laatst bewerkt:
Voor dat geld kun je slagen, mits je er rekening mee houdt dat je geen kant en klare Div900 gaat vinden.

Ik kocht mijn Div900 eind 2016 hier via MF voor 250 euro. Nou heb ik geluk gehad dat ik nog een schade Div900 heb kunnen kopen voor onderdelen (o.a de volledige remmerij over gezet op de mijne) en dat ik die later voor grofweg hetzelfde geld heb kunnen verkopen. Ik zit nu met een rijdend project dat bijna af is en mij tegen die tijd ~800 euro kost incl. onderhoudsbeurt :)

[me="Destruction86"]beseft zich wel dat dat op deze manier hoogstwaarschijnlijk nooit meer gaat lukken.[/me]

Nou is het wel zo dat mijn Div900 al ietsje meer kilometers heeft (niet dat 117.000km nou heel veel is voor zo'n buffel), en als ik hem niet zelf had kunnen repareren had ik waarschijnlijk wel beter een kant en klare kunnen kopen, maar ik heb nu voor zo'n 700 euro minder dan jouw budget een motor die (dan, ik zit nu op 80% klaar zou ik zeggen, de kritische dingen zijn gebeurd) echt nog wel een aantal jaar meekan :) Oh en nee, hij is niet te koop :+

kom op jongens, maak die man nou niet bang voor de prijzen van een goeie Div 900.
In mijn voorgaande bericht staan mooie Divjes (900) met weinig km's, sommigen zelfs met garantie, voor 1600 a 1700 euro. En een paar wat duurder.

Valt best mee, zijn wel te vinden hoor:

€ 1.599,- 85.678 km Motorshopper: Yamaha XJ 900 S

€ 1.800,00 75.000 km https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

€ 1.895,00 101.447 km https://www.marktplaats.nl/a/motore...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

En nog:

€ 1.650,- In Delft (slechts 84000 Km): de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

€ 1.750,- Tholen, Zeeland (slechts 69000 km): de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

€ 1.790,- Nieuwkoop, Zuid-Holland (slechts 71000 km) de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Allemaal voor ruim onder de €2000
 
Mijn ervaring is dat ik wél een goede motor heb gekocht aan mijn diversion.
Gewoon goed, alles deed het en pas na dik 10.000 km adviseerde de monteur mij om de kettingset eens te vervangen. En... ik heb er maar 600€ voor betaald...
dus, goede deals zijn echt wel te te vinden.
 
Heb voor mijn vrouw een Div 600 uit 1996. Rijdt erg fijn, maar voelt voor mij een slagje te klein (186cm en 100kg).
Wellicht dat een Div 900 voor mij een betere optie is?
Ben dus op zoek naar een goed en betrouwbare Div900, liefts rond de 1500 euro, omgeving Dordrecht.

Doel is een betaalbare en betrouwbare toer motor met redelijk rechte zit tbv af en toe woon-werk of een klein tochtje.

Ik overweeg al een poosje mijn Div900 te verkopen omdat ik een off road motor wil kopen als 2e motor. Heb het echter nog steeds niet over mijn hart kunnen verkrijgen haar weg te doen.
De motor is hier bekend, is wel degelijk kant-en-klaar, maar heeft na 20 jaar trouwe dienst wel gebruikssporen. Technisch perfect, loopt als een zonnetje, banden MPR4 met nog weinig kms, RVS-uitlaat, 3-delige kofferset, stuurverhoger, super flip-up scherm, accu ca. 3/4 jaar oud, handvatverwarming. Wordt onderhouden door Peter57 van de FJR-club (Jaap kent hem wel). Doet nog steeds dienst als woon-werkfiets (snelweg). Zoals gezegd, ben er nog niet van overtuigd dat ik haar echt kwijt wil, maar zal misschien toch moeten.
Motor staat in de OP (BTW, de 600 heb ik al jaren niet meer :+)
 
Laatst bewerkt:
Ook hier een nette XJ600 gekocht voor 600€ met kofferset en 28k kmstand.
Beetje roest hier en daar en zat wat werk aan maar voor dat geld mag je niet klagen..

Mocht overigens iemand nog een setje stof/keerringen zoeken voor de achterremklauw van een Xj600, ik heb nog een setje liggen.
 
Kom op Richard, ik heb de prijzen er even bij gezet, zijn allemaal vraagprijzen, en als je die laatste drie bekijkt, erg leuk geprijsd en heel weinig km's voor zo'n toerbuffel als de Div 900

Goed gezicht Ben, je hebt inderdaad gelijk dat het vraag prijzen zijn, dus kan je inderdaad slagen voor €1.500,-, had ik niet verwacht en valt mij erg mee.
 
En er zijn ook hele leuke pre Diversions te koop voor weinig.

Ik heb deze XJ750 (41Y) 3 jaar geleden gekocht voor slechts €300. wel wat opknap werk aan moeten doen maar dan heb je ook wat. Heerlijke betrouwbare en vlotte motor. Goedkoop in onderhoud, verzekering en belasting.

full
 
Goed gezicht Ben, je hebt inderdaad gelijk dat het vraag prijzen zijn, dus kan je inderdaad slagen voor €1.500,-, had ik niet verwacht en valt mij erg mee.
Voor 1500 ongeveer kan je echt wel een leuke 900 kopen. 200 euro van de vraagprijs is ook heel niet gek :)

Ik woon in Dordrecht, en kan best meekijken als je wilt...
 
kom op jongens, maak die man nou niet bang voor de prijzen van een goeie Div 900.
In mijn voorgaande bericht staan mooie Divjes (900) met weinig km's, sommigen zelfs met garantie, voor 1600 a 1700 euro. En een paar wat duurder.

Ik zeg met mijn post dan ook dat het wel haalbaar is, zeker haalbaar als je bereid bent nog wat te sleutelen ;)

Nou moet ik zeggen dat dit project voor mijn standaarden echt al belachelijk lang duurt, ik heb 'm nu 1,5 jaar, en ik ben nu in de afrondingsfase :+ Normaal heb ik zo'n project over 1 wintertje echt wel klaar :)

Oh well, als de Div900 af is ga ik weer eens kijken voor een ander projectje. Voor naast de Div900 dan wel te verstaan, want de Div gaat nergens heen :)
 
Vanmiddag kleppen gesteld en daarbij de kleppendekselpakking vervangen. Enorm mee zitten klooien om dat ding er überhaupt tussen te krijgen. Net gereden, pakking lekt.... (alleen aan de rechter kant, niet bij de halfmaantjes in de pakking, er komt behoorlijk wat olie uit).

Is er een speciale manier of geheime truc om het kleppendekselpakking te monteren? En is er een bepaalde pakking die makkelijker te plaatsen is door goede pasvorm? Had er nu een van louis.de, Saito.

Ik gebruik een heel klein beetje ( een heel dun laagje) silicone kit pakking (blauwe kit) om de pakking op zijn plek te brengen in het kleppen deksel. Daarna (niet wachten totdat de kit droog is) de deksel plaatsen. Is een beetje een geklooi maar gaat prima. Vaker zo gedaan.
Telkens weer lekkage vrij.
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat klinkt als een goed idee. Breng je de vloeibare pakking aan in de uitsparing in het kleppendeksel of op de rubberen pakking?

Is er een bepaald merk pakking aan te bevelen / te vermijden? OEM noodzakelijk?
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor instructeur wees me op een mooie Suzuki Bandit, die ABS heeft.
Mijn Diversion heeft geen ABS.
Is natuurlijk wel erg fijn om ABS te hebben, maar de diversion heeft mijn hart wel gestolen, zo fijn als ie rijdt. Iemand advies?
Ik rijd overigens erg veel, rond de 500 km per week, op de motor.
 
Mijn motor instructeur wees me op een mooie Suzuki Bandit, die ABS heeft.
Mijn Diversion heeft geen ABS.
Is natuurlijk wel erg fijn om ABS te hebben, maar de diversion heeft mijn hart wel gestolen, zo fijn als ie rijdt. Iemand advies?
Ik rijd overigens erg veel, rond de 500 km per week, op de motor.

In theorie is het veiliger, maar het is maar wat je gewend bent. Ook met ABS kun je onderuit gaan. Ik rijd al 30 jaar motoren zonder ABS, heb er de laatste 4 jaar motoren met ABS bij. Doordat ik altijd zonder heb gereden (mijn instructeur zei destijds dat ik een ingebouwde ABS heb) durf ik met de Div vol in de ankers te gaan en voel precies wanneer ik moet lossen. Heb mezelf nog nooit onderuit geremd. Bij de FJR en nu de super Ténéré ben ik altijd bang voor ongewenste effecten van de ABS, dus rem ik niet door omdat ik het inkomen van de ABS heel onaangenaam vind en dat dus wil voorkomen. Resultaat: een langere remweg. Bij de VRO stond ik met mijn Divje eerder stil dan de anderen met hun nieuwe ABS-motoren. Een kennis is in Duitsland in de bergen door de ABS met motor en al van het talud gegaan. Ging iets te hard de bocht in, remde iets te hard en de ABS greep in waardoor het voorwiel 'stuiterde' en de motor even onbestuurbaar werd. Net lang genoeg om de bocht niet te halen en van de weg te raken.
Van de technische snufjes zie ik meer nut in traction control.
 
Zeer, zeer weinig mensen hebben die ingebouwde abs van wuppie. De meesten gaan in een paniek situatie vol in de ankers. ABS is echt een verbetering! Zeker als je veel rijdt. Op nat wegdek bijvoorbeeld remt je motor weer heel anders. Of een koud wegdek ook weer. Ik zou nooit 100% op mezelf vertrouwen in al deze verschillende weg en rijsituaties als het op paniek situaties aankomt. Abs is een belangrijk vanget. Mijn persoonlijke ervaring zegt: doen als je kan.
 
In theorie is het veiliger, maar het is maar wat je gewend bent. Ook met ABS kun je onderuit gaan. Ik rijd al 30 jaar motoren zonder ABS, heb er de laatste 4 jaar motoren met ABS bij. Doordat ik altijd zonder heb gereden (mijn instructeur zei destijds dat ik een ingebouwde ABS heb) durf ik met de Div vol in de ankers te gaan en voel precies wanneer ik moet lossen. Heb mezelf nog nooit onderuit geremd. Bij de FJR en nu de super Ténéré ben ik altijd bang voor ongewenste effecten van de ABS, dus rem ik niet door omdat ik het inkomen van de ABS heel onaangenaam vind en dat dus wil voorkomen. Resultaat: een langere remweg. Bij de VRO stond ik met mijn Divje eerder stil dan de anderen met hun nieuwe ABS-motoren. Een kennis is in Duitsland in de bergen door de ABS met motor en al van het talud gegaan. Ging iets te hard de bocht in, remde iets te hard en de ABS greep in waardoor het voorwiel 'stuiterde' en de motor even onbestuurbaar werd. Net lang genoeg om de bocht niet te halen en van de weg te raken.
Van de technische snufjes zie ik meer nut in traction control.

:^

Ik rijd ook al tientallen jaren zonder ABS, heb al meer dan eens een noodstop moeten maken en mezelf nog nooit onderuit geremd. Met voldoende ervaring en gevoel is een noodstop prima zonder ABS te doen. Ook ik ken mensen die de door Wuppie beschreven problemen MET ABS hebben ondervonden.
Ik denk dat het juist voor nieuwe, pas beginnende rijders een (soms misplaatst) gevoel van veiligheid geeft.
 
Ja, klopt, misplaatst gevoel van veiligheid.
Ik heb mezelf wél eens onderuit geremd helaas.
Ik weet niet of ABS altijd de oplossing is. Zoals gezegd kun je met ABS ook gewoon onderuit gaan.
Had ik maar ruimte voor twee motoren 😂
 
kom op jongens, maak die man nou niet bang voor de prijzen van een goeie Div 900.
In mijn voorgaande bericht staan mooie Divjes (900) met weinig km's, sommigen zelfs met garantie, voor 1600 a 1700 euro. En een paar wat duurder.


Ik wordt niet zo gauw bang hoor.
Staan idd een paar mooie tussen.
Kijk op mijn gemak rond, heb bij een div900 gekeken...maar ondanks de lage km-stand zag deze er niet best uit. collector verroest..bok doorgeroest..en algehele staat was niet best.
Beetje opknappen vind ik wel leuk, maar deze had te veel werk.
(vloeken in de kerk modus aan) Ben nu aan het mailen met iemand die een BMW R1100RS heeft staan met maar 60.000km. (vloeken in de kerk modus uit)
 
Ik wordt niet zo gauw bang hoor.
Staan idd een paar mooie tussen.
Kijk op mijn gemak rond, heb bij een div900 gekeken...maar ondanks de lage km-stand zag deze er niet best uit. collector verroest..bok doorgeroest..en algehele staat was niet best.
Beetje opknappen vind ik wel leuk, maar deze had te veel werk.
(vloeken in de kerk modus aan) Ben nu aan het mailen met iemand die een BMW R1100RS heeft staan met maar 60.000km. (vloeken in de kerk modus uit)

Idd kan goed zijn, maar als er iets is dan kan het kostbaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan